Skocz do zawartości

Mosze

st. Szeregowy
  • Liczba zawartości

    49
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    4

Ostatnia wygrana Mosze w dniu 15 Sierpnia

Użytkownicy przyznają Mosze punkty reputacji!

Reputacja

43 Wyśmienity

O Mosze

  • Tytuł
    Newbie
    Newbie

Informacje o profilu

  • Płeć
    Męska
  • Lokacja
    Rzeszów
  • Imię
    Mateusz

Ostatnie wizyty

292 wyświetleń profilu
  1. Mosze

    CO 36 Return to Vietnam

    do

    Częściowo się zgadzam, ale jeśli grasz z HeadTrackingiem i możesz się spokojnie przechylać by wyglądać z wizjerów. Robienie tego klawiaturą to katorga i na innej misji czasem potrzebowałem parę sekund by klikać przesunięcie się na tyle by widzieć to co chciałem zobaczyć. Dodatkowo kiedy jako dowódca wychyliłem się z wozu, działonowemu od razu ustawiało działo na godzinę 1, przez co nie mógł prowadzić niezależnej obserwacji. Nie wiem czy taki jest wymóg w rzeczywistości, ale nawet jeśli to jest chyba jakiś obszar w którym można obracać wieżę przy wychyleniu dowódcy. Może to była wina kierowcy AI, który wychylał się w momencie wychylenia się dowódcy. Skończyło się tym, że albo wraz z działonowym byliśmy wysunięci, albo obserwowałem okolicę przez jeden wizjer lub optykę działonowego, albo waliłem obserwacje i skupiłem się na mapie i radiu, bo przesuwanie głowy co chwilę było zbyt męczące by to ogarniać kiedy nie mieliśmy kontaktu z nieprzyjacielem. Po jednej próbie gry jako dowódca KTO Rosomak z kierowcą AI, sądzę że kierowca-działonowy może być lepszym rozwiązaniem jeśli nie ma się HeadTrackingu a trzeba manewrować w terenie zurbanizowanym. Precyzyjne manewrowanie z takiej wysokości jest dość trudne, do tego nie można w pełni wykorzystać zwiększonych możliwości obserwacji z powodu toporności rozglądania. HeadTrackingiem w tym przypadku powinien zmienić kompletnie sytuację, chociaż sam go jeszcze nie testowałem z Rośkiem.
  2. Używasz modów? Jeśli tak, sugeruje je wyłączyć. Większość nie wspiera kampanii. Niektóre mogą działać, ale nie ma co do tego pewności. ACE (Czyli podstawowy mod na realizm) blokuje skrypty w niektórych misjach (Chociaż w tej powinien jeszcze działać), konwersja podstawowych IFAKów na małą ilość medykamentów sprawia że trzeba misje przechodzić bez dostania, bo nie ma medyka który by Ci podał krew. Jeśli grasz bez modów, tak jak mówi Koxxus restart
  3. Mosze

    [IFA] CO 21 "Malayan Emergency"

    do

    U mnie na kompie jest to samo
  4. Mosze

    ARMA 3!

    Wygląda ekstra. Tylko nie liczyłbym by szybko na tym powstały gry typu ARMA, gdzie masz kilkudziesięciu graczy na kilkadziesiąt botów. Pierwsza rzecz to wydajność. Sądzę że to było nagrywane na jakimś potworze, a i tak widać problemy z FPSami. Dodanie do tego sieciowości (Czyli trzeba te wszystkie dane, w tym zniszczenie terenu pakować i wysyłać do klientów) już zaorze każdy nawet najmocniejszy sprzęt. Różne modele które trzeba trzymać w pamięci, do tego customizowalne, tak by można było nałożyć inny mundur, kamizelkę itd jak w A3, a nie jak w A2 to kolejny problem. Tutaj większość rzeczy jest raczej statyczna, nie ma konieczności liczenia logiki różnych obiektów. Ciekawe co z tego co tu zaprezentowali będziemy w stanie zagrać za 10 lat
  5. Mosze

    [23.04.2021] [Z] CO 27 Qasos

    Wstępny FRAGO. Dokładniejszy OPORD będzie jutro przed misją. Z chęcią przyjmuje wszystkie uwagi/sugestie OD: HASSAN 2-2-0 DO: HASSAN 2-2 SYTUACJA Siły przeciwnika Pluton zmechanizowany w miejscowości Feruz Abad Uzbrojeni w G3 Mogą posiadać wsparcie Mi-24 Posiadają pojazdy: BTR-80A, BTR70 i LandRowery z M2, mogą posiadać T-72 Siły Własne Pluton Hassan 2-2 uzbrojony w wozy HMMWV, 4 z M2, 1 z Mk19 i jeden nieuzbrojony. Piechota uzbrojona w M16/M249 Osłabiony Pluton Hassan 2-1 na zachód od punktu startowego Pluton Hassan 2-3 zabezpieczający północą flankę (Miejscowość Falar) Warunki terenowe/ atmosferyczne Strome góry, nieliczne drogi. Około godzina do zastania nocy ZADANIA Przedostać się drogą na zachód w celu udzielenia wsparcia oraz dostarczenia zapasów medycznych plutonowi 2-1. Oczyścić miejscowość Feruz Abad z wrogich wojsk. Odbić kopalnię żelaza i oswobodzić górników wykorzystywanych do niewolniczej pracy. Następnie wysłać ich z powrotem do pracy na rzecz Takistanu. SPOSÓB REALIZACJI ZADANIA Faza 1 Przegrupowanie w punkcie startowym, sprawdzenie wyposażenia. Załadowanie skrzyń medycznych do HMMWV drużyny 0 (Medyk plutonu). Załadowanie pocisków FIM-92 do pojazdu drużyny 3 (Para przeciwlotnicza). Sprawdzenie łączności radiowej Sformowanie konwoju (Drużyny 1, 2, 0, 3), wyruszenie na zachód. Prędkość 50km/h, odstępy 50m. Dojeżdżamy do OP1, rozpoznajemy pozycje Hassan 2-1 Po dotarciu do plutonu 2-1. Drużyna 1 osłania SW, drużyna 2 NW, drużyna 3 osłania W. Medyk plutonu wyładowuje zapasy medyczne dla plutonu 2-1. Rozpoznanie terenu na zachód od 2-1. W przypadku zauważenie, przystąpimy do eliminacji. Dopuszczam zużycie 80% amunicji odłamkowej (do Mk19, granatnika podwieszanego, grantów OG-7), do 40% do M2. Rozpoznanie przez drużynę 2 wioski Anar z punktu OP Twilight Jeśli nie zauważymy nieprzyjaciela, reorganizacja drużyny, formowanie kolumny, przejechanie ubezpieczone przez wioskę Anar (Prędkość 20km/h) do punktu OP Dark Faza 2 Drużyna 0 formuje parę snajperską w składzie CO i strzelec wyborowy. Rozpoczynają przemarsz wzdłuż góry, by zająć pozycje na południe od wioski. Medyk drużyny 0, zostaje przeniesiony pod: dowództwo drużyny 3, by stworzyć parę medyczną lub 1 lub 2, by móc utworzyć punkt zbiórki rannych w wiosce. (Do ustalenie w OPORD) Jeśli zdążymy przed zmrokiem, rozpoczynamy obserwacje. Jeśli nie, użyjemy flary. Ustawiamy pojazdy w linii na kierunek wioski Feruz Abad (BOF HMMWV). Oświetlamy wioskę flarą. po rozpoznaniu celów wyjeżdżamy i angażujemy cele z M2, M240 i M249. Reszta piechoty oczekuje Po zapadnięciu ciemności/wypalenie flar, drużyna 1 i 2 podchodzi do zabudowań pod osłoną nocy. Drużyna 3 ubezpiecza z użyciem wszystkich wozów. Przed podejściem do zabudowań, nadają na radiu że wchodzą. Na bieżąco raportują pozycje do drużyny 0 i 3 Po wyczyszczeniu części zabudowań, drużyna 3 podjeżdża bliżej i zajmuje pozycje do ostrzelanie dalszej części wioski. Ponawiamy punkty 4-7 do momentu wyczyszczenia wioski Atak na kopalnie przeprowadzimy frontalny, z ewentualnym wysłaniem pary snajperskiej/jednej drużyny na górę 2351 na wschód od kopalni ZABEZPIECZENIE I LOGISTYKA Amunicja w wozach HMMWV 3 pociski do FIM-92. Dla specjalisty, asystenta i w pojeździe nieuzbrojonym. Przenieść do wozu drużyny 3. RPG-7 po 2 szt. PG-7V i OG-7V dla strzelca i asystenta. Łącznie 8sztuk PG-7V i OG-7V M249 4 taśmy po 200szt, asystent 3 taśmy M240B 5 taśm 10szt, asystent 3 taśmy. Punkty medyczne - medyk 3 drużyny punkt medyczny w okolicach pozycji wsparcia (Drużyny 3). Medyk plutonu dysponowany przez XO/CO, w miarę możliwości utworzy punkt medyczny bliżej drużyny 1 i 2 Jeśli nie uzyskamy uzupełnień, zostawimy HMMWV nieuzbrojony w punkcie startowym DOWODZENIA I ŁĄCZNOŚĆ CoC: CO->XO->SL1->SL2->SL3->FTL1(Wycofanie)->FTL2(Wycofanie) Zmiany w podległości: W fazie 2, medyk plutony zostanie podporządkowany do drużyny 3 lub 1/2. Dokładana informacja w OPORDzie Możliwe przeniesienie strzelca/asystenta z drużyny 1/2 pod drużynę 3, do obsługi pojazdów Łączność: Okólnik Hassan 2-2 Drużyna dowodzenie Hassan 2-2-0 - skrócone do 0 1 Drużyna szturmowa Hassan 2-2-1 - skrócone do 1 2 Drużyna szturmowa Hassan 2-2-2 - skrócone do 2 Drużyna wsparcia Hassan 2-2-3 - skrócone do 3 148: Dowodzenie: Ch1 343: Hassan 2-2-0 – Ch4 Hassan 2-2-1 – Ch1 Hassan 2-2-2 – Ch2 Hassan 2-2-3 – Ch3 Kanał awaryjny – Ch1 Wywołania: LOTNIK - lotnictwo nieprzyjaciela PANZER - wykrycie czołgu nieprzyjaciela PINGWIN - cywil ranny, potrzebna szybka pomoc
  6. Mosze

    [23.04.2021] [Z] CO 27 Qasos

    Dzięki za szybką odpowiedź. Mam kilka kolejnych pytań Nie posiadamy noktowizji? Ile mamy pocisków do FIM-92? HMMWV mają pełny zapas amunicji do Mk19 oraz M2?
  7. Mosze

    [23.04.2021] [Z] CO 27 Qasos

    Dzięki za briefing. Mam kilka pytań: Humvee posiadamy w wersji 4 czy 5 miejscowej? Ile mamy dostępnych pojazdów? Po drugiej stronie drogi od Hassan 2-1 zaznaczony jest oddział piechoty zmechanizowanej. Wsparcie plutonu Hassan 2-1 w pierwszym zadaniu obejmuje odparciu tego plutonu i odepchnięcia ich od drogi? Jako zapasy medyczne do dostarczenia do plutonu Hasan 2-1 rozumiem że mamy skrzynie medyczne które można załadować na parę pojazdów? Czy będziemy potrzebować użyć wszystkich pojazdów w celu ich dostarczenia? Czy posiadamy radia. Średnie dla dowódców i 343 dla każdego? Ile pocisków posiada RPG i jego asystent? Ile amunicji posiada M249 oraz M240B oraz ich asystenci? Czy posiadamy dodatkową amunicję/medykamenty w pojazdach? Wojna jest dopiero w pierwszej, mobilnej fazie? Przeciwnik raczej nie miał czasu na zaminowanie terenu?
  8. Mosze

    [Z] CO 27 Qasos

    do

    @DisLike Kiedy będzie briefing albo mapa? Jeśli do czwartku nikt się nie zgłosi i będzie chociaż mapa, to mogę wziąć dowodzenie całością. Chociaż przyznam że wolałbym zdobyć jeszcze trochę doświadczenia na szczeblu drużyny, zanim zacznę dowodzić plutonem.
  9. Pytania: Czy skoro mamy zachować cieszę radiową, to nie możemy przetestować łączności przed wyruszeniem? Gdzie ma się przemieszczać kolumna Gradów z 1 punktu zadania? Jak rozpoznać że system walki elektronicznej zostanie zniszczony? Będzie to dobrze widoczne? Czy zakładamy że po ostrzelaniu z karabinków przestaje działać? Czy dobrze widzę że granatnik automatyczny M-32 ma tylko 4 granaty odłamkowe? Czy po prosty granatów do niego nie widać w tym widoku sprzętu Co się znajduje w bazie skrzydła logistycznego? Dlaczego to miejsce jest dla nas istotne? Widzę że jest bardzo bogato z CATami. Przeliczyłem bo wydawało mi się że mamy ich więcej niż kończyn. Na szczęście jest ich 87 na 23, czyli tylko 3,78 na osobę albo 0,94 na kończynę. Gdyby było 5 więcej, było by na każdą Liczba dla piechoty(2), dowódców (3) i JWK(5) jest według mnie ok, ale 15 dla medyka to raczej za dużo nawet gdyby reszta miała po jednym. Tutaj przy 2 sanitariuszach na 25 osób, to pewna przesada.
  10. do

    Możliwe że będę musiał załatwić jedną rzecz w piątek i mógłbym nie zdążyć na czas. Więc zwalniam slot sanitariusza
  11. Mosze

    [01.04.2021] CO 15 "Cold War"

    Skoro już masz cały plan gotowy, to nie chcę Ci go mieszać, ale dodaje parę problemów które w nich widzę oraz jak je można poprawić. Nie koniecznie do wprowadzenia na teraz, ale do przemyślenia na przyszłość. Ne popieram cofnięcia CLSa do sekcji dowodzącej w której jest już medyk. Zwłaszcza skoro ta sekcja będzie wykorzystywana jako szturmowa. Ostatnio przekonałem się do dwójki medycznej, ale w sytuacji kiedy działa ona daleko od walki (Na szczeblu plutonu). Kiedy tak jak tutaj jest to wzmocniona drużyna/pół pluton, nie możesz ich odpowiednio daleko odsunąć od frontu by zapewnić im bezpieczeństwo. Oczywiście rozproszeni też nie są bezpieczni, ale wtedy jeden granat/pocisk moździerzowy/seria KMu nie eliminuje Ci wszystkich którzy mają łatać ludzi i z sprawną pomocą drugiego medyka/CLSa da się ich jeszcze uratować. Tutaj jeśli mają działać jako szturmówka, możesz w jednym momencie stracić zarówno medyka i CLSa, zostawiając sobie tylko drugiego CLSa w drugiej szturmówce (Która też może w tym samym momencie wejść w kontakt). Osobiście lubię trzymać CLSa/medyka z przodu, ale z założeniem że mam innego z tyłu. Dzięki temu nawet jeśli ten z przodu zginie, drugi z tyłu uratuje sytuacje. W tym ustawieniu przypadkowa śmierć 3 szturmanów może zakończyć misje. Skoro 1 ma działać z 4, tworzysz z nich jedną drużynę która ma medyka i 2 CLSów na 8 osób. To zdecydowanie za duża ilość na drużynę szturmową. Zwłaszcza że zostawiasz drugą drużynę wsparcia bez medyka lub CLSa. Znajdując się po drugiej stronie drogi, która powinna być traktowana jako Liniowy Teren Niebezpieczny i przejście przez nią powinno być osłaniane. Z tego powodu, by wysłać CLSa na południe miasta trzeba: Otrzymać informacje, ustawić bramkę na drodze (używając 2 ludzi), CLS przebiega przez drogę, szuka rannych, tamuje masywne krwotoki, zaczyna wycofywać. To samo już potrwa 2-3 minuty. Żeby CLS wrócił, dalej potrzebuje osłonę, więc albo trzymasz 2 osoby do krycia drogi przez ten czas, albo musisz znowu ich wysłać. Przejść przez drogę i zanieść do Casuality Collection Point. Jeśli rannych jest więcej to całą procedurę powtórzyć kilkakrotnie. Zanim CLS dobiegnie do rannych, druga drużyna pewnie zdąży lub zlikwidować lub zerwać kontakt, wiec i tak jest duża szansa że będzie mieć czas zająć się rannym. Dodatkowo wymuszasz na 1 drużynie wstrzymania natarcia lub zredukowanie do sekcji by osłonić przejście CLSa, co może spowodować dodatkowe straty (Oddając wrogowi inicjatywę) W Twojej rozpisce możesz to najszybciej naprawić zamieniając riflemanem z 3 z CLSem z 4. Nie będzie to idealne rozwiązanie, ale sprawiasz że operacja nie zawali się od razu po stratach w sekcji 1 i 4 i umożliwi szybszą pomoc sekcją 2 i 3. Według mnie od strony medycznej, oryginalna rozpiska była dużo sensowniejsza. Medyk w 1 trzyma się z tyłu i jest w stanie podejść do 2 która robi za BOF, natomiast 3 i 4 mogą się wstępnie ogarnąć CLSem. Drugi problem który widzę to brak balansu drużyn. Sekcja 1 i 4 robią za szturmowe, natomiast 2 i 3 lepiej działały by jako wsparcie. Natomiast 2 i 3 ma czyścić budynki na równo z 1 i 4. Naprawić to można przerzucają jedną z sekcji szturmowych na drugą stronę, ale wtedy mamy dowódcę operacji w sekcji szturmowej. Zwiększa to ryzyko że oberwiesz, osłabia Twoją świadomość sytuacyjną (Łatwiej obserwować z tyłu co się dzieje z przodu niż na odwrót) oraz utrudnia Ci manewrowanie swoją sekcją. Dodatkowo przy obronie ustawiasz swoją sekcję na flankę. To nie jest najlepsze rozwiązanie (Znowu nie masz tak dobrej kontroli nad ludźmi), zwłaszcza że chcesz odesłać medyka do tyłu. W tym wypadku lepiej oddać AR do innej sekcji (np. uzupełnić straty), rozpisać obronę na 3 sekcje, a samu być za frontem i obserwować sytuację. Więc jeśli chcesz mieć pod sobą dwóję medyków, zostawiłbym Twoją sekcję jako wsparcie. Patrząc po rolach jakie masz, to z tyłu trzymałbym SLa, Medyka, Marksmana, MG i aMG. Dodatkowo mając tylko jednego AT, również dobrze mieć go z tyłu, by w momencie pojawienia się pojazdu nieprzyjaciela mógł od razu przystąpić do jego eliminacji, zamiast musieć najpierw wycofać się z walki. Można w teorii wysłać na tył CLSa czy ARkę, ale wtedy tracisz ludzi na froncie, których potrzebujesz do czyszczenia miasta. Jeśli nie chciałeś mieć MG pod sobą, lepszy rozwiązaniem było dodanie jej do 2 sekcji (Czyniąc ją 6 osobową), a z medykiem tworząc dwójkę dowódczo/medyczną. Zostawiło by Cię to z 2 sekcjami szturmowymi, jedną silną sekcją wsparcia oraz dużą swobodą ruchu jako dowódca.
  12. Kilka pytań odnośnie briefingu: W sytuacji jest informacja że polska piechota zajęła oba miasteczka, ale na mapie jest zaznaczona tylko w jednej. Jak rozumiem została ona wyparta z drugiej? Jak liczebne są polskie oddziały piechoty w miasteczku/miasteczkach? Czy możemy liczyć na wsparcie piechoty w miasteczku? Czy będą jedynie bronić swojej aktualnej pozycji? Czy mamy łączność z piechotą w miasteczku? Czy możemy liczyć że zostaniemy poinformowani o ewentualnym ataku nieprzyjaciela na miasto przed naszym przybyciem? Dzięki temu mogli byśmy wjechać do miasta na szybko i od razu ustawić się na rubieżach Radio 148 dla dowódców drużyn nie dotyczą dowódców pojazdów?
  13. @Calc Pierwszy cytat znałem, ale z drugim myślałem że nas wkręcasz i musiałem sprawdzić że to naprawdę fragment biblii 😅 Nie spodziewałem się tutaj osób cytujących biblie, ale jestem miło zaskoczony
  14. Mosze

    TR 12 Szkolenie Operatorów [CQB]

    do

    Mogę się dzisiaj trochę spóźnić, bo muszę skoczyć po pracy do budowlanego zanim je wszystkie pozamykają. Oglądałem teorię z poprzedniego szkolenia CQB, więc możecie spokojnie zaczynać beze mnie
  15. Mam parę pytań i uwag: Przy ataku drugiej drużyny na TRP3, może ona dostać ogień z lewej z TRP2. Jak rozumiem w przypadku ognia z TRP2, pierwsza drużyna ma go przygwoździć ogniem? Czy w przypadku ognia z TRP2 zakładamy wyczyszczenie tych zabudowań. Czy tylko ostrzeliwujemy kontakty, po sprawdzeniu TRP3 zrywamy kontakt i przemieszczamy na wschód? Na wschód od TRP8 znajduje się wzgórze, które można ostrzelać drugą drużynę na OBJ BURAK. Sugeruje przed rozpoczęciem ataku rozponzać to wzgórze z pozycji wyjściowej, w przypadku kontaktu przykryć je ogniem 1 drużyny i/lub jej BMP. Jaka będzie długość salwy D-30? Casulty Collection Points planuje ustawiać w budynkach? Czy doraźnie przekształcać jeden z BWPów w wóz medyczny? Jak rozumiem przy sztabie w Klamila nie ma punktu medycznego i ewentualny CASEVAC musiałby wywieźć rannych dalej poza obszar działań?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...