Skocz do zawartości
canadian

[08.03.2018][IFA3/FoW] co 29 A Long Way From Home

Rekomendowane odpowiedzi

Możliwe, że się nie wyrobię na debrief jutro, więc zostawiam tutaj temat z uwagami, wrażeniami itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

+Ciekawie dobrana pogoda odpowiednio  ograniczająca nasz zasięg strzału nawet w otwartym polu,  co pozwoliło dać się zaskoczyć przeciwnikowi.

+Wykorzystanie nowej mapy 

+Zaskakujące elementy flak/moździerze

+ Kontrataki przeciwnika w logicznych momentach 

 

Na minus jedna rzecz:

Atakowaliśmy dwa razy spore tereny zurbanizowane mocno oddalone od siebie. Piechota zmotoryzowaną przy wsparciu czołgu jest ok, ale z mojego punktu widzenia uniemożliwiła mi dowodzenie z linii.  Musiałem ciągnąć za sobą ciężarówki, a nie mogłem sobie pozwolić na wysyłanie medyków lub  gońca po ciężarówki za każdym razem, bo oni cały czas byli potrzebni w polu. 

 

Oczywiście mógłbym zostawić ciężarówki przed każdym miastem i atakować jak piechota, ale czekanie na ich przyjazd po każdym ataku przy tak dużych odległościach skutecznie mnie zniechęciło. :(

 

Moim zdaniem przy tej misji i przy tych odległościach lepszym rozwiązaniem byłoby ustawienie nas w jakiejś niewielkiej odległości od linii przeciwnika i atak na konkretny punkt z zaznaczeniem szybkiego wycofania. Misja byłaby nieco krótsza i konkretniejsza oraz z pewnością pozostawiłaby miły niedosyt po sobie ;)

 

Dzięki za możliwość zagrania kolejnej misji na FOW ;)

 

P. S. Jak robisz w misji coś dziwnego (np. dajesz mało amunicji :D ) to wytłumacz to w brifie 

Edytowane przez Maras
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie amunicji było tyle ile mieli żołnierze w rzeczywistości, gdyby dać od razu jej więcej do ciężarówek to zaraz wszyscy byli by nią upchani. Myślę że po zdobyciu pierwszego punktu można by zrobić jakieś zadanie dodatkowe typu że gdzieś w pobliżu w zasadzkę wpadł jakiś mały konwój z zaopatrzeniem, na którym można by było uzupełnić zapasy albo po prostu po zdobyciu pkt 1 wycofać się i przegrupować przy HQ kompanii gdzie była by ciężarówka z amunicją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi nie dane było dużo w tej misji zobaczyć nie przez fajną mgłę czy klimatyczną atmosferę mapy, a przez chaos wokół czołgu...

W trakcie natarcia na pkt.3 przybiegł goniec podnoszący panikę, w mojej sekcji był podział roli narzucony przez sztab

więc w tym momencie w 6 osobowej sekcji było 3-5 osób wiedzących co powinien zrobić goniec

zamiast wykonywać mój rozkaz do ataku...

do tego podjechał czołg i otworzył ogień stojąc pośrodku piechoty mimo, że goniec wrzeszczał wstrzymać ogień mniej niż 30s wcześniej gdy byli wychyleni,

pierwszy wystrzał mi nic nie zrobił gdy obserwowałem flankę ~5s później wystrzał i leżałem martwy :yeahright:

 

Mgła fajna ale sloty w drużynie wsparcia szczerze nie dawały wiele do zrobienia, braki broni długiej, 1 lornetka u ładowniczego, brak środków łączności wszystko to powodowało,

że równie dobrze moździerz mógł pójść do sztabu, bo nie mieliśmy jak otrzymywać rozkazów wsparcia ogniowego, czy nawet obserwować i korygować ostrzał.

Tylko szybki bieg gońców uratował sekcję szturmowe przed ostrzałem z moździerza którym chciałem zdjąć snajpera blokującego nam drogę ostatecznie zlikwidował go czołg 

ponoć raniąc sojusznika w budynkach po przeciwnej stronie drogi odłamkami...

 

Co do Eq to prócz braków broni, ograniczonej ilości zapasu amunicji, mieliśmy tylko pasy żadnych szelek/plecaków/bandolierów mi sprawiało to wrażenie, że nie jesteśmy Rangersami 

a pospieszenie zebraną grupą kucharzy, kierowców, kartografów i tłumaczy (SPR)... chyba że to przeoczyłem w brifie

mam tylko nadzieję, że broni i amunicji starczyło by nie atakować kolejnych obj. uzbrojeni w niemiecką broń... 

 

Od strony technicznej na tyle ile długo pożyłem tylko fakt każdej łódki wyskakującej z M1 w moim uchu nieważne gdzie strzelał.. był irytujący, ale to jest chyba zasługa FOWoskich M1

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Braki w wyposażeniu były spowodowane faktycznymi brakami jakie wystąpiły przez ciągłą pogoń za siłami niemieckimi. Faktycznie, na co mi Maras już zwrocil uwagę, nie było to zawarte w briefie.

 

Rangersi bardzo często mieli braki. Z prostego powodu - byli na #1 linii i rzadko z niej schodzili.

 

Brak łączności.. celowy. Jedyna łącznością byli wtedy posłańcy i musieli jakoś sobie radzić. Starałem trzymać się faktycznej organizacji plutonu Rangersow z pominięciem jednego Assault Squada (nie chciałem robić misji olbrzyma).

Edytowane przez canadian
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że to jak ustawiłeś "łączność" było jak najbardziej prawidłowe. Takie czasy i ich wierne oddanie na plus dla MM. To co zawiodło to jak już wspomniałem na DB rozciągnięcie nas na zbyt dużych odległościach, wiedząc jaką łączność posiadamy. Jakież było moje zdziwienie gdy zgodnie z planem i rozkazem wchodzimy do pierwszych  zabudowań a tu nagle z prawej strony za płotem wielkie JEEEB. Sherman robi CQB po czołgowemu :D Dobrze że prócz mnie nikomu nic się nie stało (wyszło fajnie bo poczułem się jak Winters ;) ) Oberwałem odłamkiem który przeleciał przez 2 płoty w nogę. 

 

Także jak już występuje tego rodzaju łączność planujmy to tak, aby nie rozciągać zbytnio naszych sił. Działajmy plutonem a nie pojedyńczymi squadami. Gdybym zgodnie z planem wysłał Vegaza, to nawet nie squadem a sekcją byśmy walczyli. 

 

Misja fajna, klimatyczna i wymagająca. Mgła z jednej strony fajna a z drugiej miałem w pewnym momencie wrażenie że AIkowe fryce widzą przez nią lepiej jak gracze. Nie zdąrzyłem się jednak na 100% przekonać bo szybko padłem, sprawdzając czy za rogiem rzeczywiście jest MG. Było... Brakowało mi momentami wsparcia czołgu który był za daleko (a nawet raz jego wsparcie odczułem ZA BARDZO, na własnej nodze :P) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się zagrać dopiero od 21 :) Wchodząc na (swój pierwotny) slota messengera dość szybko okazało się, że tylko ja posiadam ręce które leczą, więc okrzyknięto mnie medykiem :D Praca z tyłu mimo, że nastawiałem się na ogarnianie terenu i bieganie od dowódcy do dowódcy, to było nawet interesująco pod względem nasłuchiwania walk reszty drużyn oraz czołgu.

 

Większość już została powiedziana powyżej. Od siebie dodam, że moździerz mógłby być bliżej piechoty bez ciężarówki zaopatrzeniowej, coś jak moździerz 60mm z BAFu, gdzie każdy z członków oddziału niesie 1-2 pociski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w kwestii moździerza canadian już został poinstruowany, ale powtórzę dla potomności

żeby używać go w miarę sensownie potrzebujemy:

jeśli ma siedzieć z tyłu to radiooperator przy baterii i pojazd na który można włożyć skrzynie z amunicją (skrzyniom trzeba wcześniej obniżyć wagę. Można ładować je tylko do cargo, w każdej po 5 pocisów, a zajmują 1 slot, przez co 10-15 pestek wypełnia cały pojazd. Sugeruję 0.1 albo 0.2) Ewentualnie same pociski do inwentarza pojazdu, ale wtedy więcej zachodu jest z noszeniem tego.

jeśli ma znajdować się bliżej linii to obowiązkowe plecaki. Mile widziany też jeden, dwóch nosiwodów, ale nie konieczni. Totalne minimum do obsługi to 2 osoby.

Nadal nie wiem czy ta tabela ostatecznie działa czy na krzywiźnie staliśmy i dlatego nie wchodziło. Do przetestowania. W każdym razie strzelanie z komputera mimo braku realizmu działa.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pogadam jeszcze z ludźmi od IFA w sprawie tej tabeli, bo z tego co kojarzę HE można miotać na około 180m w rzeczywistości, czyli "something is no yes".

Szczerze? Myślę, że dodanie plecaków czy to do pojazdów czy na chłopa załatwiłoby problem mobilności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...