Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 2019.02.17 uwzględniając wszystkie działy

  1. 10 punktów
    Ej pany, moja drużyna CSAR wygrała eliminacje do Reprezentacji Polski w Airsofcie 2-3 Marca jako kapitan drużyny jedziemy do Finlandi na zawody ogólno światowe gdzie między innymi będzie USA/Rosja/Kazachstan/Chiny/Hiszpania/Litwa/Łotwa/Francja/Białoruś/Chiny/ Niemcy i Izrael 😛 A no i ofcourse zabieram ze sobą naszywkę ACC Będą streamy z rozgrywek Info : http://wmasg.com/pl/news/view/9090 https://web.facebook.com/ASGTeamPoland/
  2. 9 punktów
    Także Ameryka zaliczona
  3. 9 punktów
    Pozdrowienia z nad morza Panowie!
  4. 8 punktów
    ------------------------------------------------------------------------------- Z przyjemnością informujemy, że do grona Sztabu z dniem dzisiejszym dołączają @Alienzo, @Fistach oraz @Semir! Jednocześnie dziękujemy @Rutek oraz @Tiberrias za wkład w działania Administracji i witamy ich w gronie VIP-ów! -------------------------------------------------------------------------------
  5. 7 punktów
    Plan dowódcy vs założenia MM
  6. 7 punktów
    Zmiany w regulaminie ACC dotyczące rozgrywek Po przeanalizowaniu ankiety oraz obecnej sytuacji związanej z rozgrywkami przed i po godzinie 20:00 Sztab ACC zadecydował o zmianach w regulaminie rozgrywek. Zmiany te są podyktowane dezaktualizacją części zapisów po wprowadzeniu nowego klikanego systemu zapisywania się na misje oraz zmieniającym się zainteresowaniem rozgrywkami po godzinie 20:00. Najważniejszą zmianą w regulaminie jest określenie dwóch dni przeznaczonych na Rozgrywki Oficjalne ACC Wstępnie ustalono, że dni te to WTOREK oraz SOBOTA* *Sztab zastrzega sobie prawo do zmiany dni rozgrywek oficjalnych. Wszyscy MM, Instruktorzy i Szkoleniowcy oraz gracze muszą zapoznać się zapisami zawartymi poniżej przed zorganizowaniem przyszłych wydarzeń. Zmiany w regulaminie wchodzą w życie z dniem ich opublikowania na forum. __________________________________________________________________________________________________________ Istotne zmiany: (TL;DR) Popularyzacja rozpisywania wydarzeń za pomocą kalendarza i klikanego systemu zapisów. Określenie dni Rozgrywek Oficjalnych ACC Udostępnienie serwera po godzinie 20:00 dla wydarzeń innych niż misje. Określenie zasad rozgrywania misji z modyfikacją ZEUS. Wyjaśnienie zapisu "Slot opcjonalny" i wiążących się z nim ograniczeń. Wyjaśnienie zapisu "Rezerwa" i wiążących się z nią ograniczeń. Uściślenie obowiązków osób organizujących wydarzenia. Zmiany w ilości osób wymaganych do przeprowadzenia misji z innymi modyfikacjami Treść zmienionego regulaminu Rozgrywek ACC: Sztab Arma Coop Corps
  7. 6 punktów
    Po ponad 2 tygodniach spedzonych w Louisianskim mixie lasu i dzungli wreszcie odzyskalem kontakt ze swiatem! Szkolenie bylo ciekawe i z duzym rozmachem Geronimo (opfor) nie dawali momentami pospac. Moj dzielny Beryl ktory na amerykanskiej slepej amunicji nie strzelal auto i przekaszal luske co strzal zdolal mimo wszystko zebrac pare fragow 4 bialych i jeden czarny. (Minus jeden ff bo idiota z m240 sie zgubil i jak go znalazlem to mi serie poslal nad glowa ). Cholernie dyskomfortowe w tym kraju jest to ze wszystko dookola chce twojej smierci. 50 gatunkow wezy, pajaki, aligatory, tropikalne burze a nawet rosliny. Medevac "noroleplay" zabral goscia ktory wlazl w rosline po ktorej jego twarz wygladala jak napompowana pilka. Jedno z ciekawszych doswiadczen tymbardziej ze bylem przydzielony do 101st Airborne 2-506 Easy Company. Co prawda Winters nie dowodzi od jakiegos czasu ale atmosfera dalej przednia Currahee!
  8. 6 punktów
    Kubeczki na turniej prezentują się następująco. https://imgur.com/a/jY7Sj9e
  9. 5 punktów
    Kiedy jest się w złym miejscu, o nieodpowiednim czasie... najlepiej być w mocno opancerzonym wozie 😄
  10. 5 punktów
    Zapraszam wszystkich serdecznie. Pierwsza misja z autorskiej minikampanii na Clafghanie jako siły wsparcia pokoju. Będziecie wcielać się w różne jednostki, począwszy na zwykłych piechurach, kończąc na niespodziance
  11. 5 punktów
  12. 4 punkty
    JO Psy Pawłowa @Zuza Powód: Wzorowe pełnienie funkcji starszyny (zastępcy dowódcy drużyny) podczas intensywnej walki w terenie zurbanizowanym.
  13. 4 punkty
    Ta impreza po ktorej budzisz sie jeszcze pijany w hmmv z namalowana polska flaga na szybie
  14. 4 punkty
    - Skad jestescie w takich mundurach? - Z Polski - A w jakim to stanie? - To nie stan. To kraj w Europie. - Ahhh OK. I never leaved Texas before I don't know where it is. Dolozcie tu sobie taki w ch...j poludniowy akcent. Tu naprawde sa niektorzy tak tepi Siedzimy w Wendy's (taki fast food). - Do you have a fast foods and restaurants in Poland?
  15. 4 punkty
    Cześć, nie było mnie bardzo długo, ale zamierzam wrócić. Nie zagrałem z wami dużo gier i chyba powinienem (według regulaminu) zostać zdegradowany do rangi "Poborowy". Będę musiał ponownie umówić się na szkolenie, bo praktycznie nic nie pamiętam. Ktokolwiek to czyta - życzę ci miłego dnia.
  16. 3 punkty
    PSY PAWŁOWA - wyjazdowy JO Organizator: No Name Arma Team Inni uczestnicy: TFA, ACC Przeczytaj uważnie uwagi zanim się zapiszesz! (Brak czytania ze zrozumieniem może owocować ostrzeżeniami na forum i "wyrzuceniem" ze slota) Rozgrywka odbędzie się w niedzielę 14.04.2019 - 20:00. Zbiórka na kanale Alpha 30 minut przed misją - 19:30. Od 8.04.2019 (Niedziela) - 20:01 do końca trwania zapisów, zapisy otwarte są dla wszystkich członków społeczności. W wypadku zapisywania się na sloty specjalistyczne, upewnij się że jesteś odpowiednio przygotowany i przeszkolony. (np. osoba zapisująca się na slot pilota, która nie posiada żadnego doświadczenia na tej pozycji może zostać z niego usunięta) DO DNIA 8. Kwietnia do godziny 20:00 (Niedziela) zapisy są OGRANICZONE i dostępne dla grup: SZTABOWIEC Vip Weteran Opiekun Kwatermistrz Donator Zaufany MM Instruktor MC 1. Zarys fabularny Czeczenia znalazła się pod panowaniem carskiej Rosji w połowie XIX wieku, w wyniku trwającego kilkadziesiąt lat podboju Kaukazu. Jednak zamieszkujący te tereny muzułmańscy Czeczeni nigdy nie zaakceptowali rosyjskiego panowania. Cały XX wiek był naznaczony wielokrotnymi próbami uzyskania niezależności od Kremla. W tej historii nie brakuje momentów dramatycznych i tragicznych. W 1944 roku Stalin nakazał deportację całej ludności czeczeńskiej do obozów w Kazachstanie i na Syberii. We wrześniu 1991 roku, po fiasku puczu Janajewa w Moskwie, obalono komunistyczny rząd w Czeczenii. 27 października odbyły się wybory parlamentarne i prezydenckie, w wyniku których władzę objął Dżochar Dudajew ogłaszając suwerenność kraju. W odpowiedzi prezydent Rosji Borys Jelcyn wprowadził stan wyjątkowy. Do interwencji zbrojnej wtedy jeszcze nie doszło. 12 marca 1992 w Czeczenii przyjęto konstytucję definiującą ją jako niepodległe państwo . Nie zyskała jednak uznania w świecie i kraj pogrążył się w chaosie gospodarczym i politycznym, stając się mekką świata przestępczego. Rosja przypomnia sobie o Czeczeni w 1994 roku. Wojska rosyjskie wspierają nieudany atak opozycjonistów czeczeńskich na Grozny - stolicę kraju. W obliczu jego porażki 11 grudnia 1994 Jelcyn wydaje rozkaz ataku na Czeczenię, rozpoczynając I wojnę czeczeńską. Ta brutalna wojna trwa dwa lata. W jej wyniku życie i zdrowie traci 100 tysięcy ofiar, w tym prezydent Dudajew. Wojna ta była ogromnym ciosem w prestiż Rosji, której wojska wycofały się z Czeczenii w grudniu 1996 roku. Miesiąc później odbyły się wybory prezydenckie, w których zwyciężył Asłan Maschadow. W maju podpisano na Kremlu traktat pokojowy i o wzajemnych stosunkach między Federacją Rosyjską, a Czeczenią. Stanowiło to de facto uznanie państwowości Czeczenii przez Moskwę... Miasto Pecher położone nad rzeką Tetrek stanowi jedną z większych aglomeracji położonych na północy kraju. Znajdują się tutaj mosty o strategicznym zasięgu oraz kolejowy punkt przeładunkowy którego znaczenie będzie kluczowe w dalszej operacji. Rosyjski pluton piechoty zmotoryzowanej, wsparty przez jeden czołg T-80B i baterię gradów ma za zadania zająć zrujnowane miasto i tym samym otworzyć drogę od wschodu do stolicy kraju – miasta Grozny. Dane wywiadowcze od MM -https://docs.google.com/document/d/1ktnq_83iH9rpSi2YuCwbAV_2ypSN_1_bmFETSc6tU5A/edit
  17. 3 punkty
    Ale tych JO się nasypało, no no no, chyba popuściłem z radości☺️
  18. 3 punkty
  19. 3 punkty
    Zmiany, zmiany, zmiany... ; )
  20. 3 punkty
  21. 3 punkty
    @Streeciarz Ostrzeżenie. POWÓD: Łamanie zasad netykiety. Wszystkich użytkowników forum obowiązują zasady netykiety. W szczególności na forum zabrania się trollowania. Użytkownicy mają obowiązek odnosić się do siebie nawzajem z kulturą i szacunkiem. _________________________________________ @Matt Ostrzeżenie. POWÓD: Wyśmiewanie społeczności jako całości na publicznym czacie. Niszczenie wizerunku ACC. Każdy ma prawo do wyrażania swojej krytyki publiczne do czasu, gdy ta jest konstruktywna. Komentarze niszczące wizerunek ACC i będące próbą nieudolnego trollingu będą z miejsca karane.
  22. 3 punkty
    Trochę czekaliśmy i proszę... https://voidinteractive.net/ ...ale trochę jeszcze poczekamy ;]
  23. 3 punkty
    Witam! Jako, że nic się w niedzielę nie dzieje, będziemy około 20 z kilkoma osobami grać misję z zombiakami. Jeżeli ktoś chce się przyłączyć, zapraszam. Będziemy grać na moim serwerze dedykowanym. Mody z naszej paczki i dodatkowo: Namalsk - https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1308443165&searchtext=namalsk Ravage - https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1376636636 Arma 3 Animal Module ext. - https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1114594249 Zombies & Demons - https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=501966277 Pozdrawiam!
  24. 2 punkty
    Taki Update: karta poszła na gwarancje, producent stwierdził, że się chłodzenie zepsuło i niby naprawił, po świętach będę testował. A z takich śmiesznych rzeczy to: wysłałem kartę w oryginalnym opakowaniu w specjalnym styropianie, by uniknąć uszkodzeń oraz wraz z gumowymi ochraniaczami na wtyczki. Kto zgadnie jak wróciła? W jakimś kartonie po parówkach rzucona luzem, zawinięta w jakąś zwykłą torebkę foliową, oczywiście bez ochraniaczy na wtyczki i z mocno wygięta blachą, która służy do montażu na śruby. Jakby ktoś na przyszłość robił reklamacje sprzętu to polecam zrobić zdjęcia produktu lub nagrać filmik najlepiej w punkcie oddania lub przed samym nadaniem wysyłki z pisemnym potwierdzeniem stanu, by uniknąć syfu z którym będę musiał się babrać przez kolejne 3 tygodnie.
  25. 2 punkty
    Wtf i love bugemia now https://arma3.com/news/arma-3-creator-dlc#.XLccgfU9eh8
  26. 2 punkty
    Jest też pierwszy podejrzany A poważnie- kawał histori poszedł z dymem. Ci co wynosili zabytki pod płonącym dachem mają jaja jak głazy. Mają 1 ciężko rannego z tego co wiem. Teraz wygląda to tak
  27. 2 punkty
  28. 2 punkty
    Przygotowanie na JO Psy Pawłowa Poniżej lista rzeczy jakie trzeba zrobić, aby być w pełni przygotowanym do dzisiejszego JO _______________________________________________________________________________________________________________________________________________ Serwer rozgrywki Arma3 : Adres serwera: 149.202.85.33 Port: 2302 Hasło: 666 Serwer Teamspeak 3 grupy No Name : Adres serwera: 149.202.85.33:6440 1. Pobierz wyznaczone mody ze Steam Workshop: Instrukcja jak to szybko zrobić za pomocą Arma 3 Laucher jednym kliknięciem: 1) Pobieramy plik .html stanowiący listę powyższych addonów: JO_Steam_Mody.html 2) Wgrywamy plik .html jako preset w Arma 3 Laucher i pobieramy addony. 2. Pobierz moda Soviet Armed Forces 1.35 (109mb) z linku google drive i wrzuć go wypakowanego do folderu z innym @Addonami z naszej paczki. 3. Stwórz linię modów przez Arma 3 Synca Prawidłowa linia modów po prawej powinna wyglądać tak: 15 podpiętych addonów. 4. Przetestuj swoje mody na serwerze arma 3 gospodarzy: Adres serwera: 149.202.85.33 Port: 2302 Hasło: 666 Misja testowa: 5. Jesteś gotowy. Oczekuj na kanale Alpha na zbiórce o godzinie 19:30 Opcjonalnie pliki do TFAR jeśli ktoś będzie miał problemy: (WRZUCIĆ DO \TeamSpeak 3 Client\config\plugins) task_force_radio_win32.dll task_force_radio_win64.dll
  29. 2 punkty
    do
    Misja Realop + Zeus Rok 2024, Północne Indie Rosnący w siłę radykałowie coraz bardziej wyniszczają światową gospodarkę. Nawet armie oraz agencje największych mocarstw przestają sobie radzić z coraz to większym napływem bojówkarzy. Najnowszym celem stała się Azja Środkowa oraz Wschodnia. Chińska korporacja Tencent zdecydowała się wziąć sprawy we własne ręce, wynajmując prywatne jednostki militarne, których zadaniem jest ochrona własności firmy. Każdy z Was jest wyszkolonym żołnierzem, każdy z Was potrzebuje pieniędzy i każdy z Was jest gotów dla nich zabijać. Jeśli wszystko dobrze pójdzie, dzisiejsze zadanie wystarczy, żeby zapewnić dobrobyt Wam i Waszym rodzinom do końca życia. Mamy doniesienia, że w rejonie operuje inna grupa PMC, należąca do amerykańskiej korporacji Microsoft. Opis techniczny: Przewidywana ilość graczy: 5 - 20 Misja z silnym naciskiem na odgrywanie postaci (RealOp) .zapisy-wrapper { margin-left: 50px; margin-right: 50px; } .zapisy-wrapper .opis p { margin-bottom: 1em; } .zapisy-wrapper .opis p:first-child { margin-top: 1em; } .zapisy-wrapper .opis p::first-letter { padding-left: 15px; font-size: 150%; } .zapisy-app { margin-top: 2em; } .zapisy-app .h1, .h2, .h3 { margin-top: 1em; } .zapisy-app .h1 { font-weight: bold; font-size: 1.5em; } .zapisy-app .h2 { font-weight: bold; font-size: 1.2em; margin-left: 15px; } .zapisy-app .h3 { font-weight: bold; font-size: 1.1em; margin-left: 30px; } .zapis-url { font-size: 0.8rem; text-decoration: none !important; } .zapis-url:hover { color: olivedrab; } .zapisy-log { margin-top: 2em; } .slot { grid-gap: 10px; margin-left: 15px; font-size: 14px; } .slot.wolny { text-shadow: #3CFF0099 1px 0 10px; } .tuwpisany .opcja, .tuwpisany .wpisany, .tuwpisany .opis { color: white !important; font-weight: bold !important; text-shadow: none !important; } .slot .opis { font-weight: bold; } .slot .opcja { font-weight: normal; color: rgba(107, 142, 35, 0.8); } .slot .wpisany { font-weight: normal; font-style: italic; } .zapisanych { margin-top: 1em; margin-bottom: 1em; } .log-wypisany { color: rgb(248, 79, 0); margin: unset; } .log-wpisany { color: rgb(13, 222, 0); margin: unset; } @media (max-width: 500px) { .zapisy-wrapper { margin: 0; } .slot { margin-left: 20px; } }
  30. 2 punkty
    "Dont fu*k with uncle sam" W roku 1976 amerykańska armia postanowiła wyciąć topolę. Niby nic, zapewne wiele drzew kładzie się codziennie w wielu armiach świata. Nie warto by było o tym wspominać, gdyby nie fakt, że wspomniana topola rosła sobie w Koreańskiej Strefie Zdemilitaryzowanej (DMZ). I zasłaniała widok. Grupa saperów z armii US przekroczyła więc granicę DMZ i wzięła się do roboty. Koreańczycy z Północy uznali to za wystarczający powód do otwarcia ognia. Dwóch żołnierzy amerykańskich zginęło. Tym przykrym incydentem (i paroma ostrymi notami dyplomatycznymi) zapewne sprawa by się zakończyła gdyby nie to, że w tamtych czasach armia US poważnie traktowała swoją doktrynę wojenną, a szczególnie jej podstawową zasadę: "You don't fu*k with Uncle Sam". Tak więc trzy dni później do DMZ wkroczyła kolumna 20 pojazdów wojskowych z ekipą wojskowych inżynierów wyposażonych w piły spalinowe. Operację zabezpieczały dwa plutony (po 30 żołnierzy) piechoty na pojazdach pancernych wyposażonych w 165 mm działka i Siły Specjalne Korei Południowej (65 ludzi) szkolone w taekwondo i uzbrojone w pałki. Część z żołnierzy miała zamocowane do ciała miny typu Claymore z ręcznymi detonatorami w ręku (jihad style). Na zapleczu operację zabezpieczało 20 śmigłowców w tym 7 bojowych. Z bazy w Guam poderwano bombowce strategiczne B-52 eskortowane przez F-4, F-5 i F-86. Lotniskowiec USS Midway zajął pozycję niedaleko granicy w pełnej gotowści bojowej. Do Południowej Korei przerzucono dodatkowe 14000 żołnierzy, zaś przy samej granicy zgrupowano kilka regimentów piechoty i czołgów. Siły Północnej Korei, w ilości około 300-400 żołnierzy nie uznały za sensowne przeszkadzać (i nie ma się co im dziwić). Armia US ścięła sporne drzewo is się wycofała. Ścięła je jednak specjalnie na wysokości ok. 6m. Tak, żeby pniak był dobrze widoczny na przyszłość. Co udowadnia, że lotniskowce atomowe są dobre na wszystko. Łącznie z wycinką drzew. PS. "Operation Paul Bunyan" jakby ktoś nie wierzył.
  31. 2 punkty
    Jeszcze sprawny jak by ktoś chciał na tapete ^^ a tutaj porównanie do oryginału -> https://imgur.com/a/11lpyWd Zdjęcie od Zuzy
  32. 2 punkty
  33. 2 punkty
  34. 2 punkty
    Fajnie, że misja podjęła temat współpracy Rangersów i Delty. Taktycznie niestety nie udało nam się tego wcale odwzorować, ale nie można mieć wszystkiego. Ode mnie: Unikaj Vaniliowego EQ z A3. Mamy masę wyposażenia, które może dokładnie odwzorować EQ wojsk jakie odgrywamy Czytaj używanie waniliowych pistoletów i hełmów Jak robisz SF to mamy całą paczkę Military Gear Pack w której jest masa wyposażenia dla SF. Skorzystaj z niej przy robieniu EQ (oznaczona jest puzlem)
  35. 2 punkty
    Wrażenia, opinie, konstruktywna krytyka jak i pochwały. Zapraszam
  36. 2 punkty
    do
    Rok 2003. Fikcyjny konflikt Federacji Rosyjskiej z Unią Europejską. Państwa europejskie, leżące na granicy z Rosją, jednocześnie nie będące członkami UE, na mocy nowo podpisanego traktatu zostają wcielone do Federacji Rosyjskiej. Jest trzeci dzień konfliktu. Wielka Brytania wysyła na tereny byłej Białorusi oddział SAS, który ma za zadanie zdesantować się na wysokości 10 tysięcy metrów, wylądować w strefie LZ a następnie udać się do wioski w celu zniszczenia składu amunicji oraz pojazdów BM-21 "Grad". Priorytetem jest jednak skład amunicji. Cele nie mogą zostać zbombardowane ani ostrzelane z artylerii, gdyż w wiosce wciąż zamieszkują cywile. Dane wywiadowcze wkrótce* Sloty Pirotechników obowiązkowe* Min. 8 osób* .zapisy-wrapper { margin-left: 50px; margin-right: 50px; } .zapisy-wrapper .opis p { margin-bottom: 1em; } .zapisy-wrapper .opis p:first-child { margin-top: 1em; } .zapisy-wrapper .opis p::first-letter { padding-left: 15px; font-size: 150%; } .zapisy-app { margin-top: 2em; } .zapisy-app .h1, .h2, .h3 { margin-top: 1em; } .zapisy-app .h1 { font-weight: bold; font-size: 1.5em; } .zapisy-app .h2 { font-weight: bold; font-size: 1.2em; margin-left: 15px; } .zapisy-app .h3 { font-weight: bold; font-size: 1.1em; margin-left: 30px; } .zapis-url { font-size: 0.8rem; text-decoration: none !important; } .zapis-url:hover { color: olivedrab; } .zapisy-log { margin-top: 2em; } .slot { grid-gap: 10px; margin-left: 15px; font-size: 14px; } .slot.wolny { text-shadow: #3CFF0099 1px 0 10px; } .tuwpisany .opcja, .tuwpisany .wpisany, .tuwpisany .opis { color: white !important; font-weight: bold !important; text-shadow: none !important; } .slot .opis { font-weight: bold; } .slot .opcja { font-weight: normal; color: rgba(107, 142, 35, 0.8); } .slot .wpisany { font-weight: normal; font-style: italic; } .zapisanych { margin-top: 1em; margin-bottom: 1em; } .log-wypisany { color: rgb(248, 79, 0); margin: unset; } .log-wpisany { color: rgb(13, 222, 0); margin: unset; } @media (max-width: 500px) { .zapisy-wrapper { margin: 0; } .slot { margin-left: 20px; } }
  37. 2 punkty
    Moim zdaniem zamysł misji bardzo ciekawy. Mój pierwszy plan poszedł o kant blatu rozbić, bo nie spodziewałem się, że już w pierwszej sekundzie od wcielenia się w charakter dostaniemy solidny ostrzał co przerodziło się w chaos łączony z blue on blue. Polecam jednak dawać z dwie minuty na starcie, bo każdy zawsze musi się załadować i trzeba technicznie wszystko sprawdzić - niektórych rzeczy, które postacie w scenariuszu już by wiedziały my nie jesteśmy w stanie przygotować od tak od ręki.
  38. 2 punkty
    -----------------------
  39. 2 punkty
    To co Sone wrzucił, tylko z innej perspektywy Plus zagadka - Skąd wychodzi Talib?
  40. 2 punkty
    Szkolenie przeznaczone dla osób które chcą rozpocząć zabawę z tworzeniem misji. Każdy chętny dostanie swój unikatowy szablon do wypełnienia dzięki czemu będzie mógł na szkoleniu stworzyć prostą misję i zobaczyć krok po kroku proces powstawania misji. Na szkoleniu między innymi o: - init.sqf - description.ext - tworzenie intra - dodawanie odprawy - tworzenie wyposażenia EDEN/EQ Creator - tworzenie: patroli, qrf, pościgów - podstawowe komendy ograniczające możliwości AI - odbioru graczy przez pojazdy/śmigłowce Zapraszamy.
  41. 2 punkty
    W razie problemów z ilością graczy na dzisiejszą misję @Alienzo wrzucę dzisiaj misję na max 16 a grywalną od 8 (CO 16 Bękart).
  42. 2 punkty
    Zasłyszane dziś w pracy: "Żołnierz co ty k...a Case'a od skrzyni nie odróżniasz?! Co ja ci k...a kazałem przynieść? Case'a! A ty mi tu się pie...sz z jakąś skrzynią!"
  43. 2 punkty
  44. 1 punkt
    Zapisy są już otwarte dla wszystkich członków społeczności! Dane wywiadowcze zostaną opublikowane jutro wieczorem!
  45. 1 punkt
    Beta zbliża się ku końcowi, jest data premiery i cena. https://steamcommunity.com/games/686810/announcements/
  46. 1 punkt
    Cześć. Jestem tu nowy. Mam nadzieję że uda się z wami pograć "kilka" razy Potrzebuje tylko kogoś cierpliwego do pierwszego szkolenia
  47. 1 punkt
    Z mojego punktu widzenia wroga było na prawdę dużo, osobiście wyeliminowałem go w dziesiątkach. Sama misja dosyć klimatyczna, jedna z ciekawszych obron jakie rozegrałem, Jak dla mnie na duży plus.
  48. 1 punkt
    testowy stream
  49. 1 punkt
    AD.1 Nie zmieniaj, ustaw domyślną, sprawdza się najlepiej. Co ktoś majstruje przy regeneracji to wychodzą problemy w misji. AD.2 Zgadzam się jak najbardziej. To nie Fortnite czy BF że mamy biegać na pałę. Przez jeden głupi sprint gdzie uległem presji czyjegoś marudzenia na marsz, prawie wpieprzyliśmy się biegiem na murzynów. Misja w dżungli to misja w dżungli. I tak jest grywalnie bo w Wietnamie 1 km potrafili przez 8 godzin się przedzierać. Chodzenie jest bardziej klimatyczne, tym bardziej że po drodze wcale nie mogliśmy narzekać na nudę. AD.3 Zgadzam się również, nie jest to mnóstwo roboty a w przypadku działań rozpoznawczych tak właśnie się to robi. Do zwiadu kapelusz/ghillie a do szturmu hełm. Bardzo podobała mi się ta opcja. AD.4 To z żywnością i wodą bardzo dobre dodatkowy smaczek. Ustawione dobrze. Nie chcesz, to się tym nie baw ale daj innym mieć frajdę z tworzenia klimatu. Co ode mnie bo nie mogłem być na db. Misja mi się podobała, bardzo dobry klimat. Technicznie jednak miałem bardzo duże problemy. Jak komputer jest świetny i daje sobie radę z A3 tak tutaj na wysokich ustawieniach miałem stałe 50-60 fps jednak co 10 minut, fpsy spadały do 5 i po chwili Arma zmieniała się w czarny ekran. 3 razy mnie tak wyrzuciło, dopiero jak ustawiłem wszystko na low to dało się grać. Nigdy z czymś takim się nie spotkałem w Armie i nie wiem po której stornie wina leży, czy misji czy ustawień graficznych (w co wątpie bo maszynka po modernizacji daje radę z bardziej problematycznymi grami). Sprzęt bardzo dobrze dobrany, choć rzeczywiście przydałoby się więcej AT. Mój błąd że zrezygnowałem w tym całym zamieszaniu na doborze slotów z dodatkowej. Niecelny strzał w BTR pozbawił nas możliwości odbicia zakładników. Podobało mi się zachowanie i podejście dowódców do walki w dżungli, a sama likwidacja przeciwnika przy bliskich kontaktach - wspaniale. Naprawdę podziwiam tempo reakcji i orientacje przestrzenną. Był ogień i manewr i wszystko dokładnie tak, jak rozkazywałem i jak tego chciałem. @Maras i @scar świetna robota w roli FTL. Wszyscy co dowodzą mogą brać przykład ze współpracy jaka wczoraj miała miejsce. Potknięcia mieliśmy bardziej ze strony technicznej. Ktoś z BRAVO też dał się wykryć przez konwój. Generalnie podeszliście jako rozpoznanie trochę za blisko drogi. Grupa rozpoznawcza nie koniecznie musi widzieć nadjeżdżający konwój, jeśli istnieje ryzyko wykrycia, może go tylko nasłuchiwać. Przygotowana zasadzka dalej zrobiłaby robotę. Mieliśmy z CHARLIE spory problem ze wsparciem was ogniem, bo widzieliśmy tylko 1 i 2 pojazd. Niepotrzebnie ktoś odpalił tam z granatników i granatów, bo w środku mogli być nasi dziennikarze. Mimo wszystko udało nam się z tym konwojem mimo małej ilości czasu jaki mieliśmy przez mojego disconnecta (3x w ciągu 30 minut). @Maras jako MM znów wpakowałeś się w techniczną pułapkę mówiąc że nic nie znalazłeś przy konwoju Mówił Stalker że pod scrollką wszelkie dane wywiadowcze. Wystarczyło na drugi pojazd mimo tego że był zniszczony najechać i wybrać odpowiednią opcję Generalnie całe to zbieranie danych wywiadowczych w misji bardzo mi się podobało. Nieszablonowe. Tu gdzieś na stole leżała mapa, w innym miejscu znaleźliśmy jakiś rozkaz, tu znowu nasi jakieś niepełne informacje nam przekazali. Intrygujące śledztwo w dżungli pełną gębą Misja na plus, mimo tego że zabawa staminąpopsuły nam końcówkę. Dodatkowo przepraszam że musiałem wcześniej wyjść ale mały 2-latek do współki z żoną dokonali sabotażu na ogromną skale swoim buntem i krzykiem.
  50. 1 punkt
    Ranger Battalion, 1942-1945r. Struktury przedstawione poniżej oparte są na oficjalnych T/O&E z lat 1942-1944. Należy pamiętać że z powodu niedoborów kadrowych, strat czy ogólnego chaosu nie miały one stuprocentowego przełożenia na rzeczywistą organizację aktywnych w tym czasie jednostek zarówno pod względem stanu osobowego jak i sprzętu. Więcej o tym w dziale "Wyposażenie". 1. Wprowadzenie Zachęcone rezultatami działań brytyjskich komandosów dowództwo sił zbrojnych USA postanowiło na początku 1942r. sformować ich własny odpowiednik. Uznając, że nazwa Commando prawowicie należy się na wyłączność brytyjczykom zdecydowano się na mającą głębokie korzenie w historii amerykańskiej wojskowości Ranger. Działając w ścisłej współpracy z brytyjskim rządem i opierając się wyłącznie na ochotnikach poddanych ścisłej selekcji (wybierano m.in. kandydatów zaznajomionych ze wspinaczką, żeglugą, strzelectwem czy obsługą radiostacji) utworzono 1st Ranger Battalion pod dowództwem Maj. Williama Orlando Darby'ego, który stanowił trzon późniejszego tzw. Ranger Force (określenie używane w stosunku do całości Ranger Battalions). Ochotnicy pochodzili z jednostek stacjonujących na terenie Wielkiej Brytanii, w szczególności 34th Infantry Division. Po dwóch tygodniach szkolenia zasadniczego w Carrickfergus 1st Ranger Battalion został przeniesiony do Achnacarry gdzie od 1. Czerwca do 21 Września szkolił się pod okiem brytyjskich komandosów. Ćwiczonenia odbywały się w większości z ostrą amunicją i zdarzały się pojedyncze przypadki poważnych urazów a nawet zgonów. W trakcie szkolenia, 19. Sierpnia 1942r. 6 oficerów i 44 żołnierzy 1st Ranger Battalion wzięło udział w Rajdzie na Dieppe razem z brytyjskimi komandosami. Doświadczenia wyniesione z rajdu okazały się kluczowe dla procesu formowania się kadry oficerskiej i podoficerskiej Ranger Force. Żołnierze z 1st Ranger Battalion pozują do zdjęcia w miejscowości Gafsa (09.02.1943r. Tunezja) W listopadzie 1942r. 1st Ranger Battalion został wysłany do Afryki Północnej jako część operacji Torch. Uczestniczył w walkach w Algierii i Tunezji. W międzyczasie powstały 3rd- oraz 4th Ranger Battalion. W Czerwcu 1943r. 1st-, 3rd- i 4th Ranger Battalion były częścia sił lądujących na Sycylii w ramach operacji Husky a następnie brały aktywny udział w walkach na Sycylii i we Włoszech. LtCol. Darby cieszył się bardzo dużą popularnością wśród żołnierzy i sprawował nieformalne dowództwo nad tzw. Darby's Ranger Force (1st-, 3rd- oraz 4th Ranger Battalion uczestniczącymi w kampanii włoskiej). Po wielu sukcesach na Sycylii i w południowych Włoszech szczęście odwróciło się od Darby's Ranger Force podczas walk o miasto Cisterna w okolicach Anzio gdy 1st- i 3rd Ranger Battalion dostały się w okrążenie i zostały rozbite. 4th Ranger Battalion próbował przez całą dobę przebić się do sojuszników i otworzyć im drogę odwrotu - bezskutecznie. Z 767 żołnierzy znajdujących się w okrążeniu tylko 6 udało się wydostać i połączyć z 4th Ranger Battalion. Pozostali zginęli lub zostali pojmani. Warto dodać, że kilkudziesięciu Rangerów podjęło próby ucieczki - zarówno udane jak i nieudane. Ostatecznie do Rzymu dotarło trochę poniżej 700 jeńców, których przemaszerowano ulicami miasta nieopodal koloseum w celach propagandowych. 4th Ranger Battalion przyłączono do 504th Parachute Infantry Regiment a następnie do 1st Special Service Force. Żołnierze z 1st Ranger Battalion obserwują okolice miejscowości Arzew (08.11.1942r. Algieria) W tym samym czasie utworzono z myślą o inwazji na Francję dwa kolejne bataliony: 2nd Ranger Battalion oraz 5th Ranger Battalion. 6 Czerwca 1944r. podczas lądowania aliantów w Normandii żołnierze trzech kompanii 2nd Ranger Battalion: D, E, F zdobyli przy pomocy sprzętu wspinaczkowego silnie ufortyfikowane pozycje na klifie Pointe du Hoc i utrzymali okoliczny teren do czasu przybycia jednostek sojuszniczych podczas gdy 5th Ranger Battalion i reszta 2nd Ranger Battalion wylądowały z 29th Infantry Division na plaży Omaha (Dog White, Red i Green). Żołnierzom z Dog Red udało się przebić przez niemiecką linię obrony i wspomóc walki przy Pointe du Hoc. Według relacji świadków zastępca dowódcy 29th Infantry Division Brig Gen. Norman Cota podczas lądowania w sektorze Dog White zaczepił dowodzącego 5th Ranger Battalion Mjr. Maxa Schneidera i zapytał go, do jakiej jednoski należy. Gdy usłyszał, że jest dowódcą 5th Ranger Battalion rzucił tylko: "Well, goddamnit, if you're Rangers, lead the way!". Wyrażenie, które na zawsze zapisało się do historii jako motto Rangers. Po wielu godzinach walk amerykanom udało się wywalczyć i utrzymać teren pomimo zaciekłego oporu przeciwnika. Straty wyniosły odpowiednio 77 zabitych i 152 rannych w 2nd Ranger Battalion oraz 23 zabitych i 89 rannych w 5th Ranger Battalion. Oba bataliony brały udział w późniejszych walkach we Francji, Ardenach i Niemczech. Bitwa o Pointe Du Hoc - wizja artystyczna autora Ostatnią z punktu widzenia chronologii jednostką Ranger Force był 6th Ranger Battalion biorący udział w walkach na Pacyfiku. Utworzona 26 Września 1944r. na bazie 98th Field Artillery Battalion jednostka pod koniec Października 1944r. wzięła udział w Inwazji na Filipiny. Najbardziej znanym osiągnięciem 6th Ranger Battalion jest zakończony powodzeniem rajd na obóz dla jeńców w Cabanatuan który odbył się 30. Stycznia 1945r. Wspólnie z filipińskimi partyzantami Rangersi odbili 512 przetrzymywanych jeńców oraz cywili zabijając około 200 japońskich żołnierzy tracąc przy tym jedynie dwóch żołnierzy. Batalion aktywnie działał w rejonie Filipin przeprowadzając rajdy na wrogie pozycje aż do końca wojny 6. Sierpnia 1945r. Warto w tym miejscu wspomnieć również o często pomijanym z racji swojej krótkiej działalności 29th Ranger Battalion. Utworzono go w Lutym 1943r. z ochotników należących do 29th Infantry Division, którzy zostali przeszkoleni przez brytyjskich komandosów w Achnacarry. Pierwotnie nazywany przez instruktorów jako 2nd Ranger Battalion, jednak w Stanach Zjednoczonych zaczynała już szkolenie jednostka o tej nazwie więc ostatecznie użyto numeru ich macierzystej dywizji. Według oryginalnego zamysłu mieli za zadanie przeprowadzać rajdy na teren okupowanej Francji, jednak ostatecznie żaden się nie odbył. Jednostkę rozwiązano w Listopadzie 1943r. Część żołnierzy wróciła do 29th Infantry Division a część wcielono do nowopowstałych 2nd- i 5th Ranger Battalion. Rangerzy z 6th Ranger Battalion po rajdzie na Cabanatuan (01.02.1945r. Filipiny) 2. "Rangers Lead the Way!" - udział Ranger Battalions w operacjach II WŚ 1st Ranger Battalion (19.06.1942-15.08.1944) - Rajd na Dieppe, Afryka Północna, Sycylia, Włochy kontynentalne 2nd Ranger Battalion (01.04.1943-23.10.1945) - Normandia, Bretania, Wschodnia Francja, Belgia, Luksemburg, Niemcy 3rd Ranger Battalion (25.05.1943-15.08.1944) - Afryka Północna, Sycylia, Włochy kontynentalne 4th Ranger Battalion (08.06.1943-24.10-1944) - Afryka Północna, Sycylia, Włochy kontynentalne 5th Ranger Battalion (21.07.1943-22.10.1945) - Normandia, Bretania, Wschodnia Francja, Belgia, Luksemburg, Niemcy 6th Ranger Battalion (26.09.1944-30.12.1945) - Filipiny (m.in. Luzon, Cabanatuan, Aparri) Oddziały US Rangers zostały stworzone na wzór brytyjskich komandosów i pierwotnie doktryna ich użycia pokrywała się prawie całkowicie z brytyjską: małe, doskonale wyszkolone oddziały będące w stanie przeprowadzać precyzyjne ataki korzystając z przewagi zaskoczenia: zarówno w formie rajdów jak i celem zdobycia i utrzymania terenu. Doskonałym przykładem tego typu działań jest lądowanie w Arzew czy rajd na Cabanatuan. Wraz z upływem czasu zaczęto jednak używać ich jako oddziałów szturmowych, często współpracując z kawalerią lub jednostkami pancernymi (np. zajęcie wzgóra 400 w Lesie Hürtgen czy w czasie walk pod Cisterną). 3. Symbole i oznaczenia Po rajdzie na Dieppe w 1942r. wielu żołnierzy amerykańskich stacjonujących w Wielkiej Brytanii próbowało na przepustce podszywać się pod Rangerów chcąc zapewnić sobie tym uwagę płci pięknej oraz zaimponować spotkanym ludziom. Często kończyło się to bójkami, kiedy akurat spotkali prawdziwych Rangerów. Dowództwo stacjonującego w Archnacarry 1st Ranger Battalion ogłosiło z tego powodu w jednostce konkurs na projekt specjalnego oznaczenia batalionu. Wygrał go 1Sg. Anthony Rada, którego projekt przedstawiał Niebieski zwój z czerwonym obszyciem, na którym widniał biały napis "1st Ranger Bn". Z powodu ograniczonego dostępu do niebieskiego barwnika kolor ten zastąpiono czernią. Pomimo tego, że nie był to oficjalny symbol był on bardzo popularny wśród członków Darby's Ranger Force: 1st-, 3rd- i 4th Ranger Battalion. W 1943r. US Army wydało oficjalne oznaczenie dla całego Ranger Force przedstawiające niebieski romb z żółtym napisem "RANGER" i żółtym obszyciem. W praktyce było noszone jedynie przez Rangerów z 2nd- i 5th Ranger Battalion oraz, w ograniczonej ilości: 6th Ranger Battalion, jednak wielu żołnierzy decydowało się na nieregulaminowe "Rada Scrolls". 4. Struktury Legenda: ***** Ranger Infantry Battalion (na podstawie T/O&E 7-85) Ranger HQ Company (na podstawie T/O&E 7-86) Ranger Company (na podstawie T/O&E 7-87) Ranger Platoon (na podstawie T/O&E 7-87) Oznaczenia: Bataliony otrzymywały unikatowy w skali całego Ranger Force numer (1-6). Kompanie (z wyjątkiem HQ) oznaczano literami a plutony oraz sekcje numerami. Przykładowo można było być przypisanym do 1st Section, 2nd Platoon, Dog Company, 3rd Ranger Battalion. 5. Rozpiski Uwaga! Kolorem niebieskim zaznaczone stanowiska/sprzęt dodane w pierwszym kwartale 1944r. Odnoszą się one do 2nd-, 5th- oraz 6th Ranger Battalion od czasu Operation Neptune. Ranger Infantry Battalion HQ Battalion Medical Detachment Ranger Staff Platoon Ranger Communication Platoon Ranger Rifle Company HQ Ranger Rifle Platoon Ranger Infantry Battalion (uwaga-długi spoiler!) 7. Wyposażenie Umundurowanie: Mundury polowe: M41 Jacket + M1937 Uniform Kurtka w kolorze OD#2 standardowa dla US Army. Używana przez wszystkie bataliony razem z koszulą i spodniami M1937. Mundur zaczął wychodzić z ogólnego użycia pod koniec 1944r. na rzecz M1943. M1943 Uniform Kurtka, koszula i spodnie w kolorach OD#3, OD#7 i OD#9. Wydawanie munduru dla piechoty zaczęto w okolicach października 1944r. jednak z powodu braków zaopatrzeniowych dokładny czas dostarczenia go do jednostek frontowych wahał się w przedziale miedzy Październikiem 1944r. a Majem 1945r. Herringbone Twill Fatigues (HBT) Kolor OD#7. Zaadaptowane przez żołnierzy 6th Ranger Battalion walczącego na Pacyfiku. Z uwagi na gorący, wilgotny klimat mundury M1937 nie nadawały się do codziennego użytku. W większości wzięte z zapasów USMC. Od jesieni 1944r. wypierane przez M1943. Tanker Jacket (Jacket, Combat, Winter) Charakterystyczna kurtka w kolorze OD#3. Oryginalnie przeznaczona dla załóg pojazdów opancerzonych oraz dla piechoty w zimie była chętnie wybierana przez Rangersów z uwagi na dobrą izolację termiczną jaką zapewniała. Warto dodać, że nie była rozpowszechniona tak bardzo jak jest to przedstawione w filmach - zdecydowanie przeważały M41 i M1943. Buty: Type II Service Shoe + M1938 Combat Leggings Skórzane buty do kostki z grubą gumową podeszwą i płóciennymi opinaczami. Opinacze zapobiegały dostawaniu się wody, kamieni i piasku do środka butów oraz stabilizowały buty w kostce, jednak ich zakładanie było bardzo czasochłonne i nie cieszyły się szczególnym uznaniem. M-1943 Type III Service Shoe Charakterystyczne buty z podwójnym zapięciem na kostce wprowadzone razem z mundurem M1943. Z radością zmiana po sięgających do kostki Type III Service Shoe (m.in. ponieważ oznaczało to koniec używania płóciennych opinaczy). Kamizelki, ładownice i pasy amunicyjne: Assault Vest Wydane w ograniczonej ilości żołnierzom 1st-, 4th- oraz 29th Infantry Division jak i 2nd- i 5th Ranger Battalion przed lądowaniem w Normandii. Produkowane w kolorach OD#3 i OD#7. Posiadały dwie duże kieszenie na biodrach i dwie małe na piersi. Używający ich żołnierze skarżyli się na to, że są niepraktyczne i zbyt dobrze izolują ciepło, więc większość z nich została porzucona ("zgubiona") niedługo po lądowaniu (najpóźniejsze zdjęcia na jakich możemy zobaczyć je noszone przez żołnierzy pochodzą z połowy Lipca 1944r.). M7 Gas Mask Bag Gumowy, wodoodporny pokrowiec na maskę gazową M5 noszony z przodu na klatce piersiowej podczas lądowania w Normandii. Ostatecznie przypuszczenia aliantów się nie sprawdziły i 6. Czerwca Niemcy nie użyli gazu bojowego, ale pokrowce i tak uratowały wiele żyć w niespodziewany sposób: zgromadzone w nich powietrze pomagało utrzymać się przy powierzchni żołnierzom, którzy wpadli do głębokiej wody. M1923 Cartridge Belt Podstawowy pas amunicyjny zawierający 10 ładownic, każda mieszcząca 8-nabojowy klips do Garanda lub dwa 5-nabojowe klipsy do Springfielda lub 15-nabojowy magazynek do M1 Carbine. Kolor OD#3. M1936 Pistol Belt Pas oporządzeniowy zaprojektowany z myślą o oficerach, załogach pojazdów oraz żołnierzach pełniących specjalne funkcje, np. inżynierów. Kolor OD#3. M1937 BAR Belt Pas oporządzeniowy zaprojektowany z myślą o żołnierzach wyposażonych w M1918 BAR zawierający 6 ładownic, każda mieszcząca dwa 20-nabojowe magazynki. Kolor OD#3. M1936 Suspenders (w 1944r. zastąpione przez M-1943 Suspenders) Szelki przystosowane do łączenia z pasami M1923 i M1936. Kolor OD#3. M1 Thompson Magazine Pouch Ładownica przeznaczona dla żołnierzy wyposażonych w M1 Thompson podzielona na przegródki. Mieściła pięć 20-nabojowych magazynków pudełkowych. Można było zaczepić ją na szelkach M1936 lub pasie. Kolor OD#3. M1 Garand Bandolier Bandolier mieszczący 6 ładownic, każda mieszcząca 8-nabojowy klips do Garanda, dwa 5-nabojowe klipsy do Springfielda lub 15-nabojowy magazynek do M1 Carbine. Kolor OD#3. M1924 Carlisle Pouch Kieszeń na zestaw opatrunkowy. Doczepiana do pasa lub szelek M1936. Kolor OD#3. M1910 Canteen Cover Pokrowiec na manierkę doczepiany do pasa oporządzeniowego. Czasami opróżniano go i noszono w nim dodatkowe granaty, amunicję lub małe przedmioty. Kolor OD#3. Plecaki: M1928 Haversack Pomimo bardzo dużej dostępności nie cieszył się dobrą opinią wśród żołnierzy z uwagi na małą pojemność oraz skomplikowany sposób mocowania. Produkowany w kolorze OD#3. Hełmy: M1917A1 (Kelly) Helmet Używany przez 1st Ranger Battalion podczas szkolenia w Szkocji oraz (w ograniczonej ilości) podczas rajdu na Dieppe. Wymieniony na rzecz M1 Helmet przed Operation Torch. M1 Helmet Używany aż do końca wojny przez wszystkie bataliony. Podczas walk w Europie 2nd- i 5th Ranger Battalion używały specjalnych oznaczeń na hełmach (odpowiednio czarna dwójka lub piątka na tle pomarańczowego rombu umieszczana z tyłu hełmu). Oznaczenie używane w połączeniu z pionowym (oficer) lub poziomym (podoficer) paskiem. Uzbrojenie: Chociaż w T/O&E do Stycznia 1944r. znajdowały się karabiny przeciwpancerne Boys i Rangerzy byli przeszkoleni w ich użyciu użyto ich w walce tylko raz, podczas rajdu na Dieppe. Zdarzało się, że podczas niektórych rajdów medycy nie nosili oznaczeń i byli uzbrojeni. Pomimo oficjalnego zastąpienia 20 luźnych M1 Thompson na wyposażeniu sekcji zaopatrzeniowej na rzecz 20 M1 Carbine nie zniknęły one z faktycznych składów broni i nadal były używane, najczęsciej wydane zamiast M1 Garand w sekcjach szturmowych. Karabiny/karabinki: M1 Garand Kaliber: .30-06 Springfield Waga (załadowany): 5,3 kg Magazynek: wewnętrzny, 8 nab. Prędkość wylotowa: 853 m/s Zasięg skuteczny: 457 m M1 Carbine Kaliber: .30 Carbine Waga (załadowany): 3,08 kg Magazynek: stały, 15 nab. Prędkość wylotowa: 607 m/s Zasięg skuteczny: 270 m Karabiny wyborowe: M1903A4 Springfield + M84 Scope Kaliber: .30-06 Springfield Waga (załadowany): 4,25 kg Magazynek: wewnętrzny, 5 nab. Prędkość wylotowa: 806 m/s Zasięg skuteczny: 550m Pistolety Maszynowe: M1A1 Thompson Kaliber: .45 ACP Waga (załadowany): 4,7 kg Magazynek: pudełkowy, 20/30 nab. Szybkostrzelność: 700 strz./min Prędkość wylotowa: 285 m/s Zasięg skuteczny: 200 m Pistolety: M1911A1 Colt Kaliber: .45 ACP Waga (załadowany): 1,36 kg Magazynek: pudełkowy, 7 nab. Prędkość wylotowa: 253 m/s Zasięg skuteczny: 25 m Karabiny Maszynowe: M1918 Browning Automatic Rifle Kaliber: .30-06 Springfield Waga (załadowany): 9,5 kg Magazynek: pudełkowy, 20 nab. Szybkostrzelność: 550 strz./min Prędkość wylotowa: 850 m/s Zasięg skuteczny: 600 m M1919A4 .30 Browning Machine Gun Kaliber: .30-06 Springfield Waga (bez trójnogu): 14 kg Taśma: 100/250 nab. Szybkostrzelność: 500 strz./min Prędkość wylotowa: 850 m/s Zasięg skuteczny: 822 m Moździerze: M2 60mm Mortar Kaliber: 60 mm Waga (rozłożony): 19 kg Prędkość wylotowa: 158 m/s Zasięg skuteczny: 1,8 km M1 81mm Mortar Kaliber: 81 mm Waga (rozłożony): 62 kg Prędkość wylotowa: 210 m/s Zasięg skuteczny: 3 km Wyrzutnie przeciwpancerne: M1A1 Bazooka Kaliber: 2.36" Waga (załadowana): 6 kg Prędkość wylotowa: 82 m/s Zasięg skuteczny: 229 m M9A1 Bazooka Kaliber: 2.36" Waga (załadowana): 7,2 kg Prędkość wylotowa: 82 m/s Zasięg skuteczny: 274 m 8. Źródła T/O&E 7-85 "Darby's Rangers 1942-45" Mir Bahmanyar wyd. Osprey "Rangers in World War II" Robert Black, wyd. Random House Publishing Group Strona internetowa http://www.wwiirangers.com
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...