Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 2019.04.11 uwzględniając wszystkie działy

  1. 5 punktów
    Pudło. Kosmici. W Polsce. https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/256751496/movie480.webm?t=1558644239 https://store.steampowered.com/app/1021790/Arma_3_Contact/ Komuś się trochę serie z X-Comem pomyliły
  2. 5 punktów
  3. 4 punkty
    Fani zremasterowali pojedynek Vadera z Obi Wanem. Wyszło to nadzwyczajnie dobrze.
  4. 4 punkty
    JO Psy Pawłowa @Zuza Powód: Wzorowe pełnienie funkcji starszyny (zastępcy dowódcy drużyny) podczas intensywnej walki w terenie zurbanizowanym.
  5. 3 punkty
    Zapraszam na swoją pierwszą misję "Posterunek Restrepo" .
  6. 3 punkty

    do

    Trzeba mu wybaczyć, jak widać nie umie w literki. Do tego używa Windowsa 3.11 w którym Internet Explorer nie ma polskiego słownika. Zaraz poprawię błąd.
  7. 3 punkty
    https://www.x-kom.pl/p/443884-notebook-laptop-156-lenovo-ideapad-330-15-i7-8750h-20gb-480-gtx1050.html?fbclid=IwAR0n2QV8OrBEPE66nPbVBPxullj-gyyUXYQWifWsVsGu4OvJG73ZsQ9jS10 Nie wiem czy coś bardziej sensownego w tym przedziale znajdziesz \o/ PS. żeby mieć 17 cali, to musisz ~1000 zł dołożyć.
  8. 3 punkty
    Wesołych swiąt i tak dalej wszystkim ;D
  9. 3 punkty
    Czy są tu jeszcze ludzie chętni zagrać Iron Fronta?
  10. 3 punkty
    Taki Update: karta poszła na gwarancje, producent stwierdził, że się chłodzenie zepsuło i niby naprawił, po świętach będę testował. A z takich śmiesznych rzeczy to: wysłałem kartę w oryginalnym opakowaniu w specjalnym styropianie, by uniknąć uszkodzeń oraz wraz z gumowymi ochraniaczami na wtyczki. Kto zgadnie jak wróciła? W jakimś kartonie po parówkach rzucona luzem, zawinięta w jakąś zwykłą torebkę foliową, oczywiście bez ochraniaczy na wtyczki i z mocno wygięta blachą, która służy do montażu na śruby. Jakby ktoś na przyszłość robił reklamacje sprzętu to polecam zrobić zdjęcia produktu lub nagrać filmik najlepiej w punkcie oddania lub przed samym nadaniem wysyłki z pisemnym potwierdzeniem stanu, by uniknąć syfu z którym będę musiał się babrać przez kolejne 3 tygodnie.
  11. 2 punkty
    Czołem! Serdecznie zapraszam na szkolenie z zakresu taktyki zielonej oraz podstaw topografii. Szkolenie przeznaczone jest dla członków społeczności po ukończonym szkoleniu podstawowym, jego celem jest przedstawienie podstaw TZ i przygotowanie kadeta w zakresie teoretycznym i praktycznym do operowania w terenie otwartym. Serdecznie zapraszam również osoby, które uprzednio ukończyły kurs w celu przypomnienia umiejętności. Limit slotów: 12 osób + pomocnicy instruktora Minimalna ilość: 4 kadetów plus instruktor Jeżeli chciałbyś pomóc w przeprowadzeniu szkolenia, napisz do mnie prywatną wiadomość (mile widziane przedstawienie doświadczenia oraz uprzednio ukończone szkolenie). Program szkolenia: 1. Kolumna ubezpieczona 2. Rolowanie na boki i w tył 3. Podstawowe formacje, obrona okrężna 4. Przekraczanie dróg 5. Podstawy topografii i triangulacja Link do wydarzenia:
  12. 2 punkty
    Udział wzięli: ACC,ACC GOST, SDS, TFA, PKW, GSR, NN, GCT Zeusi: Templar, Koxxus, STALKER14 Dziękuje wszystkim za udział w misji, za duże trzymanie klimatu, fajne pomysły i że nie daliście się wybić:D Bardzo dziękuje @Templar i @Koxxus za nieocenioną pomoc techniczną Prosimy o wrażenia oraz fotki jeżeli macie z misji. Zrobię też tutaj podsumowanie. WYNIKI Serbowie: ACC+SDS- dowódca Zuza + Przemro Serbowie zajęli 2 miasta z 5 oraz wybili tylko Chorwatów. Niestety stracili bazę i wszelki sprzęt transportowy. Nie udało im się wyrzucić z terenu ONZ, został wywołany konflikt a wszyscy z ONZ zginęli. Na koniec Serbowie odbili bazę. Stracili 50% siły żywej Chorwaci: TFA+PKW - dowódca Bearyl Chorwatom udało się wykonać 90% zadań. Spotkali się z informatorem oraz z Bośniakami. Zajęli bazę Serbów oraz pomagali Bośniakom w walce z nimi. Nie udało im się im tylko odnaleźć masowych grobów. Pod koniec zostali w 100% wybici. Bośniacy: NN+Teseł- dowódca Edek Tej frakcji udało się sprawdzić Mogilievke, niestety cywile zdążyli już z niej uciec (JJK i Bany), spotkali się z Chorwatami oraz po części mieli swój udział w wywołaniu konfliktu Serbów z ONZ. Stracili około 30% składu. ONZ: GSR- dowódca Paczek Nasze niebieskie hełmy zabezpieczył miasto Mogilievka i rozdawały żywność cywilom. Postanowili zakończyć terror Serbski, niestety zostali po krótkich negocjacjach wybici. Cywile - GCT Nasi dzielni cywile, jakimś cudem zebrali się do kupy z różnych miast. Spotkali się z Chorwatami i Bośniakami, udało im się zdobyć broń i zaatakować Serbów, niestety zgineli prawie wszyscy, tylko lokalny patriota który dał im broń i w zasadzie namówił ich do ataku sam został z Bośnakami, dzięki temu przeżył. NATO - ACC GOST -dowódca Maras Nasz GOST przerzucony na teren dzięki CIA zrobił zdjęcia ( @Maras upublicznij je w tym temacie) Serbom w trakcie łamania prawa humanitarnego. Udało się im wydostać dzięki informatorowi. Zdjęcia
  13. 2 punkty
  14. 2 punkty

    do

    Panowie poświęcę się wrzucę misję na 16 osób na serwer. Na nowej mapie Afrykańskiej.
  15. 2 punkty
    Odkopuję perełkę (mb tsuki). Dla wszystkich nowych i starych MM poniżej link do zbioru nadal aktualnych poradników pisania skryptów w SQF - język skryptowy wykorzystywany w armie. Gorąco polecam! https://forum.armacoopcorps.pl/forum/134-sqf/
  16. 2 punkty
    Szkolenie obejmować będzie: część teoretyczną dotyczącą mechaniki lotu śmigłowców, część praktyczną, doskonalącą podstawowe techniki pilotażu. Termin: do ustalenia. Czas: 2-3 godz. Lista chętnych: @RedTie ...
  17. 2 punkty
  18. 2 punkty
    Wpiszcie Thanos w google i kliknijcie rękawice PS: Kliknąłem już kilka razy a żona dalej jest 😕
  19. 2 punkty
    Wtf i love bugemia now https://arma3.com/news/arma-3-creator-dlc#.XLccgfU9eh8
  20. 2 punkty
    Jest też pierwszy podejrzany A poważnie- kawał histori poszedł z dymem. Ci co wynosili zabytki pod płonącym dachem mają jaja jak głazy. Mają 1 ciężko rannego z tego co wiem. Teraz wygląda to tak
  21. 2 punkty
  22. 2 punkty
    Przygotowanie na JO Psy Pawłowa Poniżej lista rzeczy jakie trzeba zrobić, aby być w pełni przygotowanym do dzisiejszego JO _______________________________________________________________________________________________________________________________________________ Serwer rozgrywki Arma3 : Adres serwera: 149.202.85.33 Port: 2302 Hasło: 666 Serwer Teamspeak 3 grupy No Name : Adres serwera: 149.202.85.33:6440 1. Pobierz wyznaczone mody ze Steam Workshop: Instrukcja jak to szybko zrobić za pomocą Arma 3 Laucher jednym kliknięciem: 1) Pobieramy plik .html stanowiący listę powyższych addonów: JO_Steam_Mody.html 2) Wgrywamy plik .html jako preset w Arma 3 Laucher i pobieramy addony. 2. Pobierz moda Soviet Armed Forces 1.35 (109mb) z linku google drive i wrzuć go wypakowanego do folderu z innym @Addonami z naszej paczki. 3. Stwórz linię modów przez Arma 3 Synca Prawidłowa linia modów po prawej powinna wyglądać tak: 15 podpiętych addonów. 4. Przetestuj swoje mody na serwerze arma 3 gospodarzy: Adres serwera: 149.202.85.33 Port: 2302 Hasło: 666 Misja testowa: 5. Jesteś gotowy. Oczekuj na kanale Alpha na zbiórce o godzinie 19:30 Opcjonalnie pliki do TFAR jeśli ktoś będzie miał problemy: (WRZUCIĆ DO \TeamSpeak 3 Client\config\plugins) task_force_radio_win32.dll task_force_radio_win64.dll
  23. 1 punkt
    Poszukiwana osoba ogarniająca sprawy związane z grafiką do realizacji pewnego projektu! Zapraszam do kontaktu poprzez KZS!
  24. 1 punkt
  25. 1 punkt
  26. 1 punkt
    Bardzo fajna misja, bawiłem się jako zeus świetnie. Liczę na więcej takich scenariuszy w przyszłości
  27. 1 punkt
    Zapisy Raport Sytuacyjny Kryzys władzy na terenie Czarnorusi, spowodowany aferą korupcyjną części ministrów, którzy mieli przyjmować łapówki od zachodnich inwestorów, oraz tajemnicze zniknięcie premiera spowodowały ogólne oburzenie na terenie Czarnorusi. W Południowej Zagorii odbyły się liczne protesty, w które zaangażowana była głównie mniejszość rosyjska. Rosjanie na tym terenie to głównie potomkowie oficerów i żołnierzy radzieckich, którzy mieli stacjonować na tym obszarze, jeszcze w czasie, gdy Czarnoruś była jedną z republik. Jednakże odwilż i zmiany roku 1989 przyniosły państwu wolność, tak upragnioną przez lata, oraz wyprowadzenie wojsk radzieckich, które wróciły do Rosji. Jak widać, władze na Kremlu jednak mają inne zdanie co do tych terenów. Protesty spotkały się ze zdecydowaną reakcją władzy, która o zamieszanie oskarżyła tzw. 'piątą kolumnę rosjan', po czym wprowadziła Stan Wojenny. Ugrupowanie mniejszości rosyjskiej, 'Unia Narodów' zostało zdelegalizowane, a jego przywódcy internowani. Dolało to tylko oliwy, do już zaognionej sytuacji. Manifestacje były coraz większe, zaczęły się na nich pojawiać nie tylko osoby o orientacji prorosyjskiej. Uznawano tak radykalne zmiany za powtórkę wydarzeń z czasu końca Związku Radzieckiego. Wszystko jednak zmieniło się, kiedy w sieci wylądowało nagranie brutalnego morderstwa na premierze, wykonane przez ludzi nazywających siebie “Ruchem Czerwonej Gwiazdy”. Następne wydarzenia były kwestią godzin. Nagle na terenie przygranicznym placówki milicji oraz sił zbrojnych zostały zaatakowane przez nieznanych sprawców, spychając siły rządowe w kotły niewielkiego oporu. W międzyczasie na jaw wyszła beznadziejna sytuacja w wojsku, które nie było gotowe na odparcie choćby małych ataków. Wówczas to, ogłoszony został manifest CzDKZ, a ich przywódca, Georgij Lopotev ogłosił powstanie "Zagorskiej Republiki Ludowej". Jak się okazało powstańcy mieli dostęp do doborowego wyposażenia, oraz sprzętu ciężkiego, którym miażdżyli siły zbrojne czarnorusi. Najgorsza sytuacja miała jednak miejsce na półwyspie Podagorsk, gdzie siły rządowe musiały wycofać się na teren starego lotniska poradzieckiego, które szybko zostało odcięte od świata zewnętrznego. Bez zaopatrzenia, amunicji czy ciężkiej broni, żołnierze od kilku dni są atakowani przez przeważające siły wroga, oraz propagandę. Odcięto komunikację z półwyspem, co również stanowi problem nie do rozwiązania. Do stacjonujących tam żołnierzy i milicjantów przywarł pseudonim 'Cyborgi'. Jednak przypuszcza się, że sytuacja na lotnisku jest dramatyczna. Wasz pluton, jako jedna z niewielu zdolnych do działania jednostek Sił Zbrojnych Czarnorusi został oddelegowany w celu rozbicia zgrupowań przeciwnika na terenie półwyspu, oraz przywrócenia komunikacji z lotniskiem, na którym po dziś dzień znajdują się niedobitki sił sojuszniczych. Zadania 1. Rozbić struktury przeciwnika na obszarze półwyspu. Początkowo Ministerstwo Spraw Wewnętrznych zbagatelizowało rozwój ruchów separatystycznych na terenie półwyspu. Spowodowało to eskalację ich do obecnego stopnia, w którym mają regularne struktury, oraz sprzęt ciężki. Waszym zadaniem jest rozbicie głównych struktur wroga, aby utrudnić reorganizacje przeciwnikowi. -Zaatakować garnizon w Protvino Protvino to słabo uzbrojony garnizon tyłowy powstańców. Rozbicie go jest istotne ze względu ewentualnych problemów na tyłach naszych wojsk w kolejnych fazach operacji. -Zająć prowizoryczny sztab W trakcie pierwszych dni otwartych walk separatyści zajęli budynek administracji lokalnej w Bereznikach, czyniąc z niego sztab polowy. Waszym zadaniem jest rozbicie sił w mieście oraz odbicie ratusza. - Zniszczyć baterię AA Zajęcie głównych baz CDF skutkowało pojawieniem się licznej broni zespołowej i pojazdów w rękach powstańców. Prawdziwym problemem stało się zaopatrywanie sił na półwyspie przez rozstawione siatki broni przeciwlotniczej. Waszym zadaniem jest wyeliminowanie jednego ze stanowisk. - Wyeliminować punkt zaopatrzeniowy wroga Mała wyspa położona na zachodzie półwyspu służy powstańcom jako miejsce mobilnej naprawy i dozbrojenia pojazdów opancerzonych. Rozbicie tego punktu jest istotne pod względem eliminacji wsparcia pancernego wroga. - Wyciszyć artylerię przeciwnika Jednostki przeciwnika, po zabarykadowaniu się naszych sił na południowym lotnisku, rozstawiły stanowiska artylerii rakietowej w jej okolicy. Jej wyeliminowanie to priorytet. -[Opcjonalne] Sprawdzić bazę na wschodzie. Dowództwo garnizonu CDF ma przypuszczenia o jednostkach wroga w byłym garnizonie południowym CDF. Jeżeli możecie, sprawdźcie, czy te plotki to prawda. -Wyeliminować garnizon w Kovlovie Garnizon w Kovlovie to główny teren operowania jednostek atakujących nasze lotnisko. To priorytetowy cel uderzenia. 2. Przywrócić komunikację z bazą lotniczą na południu. Szybkie postępy wroga spowodowały wycofanie się sił CDF, które wraz z policją oraz pozostałym sprzętem ciężkim wycofały się na lotnisko. Separatyści szybko odcięli je od dostępu do zapasów czy amunicji. Musimy zmienić ten stan jak najszybciej. Informacje o nieprzyjacielu Nasz przeciwnik, to zbrojne ramię opozycji antydemokratycznej, Ruch Czerwonej Gwiazdy, tzw. Czedacy. Jest to organizacja terrorystyczna, której szeregi składają się z różnych osób, głównie miejscowych wieśniaków oraz byłych wojskowych Czarnoruskiej armii. Ich wyposażenie to głównie broń małokalibrowa rodziny kałasznikowa, czy przestarzałe granatniki przeciwpancerne i przeciwlotnicze radzieckiej produkcji, jak również poradzieckie pojazdy opancerzone i kołowe. Są to dobrze zorganizowane i zdyscyplinowane oddziały, które będą zaciekle się nam przeciwstawiać. Są to często lokalni mieszkańcy, spodziewajcie się więc, że znają teren i mogą wykorzystać go na waszą niekorzyść. Mogą posiadać bezodrzutowe wyrzutnie przeciwpancerne bądź moździerze, które były na wyposażeniu armii, przejęte w opuszczonych magazynach. Są to struktury o sile wzmocnionej kompanii. Obszar działań i pogoda Półwysep Podagorsk to obszar, na którym większość z was odbywała szkolenie bazowe. Liczne lasy oraz wzgórza przeplatają się z małymi i większymi miastami. Dzień desantu zapowiada się dość słonecznie, brak prawdopodobieństwa opadów deszczu. Las zapewnia liczne osłony, wykorzystajcie to w trakcie działania. Wasz pluton składa się z dwudziestu dziewięciu żołnierzy, którzy lądują na północy półwyspu. Poza bronią małokalibrową macie do dyspozycji dwa moździerze 2B14, które mają za zadanie udzielić wam wsparcia ogniowego w trakcie wykonywania zadań. Poza wami, na terenie półwyspu nie spodziewamy się żadnych jednostek sojuszniczych, za wyjątkiem tych, które znajdują się na odciętym lotnisku na południu. Mapy terenu działań
  28. 1 punkt
    Zapraszamy ewentualnych chętnych na Alphę, zaraz gramy!
  29. 1 punkt
    Misja: Nocne Duchy Mapa: Ruha MM: @STALKER14 Sloty: 11/16 Obecni: @Fistach @Semir @Maras @Sone @STALKER14 @TASMAN @Templar @Suszkow @Verter @Weiss @BoneBreaker Opis: Akcja oddziału partyzanckiego na terenie Filistanu. Uwagi, opinie i wasze wrażenia z samej misji oraz jej przebiegu śmiało pisać poniżej. Wasze spostrzeżenia pomagają przy tworzeniu nowych scenariuszy
  30. 1 punkt
    Wszystkim grającym sobotnią misję polecam dla klimatu i fabuły obejrzeć dwa dokumenty: Dolina Korengal oraz Wojna Restrepo. Pozwoli wam to najlepiej wczuć się w klimat i zrozumieć potrzebę tego kija w mrowisku. Oba dokumenty są na Netflixie.
  31. 1 punkt

    do

    rządowym* Wybacz Stalker, ale w oczy zakuło.
  32. 1 punkt
    Oprócz przenoszenia samolotu według jakiegoś wektora metodą ciągłej teleportacji, nie ma sposobu na zignorowanie formy terenu. Siedziałem przy tym dosyć długo robiąc Currahee i wychodzi na to, że samoloty maja wbity limit (hardcoded), od ktorego beda utrzymywaly staly dystans od ziemii. Tyczy sie to także pathingu. Samolot może wybrac dogodną trasę przelotu. Zainteresuj sie flyinhightasl i poprawnym jego uzyciem.
  33. 1 punkt
    Jak wyżej + trochę zbugowana mapa i misja, oprócz braku imersji spowodowanej zachowaniem innych graczy to jeszcze te ciągłe respawny jakoś nie poprawiały klimatu.
  34. 1 punkt
    FPSy były miejscami tragiczne i nie było roleplayu u reszty drużyn. W drużynie grało mi się dobrze a co do przedmówców to nic w temacie już nie muszę dodawać bo wszystko zostało spisane .
  35. 1 punkt
    -miejscami niskie FPS -sporo przeciwnika ale respawny to kompensowały i w rezultacie grało się fajnie. Typowy Zeus 😄 +wincyj niemieckich czołgistów w tygrysach śpiewających wehrmachts lied
  36. 1 punkt
  37. 1 punkt
    Podbijam, sam ostatnio poszukuje nowego laptopa, wiec jeżeli ktoś zna jakieś ciekawe propozycje to chętnie przyjrzę i Mateo pewnie też z góry dzięki.
  38. 1 punkt
    Orli Cień - wyjazdowy JO Organizator: GSR Inni uczestnicy: TFA, ACC Przeczytaj uważnie uwagi zanim się zapiszesz! (Brak czytania ze zrozumieniem może owocować ostrzeżeniami na forum i "wyrzuceniem" ze slota) Rozgrywka odbędzie się w sobotę 11.05.2019 - 19:00. Zbiórka na kanale Alpha 30 minut przed misją - 18:30. Rozgrywka wymaga dodatkowych addonów, które należy pobrać i podpiąć pod A3 Laucher. HTML do pobrania modów ze przez A3 Laucher: GRAŃ.html Link do addonu spoza STEAM: PSZ: Polish Armed Forces Mod (Armaholic) lub dysku google PSZ Mod PSZ należy dodać osobno korzystając z funkcji Mod Lokalny w Arma 3 Laucher. Dane wywiadowcze ZAPISY Skrócony opis:
  39. 1 punkt
  40. 1 punkt
    Dzisiaj o 20 zapraszam wszystkich spragnionych Army na rozgrywkę zeusową. Trzeba obalić Wielki Kalifat!
  41. 1 punkt
    Zmiany w regulaminie ACC Sztab ACC pragnie poinformować o zmianach w regulaminie Regulamin Rozgrywek został zmieniony w działach: - dyscyplinie czasu - dyscyplinie specjalizacji - dyscyplinie hierarchii Regulamin Master Class został zmieniony w działach: - Szkolenia - Złotej Baretki Ponadto został zmieniony Regulamin zaufanych Mission Makerów Wszyscy MM, Instruktorzy i Szkoleniowcy oraz gracze muszą zapoznać się zapisami zawartymi poniżej. Zmiany w regulaminie wchodzą w życie z dniem ich opublikowania na forum. __________________________________________________________________________________________________________
  42. 1 punkt
    Zmiany bardzo potrzebne. Cieszy zwłaszcza nacisk w regulaminie na dyscyplinę hierarchii oraz immersję.
  43. 1 punkt
    Bez żetonów, smrodu piwa i nikotyny z baru w którym stał automat to nie to samo
  44. 1 punkt
    @Adi kim jest ten cały domów z tej jego słynnej chemii?
  45. 1 punkt
    @RedTie Ostrzeżenie ostatnie. Powód: notoryczne nieobecności pomimo zapisania się na misję.
  46. 1 punkt
    do
    Misja Realop + Zeus Rok 2024, Północne Indie Rosnący w siłę radykałowie coraz bardziej wyniszczają światową gospodarkę. Nawet armie oraz agencje największych mocarstw przestają sobie radzić z coraz to większym napływem bojówkarzy. Najnowszym celem stała się Azja Środkowa oraz Wschodnia. Chińska korporacja Tencent zdecydowała się wziąć sprawy we własne ręce, wynajmując prywatne jednostki militarne, których zadaniem jest ochrona własności firmy. Każdy z Was jest wyszkolonym żołnierzem, każdy z Was potrzebuje pieniędzy i każdy z Was jest gotów dla nich zabijać. Jeśli wszystko dobrze pójdzie, dzisiejsze zadanie wystarczy, żeby zapewnić dobrobyt Wam i Waszym rodzinom do końca życia. Mamy doniesienia, że w rejonie operuje inna grupa PMC, należąca do amerykańskiej korporacji Microsoft. Opis techniczny: Przewidywana ilość graczy: 5 - 20 Misja z silnym naciskiem na odgrywanie postaci (RealOp) .zapisy-wrapper { margin-left: 50px; margin-right: 50px; } .zapisy-wrapper .opis p { margin-bottom: 1em; } .zapisy-wrapper .opis p:first-child { margin-top: 1em; } .zapisy-wrapper .opis p::first-letter { padding-left: 15px; font-size: 150%; } .zapisy-app { margin-top: 2em; } .zapisy-app .h1, .h2, .h3 { margin-top: 1em; } .zapisy-app .h1 { font-weight: bold; font-size: 1.5em; } .zapisy-app .h2 { font-weight: bold; font-size: 1.2em; margin-left: 15px; } .zapisy-app .h3 { font-weight: bold; font-size: 1.1em; margin-left: 30px; } .zapis-url { font-size: 0.8rem; text-decoration: none !important; } .zapis-url:hover { color: olivedrab; } .zapisy-log { margin-top: 2em; } .slot { grid-gap: 10px; margin-left: 15px; font-size: 14px; } .slot.wolny { text-shadow: #3CFF0099 1px 0 10px; } .tuwpisany .opcja, .tuwpisany .wpisany, .tuwpisany .opis { color: white !important; font-weight: bold !important; text-shadow: none !important; } .slot .opis { font-weight: bold; } .slot .opcja { font-weight: normal; color: rgba(107, 142, 35, 0.8); } .slot .wpisany { font-weight: normal; font-style: italic; } .zapisanych { margin-top: 1em; margin-bottom: 1em; } .log-wypisany { color: rgb(248, 79, 0); margin: unset; } .log-wpisany { color: rgb(13, 222, 0); margin: unset; } @media (max-width: 500px) { .zapisy-wrapper { margin: 0; } .slot { margin-left: 20px; } }
  47. 1 punkt
  48. 1 punkt
    Także Ameryka zaliczona
  49. 1 punkt
    Platoon Headquarters Platoon Commander / Dowódca Plutonu - Sten SMG, 5 magazynków do SMG, maczeta/nóż, gwizdek, mapa, latarka, 2 granaty ręczne (nieokreślone) Platoon Sergeant / Sierżant Plutonowy - Sten SMG lub SMLE (żołnierze awansowani na sierżanta plutonu często pozostawali przy swoim SMLE by być mniej rozpoznawalnym dla przeciwnika), 50 naboi do karabinu SMLE lub 5 magazynków do SMG, maczeta/nóż, gwizdek, mapa, latarka, dwa granty ręczne (nieokreślone) 2in. Mortar Gunner / Celowniczy Moździerza 2 cal. - SMLE, 2 calowy moździerz, 50 naboi do SMLE (jeżeli posiadał), bagnet, amunicja do moździerza 2in. Mortar Assistant / Pomocnik Celowniczego Moździerza 2 cal. - SMLE, 50 naboi do SMLE, bagnet, amunicja do moździerza 2in. Mortar Assistant / Pomocnik Celowniczego Moździerza 2 cal. - SMLE, 50 naboi do SMLE, bagnet, amunicja do moździerza Runner / Goniec - SMLE, 50 naboi do SMLE, bagnet, 1 granat No.36 Batman (Orderly) / Ordynans - SMLE, 50 naboi do SMLE, bagnet, 1 granat No.36 (Ordynans często był wykorzystywany jako drugi goniec lub też rzadko jako radiotelefonista, wtedy też otrzymywał radio plecakowe do komunikacji z dowódcą kompanii) Anti-tank Gunner / Celowniczy broni przeciwpancernej - Granatnik PIAT i/lub SMLE, 50 naboi do SMLE (jeżeli posiadał), bagnet/nóż, Anti-tank Assistant / Asystent celowniczego broni przeciwpancernej - SMLE, 50 naboi do SMLE, bagnet, torba z 3 grantami do granatnika PIAT 1st Section Section Commander / Dowódca sekcji - Sten SMG, 5 magazynków do SMG, nożyce do cięcia drutu, maczeta/nóż, gwizdek, mapa, latarka No.1 Rifleman / Strzelec nr1 (Snajper) - SMLE z optyką, 50 naboi do SMLE, bagnet, 2 magazynki do karabinu Bren, 100 luźnych naboi przeznaczonych do ładowania magazynków po Bren'ie, 1 granat No.36 No.2 Rifleman / Strzelec nr2 - SMLE, 50 naboi do SMLE, bagnet, 2 magazynki do karabinu Bren, 100 luźnych naboi przeznaczonych do ładowania magazynków po Bren'ie, 1 granat No.36 No.3 Rifleman / Strzelec nr3 - <tak jak No.2 Rifleman> No.4 Rifleman / Strzelec nr4 - <tak jak No.2 Rifleman> No.5 Rifleman / Strzelec nr5 - <tak jak No.2 Rifleman> No.6 Rifleman / Strzelec nr6 - <tak jak No.2 Rifleman> Second-in-command / Zastępca dowódcy - SMLE, 50 naboi do SMLE, bagnet, 4 magazynki do karabinu Bren, bandolier z 50 nabojami .303, opcjonalnie mógł też otrzymać maczetę No.1 Bren / Strzelec karabinu Bren nr1 - Bren, 4 magazynki do karabinu Bren, zapasowe części do karabinu Bren No.2 Bren / Strzelec karabinu Bren nr2 - SMLE, 50 naboi do karabinu SMLE, 5 magazynki do karabinu Bren, bandolier z 50 nabojami .303, dwa granaty ręczne (nieokreślone), torba z zapasową lufą oraz narzędziami do czyszczenia 2nd Section Section Commander / Dowódca sekcji - <tak jak powyżej> No.1 Rifleman / Strzelec nr1 (Snajper) - <tak jak powyżej> No.2 Rifleman / Strzelec nr2 - <tak jak powyżej> No.3 Rifleman / Strzelec nr3 - <tak jak powyżej> No.4 Rifleman / Strzelec nr4 - <tak jak powyżej> No.5 Rifleman / Strzelec nr5 - <tak jak powyżej> No.6 Rifleman / Strzelec nr6 - <tak jak powyżej> Second-in-command / Zastępca dowódcy - <tak jak powyżej> No.1 Bren / Strzelec karabinu Bren nr1 - <tak jak powyżej> No.2 Bren / Strzelec karabinu Bren nr2 - <tak jak powyżej> 3rd Section Section Commander / Dowódca sekcji - <tak jak powyżej> No.1 Rifleman / Strzelec nr1 (Snajper) - <tak jak powyżej> No.2 Rifleman / Strzelec nr2 - <tak jak powyżej> No.3 Rifleman / Strzelec nr3 - <tak jak powyżej> No.4 Rifleman / Strzelec nr4 - <tak jak powyżej> No.5 Rifleman / Strzelec nr5 - <tak jak powyżej> No.6 Rifleman / Strzelec nr6 - <tak jak powyżej> Second-in-command / Zastępca dowódcy - <tak jak powyżej> No.1 Bren / Strzelec karabinu Bren nr1 - <tak jak powyżej> No.2 Bren / Strzelec karabinu Bren nr2 - <tak jak powyżej> Uwagi: Powyższa struktura jest podręcznikowym ideałem, w trakcie trwania konfliktu ułożenie żołnierzy, jak i uzbrojenie było cały czas modyfikowane i dobierane do obecnej sytuacji oraz zadania, które jednostka miała wykonać. W roku 44 obsługa granatnika PIAT była doczepiana z kompanii, jednak oddziały szturmowe (plutony/drużyny), które miałby walczyć w terenach zurbanizowanych były uzbrojone czasem aż w 3 granatniki PIAT. Do roku 44. zanikł podział między grenadierem a strzelcem, etatowo każdy strzelec dostawał po jednym granacie No.36. Do tego czasu moździerz dwucalowy stał się już podstawowym wyposażeniem każdego plutonu piechoty. Zrezygnowano też z utrzymywania rezerwy wewnątrz sekcji, przez co w walce zamiast 8 osób znajdowało się 10. Sekcja podczas walki dzieliła się na dwa elementy: -pierwszy (baza ognia), składający się z 3 osób: zastępcy dowódcy i dwóch strzelców karabinu bren -drugi, składający się z 7 osób: dowódcy sekcji i pozostałych strzelców Oprócz snajperów wewnątrz sekcji na kompanie przypadały dwie dwójki snajperskie (strzelec i obserwator), które często były łączone w jedną sekcją. Dodatkowo na uzbrojeniu sekcji mogło znajdować się: do 5 łopat, 2 kilofów. Taki sprzęt w szczególności otrzymywały pierwsze dywizję lądujące podczas D-Day, które następnie używały tego sprzętu do końca wojny o ile nie został stracony podczas trwania walk. W późnych fazach wojny powszechną praktyką było posiadanie dwóch karabinów Bren na sekcję, jak i posiadanie ponad przepisowej ilości amunicji, w praktyce nie było ustalonego limitu dodatkowej amunicji, granatów i pocisków moździerzowych, dlatego często brano na zasadzie 'ile się da', jeżeli oczywiście była taka możliwość. Amunicja .303 w bandolierach czy też luźnie naboje posiadane przez strzelców były wykorzystywane do napełniania magazynków do Bren'a, aczkolwiek na pewno napełniano nią też klipy do SMLE. Według podręcznika główną bronią sekcji był Bren oraz Strzelec nr1 (Snajper). Teoretycznie działania sekcji miały wyglądać tak: -Bren przygważdża przeciwnika. -Snajper eliminuje przeciwników za pomocą ognia precyzyjnego. -Strzelec Bren'a nr2 miał zbierać pełne i rozdawać puste magazynki strzelcom, którzy mieli je napełniać gdy tylko zdarzy się okazja, poza tym mieli chronić flanki Bren'a. Źródło: Osprey Elite 105 - World War II Infantry Tactics - Squad and Platoon
  50. 1 punkt
    Maskałat KZS przewidziany jako dodatkowa ochrona przed falą termiczną wybuchu jądrowego, używany jednak głównie jako strój maskujący od czasów związku radzieckiego i inwazji na Afganistan, po Czeczenie, Gruzję i do dziś używany wraz z maskałatem KLMK. Maskałat zbudowany jest z siateczki i próbowałem przełożyć to na teksturę. Używać na misjach dowoli. GorkaKZS.paa
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...