Skocz do zawartości
Maras

STANDARDY MISJI / SERWER TESTOWY

Rekomendowane odpowiedzi

Baner_F_info.jpg

Standardy misji i serwer testowy

By zatroszczyć się o jakość misji i poziomu rozgrywki na platformie A3 zostają wprowadzone wytyczne dotyczące tworzenia misji

Ogólne:


 

Dodawanie misji

Procedura dodawania już sprawdzonych misji (jak i ich poprawek) odbywa się przez podforum MISJE GRACZYgdzie dany MM zakłada swój JEDEN TEMAT 
nazywając go np. "Maras - Misje"

_________________________________________________________________________________________________________________________

Testowanie misji

Testowanie misji odbywa się na serwerze testowym Arma Coop Corps Development. Aby uzyskać dostęp do serwera testowego należy zgłosić się na KZS 
i w tytule tematu z napisać "Nick - Dostęp do serwera testowego" wraz z treścią prośby

 

Misje służące do testowania muszą mieć przedrostek:

test_

 

Misje można testować od 00:00-19:55, jeśli misja na serwerze głównym zakończyła się szybciej jest możliwość uruchomienia serwera i testowania zaraz po niej. W tej sprawie skontaktuj się z sztabowcem.

 

Na serwerze testowym można testować również dodatkowe mody. Jeśli któryś wymaga wgrania na serwer należy pisać do sztabowców (najlepiej przez KZS).

_________________________________________________________________________________________________________________________

Wrzucanie poprawek

Prosimy, aby zachować umiar - ciągłe wrzucanie "na gorąco" nowych wersji misji i zawracanie głowy nie przyspieszy procesu. 

Poprawki swoich misji zaleca się wrzucać kilka dni po pierwszym rozegraniu danej misji.

_________________________________________________________________________________________________________________________

Sprawdzanie misji

Wprowadzona jest kontrola jakości misji - do momentu uznania przez sztab, że dany MM zyskuje miano "zaufanego MM", wszystkie jego misje będą wstępnie sprawdzane pod względem:

 

Spoiler
  1. Przeciwnika
    • Czy nie ma go za dużo (proponowane dla początkujących MM proporcje to max 1 : 2 [Gracze : Przeciwnik])
    • Czy poziom umiejętności (skilla) AI nie jest za duży Zalecane ustawienia poniżej:

8riEjkX.jpg?1

  1. Ekwipunku
    • Czy medyk ma apteczkę i zestaw do szycia
    • Czy sprzęt pasuje do założeń misji (opcjonalnie)
  2. Briefingu
    • Czy w briefing jest napisany "po polsku"
    • Czy znajdują się tam niezbędne techniczne informacje
      • Kto może leczyć
      • Ustawienia medyczne (kończące/niekończące apteczki, uprawnienia do szycia etc.)
      • Pogoda (dzień/noc, deszcz/słonecznie, mgła?)
      • Opcje przezbrajania/tankowania/naprawy (w przypadku gdy są w danej misji)
  3. Logicznym
    • Czy dana misja jest w ogóle grywalna pod kątem rozgrywek w ACC czyt. np.:
      • Nie trwa więcej niż 2-3h
      • Wpisuje się w określony typ misji: CooP/RolePlay/TeamVsTeam


Sztab nie ma obowiązku sprawdzać czy użyte skrypty/rozwiązania powodują problemy, sprawiające że misja jest niegrywalna.

Osoba sprawdzająca może wystosować dodatkowe uwagi względem misji wedle uznania.

 

 



 


Nazwa misji

W lobby serwera (przeglądzie misji) nazwy misji muszą mieć określoną formę:

Cytat

co xx Dobra Misja - misja typu COOP
tvt xx Wielka Wojna - misja typu TvT
ro xx Jaskrawy poranek - misja typu RealOp/RPG
tr xx MC: AT/AA - scenariusz typu Trening

Gdzie:

  • przedrostek jest z małych liter (co/tvt/tr/jo)
  • xx to liczba slotów
  • Liczba slotów powinna określać maksymalną liczbę miejsc dla graczy w danej misji.

 

Nazwy te ustawia się w description.ext komendą:

briefingName = "co 08 Wzór Misji";

*Nie ustawiamy nazwy misji w atrybutach w edytorze EDEN
Umożliwia to podgląd nazwy pliku misji w lobby samej misji po jej wyborze

_________________________________________________________________________________________________________________________

Opis misji

W lobby serwera (przeglądzie misji) każda misji musi zawierać opis zgodny z wytycznymi:

 

DATA | Opis misji | min. ilość graczy + ew. wymagania | użyte dod. skrypty | wersja | autor

 


Poprawny przykład

09.11.2018 | Lokalne oddziały porządkowe otrzymują komunikat alarmowy o ataku partyzantów na lokalną elektrownie. | min 15 osób (w tym sanitariusz ONZ) | DAC, Unitgear, Falcon, SHK_Taskmaster | v1.0 | mb Maras

 

Opis misji ustawia się w dwóch miejscach:

  • description.ext komendą:
overviewText="treść opisu";
  • w edytorze EDEN w zakładce Atrybuty/Tryb Wielosobowy...
 
Spoiler

yLiQJJK.jpg

 




Description.ext
Musi zawierać:

Spoiler

class Header
{
	gameType = Coop;
	minPlayers = 1; //Minimalna ilość graczy (zawsze na 1)  
	maxPlayers = 20; //Maksymalna ilość graczy (tu wpisujemy ilość grywalnych slotów)   
};

joinUnassigned = 1; // Dzięki temu gracze nie będą automatycznie wrzucani na sloty (zawsze na 1)

//NAZWA MISJI W PRZEGLĄDZIE MISJI
briefingName = "co 20 Act of Violence";

//OPIS MISJI W PRZEGLĄDZIE MISJI
overviewText="| 09.11.2018 |(Osobny briefing dla stron!) W elektrowni na terenie Dystryktu Podagorska dochodzi do strzelaniny i rozlewu krwi. Okoliczne siły milicji i ONZ zostają postawione w stan gotowości.|  min. 16 osób w tym sanitariusz ONZ. |  DAC 3.1b, FALCON, 3DEN, Unitgear | mb Maras | v 1.0 |";

//OPIS PODCZAS WCZYTYWANIA
onLoadName = "Act of Violence"; 
onLoadMission = "'Pierwszą ofiarą wojny jest prawda... ale kto decyduje czym jest prawda?'";
author = "Maras for Arma Coop Corps";

//LOADSCREEN
//loadScreen = "loadscreen.jpg"; // Obrazek o takim tytule wrzucamy do głównego folderu misji by zadziałał (rozszerzenie jest istotne, jeśli chcemy by działało usuwamy dwa ukośniki przed loadScreen = ...)

//KONSOLA
enableDebugConsole = 1; // 2-włącza konsolę deweloperską, 1-konsola dla administratora, 0-wyłącza 

//RESPAWN
respawnTemplates[] = {"ace_spectator"};

//CHAT
disableChannels[]={2,5,6}; // wyłączenie wiadomości o łączeniu się graczy

//AFM
forceRotorLibSimulation = 0; 

 

_________________________________________________________________________________________________________________________
 

Init.sqf
Musi zawierać:

Spoiler

//SETTINGS
enableSaving [false, false]; // //Komenda odpowiadająca za wyłączenie możliwości zapisywania stanu misji na serwerze
enableSentences false;  // Wyłącza meldunki radiowe

//TEAMKILLING
player addRating 100000; // Komenda odpowiadająca za to by AI sojusznicze nie zabijało graczy, którzy zrobili FF (nic nie zmieniamy)

//BRIEFING
[] execVM "briefing.sqf";  //Komenda odpowiadająca za dodanie pliku briefingu do misji który znajduje się w głównym folderze misji (nic nie zmieniamy)

//TAB MY SQUAD
execVM "tabMySquad.sqf"; //Komenda odpowiadająca za dodanie pliku tabMySquad do misji (nic nie zmieniamy, służy do przegląu wyposażenia na briefingu o ile w folderze misji macie plik tabMySquad.sqf

 


 



 

Pozostałe informacje:

  1. MM odpowiada za balans w misji i jej techniczną sprawność.
  2. Jeżeli misja jest technicznie niesprawna zostanie usunięta z serwera w trybie natychmiastowym - jej autor zostanie o tym fakcie poinformowany wraz z przyczyną.
  3. Jeśli MM chce dodać moduł ZEUS do misji musi o tym wcześniej WYRAŹNIE poinformować. 
  4. Zaufanym MM zostaje się po umieszczeniu i rozegraniu na serwerze 3 swoich sprawnych technicznie misji - misja danego MM powinna wymagać tylko małych poprawek po jej rozegraniu np. w balansie misji (zmniejszenie skilla, rozmieszczenie, liczebność) lub drobnych poprawek w ekwipunku - są to rzeczy które najczęściej wychodzą po rozgrywce.
  5. Tak samo ten status można utracić, jeżeli 2 kolejne misje będą ocenione jako technicznie niesprawne.
  6. Misje nie będą wrzucane "na 20:00". Wrzucona misja może zostać rozegrana dopiero dnia następnego chyba, że jest to misja zaufanego mission makera.
  7. Plik misji nie może zawierać spacji, ani znaków specjalnych. Prawidłowa nazwa przykładowej misji wygląda następująco:

co_25_dobra_misja_v1_0_TwójNick.Bornholm.pbo

 


Od siebie dodam kilka słów otuchy dla nowych MM: próbujcie, pytajcie kolegów i nie chwytajcie się od razu dużych projektów, zaczynajcie pomału i nie zrażajcie się pierwszymi porażkami.
Wszyscy kiedyś zaczynaliśmy od "pierwszej misji" ;) 

  • Super 1
  • Lubię 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...