Ciekawe promocje na Steam:

 

-66% – Arma 3 – 11,89€ (50,08 zł) 
-66% – Arma 3 Apex – 10,19€ (42,92 zł)  

-66% – Arma 3 DLC Bundle 1 – 5,77€ (~20 zł)   (Arma 3 KartsArma 3 Helicopters oraz Arma 3 Marksmen DLC)
-20% – Arma 3 DLC Bundle 2 – 18,39€ (77,46 zł)  (Arma 3 Jets, Arma 3 „Orange” (nazwa robocza), Arma 3 Tac-Ops oraz Arma 3 Tanks!)
-66% – Arma 3 Helicopters – 3,39€ (14,28 zł)

Witaj gościu!

Zamierzasz spróbować swoich sił w zadaniach kooperacyjnych w świecie milsimu? Zapraszamy do rekrutacji.
Nie wymagamy regularnej obecności. Chcesz zagrać raz na tydzień lub miesiąc ? Proszę bardzo !
Jesteś w innej grupie? Nie mamy nic przeciwko !
Na naszym TeamSpeaku zawsze panuje miła atmosfera, jeśli masz pytania wbijaj i pytaj.
Rozgrywki prowadzimy codziennie (o ile są chętni) lub na zapisy (patrz w kalendarzu), zaczynamy zawsze o 20:00.

 

Zapraszamy do tematu z filmami z naszych rozgrywek. Miłego oglądania!

GieNkoV

A3
Konfiguracja ASR AI

2 posty w tym temacie

Witam.

O działaniu ASR AI można poczytać w temacie @Jules o AI na ArmA 3.

 
Mission Making
 
ASR AI 3 przypisuje jednostkom skill biorąc pod uwagę ich rolę oraz "coefficent" - mnożnik, ustawiany po stronie serwerowego userconfig. Jeżeli wpis coef nie istnieje dla wybranej frakcji to dostanie ona coef wynoszący 1.
 
Jednostki dzieli się na 10 grup:
asr_ai3_main_levels_units = [
[], // 0:  super-AI (only used for testing)
[], // 1:  sf 1
[], // 2:  sf 2 (recon units, divers and spotters)
[], // 3:  regular 1 (regular army leaders, marksmen)
[], // 4:  regular 2 (regulars)
[], // 5:  militia or trained insurgents, former regulars (insurgent leaders, marksmen)
[], // 6:  civilians with some military training (insurgents)
[], // 7:  civilians without military training
[], // 8:  pilot 1 (regular)
[], // 9:  pilot 2 (insurgent)
[] // 10: sniper 
];

Każda z tych grup otrzymuje zmodyfikowany pod odpowiednim kątem skill.

 

Wyznaczanie poziomów dla wybranych jednostek:

Na początek musimy znaleźć classname-y jednostek, którym będziemy przypisywać wybrany poziom. W tym celu możemy skorzystać z mojego DAC_Toolbox, aby otrzymać gotową listę jednostek.

Mając już gotową listę classnameów jednostek, wklejamy następującą linię do init.sqf:

[asr_ai3_main_levels_units select 6, ["LOP_ISIS_Soldier_Medic","LOP_ISIS_Soldier_AR","LOP_ISIS_Soldier_AT","LOP_ISIS_Soldier_IED","LOP_ISIS_Soldier","LOP_ISIS_Driver","LOP_ISIS_Soldier_GL"]] call BIS_fnc_arrayPushStack;

Powyższe na kawałki:

 

asr_ai3_main_levels_units select 6

odnosi się do:

[], // 6:  civilians with some military training (insurgents)

Czyli będziemy przypisywać jednostki do poziomu 6. Wybrać możemy od select 0 do select 10.

 

["LOP_ISIS_Soldier_Medic","LOP_ISIS_Soldier_AR","LOP_ISIS_Soldier_AT","LOP_ISIS_Soldier_IED","LOP_ISIS_Soldier","LOP_ISIS_Driver","LOP_ISIS_Soldier_GL"]

Szyk zawierający classname-y jednostek. Identyczny otrzymamy po użyciu DAC_Toolbox.

 

Coefficent dla frakcji wygląda (aktualnie) tak:

asr_ai3_main_factions = [ // default coefficient for unlisted factions is 1, meaning no change
	["BLU_F",1], ["USMC",1], ["BIS_US",1], ["BIS_CZ",1], ["BIS_GER",1], ["BIS_UN",1], ["PMC_BAF",1], ["BIS_BAF",1],
	["OPF_F",1], ["RU",1], ["BIS_TK",1],
	["INS",1], ["BIS_TK_INS",1],
	["IND_F",1], ["CDF",1],
	["IND_G_F",1], ["GUE",1], ["BIS_TK_GUE",1]
];

Znajdywanie nazw frakcji:

Kładziemy w edytorze jednostkę, dla której chcemy zdobyć nazwę frakcji. Ustawiamy tę jednostę pod kontrolę gracza. Dodajemy poniższe do initu tej jednostki lub do init.sqf. Klikamy pogląd i w okienku hinta powinna wyskoczyć nam nazwa frakcji.

_faction = faction player; hint str _faction;
Ustawianie coefficient dla wybranej frakcji:
Do init.sqf dodajemy:
asr_ai3_main_factions pushBack ["OPF_F",0.8];
asr_ai3_main_factions pushBack ["BLU_F",1.2];

Powyższe wpłynie na wszystkie jednostki CSATu bez wyjątku i ustawi im coefficent skilli na 0.8. Jednostki NATO otrzymają coef równy 1.2.

 

 

 

7

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jak wyłączyć ASR w misji
 
Aktualne od wersji 0.9.30 wzwyż. Można dołączyć do #1 postu tematu.
 
#1 Metoda szybka
 
Krok 1: Kopiujemy poniższy blok tekstu


force asr_ai3_main_setskills = false;
force asr_ai3_main_seekcover = false;
force asr_ai3_main_usebuildings = 0;
force asr_ai3_main_getinweapons = 0;
force asr_ai3_main_rearm = 0;
force asr_ai3_main_rearm_mags = 0;
force asr_ai3_main_rearm_fak = 0;
force asr_ai3_main_radiorange = 0;
force asr_ai3_main_rrdelaymin = 0;
force asr_ai3_main_rrdelayplus = 0;
force asr_ai3_main_packNVG = false;
force asr_ai3_main_fallDown = false;
force asr_ai3_main_pgaistamina = false;
force asr_ai3_main_onteamswitchleader = false;
force asr_ai3_main_debug_setskill = false;
force asr_ai3_main_debug_setcamo = false;
force asr_ai3_main_debug_findcover = false;
force asr_ai3_main_debug_rearm = false;
force asr_ai3_main_debug_reveal = false;

Krok 2: Będąc wewnątrz edytora wciskamy kombinację klawiszy CTRL+ALT+S
Krok 3: Klikamy na zakładkę MISSION a następnie z listy rozwijanej wybieramy addon ASR AI3
Krok 4: Klikamy na przycisk IMPORT
 
Gotowe!
 
#2 Metoda manualna
 
Krok 1: Będąc wewnątrz edytora wciskamy kombinację klawiszy CTRL+ALT+S
Krok 2: Klikamy na zakładkę MISSION a następnie z listy rozwijanej wybieramy addon ASR AI3
Krok 3: Przy każdej dostępnej opcji zaznaczamy checkbox pod Force
Krok 4: Deaktywujemy funkcje ASR ustawiając wszędzie wartości równe 0 bądź odznaczając checkbox zaraz obok nazwy ustawienia
 
Powinno to wyglądać tak:
RRDRnWD.jpgVxdAY9h.jpg
 
Gotowe!

 

Opcjonalnie możemy zapisać nasze ustawienia za pomocą opcji ZAPISZ, by później móc wczytać je w innej misji za pomocą przycisku WCZYTAJ.

Edytowane przez GieNkoV
1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.