Skocz do zawartości

Ranking

  1. Maras

    Maras

    VIP


    • Punkty

      680

    • Liczba zawartości

      3 940


  2. Patriotic

    Patriotic

    Sztabowiec


    • Punkty

      571

    • Liczba zawartości

      1 393


  3. Templar

    Templar

    Sztabowiec


    • Punkty

      539

    • Liczba zawartości

      2 944


  4. Koxxus

    Koxxus

    Sztabowiec


    • Punkty

      524

    • Liczba zawartości

      1 400


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 2019.01.24 uwzględniając wszystkie działy

  1. @Krusher @Toczer @Kemi @Lypton @LeNy BAN PERMANENTNY (bez możliwości odwołania) Powód: Umyślne działanie na szkodę ACC oraz brak poszanowania dla ludzi mających wkład w tę społeczność. Lekceważenie poprzednich ostrzeżeń, kar i rozmów dyscyplinarnych.
    18 punktów
  2. Wesołych i spokojnych świąt oraz szczęśliwego nowego roku, co by to FPSy nie spadały, sloty się zapełniały i schody nie pochłaniały, wszystkim członkom społeczności Arma Coop Corps oraz zaprzyjaźnionym społecznościom życzy Sztab ACC
    17 punktów
  3. Tuż przed zbliżającą się wigilią administracja ACC pragnie życzyć wszystkim członkom naszej społeczności Wesołych Świąt Bożego Narodzenia! Pragniemy, aby te święta były dla Was okresem wytchnienia i spokoju od codziennych szkoleń, patroli i kontaktów z przeciwnikiem.:) Do zobaczenia wkrótce! Sztab Arma Coop Corps
    16 punktów
  4. Magiczne 7️⃣ siedem lat temu wszedłem na stronę www.arma2coop.pl i kliknąłem 👈 I tak jestem tutaj do dziś Pozdrawiam was cieplutko
    12 punktów
  5. Mały teaser kolejnej misji na IFA.
    11 punktów
  6. Cześć znów! W końcu udało mi się jako tako uporządkować pewne sprawy, w miarę ogarnąć komputer tylko jeszcze muszę znaleźć motywacje do zainstalowania Army i całego Repo Jednakże przez cały ten czas miałem ACC w serduszku i gdy napadła mnie wena i chęci, w pracy między zleceniami myślałem co by tu zrobić w tematyce naszej społeczności. O ile breloczki to był marny pomysł (bo nawet jak świetnie wygląda to jest zbyt drogi i czasochłonny w takim sposobie produkcji), to statuetki prezentują się już znacznie lepiej Breloczek jakby ktoś nie widział: Statuetka na początku miała być jedynie ozdobą wiszącą, ale nieco zmieniłem projekt. Nie siedziałem nad tym jakoś specjalnie długo, dlatego projekt zawiera wiele błędów, ale myślę, że i tak wygląda w porządku. Nadaje się zarówno na ozdobę jak i na nagrodę np. zamiast Arma Coop Corps to "Sztab ACC dla najlepszego Mision Maker'a w roku 2018 dla XY". Jest bardzo wiele opcji customizacji
    11 punktów
  7. "God created JTACs so pilots could have heroes." 1. Co oznacza pojęcie JTAC? Joint Terminal Attack Controller [ JTAC ]- Wysunięty Nawigator Naprowadzania Lotnictwa (WNNL) [...] kieruje działaniami samolotów (śmigłowców) i bezzałogowych statków powietrznych wykonujących uderzenia w ramach bezpośredniego wsparcia lotniczego. JTAC sam w sobie nie jest rolą - jest kwalifikacją. Rola osoby przystępującej do certyfikacji JTAC może być przeróżna. Przykładowo: część Marines posiadających kwalifikacje JTAC wcześniej służyła jako Naval Aviator lub NFO. Nawet Książę Harry ma za sobą historię bycia pilotem śmigłowca oraz Forward Air Controllerem. W rzeczywistości JTAC wchodzi w skład TACP (ang. Tactical Air Control Party lub pol. Taktyczny Zespół Kontroli Obszaru Powietrznego) lub CCT (ang. Combat Control Team). Z takich zespołów JTAC jest później dołączany do elementów niższego szczebla. Jest to zespół (choć nie zawsze), który najczęściej możemy spotkać w strukturze batalionu. Jego zadaniem jest wspomaganie JTAC-a w przeprowadzaniu uderzeń lotniczych. Zdarza się też, że TACP służy jako doradca dowódcy lądowego w zakresie możliwości taktycznych oraz planowania użycia środków CAS. (Rys. 1) Zespól TACP ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 2. Czym cechuje się JTAC i jakie są jego zadania? Osoba posiadająca tego typu kwalifikacje powinna cechować się: umiejętnością sprawnego czytania map i wyciągania z nich potrzebnych informacji biegłą obsługą sprzętu do komunikacji radiowej / transmisji danych oraz umiejętnością płynnej komunikacji werbalnej rozwiniętą świadomością sytuacyjną, postrzeganiem przestrzennym oraz umiejętnością nieszablonowego myślenia Główne zadania JTAC-a: Planowanie, koordynacja i autoryzacja misji typu CAS Wspieranie dowódcy operacji w podejmowaniu decyzji dot. wykorzystania platform CAS Zarządzanie przestrzenią powietrzną Monitorowanie pozycji oraz działań sił sojuszniczych oraz sił przeciwnika ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 3. Planowanie przestrzeni powietrznej SP (pol. Statek Powietrzny) - śmigłowiec, samolot lub inna platforma CAS. ACP (ang. Air Control Point) - punkt nawigacyjny znajdujący się w korytarzu pow. CCP (ang. Communications Checkpoint) - po jego osiągnięciu punktu meldujemy do osoby odpowiedzialnej za zarządzanie przestrzenią powietrzną. AC (ang. Air Corridor) - korytarz powietrzny. Wyznaczany w celu uniknięcia konkretnego typu zagrożenia na drodze przelotu. HLD (ang. Holding Area) - obszar, w którym SP może bezpiecznie oczekiwać na dalsze polecenia. 3A. Korytarze powietrzne, ACP i CCP Poniższe grafiki przedstawiają w jaki sposób możemy zaplanować przestrzeń powietrzną uwzględniając takie miejsca jak: Lotnisko lub inny bezpieczny punkt, na którym statek powietrzny może wylądować, przezbroić się, dokonać napraw etc. Punkty zagrażające maszynom - stanowiska AA, obszary zagrożenia MANPAD etc. (Rys. 1) Przykładowy sposób planowania korytarzy powietrznych oraz punktów ACP i CCP w Armie. Na mapie zostały oznaczone 2 korytarze - AC Yankee oraz AC Zulu. Korytarze są podzielone na 2 części - oznacza to możliwość przelotu w obu kierunkach. (Rys. 2) Ustawienie punktów CCP względem potencjalnego zagrożenia w korytarzu powietrznym. Ustawiając te punkty mamy świadomość, że na trasie przelotowej od CCP1 DO CCP2 możemy stracić łączność radiową z lotnictwem. W rzeczywistości nie musi to być zagrożenie AA. Statek powietrzny może właśnie wlatywać w obszar występowania niebezpiecznych zjawisk atmosferycznych. 3B. Separacja pionowa dla statków powietrznych W przypadku dysponowania więcej niż jednym statkiem powietrznym naszym obowiązkiem jest ustalenie separacji pionowej. Szczególnie w przypadku korytarzy powietrznych i HLD. Minimalna wysokość korytarza w przypadku samolotu ~ 600 m Minimalna wysokość korytarza w przypadku śmigłowca ~ 300 m Optymalny bufor (różnica wysokości korytarzy) ~ 600m (Rys. 3) Przykładowa separacja pionowa ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 4. Misje CAS i procedury z nimi związane CAS (ang. Close Air Support) - pol. Bezpośrednie Wsparcie Lotnicze / Bliskie Wsparcie Lotnicze [...] działanie lotnictwa przeciwko celom przeciwnika znajdującym się w pobliżu sił własnych, wymagające dokładnej koordynacji działań lotnictwa z ogniem i ruchem tych sił. BDA (ang. Bomb/Battle Damage Assessment) - pol. N/A. Ocena zniszczeń spowodowanych przez misje CAS. IP (ang. Initial Point) - Pozycja wyjściowa SP (najczęściej samolotu) realizującego misję CAS. IP powinno znajdować na tej samej prostej co cel. BP (ang. Battle Position) - Obszar, z którego śmigłowiec realizuje misję CAS. W ramach obszaru BP mogą występować punkty Firing Points - dokładne punkty, z których SP powinien wykonywać ostrzał. Game Plan - pol. Plan Gry. Zbiór informacji dotyczących sposobu realizacji misji CAS. W najkrótszej formie zawiera określenie typu kontroli oraz metody ataku. Może także zawierać: zamiary dowódcy sił lądowych, preferowany efekt misji [...] Dlaczego powinniśmy używać Battle Position? Battle Position oznacza obszar, w którym śmigłowiec może swobodnie manewrować w celu znalezienia dogodnej pozycji do prowadzenia ostrzału. Pilot zawsze będzie wiedział lepiej w jaki punkt powinien przemieścić SP, aby móc prowadzić skuteczny ostrzał i jednocześnie zapewnić sobie bezpieczeństwo. Wyznaczenie takiego obszaru jest kompromisem pomiędzy Pilotem i JTACiem. Wyznaczając Battle Position powinniśmy uwzględnić następujące czynniki: Forma terenu; przeszkody terenowe - każde wzniesienie lub pagórek może stać się bezcenną osłoną dla maszyny. Prowadzenie ognia ciągłego z tej samej pozycji powinno być unikane. Odległość od celu; zasięg uzbrojenia - w idealnym przypadku SP wykorzystuje maksymalny zasięg swojego uzbrojenia. Staramy się tym samym uniknąć zbliżenia do pozycji przeciwnika. (Rys. 4) AH-64 w Bagram, Afganistan 2014 r. Forma terenu staje się obusiecznym mieczem. Góry oprócz zapewnienia naturalnej osłony dla śmigłowca mogą także stanowić siedlisko obrony PLOT. 4A. Procedury poprzedzające / początkowe Nawiązanie łączności JTAC - SP Pilot przekazuje Aircraft Check-in (Rys. 5) JTAC potwierdza przyjęcie meldunku Ad 4A. W przypadku śmigłowców powinniśmy wystrzegać się wysyłania maszyny na HLD. Maszyna powinna oczekiwać na wezwanie w wysuniętym punkcie (np. FARP lub FAA). 4B. Schemat przeprowadzania misji CAS Nawiązanie łączności JTAC - SP JTAC nadaje Game Plan - typ kontroli, metodę ataku oraz meldunek CAS (rys. 6; rys. 7) Wykonujemy Hand-off (1/2 typ kontroli, BOT) JTAC autoryzuje CAS (1/2 typ kontroli) ("Cleared Hot") SP realizuje misje BDA, odejście SP Ad 4B. W przypadku gdy chcemy nadać meldunek, a SP od dłuższego czasu oczekuje na kolejne rozkazy, warto sprawdzić czy nadal ma na nas nasłuch. Wystarczy wysunąć zapytanie typu "Firehawk, tu Sierra. Zgłoś gotowość do otrzymania meldunku CAS." 4C. Metody ataku oraz typy kontroli misji CAS Metody Ataku BOT (ang. Bomb On Target) - przekazujemy orientacyjną pozycję celu. Występuje przy 1 i 2 typie kontroli. Musi nastąpić HAND-OFF. BOC (ang. Bomb On Coordinate) - przekazujemy dokładną pozycję celu (6-grid lub 8-grid). Typy kontroli Typ 1. JTAC widzi cel oraz podejście SP przy każdym ataku JTAC oznacza cel JTAC autoryzuje SP przed każdym atakiem JTAC podaje BDA Typ 2. JTAC nie widzi bezpośrednio celu lub podejścia SP JTAC autoryzuje przed każdym atakiem JTAC podaje BDA Typ 3. JTAC nie widzi bezpośrednio celu oraz SP Atak na cele w obszarze Autoryzacja nie następuje Po readbacku oraz uwagach nadajemy "CLEARED TO ENGAGE" BDA dokonuje SP lub wyznaczony el. naziemny 4D. HAND-OFF HAND-OFF - Proces zlokalizowania i identyfikacji celu przez SP za pomocą ustalonej w briefiengu CAS metody. Odbywa się, gdy tylko załoga SP znajdzie się w zasięgu pozwalającym na zlokalizowanie celu przy pomocy urządzeń pokładowych lub metodą wzrokową. Niebieskie - JTAC Pomarańczowe - Pilot Fioletowe - JTAC lub Pilot Lokalizacja wzrokowa VISUAL - "Zlokalizowałem pozycje sojusznika." BLIND - "Brak kontaktu wzrokowego z sojusznikiem / punktem ref." KONTAKT - "Zlokalizowałem punkt referencyjny." TALLY - "Zlokalizowałem cel." (Następuje "Cleared Hot" lub "Przerwij") NO JOY - "Nie widzę celu." Wskaźnik laserowy WŁĄCZ LASER - "Rozpocznij namierzanie przy pomocy SOFLAM-u." OŚWIETLAM - "Włączyłem laser i namierzam cel." SPOT - "Zlokalizowałem wskaźnik." TALLY - "Zlokalizowałem cel." (Następuje "Cleared Hot" lub "Przerwij") WSTRZYMAJ LASER - "Zakończ namierzać / wyłącz laser." DEAD EYE - "Awaria systemów namierzających." BRAK LASERA - "Nie udało mi się namierzyć celu." Wskaźnik IR SPARKLE - "Rozpocznij namierzanie celu przy pomocy wskaźnika." SNAKE - "Zacznij kreślić kształt poziomej ósemki na celu." PULSE - "Zacznij pulsować wskaźnikiem." ( ON ... OFF ... ON ... ) STEADY - "Utrzymaj promień wskaźnika na celu." ROPE - "Zakreśl wskaźnikiem okrąg wokół SP." KONTAKT SPARKLE - "Znalazłem promień wskaźnika." TALLY - "Zlokalizowałem cel." (Następuje "Cleared Hot" lub "Przerwij") WSTRZYMAJ SPARKLE - "Wyłącz wskaźnik IR." (Rys. 5) Meldunek Aircraft Check-in (Rys. 6) Struktura 9-liniowca. (Rys. 7) Struktura 5-liniowca. ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 5. Wyposażenie JTAC-a 5A. Must-have - przedmioty, które JTAC musi mieć w ekwipunku i są dzisiejszym standardem. Mapa Map Tools GPS (np. DAGR, MicroDAGR, Vanilla GPS) Latarka do mapy Radio do kontaktu z lotnictwem AN/PRC-148 lub AN/PRC-152 lub AN/PRC-117 Radio do kontaktu z piechotą AN/PRC-343 lub AN/PRC-148 lub AN/PRC-152 lub AN/PRC-117 5B. Nice to have - przedmioty, które w dużym stopniu ułatwią JTACowi pracę. Laser Designator (Sand) + Designator Batteries (LaserBatteries) Laser IR (np. AN/PEQ-15) Zielony granat dymny (3-6 szt.) Czerwony granat dymny (3-6 szt.) Purpurowy / pomarańczowy / niebieski granat dymny (3-6 szt.) Luneta ze zmiennym przybliżeniem (np. ACOG, SU-230, Nightforce ATACR) IR Grenade (3-6 szt.) Flara M127A1 (3-6 szt.) Granatnik podwieszany lub "standalone". 5C. Przykładowy Loadout współczesnego JTACa. 5D. Dobieranie odpowiedniego sprzętu Tworząc ekwipunek dla JTACa musimy pamiętać o założeniach misji - to co sprawdzi się dla samolotu F/A-18 niekoniecznie musi działać w przypadku śmigłowca AH-6 Little Bird. Może się zdarzyć, że w danej misji JTAC będzie wyłącznie odpowiadał za organizacje transportu piechoty drogą powietrzną i przyrządy służące do naprowadzania misji CAS okażą się zbędne. Jeśli scenariusz ma miejsce w nocy, to czy granaty dymne są wymagane? Nie - możemy je zastąpić granatem IR, flarą czy laserem IR. W nocy bardzo ciężko jest określić kolor dymu, przez co pilot SP nie będzie miał możliwości potwierdzenia dokładnego miejsca lądowania. Dużo łatwiej jest rzucić na ziemię strobo lub naprowadzić pilota przy pomocy osobistego wskaźnika IR. To Wy odpowiadacie za wyznaczenie bezpiecznego lądowiska. Należy jednak pamiętać, że wskaźniki / strobe IR nie są widoczne w systemach FLIR! __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 6. Uzbrojenie SP oraz Danger Close (WIP) W momencie, kiedy sojusznicza piechota znajduje się w zasięgu rażenia wybranego uzbrojenia SP naszym obowiązkiem jest nadać Danger Close. Informacje tą przekazujemy po podaniu typu kontroli i metody ataku ("1/2/3 typ kontroli. Bomb On Target / Bomb On Coordinate. Danger Close."), oraz podczas samej autoryzacji ("Cleared Hot, Danger Close"). ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 7. Szkolenie MC: JTAC Co potrafi osoba po szkoleniu MC: JTAC? Efektywnie używać środków służących do oznaczania (strobe IR, wskaźnik IR, SOFLAM) Planować przestrzeń powietrzną dla różnych typów statków powietrznych. Wspomagać dowódcę w podejmowaniu decyzji dotyczących użycia środków wsparcia powietrznego. Wzywać i autoryzować misje CAS dla śmigłowców i samolotów. Rzeczy, o których zapomniałem napisać. Linki: Konspekt szkolenia 9-Liner do wydrukowania Wymogi dla osób chcących zdobyć srebrną/złotą baretkę. Temat z zapisami na szkolenie MC: JTAC. Przydatne źródła Joint Publication 3-09.3 (Close Air Support) kpt. mgr Michał Rawłuszko. "O współpracy WNNL-a z dowódcą kompanii podczas misji bezpośredniego wsparcia lotniczego." MTTP-JFIRE Wszelkie sugestie/uwagi dotyczące poradnika proszę kierować na PW. Niech komentarze służą jako kontynuacja Q/A. FAQ Q: Po co się uczyć tych rzeczy? Niepotrzebnie komplikujesz, to tylko Arma! A: Wszystkie te procedury zostały opracowane z jakiegoś powodu - prawdopodobnie w odpowiedzi na jakiś wypadek, który można było uniknąć, stosując powyższe rozwiązania. Wszystkie te procedury zostały sprawdzone także w Armie - zarówno na sucho jak i na mokro. Wszystko jesteśmy w stanie wykonać. Q: Dlaczego nie wspomniałeś o meldunku MEDEVAC? A: Meldunek MEDEVAC nie jest "zarezerwowany" dla JTAC-a. Z tego powodu zdecydowałem się nie poruszać kwestii z nim związanych. Więcej informacji tutaj. Q: Czy po przeczytaniu tego poradnika mogę swobodnie działać jako JTAC? A: Zdecydowanie nie - niestety teoria musi zostać poparta praktyką. Poradnik ma za zadanie przybliżyć zakres materiałowy przed szkoleniem oraz wyjaśnić pewne pojęcia. ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Osoby, które ukończyły etap 1.: @Koxxus @Pba Osoby, które ukończyły etap 2.: N/A Osoby, które ukończyły całe szkolenie: @PATRIOTIC @Peter @Buda @Alfi @Gwiazdek @Cyrith @Rizzet @Paper @nat @Warp @Blazis @Jankes @Liszczu ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 1/18/2020 - Version 0.9 / pierwsza wersja. 2/2/2020 - Version 0.92 / aktualizacja infografik. 2/9/2020 - Version 0.93 / aktualizacja Hand-off, komunikacji wstępnej. 2/21/2020 - Version 0.94 / ekwipunek JTAC-a. 5/15/2020 - Version 1.00 / WAŻNE! canadian przestaje odpowiadać za poradnik. 4/3/2023 - Version 1.01 / aktualizacja linków + dodany 9-Liner do druku Na koniec chciałbym bardzo podziękować Rizzetowi za pomoc w opracowaniu całego szkolenia oraz poradnika.
    10 punktów
  8. Udzielam pochwały z wpisem do Białej Księgi ACC żołnierzowi Sił Zbrojnych Ukrainy: @Antmix Powód wyróżnienia: Jako strzelec KM wyróżnił się niezwykłą skutecznością przeciwpancerną. Gdy otrzymywaliśmy ostrzał z BWP-2 z miasta, któremu wystawała tylko wieża, podebrał M136 (AT-4) i wyeliminował go celnym strzałem na dystansie około 200-300m. Podczas wycofania przy pomocy kolejnej zdobycznej wyrzutni M136 (AT-4) wyeliminował BWP-2 na odległości 200m jednym celnym strzałem. Chwilę później, gdy operator NLAW nie był pewny działania wyrzutni, przejął ją i wyeliminował trzeciego BWP-2 na odległości 400m. Jego wyjątkowa skuteczność w misji, zwłaszcza w przypadku pierwszego BWP-2, pozwoliła reszcie na przeżycie i wykonanie zadania bez ponoszenia większych strat. Misja: CO 16 Release the Kraken 14.01.2023
    10 punktów
  9. Zmiany w Administracji ACC Sztab ACC ma przyjemność powitać w swoim gronie nową osobę. Do grona z dniem dzisiejszym dołącza @Koxxus! Gratulujemy nowej roli w społeczności i mamy nadzieję, że odnajdziesz się w gronie Sztabu ACC, a swoimi pomysłami i zaangażowaniem wpłyniesz na rozwój społeczności. Sztab Arma Coop Corps
    10 punktów
  10. Udzielam pochwały z wpisem do Białej Księgi ACC pilotowi myśliwca F/A-18 E Super Hornet: @Dawid Powód wyróżnienia: Jako pilot myśliwca przewagi powietrznej samodzielnie stawił czoło 4 myśliwcom Mig-29, które wyeliminowały chwilę wcześniej dwa sojusznicze samoloty. W pojedynkę wyeliminował wszystkie 4 odrzutowce w walce w zwarciu. Misja: CO 15 The Last War[2]: The tide is coming 26.04.2022
    10 punktów
  11. Z okazji świąt Bożego Narodzenia administracja ACC składa życzenia zdrowia, pogody ducha, radości i wspaniałych chwil spędzonych z bliskimi wszystkim członkom Społeczności oraz ich rodzinom. Niech ten okres pozwoli nam wyciszyć się i nabrać entuzjazmu do nadchodzących wyzwań, które pojawią się po okresie świąteczno-noworocznym. Życzymy Wam też, by te święta zapoczątkowały zmianę na lepsze, na nadchodzący nowy rok 2022! Sztab Arma Coop Corps
    10 punktów
  12. Dziś OFP obchodzi swoją 20 rocznicę
    10 punktów
  13. Trochę spóźnione, ale pozdrowienia z Masywu Esja na Islandii! 😄
    10 punktów
  14. Ej pany, moja drużyna CSAR wygrała eliminacje do Reprezentacji Polski w Airsofcie 2-3 Marca jako kapitan drużyny jedziemy do Finlandi na zawody ogólno światowe gdzie między innymi będzie USA/Rosja/Kazachstan/Chiny/Hiszpania/Litwa/Łotwa/Francja/Białoruś/Chiny/ Niemcy i Izrael 😛 A no i ofcourse zabieram ze sobą naszywkę ACC Będą streamy z rozgrywek Info : http://wmasg.com/pl/news/view/9090 https://web.facebook.com/ASGTeamPoland/
    10 punktów
  15. Zmiany w Administracji ACC W związku ze zmianami w gronie administracji ACC pragniemy poinformować, iż @Maras opuszcza grono Sztabu ACC i przechodzi do grona . Tym samym do grona dołączają @Calc oraz @Maximus. Gratulujemy Wam nowej roli w społeczności i mamy nadzieję, że odnajdziecie się w gronie Sztabu ACC, a swoimi pomysłami i zaangażowaniem wpłyniecie na rozwój społeczności. Odchodzącym sztabowcom niezmiernie dziękujemy za długoletnią współpracę i pomoc oraz liczymy, że dalej będziecie służyć nam swoją pomocą i doświadczeniem, kiedy już znajdziecie trochę czasu na emeryturze Sztab Arma Coop Corps
    9 punktów
  16. Z okazji świąt, oraz nadchodzącego nowego, 2021 roku, administracja ACC życzy dużo radości, pogody ducha, oraz przede wszystkim zdrowia i spokoju wszystkim członkom ACC oraz ich rodzinom. Życzymy też wam, by te święta odbyły się mimo nieprzychylnych okoliczności w ciepłej i rodzinnej atmosferze. Do zobaczenia w 2021 roku! Sztab Arma Coop Corps
    9 punktów
  17. Jestem w trakcie robienia misji na IFA która będzie ponieką wyzwaniem. Guadalcanal, patrol po dżungli, chcę postawić na spory realizm tak w ramach eksperymentu. Woda, żarcie, ace medyczny no i tylko d-ca z mapą. Będą chętni wyzwania? około 12 osób planuje.
    9 punktów
  18. Pozdrowienia z nad morza Panowie!
    9 punktów
  19. W imieniu kadry chcielibyśmy na wasze ręce złożyć życzenia spokojnych i szczęśliwych świąt Bożego Narodzenia. Niezależnie od tego w jaki sposób obchodzicie ten magiczny czas, mamy nadzieje że przyniesie on wiele miłości, serdeczności i szczęścia Wam i Waszym Bliskim. Niech będzie to dla wszystkich moment wytchnienia od trudów dnia codziennego. Wierzymy w to, że nadchodzący 2023 rok przyniesie każdemu i każdej z was wiele nowych możliwości i sukcesów, a także pozwoli wam spełniać najskrytsze marzenia. Sztab ArmA Coop Corps
    8 punktów
  20. 8 punktów
  21. do

    Zapraszam, Charlie-1 najlepszy fireteam, tylko dla odważnych!
    7 punktów
  22. Nie martwcie się odejście Blackeye nie spowoduje zamknięcia Operatorów. Szkolenia jak i treningi operatorów będą normalnie prowadzone. Niestety nie przewiduje w tym tygodniu czegokolwiek odemnie (popołudniowe zmiany) lecz mam nadzieje ze uda mi się znaleźć czas by zrobić MOUT w sobotę a w przyszłym tygodniu poprzypominamy sobie CQB (dla nie zaznajomionych będzie od podstaw jakoś podziele to dla kazdego)
    7 punktów
  23. Udzielam pochwały z wpisem do Białej Księgi ACC członkom sekcji broni wsparcia CHARLIE w składzie: @Duku Strzelec BAR @piranha Asystent BAR @Kittyhawk Strzelec BAR @Elwo Asystent BAR Powód wyróżnienia: Członkowie sekcji Charlie błyskawicznie zareagowali na ostrzał silnie okopanego przeciwnika i celnym ogniem zlikwidowali zagrożenie ratując tym samym kilkanaście osób, które utknęły na pustym polu pod ostrzałem. Swoją zdecydowaną reakcją i precyzją sekcja Charlie zapobiegła całkowitemu rozbiciu plutonu na finalnym podejściu do celu. Misja "Semper Fi" 17.02.2021
    7 punktów
  24. Zmiany w Administracji ACC W związku ze zmianami w gronie administracji ACC pragniemy poinformować, iż @Doman i @Lt_Mic opuszczają grono Sztabu ACC i przechodzą do grona . Tym samym do grona dołączają @Stahu, @Patriotic, @Pba, @Templar oraz @Black. Gratulujemy Wam nowej roli w społeczności i mamy nadzieję, że odnajdziecie się w gronie Sztabu ACC, a swoimi pomysłami i zaangażowaniem wpłyniecie na rozwój społeczności. Odchodzącym sztabowcom niezmiernie dziękujemy za długoletnią współpracę i pomoc oraz liczymy, że dalej będziecie służyć nam swoją pomocą i doświadczeniem, kiedy już znajdziecie trochę czasu na emeryturze Sztab Arma Coop Corps
    7 punktów
  25. Dwa lata temu zorganizowałem petycję do Bohemii w celu naprawienia jednego z najstarszych błędów w silniku gry, związanym z traceniem przez zniszczone obiekty statyczne (np. drzewa) geometrii, w wyniku czego obiekty te były "przezroczyste" dla AI i nie stanowiły osłony ani ochrony. W ciągu dwudziestu dni od rozpoczęcia petycji stosowna poprawka została zawarta w A3. Niestety, pozostałe części z serii Arma nie miały tyle szczęścia i po dziś dzień noszą w sobie brzemię tego wręcz "antycznego" błędu w kodzie gry. Sporo czasu zajęło mi wypracowanie właściwego rozwiązania, które rozwiązałoby ten problem w OFP. Nie mam dostępu do kodu silnika, zatem zakres moich możliwości jest ograniczony przez modowalne aspekty gry (trzeba tu mieć na uwadze, że OFP jest mniej modowalne od A3). Nie mniej jednak, po wielu próbach, eksperymentach i testach, które odbyły się na przestrzeni ostatnich kilku lat, udało mi się. Poprawka będzie częścią modyfikacji o nazwie @customfix, która poprawia i ulepsza wiele rdzennych aspektów OFP. ⏬ Poniżej ⏬ krótki materiał wideo 🎬 prezentujący to wybitne osiągnięcie
    7 punktów
  26. Regiment Pancerny ACC wraca do akcji! Sztab ACC pragnie poinformować o powołaniu Regimentu Pancernego! Wszystkich zainteresowanych uczestnictwem w treningach tej formacji, zapraszamy do zapoznania się z nowym statutem: Wszelkie pytania kierujcie do głównego szkoleniowca @Darkana. Twardej du*y - nie głowy i sukcesów na polu walki życzymy wszystkim przyszłym pancerniakom ACC! __________________________________________________________________________________________________________
    7 punktów
  27. Kolejny rok w którym drużyna CSAR wygrywa zawody na reprezentacje Polski w airsofcie Link Do steama z rozgrywkami dla zainteresowanych
    7 punktów
  28. 🌠 Z okazji Świąt Bożego Narodzenia wszystkim członkom społeczności ACC życzę: 🌠 Zdrowia Szczęścia Pomyślności i pod choinką samych wspaniałości 👍 Pozdrawiam 👉 Rożek 👈
    7 punktów
  29. Czołem panowie, wracam do Was po 5 latach 😁
    7 punktów
  30. Ostatni dzień służby jako żołnierz wojska polskiego zakończony. Jeszcze tylko my i Szkoci pijemy. Wasze zdrowie chłopaki 🍻 S!
    7 punktów
  31. ------------------------------------------------------------------------------- Z przyjemnością informujemy, że do grona Sztabu z dniem dzisiejszym dołączają @Alienzo, @Fistach oraz @Semir! Jednocześnie dziękujemy @Rutek oraz @Tiberrias za wkład w działania Administracji i witamy ich w gronie VIP-ów! -------------------------------------------------------------------------------
    7 punktów
  32. Zmiany w regulaminie ACC dotyczące rozgrywek Po przeanalizowaniu ankiety oraz obecnej sytuacji związanej z rozgrywkami przed i po godzinie 20:00 Sztab ACC zadecydował o zmianach w regulaminie rozgrywek. Zmiany te są podyktowane dezaktualizacją części zapisów po wprowadzeniu nowego klikanego systemu zapisywania się na misje oraz zmieniającym się zainteresowaniem rozgrywkami po godzinie 20:00. Najważniejszą zmianą w regulaminie jest określenie dwóch dni przeznaczonych na Rozgrywki Oficjalne ACC Wstępnie ustalono, że dni te to WTOREK oraz SOBOTA* *Sztab zastrzega sobie prawo do zmiany dni rozgrywek oficjalnych. Wszyscy MM, Instruktorzy i Szkoleniowcy oraz gracze muszą zapoznać się zapisami zawartymi poniżej przed zorganizowaniem przyszłych wydarzeń. Zmiany w regulaminie wchodzą w życie z dniem ich opublikowania na forum. __________________________________________________________________________________________________________ Istotne zmiany: (TL;DR) Popularyzacja rozpisywania wydarzeń za pomocą kalendarza i klikanego systemu zapisów. Określenie dni Rozgrywek Oficjalnych ACC Udostępnienie serwera po godzinie 20:00 dla wydarzeń innych niż misje. Określenie zasad rozgrywania misji z modyfikacją ZEUS. Wyjaśnienie zapisu "Slot opcjonalny" i wiążących się z nim ograniczeń. Wyjaśnienie zapisu "Rezerwa" i wiążących się z nią ograniczeń. Uściślenie obowiązków osób organizujących wydarzenia. Zmiany w ilości osób wymaganych do przeprowadzenia misji z innymi modyfikacjami Treść zmienionego regulaminu Rozgrywek ACC: Sztab Arma Coop Corps
    7 punktów
  33. @herez Permanentny ban na rozgrywki i discorda ACC Wspólną decyzją Administracji ACC, biorąc pod uwagę skargi graczy, herez zostaje pozbawiony praw członkowskich ACC oraz tym samym zostaje wykluczony ze społeczności. Decyzja jest rezultatem wszczynania kłótni w ramach społeczności, stosowania obelżywych zwrotów w strone innych graczy, ignorowania rozkazów przełożonych w czasie operacji oraz szeroko pojętego trollingu. Mimo otrzymanej szansy gracz nie potrafi wyciągnąć stosownych wniosków i dopuszcza się recydywy.
    6 punktów
  34. Udzielam pochwały z wpisem do Białej Księgi ACC żołnierzowi Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich: @Krystian Powód wyróżnienia: Jako strzelec RPG-7 na misji wyróżnił się ponadprzeciętną skutecznością przeciwko wrogim pojazdom. W ciągu misji, wyeliminował przy pomocy granatnika przeciwpancernego aż trzy wrogie czołgi typu M60 Patton, z czego dwa będąc pod ich ostrzałem. Wyjątkowa skuteczność z pewnością pozwoliła uratować wielu towarzyszy broni oraz ukończyć misję. Misja: CO 19 "Połączone Siły" 04.06.2022
    6 punktów
  35. @herez Ban na Discorda do 20.04.2022 Szeroko pojęty trolling, wrzucanie treści o charakterze rasistowskim, próby wszczynania niepotrzebnych kłótni. Kolejny ban na Discord. Ban obejmuje nie tylko ostatni wybryk, ale kilka poprzednich.
    6 punktów
  36. @Kinkow Ban na wydarzenia do 02.07.2021 Powód: Wielokrotne przeszkadzanie w rozgrywkach, psucie immersji, celowe zabijanie osób cywilnych, przeszkadzanie w prowadzeniu szkoleń.
    6 punktów
  37. do
    Wojna domowa na Czarnorusi, w niewielkiej wiosce kontrolowanej przez siły rządowe ma się odbyć proces groźnego przeciwnika. JaskierOP, ilość fabularnych plottwistów przekraczająca limity, a podniesiona do sześcianu przez czyny i koncepty żywych ludzi. Cóż można więcej rzec? Czytaj więcej .zapisy-wrapper { margin-left: 50px; margin-right: 50px; } .zapisy-wrapper .opis p { margin-bottom: 1em; } .zapisy-wrapper .opis p:first-child { margin-top: 1em; } .zapisy-wrapper .opis p::first-letter { padding-left: 15px; font-size: 150%; } .zapisy-app { margin-top: 2em; } .zapisy-app .h1, .h2, .h3 { margin-top: 1em; } .zapisy-app .h1 { font-weight: bold; font-size: 1.5em; } .zapisy-app .h2 { font-weight: bold; font-size: 1.2em; margin-left: 15px; } .zapisy-app .h3 { font-weight: bold; font-size: 1.1em; margin-left: 30px; } .zapis-url { font-size: 0.8rem; text-decoration: none !important; } .zapis-url:hover { color: olivedrab; } .zapisy-log { margin-top: 2em; } .slot { grid-gap: 10px; margin-left: 15px; font-size: 14px; } .slot.wolny { text-shadow: #3CFF0099 1px 0 10px; } .tuwpisany .opcja, .tuwpisany .wpisany, .tuwpisany .opis { color: white !important; font-weight: bold !important; text-shadow: none !important; } .slot .opis { font-weight: bold; } .slot .opcja { font-weight: normal; color: rgba(107, 142, 35, 0.8); } .slot .wazny { font-weight: bold; color: rgba(255, 104, 5, 0.8); } .slot .wpisany { font-weight: normal; font-style: italic; } .zapisanych { margin-top: 1em; margin-bottom: 1em; } .log-wypisany { color: rgb(248, 79, 0); margin: unset; } .log-wpisany { color: rgb(13, 222, 0); margin: unset; } .z_toastmsg { min-width: 800px; /* Set a default minimum width */ margin-left: -400px; /* Divide value of min-width by 2 */ text-align: center; /* Centered text */ border-radius: 2px; /* Rounded borders */ padding: 16px; /* Padding */ position: fixed; /* Sit on top of the screen */ z-index: 1; /* Add a z-index if needed */ left: 50%; /* Center the snackbar */ bottom: 30px; /* 30px from the bottom */ } @media (max-width: 500px) { .zapisy-wrapper { margin: 0; } .slot { margin-left: 20px; } }
    6 punktów
  38. Hej, planuje wykonać misje w settingu uniwersum gry Stalker. Czy byliby w społeczności chętni na rozegranie takiego scenariusza? Pytam, bo o ile scenariusze "realne" dobrze się przyjmują, o tyle nie widziałem wielu scenariuszy post-apo.
    6 punktów
  39. Aktualizacka do ETS: Alienzo w końcu zdał C+E
    6 punktów
  40. Moje spostrzeżenia dotyczące strzelania z MAAWSa. Mówiłem, że drugi raz przetestuję to o czym wczoraj mówiłem na misji. Łapcie filmik
    6 punktów
  41. Nadgodziny i prezentacja przed ekipą dyrekcyjną... No i pierwszy poniedziałek na umowie na czas nieokreślony za mną
    6 punktów
  42. Dzisiaj jeden z bardziej ro********h dni w moim życiu. Podpisałem papiery i niedługo zmienię obywatelstwo. Niech moje dziecko ma większe możliwości lepszego startu w życie niż ja. Patrzę jak Polskę niszczą bydlaki, którzy teraz nią żądzą, to lepiej żeby moja córa mogła spokojnie wyjechać w razie czego. S!
    6 punktów
  43. @Stahu Powód: Stworzenie i zorganizowanie aż 5 misji COOP oraz 2 misjI JOINTOP tylko w grudniu. @Stahu tym samym spełnił wymagania co do utrzymania tytułu Mission Maker ACC aż 7-krotnie!
    6 punktów
  44. Po ponad 2 tygodniach spedzonych w Louisianskim mixie lasu i dzungli wreszcie odzyskalem kontakt ze swiatem! Szkolenie bylo ciekawe i z duzym rozmachem Geronimo (opfor) nie dawali momentami pospac. Moj dzielny Beryl ktory na amerykanskiej slepej amunicji nie strzelal auto i przekaszal luske co strzal zdolal mimo wszystko zebrac pare fragow 4 bialych i jeden czarny. (Minus jeden ff bo idiota z m240 sie zgubil i jak go znalazlem to mi serie poslal nad glowa ). Cholernie dyskomfortowe w tym kraju jest to ze wszystko dookola chce twojej smierci. 50 gatunkow wezy, pajaki, aligatory, tropikalne burze a nawet rosliny. Medevac "noroleplay" zabral goscia ktory wlazl w rosline po ktorej jego twarz wygladala jak napompowana pilka. Jedno z ciekawszych doswiadczen tymbardziej ze bylem przydzielony do 101st Airborne 2-506 Easy Company. Co prawda Winters nie dowodzi od jakiegos czasu ale atmosfera dalej przednia Currahee!
    6 punktów
  45. Kubeczki na turniej prezentują się następująco. https://imgur.com/a/jY7Sj9e
    6 punktów
  46. OFP.info 2.0 to skarbnica wszystkiego co związane z grą Arma: Cold War Assault (znanej też jako Operation Flashpoint). Strona ta jest bezpośrednią kontynuacją serwisu OFP.info, który istniał od 2001 roku i w trakcie swojej wieloletniej działalności zbudował potężną bazę całej masy dodatków w postaci modów, misji, czy kampanii. Archiwum obejmuje prawie 10 tysięcy newsów, które publikowane były regularnie przez wiele lat, dzień po dniu, od momentu premiery gry, co umożliwia prześledzenie rozwoju sceny wokół OFP/ACWA. Miło mi oznajmić, że partnerem strony jest społeczność ACC Pierwotnie strona działała od grudnia 2001 roku do czerwca 2018. Podjąłem się zadania reaktywacji tej strony, i już w lipcu wersja BETA strony została udostępniona publicznie. Wczoraj, na forum Bohemii, opublikowałem spis poprawek, które strona otrzymała od momentu uruchomienia. http://ofpr.info.paradoxstudio.uk
    6 punktów
  47. Słowa ranią bardziej niż 5,56 PS. Za tydzień startuje nowe MC Social Warrior. Zapisy PW.
    6 punktów
  48. Regulamin ACC Postanowienia ogólne Postanowienia regulaminu obowiązują na wszystkich kanałach komunikacji udostępnianych przez ArmaCoopCorps (zwane dalej jako ACC). Na wszystkich kanałach komunikacji ACC oraz w ramach udostępnianych przez ACC zasobów stanowczo zakazuje się publikowania treści oraz przejawiania zachowań: niezgodnych z obecnie obowiązującym prawem powszechnie uznawanych za wulgarne promujących faszyzm, komunizm, totalitaryzm, rasizm i inne przejawy nietolerancji obrażających grupy etniczne, rasowe, wyznaniowe, narodowe lub innych ludzi nawołujące do przestępstwa lub przemocy prezentujące treści erotyczne lub pornograficzne promujące piractwo komputerowe naruszające obecnie uznawane obyczaje społeczne oraz tzw. "trollowania" Reklamowanie się w jakiejkolwiek formie bez zgody Sztabu jest zakazane. Naruszenie regulaminu może skutkować nałożeniem przez Administrację na osobę łamiącą regulamin czasowych lub trwałych ograniczeń w postaci: nadania punktów ostrzeżeń nałożenia kolejki moderacyjnej na forum i przerwy na Discordzie odebrania możliwości umieszczania treści na serwerach bądź w innych zasobach ACC ograniczenia możliwości zapisywania się na wydarzenia blokady konta na forum lub/i możliwości łączenia się z serwerami ACC innych niewymienionych ograniczeń adekwatnych do popełnionego przewinienia Od nałożonych przez Administratora ograniczeń można się odwołać. Administracja ACC (Sztab) zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w regulaminach ACC. O zmianach regulaminu Sztab informować będzie poprzez umieszczenie stosownego ogłoszenia w dziale "Ogłoszenia publiczne". Kwestie sporne niezawarte w regulaminie rozstrzygane są przez Administrację (Sztab). Członkowie społeczności ACC Za członka ACC uznaje się Wszystkie osoby posiadające rangę co najmniej Rekruta. Każdy członek ACC musi spełniać następujące warunki: Mieć ukończone co najmniej 17 lat. Występować pod nazwą (nickiem), która: jest łatwa do odczytania i wymówienia jest identyczna na wszystkich kanałach komunikacji ACC nie narusza pozostałych postanowień regulaminu. Członkowie nieaktywni przez okres pół roku zobowiązani są do ukończenia szkolenia przypominającego, aby uczestniczyć w oficjalnych rozgrywkach ACC. Rozgrywki Przed rozgrywką obowiązuje: Dyscyplina techniczna. Gracz chcący wziąć udział w dowolnej rozgrywce ma obowiązek przygotować się technicznie do wzięcia w niej udziału. Przez przygotowanie techniczne rozumiane jest zapewnienie wszystkich czynników niezbędnych do połączenia się z serwerem, oraz uczestnictwa w misji bez negatywnego wpływu na stabilność jej przebiegu. Do czynników takich zalicza się: Poprawną instalację i konfigurację niezbędnych modyfikacji ArmA. Zapewnienie możliwości bezproblemowej komunikacji w oparciu o aplikację TeamSpeak 3 oraz modyfikację ACRE. Zapewnienie odpowiedniego łącza niezbędnego do płynnej komunikacji i uczestnictwa w rozgrywce Zaznajomienie się ze sposobem użytkowania zmodyfikowanej na potrzeby ACC gry ArmA. Dyscyplina czasu. Na każdą rozgrywkę należy stawić się punktualnie o wyznaczonej godzinie na serwerze gry Alpha lub Charlie oraz odpowiednim kanale serwera TeamSpeak. Po połączeniu się do serwera osoby zapisane zajmują właściwe dla siebie sloty. Pozostałe niezapisane osoby oczekują na przydzielenie slotu przez dowódcę operacji lub instruktora. Prowadzenie nieistotnych dla planowanej misji dyskusji opóźniających rozpoczęcie rozgrywki jest zabronione W czasie zajmowania slotów oraz planowania głos zajmują wyłącznie dowódcy i organizatorzy wydarzenia chyba, że dowódca operacji/organizator postanowi inaczej. Po przejściu do mapy nie ma możliwości dołączania do rozgrywki osób spóźnionych. Dyscyplina zapisów. Osoby, które zapisały się na wydarzenie w kalendarzu mają obowiązek stawienia się w terminie jego rozegrania, oraz uczestniczenia w nim do momentu zakończenia, bądź - w przypadku misji - śmierci kierowanej postaci. W przypadku, gdy wydarzenie jest szkoleniem organizator sam decyduje o warunkach zakończenia uczestnictwa w wydarzeniu. Zapisanie się na slot opcjonalny nie gwarantuje, że gracz zajmujący go ostatecznie na nim zagra. Pozostaje to w kwestii osoby dowodzącej misją. Zapisanie się na slot rezerwowy w danym wydarzeniu jest równoznaczne z punktualnym przybyciem na wydarzenie i deklarowaniem przygotowania technicznego oraz chęci do gry mimo niedostatecznej liczby slotów. Dyscyplina specjalizacji. Rola specjalistyczna to taka, dla której przewidziane jest szkolenie MC. Rola podstawowa to każda rola niespecjalistyczna. Każdy gracz deklarujący w zapisach chęć objęcia roli specjalistycznej ma obowiązek przygotować się do rozgrywki pod kątem pełnienia tej funkcji W trakcie rozgrywki obowiązuje: Dyscyplina hierarchii. W czasie misji ACC obowiązuje hierarchia wojskowa, niezależna od rang i stopni przydzielonych na forum oraz TS. Rozkaz wydany przez wyższego dowódcę powinien być wykonany. Wszelkie akty niesubordynacji wraz z konsekwencjami będą rozpatrywane przez Administrację ACC. W przypadku braku możliwości wykonania rozkazu z różnych powodów (straty, przewaga przeciwnika, niewystarczające środki itp.) należy bezzwłocznie poinformować o tym wydającego rozkaz. Poważne i nagminne naruszanie dyscypliny, będzie rozpatrywane przez sztab pod kątem ograniczenia udziału w rozgrywkach. Dyscyplina komunikacji. Wszystkie kanały komunikacji służą wyłącznie do przekazywania informacji związanych z symulowaną misją. Kanały radiowe służą wyłącznie do koordynowania działań pomiędzy jednostkami i żołnierzami wchodzącymi w ich skład. Zabronione jest używanie dostępnego w grze czatu strony i ogólnego w trakcie misji. Pozostałe kanały czatu dostępne w grze służą wyłącznie do: planowania przez dowódców działań w czasie trwania odpraw przed misjami, przekazywania ważnych komunikatów technicznych (zarówno podczas rozgrywek jak i w poczekalni). Dyscyplina symulacji. Autentyczne zachowanie jest obowiązkowe. Rozumiane jest ono jako chęć uczestnika symulacji do zachowania życia i zdrowia: kierowanej postaci, jej sojuszników, oraz osób postronnych. O autentycznym zachowaniu świadczy rzetelne podejście do odgrywanej roli, symulowanie zgodnych z założeniem rozgrywki zachowań, w szczególności staranne wykorzystywanie zdolności bojowych kierowanej postaci. Niszczenie realizmu symulacji jest zabronione. Rozumiane jest ono jako celowe zwracanie uwagi jej uczestników na fakt, że prowadzona rozgrywka nie jest rzeczywistością. Wyjątkiem jest przekazywanie ważnych komunikatów technicznych mających wpływ na przebieg rozgrywki. Działaniami niszczącymi realizm są między innymi: Wykorzystywanie dyscypliny hierarchii (pkt. 2.1) do tworzenia nierealistycznych sytuacji. Opis: “Henio, bierz ten granat i leć wysadzić się w powietrze. To rozkaz!” Przykład: rozgrywanie misji wykorzystujących jednostki wojskowe bez odwzorowania zachowań wojskowych. Wykorzystywanie mechaniki gry do tworzenia nierealistycznych sytuacji. Opis: celowe nadużywanie niedociągnięć systemu animacji postaci. Przykład: celowe uderzanie głową postaci w ścianę. Dyskusje na temat mechaniki gry. Przykład: “Mission maker musi wyregulować ustawienia, bo AI zbyt celnie wali z moździerzy”. Używanie wiedzy dotyczącej rozgrywanej misji zdobytej w poprzednich jej rozegraniach. Przykład: “Ej, tu zaraz będzie posterunek nieprzyjaciela, dawać granatnik na przód kolumny” Dyskusje przypominające o tym, że osoba kierująca danym żołnierzem nie jest nim w rzeczywistości. Przykład: “Sorry panowie, muszę iść do biedronki. Idę do UAZa, w razie czego mnie podwieziecie”. Przykład: “Ten durny rząd znów podniósł podatki, jak tak dalej pójdzie, to będę musiał zamknąć firmę”. Przykład: “Hej, Edek, idziemy grać w DCSa po misji?” Budowanie realizmu symulacji jest obowiązkowe tylko w misjach typu RealOp, choć Sztab zachęca do ich stosowania również w innych rozgrywkach. Rozumiane jest ono jako działania odwracające uwagę od faktu, że prowadzona rozgrywka nie jest rzeczywistością. Są to wszystkie czynności, które nie dają graczowi przewagi podczas gry, a budują autentyczność odgrywanej roli. Po rozgrywce obowiązuje: Dyscyplina kultury. Osoba uczestnicząca w dyskusji podczas odprawy ma możliwość wypowiadać się w formie krytyki lub konstruktywnej krytyki, a nie nagonki. Dyscyplina starszeństwa. Głównodowodzący prowadzi odprawę i udziela głosu dowódcom niższego szczebla. Dowódcy oddziałów po swojej wypowiedzi mogą udzielić głosu swoim podwładnym, przy czym podwładni powinni wypowiedzieć się w sposób zwięzły nie przedłużając odprawy po misji.. Zabieranie głosu poza powyższym porządkiem jest zabronione i grozi wyproszeniem z odprawy. Kwestie dyskusyjne poruszone podczas odprawy powinny być rozstrzygnięte bezpośrednio po zabraniu głosu przez wszystkich dowódców, a nie w trakcie trwania odprawy. Kanał komunikacyjny Discord ACC Na Discordzie ACC funkcjonują następujące rangi: a) Poborowy - nadawany automatycznie po dołączeniu. Otrzymuje dostęp do kanałów ogólnych. b) Rekrut ACC - nadawany po pomyślnym przejściu szkolenia wstępnego. Otrzymuje dostęp do kantyny ACC. c) Gracz ACC - nadawany po co najmniej dwóch oficjalnych misji i odbyciu szkolenia uzupełniającego. Otrzymuje dostęp do innych kanałów wewnętrznych społeczności. d) Rezerwista ACC - nadawany w momencie, kiedy członek społeczności jest nieaktywny, co jest rozumiane przez brak obecności na żadnej oficjalnej rozgrywce przez 6 miesięcy. Otrzymuje dostęp do kantyny ACC. Reprezentowanie ACC Reprezentowanie ACC jest dobrowolne. Reprezentacja podczas gry: Każdy gracz, z rangą od rekruta włącznie, identyfikujący się ze społecznością ACC ma możliwość reprezentowania jej podczas gry. Osoba reprezentująca ACC podczas gry w ArmA posiada: Tag [ACC]. Logo ACC. Komentarz zawierający tytuł oraz aktualną rangę użytkownika. Adres strony społeczności, oraz adres e-mail administracji. Osoba uważana jest za reprezentanta jeżeli istnieje widoczne w grze powiązanie pomiędzy tą osobą, a społecznością ACC. W szczególności są to elementy wymienione w punkcie 1.2. Reprezentant ACC ma obowiązek zachowywania się zgodnie ze standardami wobec graczy ACC na cały czas reprezentowania społeczności. Warunkiem koniecznym reprezentowania ACC jest dodanie gracza do pliku squad.XML. Akcja ta odbywa się automatycznie każdego dnia na podstawie listy aktywnych graczy ze statystyk serwera ACC. Poprzez aktywnych graczy rozumiane są wszystkie osoby w randze powyżej szeregowego oraz osoby w randze szeregowego i poniżej, które grały na serwerze ACC w ciągu ostatnich 5 miesięcy. Adres pliku squad.xml. Po umieszczeniu adresu w profilu i poprawnym wyświetleniu insygniów osoba staje się reprezentantem ACC w trakcie rozgrywki. http://armacoopcorps.pl/xml/squad.xml Używanie innego squad.xml niż udostępniany przez ACC jest zakazane na serwerach ACC. Wyjątek stanowią zaproszeni w ramach rozgrywek typu Joint-Op goście. Reprezentacja poza grą: Reprezentowanie ACC jest dobrowolne. Osoba uważana jest za reprezentanta, jeżeli istnieje widoczne powiązanie pomiędzy nim, a ACC. Reprezentant ACC ma obowiązek zachowywania się zgodnie ze standardami wobec członków społeczności na cały czas jej reprezentowania. Posiadanie tagu ACC na innym serwerze niż nasz wiąże się z odpowiedzialnym i równie dojrzałym zachowaniem, wszelkie odstępstwa od odgórnie przyjętych norm zostaną odebrane jako zła reklama dla ACC i mogą skutkować wydaleniem ze Społeczności. Standardy misji oraz serwer testowy Twórcy misji zobowiązani są przestrzegać ustalonych standardów misji opisanych w poniższym temacie: Dostęp do serwera testowego może uzyskać każdy członek społeczności od Szeregowego wzwyż. W tym celu należy w dziale "Kontakt ze Sztabem" utworzyć nowy temat z prośbą o udzielenie takowego dostępu. Serwer testowy można użytkować tylko i wyłącznie celem: Testowania sprawności misji przez ich twórców. Testowania rozwiązań na potrzeby rozgrywek w ACC. Testowania dodatkowych addonów - za zgodą Sztabu po utworzeniu zapytania na KZS. Organizowania wydarzeń za zgodą Sztabu po utworzeniu zapytania na KZS. Master Class Celem Szkolenia Master Class jest zapoznanie graczy z działaniem i obsługą poszczególnych narzędzi i technik charakterystycznych dla danej specjalizacji oraz wykształcenie grupy specjalistów regularnie grających na danych pozycjach i posiadających całą potrzebną wiedzę z danej specjalizacji. I. Specjalista: Specjalista jest to osoba ze złotą baretką MC posiadająca pełną i kompletną wiedzę w zakresie pełnionej specjalności. Osoby z Srebrną baretką MC, są to osoby przeszkolone nie będące specjalistami ale mogące aspirować do tego statusu. II. Szkolenia: Dla funkcjonowania szkolenia danej specjalizacji wymagane są następujące elementy: Ukończony poradnik MC danej specjalizacji (w części teoretycznej i technicznej*) Jedno pilotażowe szkolenie dla członka administracji Zatwierdzenie poradnika i instruktora przez Sztabowców * Rozumiane jako opis mechaniki i obsługi narzędzi potrzebnych do pełnienia danej roli w grze III. Zasady przyznawania baretek: Srebrna baretka Srebrna baretka jest świadectwem uczestnictwa w szkoleniu Master Class Jedynym wymogiem otrzymania srebrnej baretki jest ukończenie szkolenia Brak wymogów wobec utrzymania srebrnej baretki Złota baretka Złota baretka jest świadectwem specjalizowania się gracza w danej roli specjalistycznej Nadanie złotej baretki MC jest równoznaczne z poręczeniem przez instruktora za zdolność danej osoby do pełnienia konkretnej roli specjalistycznej. Instruktor MC automatycznie posiada złotą baretkę w specjalizacji dla której prowadzi szkolenia. W przypadku rezygnacji ze stanowiska podlega on zasadom ustalonym przez kolejnego instruktora. Złote baretki przyznawane są osobom zainteresowanym przez instruktora szkolenia. Tylko osoba posiadająca srebrną baretkę może aspirować do otrzymania złotej baretki. Instruktor określa zasady przyznawania i utrzymania złotych baretek i udostępnia je w temacie w odpowiednim forum Szkolenia / Master Classes. Zasady te muszą być identyczne wobec wszystkich szkolonych. Sztab posiada prawo dożywotniego nadania złotej baretki poza szkoleniami i zasadami ustalanymi przez instruktorów. Baretki są przyznawane przez członków administracji w specjalnie przygotowanym do tego systemie na forum. Baretki zdobyte przez danego gracza można odczytać w profilu użytkownika w zakładce "odznaczenia" lub bezpośrednio pod avatarem w poście. Zamieszczanie treści na serwerach ACC Ogólne zasady Zamieszczając dowolne treści na serwerach ACC autor akceptuje warunki “Regulaminu zamieszczania treści na serwerach ACC“. Przez treści rozumiane są wszelkie pliki, teksty i utwory zamieszczane na serwerach ACC, na przykład: misje, poradniki, posty, filmy wideo, grafika. Wraz z zamieszczeniem misji na serwer ACC autor zachowuje prawa autorskie, przekazuje jednak na rzecz społeczności autorskie prawa majątkowe i autorskie prawa zależne. Zamieszczanie misji Aby misja została umieszczona na serwerze MM ma obowiązek zamieścić stosowną informację wraz z plikiem w temacie opatrzonym jego nickiem w dziale Misje graczy. Misje są usuwane tylko i wyłącznie w wypadku decyzji sztabu, bądź wprowadzenia poprawek przez MM i zamieszczenia nowej wersji misji. MM ma obowiązek przetestować misję we własnym zakresie aby upewnić się iż jest ona w pełni sprawna na serwerze dedykowanym. Powinien w tym celu skorzystać z serwera testowego do którego dane może uzyskać poprzez Kontakt ze Sztabem. Sztab we własnym zakresie rozpatruje umieszczenie proponowanych misji na serwerze i ma prawo do odrzucenia misji, jeżeli uzna ją za niespełniającą standardów misji ACC, jak również może skierować misje do poprawki w przypadku wykrycia błędów bądź nieścisłości. Zamieszczanie addonów Wyłącznie Sztab rozpatruje możliwość dodana addonu na serwer ACC. Sztab zastrzega sobie prawo do odmówienia wrzucenia addonu na serwer. Otwieranie zapisów na wydarzenia 1. Wydarzenie na serwerach ACC odbywają się wyłącznie za zgodą Sztabu udzieloną przez KZS na prośbę organizatora, za wyjątkiem: a) wydarzeń planowanych poza weekendami tzw. „na tygodniu” tj. (pon-czwartek) gdy: - misja (nie jest: JO, Z, ZGM i/lub RZGM) i organizator posiada status Mission Maker - misja (jest Z, ZGM lub RZGM, ale nie jest JO) i organizator posiada status Mission Maker i MC: Zeus, b) organizator posiada tytuł szkoleniowca adekwatny do rozpisywanego szkolenia lub treningu, c) organizator posiada tytuł: Sztabowiec lub Vip - (nie dotyczy JO). 2. Wyróżniamy trzy typy wydarzeń w kalendarzu: Misje, Szkolenia oraz Szkolenia podstawowe. Wymagania dla nadmienionych wydarzeń są następujące: a) Wszystkich wydarzenia: -Podstawą do właściwego zarezerwowania dowolnego terminu jest stworzenie wydarzenia w kalendarzu. -Wydarzenia z dodatkowymi addonami można otworzyć tylko za pisemną zgodą Sztabu na KZS. -Jeżeli misja korzysta z dodatkowych addonów lub odrębnej linii modów lub modułu Zeus (jeśli wykorzystywany), musi posiadać dodatkowy przedrostek lub przedrostki w nazwie tematu z opisem misji oraz w nazwie wydarzenia. -Informację o ustawieniu serwera (wyłączeniu skryptów zarządzania AI, niestandardowych ustawieniach addonów), jeśli jest to wymagane do poprawnego działania misji. -Posiadać osobny moduł Zeusa dla admina. b) Misje (oprócz RZGM): -Muszą być rozpisane w systemie zapisów poprzez panel statystyk ACC co najmniej 24 godziny przed jej rozpoczęciem i posiadać poniższe elementy: *Poprawną nazwę wydarzenia zgodną ze wzorcem: [Przedrostki] [Tryb Gry] [Maksymalna ilość slotów] [Nazwa Misji] np: "[IFA][Z] CO 16 Dust fire". *Godzinę rozpoczęcia (opcjonalnie zakończenia) *Skrótowy opis misji *Minimalna ilość graczy do przeprowadzenia misji *Rozpiska drużyn i slotów wraz ze slotami wymaganymi, jeśli są. (opcjonalnie opcjonalnymi). c) Misje (oprócz ZGM i RZGM) dodatkowo muszą: -Zostać przetestowane na serwerze testowym do 48 godzin przed rozpoczęciem rozgrywki i wysłane w indywidualnym dla każdego członka folderze „Misje graczy” na forum. -Zostać przetestowane na serwerze właściwym danej rozgrywce (Alpha lub Charlie) do 24 godzin przed rozpoczęciem rozgrywki. d) Szkolenia i treningi: -Musi posiadać co najmniej skrótowy opis zawierający: *Poprawną nazwę wydarzenia i godzinę rozpoczęcia (opcjonalnie zakończenia) *Skrótowy opis szkolenia i jego elementów *Informację czy i jeśli tak, to do jakiego MC lub jego części zalicza się to szkolenie. *Wymaganiach uczestnictwa w szkoleniu, jeśli istnieją (nie w komentarzu). e) Szkolenie podstawowe: -Musi posiadać co najmniej skrótowy opis zawierający: *Poprawną nazwę wydarzenia i godzinę rozpoczęcia (opcjonalnie zakończenia) *Wymaganiach uczestnictwa w szkoleniu, jeśli istnieją. 3. Zalecamy utworzenie dla misji tematu z jej opisem. Temat taki musi: a) zostać umieszczony w odpowiednim dziale: COOP/REALOP/TVT/JOINTOP co najmniej na 24h przed wydarzeniem. b) Posiadać tytuł tematu zgodny ze wzorcem: [Data] [Nazwa Misji], np: [22.08.2022] Dust fire. 4. Wymagane przedrostki i tryby gry umieszczane w następującej kolejności występowania: a) Przedrostki modyfikujące zawartość gry poprzez zmianę modyfikacji, paczki modów i DLC, albo inna gra: -Dodatkowe/Opcjonalne addony: [MOD] -Iron Front Mod: [IFA] -Usnung Mod: [UNS] -Apex DLC: [APEX] -Contact DLC: [CNT] -S.O.G. Prairie Fire DLC: [SOG] -Global Mobilization DLC [GM] -gra Reforger wraz z odpowiednimi modyfikacjami [REF] b) Przedrostku określającego wykorzystanie modułu Zeus Game Master (wraz z opisem): -Brak oznaczenia: misja jest w pełni przygotowana i nie wymaga obecności zeusa do pełnego przeprowadzenia i posiada jedno z poniższych: *Oskryptowane zakończenie scenariusza *Dokładny opis kiedy dowódca lub pełniący obecnie rolę dowódcy misji może zdecydować o jej zakończeniu. -[Z] - Zeus: misja jest w pełni przygotowana, ale wymaga obecności odpowiedniej osoby (znającej misję) na slocie z podpiętym modułem Zeus Game Master. Misja taka musi posiadać: *Przygotowaną odprawę na mapie, bądź forum. *Przygotowane sloty grające wraz z wyposażeniem i pojazdami sojuszniczymi. *Przygotowane lokacje, przeciwnika i pojazdy bez konieczności ingerencji w ich wyposażenie lub ich pojazdy. *Przygotowane wszystkie skrypty do uruchomienia w łatwy sposób podczas trwania rozgrywki (jeśli są wykorzystywane). -[ZGM] - Zeus Game Master: misja bardzo opierająca się na ingerencji Zeusa w trakcie rozgrywki, ale posiadająca: *Przygotowaną odprawę na mapie, bądź forum. *Przygotowane sloty grające wraz z wyposażeniem i pojazdami sojuszniczymi. *Co najmniej przygotowany wzór przeciwnika i pojazdów w misji do kopiowania w trakcie jej trwania, bez konieczności ingerencji w ich wyposażenie i pojazdy. -[RZGM] - Random Zeus Game Master: każda misja organizowana na bieżąco przez Zeusa, która nie spełnia wszystkich wymogów rozgrywki [ZGM]. c) Tryb gry: - JO - JointOp: Operacja wykonywana wraz z innymi klanami. -CO - Co-op: Misja kooperacyjna, nastawiona głównie na rozgrywkę. -RO - Real-Op: W tych misjach mogą występować zdrajcy, lub zdania poszczególnych jednostek nie być zgodne lub być przeciwne ogólnej intencji strony konfliktu. bądź oddziału. Misje te wymagają od graczy dużego nacisku na odgrywanie postaci zgodnie z wytycznymi MM. Zaliczamy do nich: *misje stawiające duży nacisk na fabułę i co najmniej jedna osoba ma zadania RP w trakcie jej trwania (rozmowa z kimś lub zachowywanie się w konkretny sposób), *misje RP „Role-play”, gdzie większość postaci ma swoje dodatkowe zadania i/lub tło historyczne. -TVT - Team vs Team: W tym trybie gracze zajmują przeciwne, bądź potencjalnie przeciwne sobie strony konfliktu, rozgrywki PvP są zaliczane do tego trybu. MM może doprecyzować zasady. 5. Organizacja misji JO wymaga zatwierdzenia przez Sztab na KZS. 6. Mission Maker może odwołać wydarzenie na minimum 24 godziny przed jego rozpoczęciem za podaniem sensownego powodu. 7. Mission Maker może podmienić rozgrywkę na inną, jeżeli jego zdaniem nie zapisało się wystarczająco dużo osób. 8. Mission Maker ma obowiązek odwołać wydarzenie minimum 24 godziny przed jego rozpoczęciem, jeżeli jego zdaniem nie zapisało się wystarczająco dużo osób i nie jest w stanie zapewnić rozgrywki zapasowej na osiągniętą ilość slotów. 9. Sztab zastrzega sobie prawo do odwołania lub zmiany terminu wydarzenia. W wypadku zmiany terminu, nowy termin wybiera Mission Maker.
    6 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...