Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 2019.05.17 uwzględniając wszystkie działy

  1. 5 punktów
    Pudło. Kosmici. W Polsce. https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/256751496/movie480.webm?t=1558644239 https://store.steampowered.com/app/1021790/Arma_3_Contact/ Komuś się trochę serie z X-Comem pomyliły
  2. 3 punkty
    do
    Rok 1982. Ofensywa wyprowadzona 10 maja rozbiła się na pierwszej linii obrony RFN. Braki w wyszkoleniu i niskie morale oddziałów NRD doprowadziły do odcięcia kilku większy zgrupowań bojowych, w których skład zalicza się również 3-cia Kompania. Jednostki te zostały zmuszone do chaotycznego odwrotu tracąc przy tym większość ciężkiego sprzętu. Reszta zdezorganizowanej armii próbuje w każdy sposób pomóc otoczonym sojusznikom. Wymagania: minimum 15 osób. W tym: radiotelefonista, sanitariusz, strzelec ppanc. Jeżeli do 12.06.19 23:59 zapisze się mniej niż 15 osób misja zostanie odwołana. Czytaj więcej .zapisy-wrapper { margin-left: 50px; margin-right: 50px; } .zapisy-wrapper .opis p { margin-bottom: 1em; } .zapisy-wrapper .opis p:first-child { margin-top: 1em; } .zapisy-wrapper .opis p::first-letter { padding-left: 15px; font-size: 150%; } .zapisy-app { margin-top: 2em; } .zapisy-app .h1, .h2, .h3 { margin-top: 1em; } .zapisy-app .h1 { font-weight: bold; font-size: 1.5em; } .zapisy-app .h2 { font-weight: bold; font-size: 1.2em; margin-left: 15px; } .zapisy-app .h3 { font-weight: bold; font-size: 1.1em; margin-left: 30px; } .zapis-url { font-size: 0.8rem; text-decoration: none !important; } .zapis-url:hover { color: olivedrab; } .zapisy-log { margin-top: 2em; } .slot { grid-gap: 10px; margin-left: 15px; font-size: 14px; } .slot.wolny { text-shadow: #3CFF0099 1px 0 10px; } .tuwpisany .opcja, .tuwpisany .wpisany, .tuwpisany .opis { color: white !important; font-weight: bold !important; text-shadow: none !important; } .slot .opis { font-weight: bold; } .slot .opcja { font-weight: normal; color: rgba(107, 142, 35, 0.8); } .slot .wpisany { font-weight: normal; font-style: italic; } .zapisanych { margin-top: 1em; margin-bottom: 1em; } .log-wypisany { color: rgb(248, 79, 0); margin: unset; } .log-wpisany { color: rgb(13, 222, 0); margin: unset; } @media (max-width: 500px) { .zapisy-wrapper { margin: 0; } .slot { margin-left: 20px; } }
  3. 3 punkty
    Że strony technicznej. - Sprzęt medyczny powinien być lepiej przygotowany na starcie. Wydłużyło nam to przygotowania. - Radia nawaliły technicznie. Może lepiej brać sprawdzone jak te SEM. - Dodawaj przyrządy nawigacyjne. Przezroczysty kompas z Ace. Zdecydowanie ułatwia pracę szczególnie gdy korzystamy z moździerzy na misji. - Trochę zły dobór celowników. Mieliśmy zachodnie Eotech I RCO (bodajże) także skoro gramy wojskami aeromobilnymi Rosji, trzymajmy się ich sprzętu. - Dodawaj saperki. Każdy Rosyjski żołnierz ma przy sobie saperke. - Jeśli chcesz zrobić desant na początku zrób go za pomocą RHSowskiej opcji. Jest pewniejszy ze strony technicznej dodatkowo pozwala na posiadanie plecaków i nie musimy tworzyć początkowego chaosu z dobieranie sprzętu że skrzyń. Straciliśmy na tym sporo czasu a realizmu to nie wnosi, bo taki sprzęt obecnie desantuje się razem z żołnierzem w zasobniku indywidualnym. - Mało które wojska regularne posiadają radia krótkie w drużynach. Można ich nie dodawać. Dowódcy drużyn i szeregowi muszą sobie radzić bez nich Ze strony taktycznej. - Zdecydowanie zbyt duży obszar działań i zbyt wiele zadań jak na pojedynczy pluton piechoty. Nie bierz pod uwagę czegoś takiego jak "przejęcie pojazdów". Żaden mądry dowódcą nie wsiądzie na zdobyte pojazdy w terenie opanowany przez przeciwnika. Jest to nierealistyczne i naraża nas na odstrzał przy pierwszym kontakcie. - Trzeba nas postawić trochę bliżej celi. Ja wiem że in Real bylibyśmy zrzucenie 20 km dalej, ale my mamy na rozgrywkę ~3 godzin. 5km które musieliśmy przenaszerować to już jest około godziny nieostrożnego/szybkiego marszu który de facto trochę psuł imersję. Gdybym chciał to zrobić prawidłowo do celu dotarliśmy dużo później. Propozycja: pomiń zrzut, fabularnie napisz że zostaliśmy zrzucenie i dotarliśmy niewykryci w jakiś konkretny, bliższy celom rejon. - Dobrze że postawiłeś trochę tego przeciwnika po drodze i zatroszczyłeś się o tak strategiczne rejony jak mosty, drogi i skrzyżowania. Zaminowany most w miejscu przeprawy, bardzo na plus. Do innych, NIGDY nie stawiajcie przeciwnika tylko w rejonie celów. Nie róbmy z misji strzelnicy z łatwymi celami. - Takie pododdział aeromobilne zawsze są wsparte bronią ppanc. trochę większego kalibru jak RPG-7. Mogłem to zauważyć wcześniej. Zamiast jednego mośka przydałoby się jakieś PPK. Podsumowując, mierzymy siły na zamiary. Można to było fabularnie rozwiązać tak, że zostaliśmy zrzucenie jako kompania a nasz pluton otrzymał część z tych zadań które były z początku. Nigdy nikt nie zrzucił y samotnego plutonu na takie zadanie do walki z tyloma siłami wroga. 2:1 zakłada się współczynnik sił atakujących do obrońców w przypadku wojsk pow. des. Oczywiście nie zawsze to się udaje, wywiad może zawieść i nagle po zżucie okazuje się że wroga więcej i trzeba walczyć o przetrwanie a nie o cel misji Poza tym bardzo fajnie się walczyło. Byliśmy w pewnym momencie mocno osaczeni. Jakimś cudem, dzięki @Bober udało nam się wyjść cało z opresji. Dzięki wszystkim za udział i czekam na kontynuację jak to osaczony pluton z ograniczoną walką amunicją próbuje wyrwać się z okrążenia i ataków Czedaków Chętnie podejmę się dowodzenia na tym samym slocie przy kontynuacji
  4. 2 punkty
    Zapraszam wszystkich na mój sobotni stream z OFP (start o 19:00). W trakcie transmisji rozgrywać będę misję dla pojedynczego gracza o nazwie "Dynamic Afghanistan: VDV", w której wcielę się w radzieckiego spadochroniarza walczącego z mudżahedinami na mapie odzwierciedlającej Afganistan. PS wiem, że macie w tym czasie JO, ale byłoby mi miło jakbyście wpadli chociaż na chwilę
  5. 2 punkty
    Mini ściąga z ACE-MED 😉
  6. 2 punkty
    Obserwujcie kalendarz... (⌐■ ͜ʖ■)
  7. 2 punkty
    Imię: Antek Spełniam następujące warunki: 1. Podawane przeze mnie dane w formularzu są zgodne z prawdą, 2. Posiadana przeze mnie gra ArmA 3 jest oryginalna , 3. Posiadam działający mikrofon, 4. Zapoznałem się i zobowiązuję przestrzegać regulaminów obowiązujących w ArmA Coop Corps, 5. Zobowiązuję się do zapoznania z zamieszczonymi ogłoszeniami przed przystąpieniem do każdej rozgrywki Data urodzenia: 1997.12.19 Którą wersję Army posiadasz?: Arma 3 Apex Wiem o ACC dzięki: Pewnie jakaś reklama podprogowa z Facebooka. Członkostwo w następujących grupach świadczy o mojej umiejętności gry zespołowej: ACC, A3C, AFTP, IFA3 i pewnie coś tam jeszcze. Moje doświadczenie z komputerową symulacją pola bitwy: Arma II i III Zdecydowałem się na dołączenie, ponieważ: Troszkę wolnego czasu i już odbija palma. Chciałbym pograć jakieś ciekawe scenariusze, może nauczyć się czegoś od osób, których jeszcze nie poznałem. Interesuje mnie symulowanie działań następujących rodzajów wojsk: Nie wiem, lub nie mam pewności Coś o mnie: Cześć jestem Antek. Nie pije od 10 dni. Moje życie składa się ze studiowania i klepania jakiegoś dziwnego tekstu, który rozumie tylko mój komputer. W wolnym czasie szarpie struny. Osoba polecająca: Gość Zobacz cały formularz rekrutacyjny
  8. 2 punkty
    Chłopcy i dziewczęta, zapraszam na piątek na pełne wrażeń plumkanie 5.56 w Afganie
  9. 2 punkty
  10. 2 punkty
    Bardzo mnie to cieszy, już i tak wydam za dużo. Niedlugo złożę formularz o przyjęcie. Dziękuję wszystkim za pomoc. Do zobaczenia!
  11. 2 punkty
  12. 2 punkty
    Czołem! Serdecznie zapraszam na szkolenie z zakresu taktyki zielonej oraz podstaw topografii. Szkolenie przeznaczone jest dla członków społeczności po ukończonym szkoleniu podstawowym, jego celem jest przedstawienie podstaw TZ i przygotowanie kadeta w zakresie teoretycznym i praktycznym do operowania w terenie otwartym. Serdecznie zapraszam również osoby, które uprzednio ukończyły kurs w celu przypomnienia umiejętności. Limit slotów: 12 osób + pomocnicy instruktora Minimalna ilość: 4 kadetów plus instruktor Jeżeli chciałbyś pomóc w przeprowadzeniu szkolenia, napisz do mnie prywatną wiadomość (mile widziane przedstawienie doświadczenia oraz uprzednio ukończone szkolenie). Program szkolenia: 1. Kolumna ubezpieczona 2. Rolowanie na boki i w tył 3. Podstawowe formacje, obrona okrężna 4. Przekraczanie dróg 5. Podstawy topografii i triangulacja Link do wydarzenia:
  13. 2 punkty
    Udział wzięli: ACC,ACC GOST, SDS, TFA, PKW, GSR, NN, GCT Zeusi: Templar, Koxxus, STALKER14 Dziękuje wszystkim za udział w misji, za duże trzymanie klimatu, fajne pomysły i że nie daliście się wybić:D Bardzo dziękuje @Templar i @Koxxus za nieocenioną pomoc techniczną Prosimy o wrażenia oraz fotki jeżeli macie z misji. Zrobię też tutaj podsumowanie. WYNIKI Serbowie: ACC+SDS- dowódca Zuza + Przemro Serbowie zajęli 2 miasta z 5 oraz wybili tylko Chorwatów. Niestety stracili bazę i wszelki sprzęt transportowy. Nie udało im się wyrzucić z terenu ONZ, został wywołany konflikt a wszyscy z ONZ zginęli. Na koniec Serbowie odbili bazę. Stracili 50% siły żywej Chorwaci: TFA+PKW - dowódca Bearyl Chorwatom udało się wykonać 90% zadań. Spotkali się z informatorem oraz z Bośniakami. Zajęli bazę Serbów oraz pomagali Bośniakom w walce z nimi. Nie udało im się im tylko odnaleźć masowych grobów. Pod koniec zostali w 100% wybici. Bośniacy: NN+Teseł- dowódca Edek Tej frakcji udało się sprawdzić Mogilievke, niestety cywile zdążyli już z niej uciec (JJK i Bany), spotkali się z Chorwatami oraz po części mieli swój udział w wywołaniu konfliktu Serbów z ONZ. Stracili około 30% składu. ONZ: GSR- dowódca Paczek Nasze niebieskie hełmy zabezpieczył miasto Mogilievka i rozdawały żywność cywilom. Postanowili zakończyć terror Serbski, niestety zostali po krótkich negocjacjach wybici. Cywile - GCT Nasi dzielni cywile, jakimś cudem zebrali się do kupy z różnych miast. Spotkali się z Chorwatami i Bośniakami, udało im się zdobyć broń i zaatakować Serbów, niestety zgineli prawie wszyscy, tylko lokalny patriota który dał im broń i w zasadzie namówił ich do ataku sam został z Bośnakami, dzięki temu przeżył. NATO - ACC GOST -dowódca Maras Nasz GOST przerzucony na teren dzięki CIA zrobił zdjęcia ( @Maras upublicznij je w tym temacie) Serbom w trakcie łamania prawa humanitarnego. Udało się im wydostać dzięki informatorowi. Zdjęcia
  14. 2 punkty
  15. 2 punkty

    do

    Panowie poświęcę się wrzucę misję na 16 osób na serwer. Na nowej mapie Afrykańskiej.
  16. 2 punkty
    Odkopuję perełkę (mb tsuki). Dla wszystkich nowych i starych MM poniżej link do zbioru nadal aktualnych poradników pisania skryptów w SQF - język skryptowy wykorzystywany w armie. Gorąco polecam! https://forum.armacoopcorps.pl/forum/134-sqf/
  17. 1 punkt

    @STALKER14 chyba miesiąc pomyliłeś w opisie. 28 lipca nie czerwca
  18. 1 punkt
    1. Użyłem RPK od HLC. Założyłem, że skoro AI je na serwerze testowym otrzymało to gracze też je dostaną. Przed chwilą porobiłem bardziej szczegółowe testy i co się okazało: połączenie tej broni z magazynkami (45rnd) od RHS (tutaj użyte ze względu na AK-74N pochodzące z RHS) powoduje graczowi wyparowanie broni. Ewidentnie dzieje się tak na samym starcie, jak i po załadowaniu magazynku od RHS do RPK od HLC. Problem nie został przeze mnie wykryty, gdyż jeszcze z takim problemem się jeszcze nie spotkałem, a zawsze (oczywiście jeżeli jest to tylko możliwe) używam amunicji od RHS. Słyszałem też coś, że nie wszyscy mieli mundury w odpowiedniej teksturze. Z punktu misji nie miało prawa tak się stać, każda jednostka w inicie posiada ten sam skrypt wyzwalający teksturę. Dla ciekawskich zdjęcie z mission.sqm poniżej: 2. Żadna akcja nie jest sprzężona z wezwaniem ostrzału. W misji są dwa hinty, jeden pomocniczy(1), mówiący o tym, że należałoby już poinformować naszą kompanię o tym, że przeprawa jest zajęta - wyzwala się on automatycznie po tym jak zagroda znajdująca się bezpośrednio przy przeprawie zostanie zajęta (siezed) przez graczy (blufor). Drugi hint(2) jest potwierdza aktywację akcji mającej na celu poinformowanie kompanii o przejęciu - wyzwala się ona ręcznie poprzez akcję radia (może ją odpalić każdy, jak użyć oraz kontekst użycia jest szczegółowo opisany w briefie. Jeżeli jeszcze przeprawy nie zajęliście, a wyzwolił wam się hint(2) to ktoś musiał ją po prostu aktywować, co mogło odbić się na przebiegu dalszej części scenariusza. Misja była przewidziane na max 1.5 godziny. Dlatego też została rozpisana na tygodniu. Mam nadzieję, że pomimo krótkiej rozgrywki nikt się nie wynudził. Dzięki za rozegranie, po weekendzie wprowadzę poprawki obejmujące RPK oraz bardziej uodpornię system meldowania.
  19. 1 punkt
  20. 1 punkt
    Prosta misja jest lepsza niż żadna misja! Niedługo powinna być możliwość poduczenia się dla chętnych, więc zachęcam spróbować swoich sił w edytorze Dzięki Zus!
  21. 1 punkt
    Zapisy na JO 'Badlands' już otwarte dla wszystkich!
  22. 1 punkt
    Zapisy dla wszystkich członków społeczności będą dostępne dziś od godziny 18:00! Zachęcam do zajmowania wybranych slotów. Upewnij się przed zajęciem slota, że posiadasz odpowiednia wiedzę do jego objęcia. W razie pytań proszę o kontakt na PM lub TS.
  23. 1 punkt
    Są może jacyś chętni na Zeusa dzisiaj wieczorem? Zapraszam, przyda się trochę losowych rozgrywek
  24. 1 punkt
    https://forum.il2sturmovik.com/topic/12826-game-updates/page/2/?tab=comments#comment-782083 1. Jet fighter-bomber Me 262 A "Schwalbe" is now available for all owners of "Battle of Bodenplatte"; 2. Albatros D.Va is now available for all owners of "Flying Circus"; 3. S.E.5a is now available for all owners of "Flying Circus"; 4. T-34-76 UVZ made in early 1943 is now available for all owners of "Tank Crew - Clash at Prokhorovka" (includes crew); (...) 70. All aircraft: when starting or shutting down the engine with all three difficulty options "Cruise control", "Throttle auto limit" and "Engine auto control" turned off you need to move the engine controls during the startup or shutdown procedure yourself; (...) 73. All aircraft: new technochat message informs the player that the engine start command is ignored if the startup requirements are not met;
  25. 1 punkt
    Co jak co, ale PR to CD Projekt ma nieziemski. jak podsumował to ktoś w internecie- "The Internet's most loved game developers bring one of the internet's most loved men into the most hyped game on the internet"
  26. 1 punkt
    No panowie, data już nam oficjalnie została ujawniona jako 15 kwietnia 2020 Oficjalnie rozpoczynamy Hype-Train za keanu zawsze propsy [Przed dodaniem tematu, sprawdź czy takowy nie został już stworzony. Przeniesione. ~Rutek]
  27. 1 punkt
    Nie wiem panowie co na pewno było przyczyną dzisiejszego początkowego problemu. Podłubałem, podokręcałem i nagle wszystko działa jak trzeba, niektóre misje standardowo za drugim razem. ARMA 😌
  28. 1 punkt
  29. 1 punkt
    Misja: Zenit Mapa: Podagorsk MM: @Koxxus Sloty: 21/23 Obecni: @Alienzo @Sone @STALKER14 @BoneBreaker @Byku @Koxxus @Templar @Fistach @Streeciarz @Stahu @Lix @Riskus @Bober @Adwi @kubosz @Suszkow @Cyrith @Tes Nieobecni: @Verter @Teglat Opis: Pluton powietrznodesantowy Sił Zbrojnych Czarnorusi zostaje oddelegowany w celu rozbicia zgrupowań przeciwnika na terenie półwyspu Podagorsk, oraz przywrócenia komunikacji z lotniskiem, na którym znajdują się niedobitki sił sojuszniczych. Zapraszam do składania w odpowiedzi wszelkich skarg, czy opinii.
  30. 1 punkt
    Misja: Najkrótszą Drogą Mapa: WL ROCHE MM: @Stahu Sloty: 10/18 Obecni: @Fistach @Sone @Maras @Suszkow @Stahu @Zus @Pantofelek @Templar @Maltony @Weiss Nieobecni: @Duku Opis: Rok 1944, pluton piechoty 1 Samodzielnej Brygady Spadochronowej ma za zadanie zająć most na rzece Ren podczas operacji "Market Garden". Zapraszam do pisania opinii.
  31. 1 punkt
    Wstępne Stałe Procedury Operacyjne. 1. Przemieszczanie. Prowadzi LUNA-1 -> L2 -> HQ -> L3+ Amur i Bor -> L4 Drużyny Luna 1 i 2 biorą na siebie wszelkie nagłe kontakty ogniowe. Drużyny Luna 3 i 4 atakują przeciwnika z flanek lub zajmują pozycje osłonowe do wycofania. SEkcje Amur i Bor zapewniają ewentualne wsparcie ogniowe. https://imgur.com/pbd4uG7 2. Atak https://imgur.com/oDOtEP9 3. Zerwanie kontaktu/ Wycofanie. https://imgur.com/jwVphPe Wszelkie schematy są poglądowe i działanie zostanie z pewnością korygowane w zależności od terenu i sytuacji. Pełny plan na Briefingu.
  32. 1 punkt
    Jeżeli ktoś z was zastanawia się czy będzie dla niego miejsce wieczorem, śmiało wchodźcie na alphe na 20.00. Zostało siedem slotów w drużynie którą mieli zajmować SDSi, więc dla każdego będzie miejsce
  33. 1 punkt
    Coś się zbliża ... https://streamable.com/i99sy
  34. 1 punkt
    do
    Misja ma na celu przetestowanie dodatkowego addonu rozszerzającego ACE pod względem medycznym ( KAT) . Rok 2017 Patrol US Rangers wpada w zasadzkę i zostaje odcięty od jakichkolwiek dróg ucieczki. Jedyna szansa na przeżycie to oczekiwanie na posiłki z FOB.
  35. 1 punkt
    @Fredexio Ban na zapisy przed misjami, do 01.07.2019. Powód: notoryczne nieobecności pomimo zapisania.
  36. 1 punkt
    Aj mi też brakowało tego "prrr" A-10 , szczególnie jak nas ostrzeliwali przy ammo cache'u. Fajnie, że się podobało. Jak mi zabraknie motywacji do dziergania misji to sobie spojrzę w temat i wróci PS. Teraz tylko czekam na wrzucenie zdjęcia grupowego
  37. 1 punkt
    @Stahu misja bardzo fajna, spore pole do popisu dla chłopaków w zakresie działania w terenie otwartym. Możesz na przyszłość pomyśleć o większym klimacie działań Afganistanu - chociażby, w terenie praktycznie w ogóle nie widziałem Amerykanów. Co do drużyny: bardzo dobra robota, mimo delikatnych problemów technicznych z komunikacją w niektórych momentach daliśmy radę. @TASMAN dobra robota z prowadzeniem sekcji czerwonej, szkoda że oberwałeś przy wycofaniu z punktu z ładunkami. @Stahu @Riskus dobra robota z KMami, kiedy było trzeba potrafiliście porządnie dać czadu z ogniem, bez niepotrzebnego FF. @czarek90wybacz, że nie wzywałem nigdzie użycia twojego granatnika, ale ze względu na zerową widoczność nie byłem w stanie nakierować ognia na punkt bez ryzyka trafienia postronnych. @Lix dobra robota przy punkcie z ładunkami, sprawnie poradziłeś sobie z zamontowaniem terenu. @Maras, @Sone dzięki za sprawne działanie na szczeblu plutonu, przepraszam za problem z początku gdzie mnie wywaliło. Dzięki i do następnego! S!
  38. 1 punkt
    No Panowie @Tes i @Maras, wywołuję was do tablicy. Rok temu kpiliście sobie z pomysłu mapy Suwałk do Army, którą próbowałem zorganizować, a tu proszę, Bohemia wyskakuje z nowym dodatkiem i mapą, która wygląda identycznie. Zatem tu i teraz publicznie pytam was: Pozdrawiam, Rożek
  39. 1 punkt
    Zapraszam do zapisania się na moją sobotnią misję IFA 3
  40. 1 punkt
    Kumpel na misji kupił te JBL i sobie wypróbowałem, całkiem przyjemne i bardzo fajnie się na nich grało ale miał duży problem z czasem pracy, mimo tego że były nowe. Może kiepski model trafił bo trzymały mu Maks 3 godziny mimo pełnego ładowania. Z gwarancją też miał problem bo sklep lokalny 😕
  41. 1 punkt
    Poszukiwana osoba ogarniająca sprawy związane z grafiką do realizacji pewnego projektu! Zapraszam do kontaktu poprzez KZS!
  42. 1 punkt
    A może by tak zrobić coś w tym klimacie w armie? 🤔
  43. 1 punkt
    Czesc tu Tomek milo mi
  44. 1 punkt
  45. 1 punkt
    W imieniu NN chciałbym podziękować za grę i Zeusom za świetną zabawę, której od chyba lat nie doświadczyłem w Armie Grady są bośniackie!
  46. 1 punkt
  47. 1 punkt
    Trening SLT, wznosimy się ku chmurom
  48. 1 punkt
    Polecam wszystkim kanał Ciekawe Historie. Gość bardzo przystępnie i sensownie tłumaczy dane wydarzenia historyczne z przeszłości. Przykładem jest chociażby seria o Wenezueli, która wyjaśnia jej problem:
  49. 1 punkt
    OFP.info 2.0 to skarbnica wszystkiego co związane z grą Arma: Cold War Assault (znanej też jako Operation Flashpoint). Strona ta jest bezpośrednią kontynuacją serwisu OFP.info, który istniał od 2001 roku i w trakcie swojej wieloletniej działalności zbudował potężną bazę całej masy dodatków w postaci modów, misji, czy kampanii. Archiwum obejmuje prawie 10 tysięcy newsów, które publikowane były regularnie przez wiele lat, dzień po dniu, od momentu premiery gry, co umożliwia prześledzenie rozwoju sceny wokół OFP/ACWA. Miło mi oznajmić, że partnerem strony jest społeczność ACC Pierwotnie strona działała od grudnia 2001 roku do czerwca 2018. Podjąłem się zadania reaktywacji tej strony, i już w lipcu wersja BETA strony została udostępniona publicznie. Wczoraj, na forum Bohemii, opublikowałem spis poprawek, które strona otrzymała od momentu uruchomienia. http://ofpr.info.paradoxstudio.uk
  50. 1 punkt
    Platoon Headquarters Platoon Commander / Dowódca Plutonu - Sten SMG, 5 magazynków do SMG, maczeta/nóż, gwizdek, mapa, latarka, 2 granaty ręczne (nieokreślone) Platoon Sergeant / Sierżant Plutonowy - Sten SMG lub SMLE (żołnierze awansowani na sierżanta plutonu często pozostawali przy swoim SMLE by być mniej rozpoznawalnym dla przeciwnika), 50 naboi do karabinu SMLE lub 5 magazynków do SMG, maczeta/nóż, gwizdek, mapa, latarka, dwa granty ręczne (nieokreślone) 2in. Mortar Gunner / Celowniczy Moździerza 2 cal. - SMLE, 2 calowy moździerz, 50 naboi do SMLE (jeżeli posiadał), bagnet, amunicja do moździerza 2in. Mortar Assistant / Pomocnik Celowniczego Moździerza 2 cal. - SMLE, 50 naboi do SMLE, bagnet, amunicja do moździerza 2in. Mortar Assistant / Pomocnik Celowniczego Moździerza 2 cal. - SMLE, 50 naboi do SMLE, bagnet, amunicja do moździerza Runner / Goniec - SMLE, 50 naboi do SMLE, bagnet, 1 granat No.36 Batman (Orderly) / Ordynans - SMLE, 50 naboi do SMLE, bagnet, 1 granat No.36 (Ordynans często był wykorzystywany jako drugi goniec lub też rzadko jako radiotelefonista, wtedy też otrzymywał radio plecakowe do komunikacji z dowódcą kompanii) Anti-tank Gunner / Celowniczy broni przeciwpancernej - Granatnik PIAT i/lub SMLE, 50 naboi do SMLE (jeżeli posiadał), bagnet/nóż, Anti-tank Assistant / Asystent celowniczego broni przeciwpancernej - SMLE, 50 naboi do SMLE, bagnet, torba z 3 grantami do granatnika PIAT 1st Section Section Commander / Dowódca sekcji - Sten SMG, 5 magazynków do SMG, nożyce do cięcia drutu, maczeta/nóż, gwizdek, mapa, latarka No.1 Rifleman / Strzelec nr1 (Snajper) - SMLE z optyką, 50 naboi do SMLE, bagnet, 2 magazynki do karabinu Bren, 100 luźnych naboi przeznaczonych do ładowania magazynków po Bren'ie, 1 granat No.36 No.2 Rifleman / Strzelec nr2 - SMLE, 50 naboi do SMLE, bagnet, 2 magazynki do karabinu Bren, 100 luźnych naboi przeznaczonych do ładowania magazynków po Bren'ie, 1 granat No.36 No.3 Rifleman / Strzelec nr3 - <tak jak No.2 Rifleman> No.4 Rifleman / Strzelec nr4 - <tak jak No.2 Rifleman> No.5 Rifleman / Strzelec nr5 - <tak jak No.2 Rifleman> No.6 Rifleman / Strzelec nr6 - <tak jak No.2 Rifleman> Second-in-command / Zastępca dowódcy - SMLE, 50 naboi do SMLE, bagnet, 4 magazynki do karabinu Bren, bandolier z 50 nabojami .303, opcjonalnie mógł też otrzymać maczetę No.1 Bren / Strzelec karabinu Bren nr1 - Bren, 4 magazynki do karabinu Bren, zapasowe części do karabinu Bren No.2 Bren / Strzelec karabinu Bren nr2 - SMLE, 50 naboi do karabinu SMLE, 5 magazynki do karabinu Bren, bandolier z 50 nabojami .303, dwa granaty ręczne (nieokreślone), torba z zapasową lufą oraz narzędziami do czyszczenia 2nd Section Section Commander / Dowódca sekcji - <tak jak powyżej> No.1 Rifleman / Strzelec nr1 (Snajper) - <tak jak powyżej> No.2 Rifleman / Strzelec nr2 - <tak jak powyżej> No.3 Rifleman / Strzelec nr3 - <tak jak powyżej> No.4 Rifleman / Strzelec nr4 - <tak jak powyżej> No.5 Rifleman / Strzelec nr5 - <tak jak powyżej> No.6 Rifleman / Strzelec nr6 - <tak jak powyżej> Second-in-command / Zastępca dowódcy - <tak jak powyżej> No.1 Bren / Strzelec karabinu Bren nr1 - <tak jak powyżej> No.2 Bren / Strzelec karabinu Bren nr2 - <tak jak powyżej> 3rd Section Section Commander / Dowódca sekcji - <tak jak powyżej> No.1 Rifleman / Strzelec nr1 (Snajper) - <tak jak powyżej> No.2 Rifleman / Strzelec nr2 - <tak jak powyżej> No.3 Rifleman / Strzelec nr3 - <tak jak powyżej> No.4 Rifleman / Strzelec nr4 - <tak jak powyżej> No.5 Rifleman / Strzelec nr5 - <tak jak powyżej> No.6 Rifleman / Strzelec nr6 - <tak jak powyżej> Second-in-command / Zastępca dowódcy - <tak jak powyżej> No.1 Bren / Strzelec karabinu Bren nr1 - <tak jak powyżej> No.2 Bren / Strzelec karabinu Bren nr2 - <tak jak powyżej> Uwagi: Powyższa struktura jest podręcznikowym ideałem, w trakcie trwania konfliktu ułożenie żołnierzy, jak i uzbrojenie było cały czas modyfikowane i dobierane do obecnej sytuacji oraz zadania, które jednostka miała wykonać. W roku 44 obsługa granatnika PIAT była doczepiana z kompanii, jednak oddziały szturmowe (plutony/drużyny), które miałby walczyć w terenach zurbanizowanych były uzbrojone czasem aż w 3 granatniki PIAT. Do roku 44. zanikł podział między grenadierem a strzelcem, etatowo każdy strzelec dostawał po jednym granacie No.36. Do tego czasu moździerz dwucalowy stał się już podstawowym wyposażeniem każdego plutonu piechoty. Zrezygnowano też z utrzymywania rezerwy wewnątrz sekcji, przez co w walce zamiast 8 osób znajdowało się 10. Sekcja podczas walki dzieliła się na dwa elementy: -pierwszy (baza ognia), składający się z 3 osób: zastępcy dowódcy i dwóch strzelców karabinu bren -drugi, składający się z 7 osób: dowódcy sekcji i pozostałych strzelców Oprócz snajperów wewnątrz sekcji na kompanie przypadały dwie dwójki snajperskie (strzelec i obserwator), które często były łączone w jedną sekcją. Dodatkowo na uzbrojeniu sekcji mogło znajdować się: do 5 łopat, 2 kilofów. Taki sprzęt w szczególności otrzymywały pierwsze dywizję lądujące podczas D-Day, które następnie używały tego sprzętu do końca wojny o ile nie został stracony podczas trwania walk. W późnych fazach wojny powszechną praktyką było posiadanie dwóch karabinów Bren na sekcję, jak i posiadanie ponad przepisowej ilości amunicji, w praktyce nie było ustalonego limitu dodatkowej amunicji, granatów i pocisków moździerzowych, dlatego często brano na zasadzie 'ile się da', jeżeli oczywiście była taka możliwość. Amunicja .303 w bandolierach czy też luźnie naboje posiadane przez strzelców były wykorzystywane do napełniania magazynków do Bren'a, aczkolwiek na pewno napełniano nią też klipy do SMLE. Według podręcznika główną bronią sekcji był Bren oraz Strzelec nr1 (Snajper). Teoretycznie działania sekcji miały wyglądać tak: -Bren przygważdża przeciwnika. -Snajper eliminuje przeciwników za pomocą ognia precyzyjnego. -Strzelec Bren'a nr2 miał zbierać pełne i rozdawać puste magazynki strzelcom, którzy mieli je napełniać gdy tylko zdarzy się okazja, poza tym mieli chronić flanki Bren'a. Źródło: Osprey Elite 105 - World War II Infantry Tactics - Squad and Platoon
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...