Skocz do zawartości
Maras

STANDARDY MISJI / SERWER TESTOWY

Rekomendowane odpowiedzi

Baner_F_info.jpg

Standardy misji i serwer testowy

By zatroszczyć się o jakość misji i poziomu rozgrywki na platformie A3 zostają wprowadzone wytyczne dotyczące tworzenia misji

Ogólne:

contact-divider.png

Dodawanie misji

Procedura dodawania już sprawdzonych misji (jak i ich poprawek) odbywa się przez podforum MISJE GRACZYgdzie dany MM zakłada swój JEDEN TEMAT 
nazywając go np. "Maras - Misje"

 

Rezerwacja terminu

Aby zarezerwować termin w kalendarzu MM musi posiadać swój JEDEN TEMAT nazywając go np."Maras - Terminy, misje z zapisami".

W prośbie o rezerwację należy zawrzeć następujące informacje:

  • Datę wydarzenia
  • Typ rozgrywki (COOP/TvT etc. patrz niżej)
  • Krótki opis scenariusza
  • Maksymalną i minimalną ilość graczy do rozegrania
  • Czy to jest tryb rozgrywki ZEUS lub ZEUS GAME MASTER? (patrz niżej) 
  • Wszystkie niestandardowe założenia misji (o ile są) tj. (teleporty/respawn/zmiany slotów w trakcie misji/wymuszone nietypowe działania/zachowania graczy itp.)

contact-divider.png

Testowanie misji

Testowanie misji odbywa się na serwerze testowym Arma Coop Corps Development. Aby uzyskać dostęp do serwera testowego należy zgłosić się na KZS 
i w tytule tematu z napisać "Nick - Dostęp do serwera testowego" wraz z treścią prośby

 

Misje służące do testowania muszą mieć przedrostek:

test_

 

Misje można testować od 00:00-19:55, jeśli misja na serwerze głównym zakończyła się szybciej jest możliwość uruchomienia serwera i testowania zaraz po niej. W tej sprawie skontaktuj się z sztabowcem.

 

Na serwerze testowym można testować również dodatkowe mody. Jeśli któryś wymaga wgrania na serwer należy pisać do sztabowców (najlepiej przez KZS).

contact-divider.png

Wrzucanie poprawek

Prosimy, aby zachować umiar - ciągłe wrzucanie "na gorąco" nowych wersji misji i zawracanie głowy nie przyspieszy procesu. 

Poprawki swoich misji zaleca się wrzucać kilka dni po pierwszym rozegraniu danej misji.

contact-divider.png

Sprawdzanie misji

Wprowadzona jest kontrola jakości misji - do momentu uznania przez sztab, że dany MM zyskuje miano "zaufanego MM", wszystkie jego misje będą wstępnie sprawdzane pod względem:

 

Spoiler
  1. Przeciwnika
    • Czy nie ma go za dużo (proponowane dla początkujących MM proporcje to max 1 : 2 [Gracze : Przeciwnik])
    • Czy poziom umiejętności (skilla) AI nie jest za duży Zalecane ustawienia poniżej:

8riEjkX.jpg?1

  1. Ekwipunku
    • Czy medyk ma apteczkę i zestaw do szycia
    • Czy sprzęt pasuje do założeń misji (opcjonalnie)
  2. Briefingu
    • Czy w briefing jest napisany "po polsku"
    • Czy znajdują się tam niezbędne techniczne informacje
      • Kto może leczyć
      • Ustawienia medyczne (kończące/niekończące apteczki, uprawnienia do szycia etc.)
      • Pogoda (dzień/noc, deszcz/słonecznie, mgła?)
      • Opcje przezbrajania/tankowania/naprawy (w przypadku gdy są w danej misji)
  3. Logicznym
    • Czy dana misja jest w ogóle grywalna pod kątem rozgrywek w ACC czyt. np.:
      • Nie trwa dłużej niż 2-3h
      • Wpisuje się w określony typ misji: CooP/RolePlay/TeamVsTeam


Sztab nie ma obowiązku sprawdzać czy użyte skrypty/rozwiązania powodują problemy, sprawiające że misja jest niegrywalna.

Osoba sprawdzająca może wystosować dodatkowe uwagi względem misji wedle uznania.

 

 

contact-divider.png
Nazwa misji

W lobby serwera (przeglądzie misji) nazwy misji muszą mieć określoną formę:

Cytat

CO xx Dobra Misja - misja typu COOP
TvT xx Wielka Wojna - misja typu TvT
RO xx Jaskrawy poranek - misja typu RealOp/RPG
TR xx Taktyka zielona- scenariusz typu Trening

Gdzie:

  • przedrostek jest z dużych liter (CO/TvT/JO etc)
  • xx to liczba slotów
  • Liczba slotów powinna określać maksymalną liczbę miejsc dla graczy w danej misji.
  • Liczba slotów nie może być rozbijana tj. 22+2 lub 30+1+(1).

 

Nazwy te ustawia się w description.ext komendą:

briefingName = "CO 08 Wzór Misji";

*Nie ustawiamy nazwy misji w atrybutach w edytorze EDEN
Umożliwia to podgląd nazwy pliku misji w lobby samej misji po jej wyborze

contact-divider.png

Opis misji

W lobby serwera (przeglądzie misji) każda misji musi zawierać opis zgodny z wytycznymi:

 

DATA | Opis misji | min. ilość graczy + ew. wymagania | użyte dod. skrypty | wersja | autor

 


Poprawny przykład

09.11.2018 | Lokalne oddziały porządkowe otrzymują komunikat alarmowy o ataku partyzantów na lokalną elektrownie. | min 15 osób (w tym sanitariusz ONZ) | DAC, Unitgear, Falcon, SHK_Taskmaster | v1.0 | mb Maras

 

Opis misji ustawia się w dwóch miejscach:

  • description.ext komendą:
overviewText="treść opisu";
  • w edytorze EDEN w zakładce Atrybuty/Tryb Wielosobowy...
 
Spoiler

yLiQJJK.jpg

 

contact-divider.png

Description.ext
Musi zawierać:
Spoiler

class Header
{
	gameType = Coop;
	minPlayers = 1; //Minimalna ilość graczy (zawsze na 1)  
	maxPlayers = 20; //Maksymalna ilość graczy (tu wpisujemy ilość grywalnych slotów)   
};

joinUnassigned = 1; // Dzięki temu gracze nie będą automatycznie wrzucani na sloty (zawsze na 1)

//NAZWA MISJI W PRZEGLĄDZIE MISJI
briefingName = "CO 20 Act of Violence";

//OPIS MISJI W PRZEGLĄDZIE MISJI
overviewText="| 09.11.2018 |(Osobny briefing dla stron!) W elektrowni na terenie Dystryktu Podagorska dochodzi do strzelaniny i rozlewu krwi. Okoliczne siły milicji i ONZ zostają postawione w stan gotowości.|  min. 16 osób w tym sanitariusz ONZ. |  DAC 3.1b, FALCON, 3DEN, Unitgear | mb Maras | v 1.0 |";

//OPIS PODCZAS WCZYTYWANIA
onLoadName = "Act of Violence"; 
onLoadMission = "'Pierwszą ofiarą wojny jest prawda... ale kto decyduje czym jest prawda?'";
author = "Maras for Arma Coop Corps";

//LOADSCREEN
//loadScreen = "loadscreen.jpg"; // Obrazek o takim tytule wrzucamy do głównego folderu misji by zadziałał (rozszerzenie jest istotne, jeśli chcemy by działało usuwamy dwa ukośniki przed loadScreen = ...)

//KONSOLA
enableDebugConsole = 1; // 2-włącza konsolę deweloperską, 1-konsola dla administratora, 0-wyłącza 

//RESPAWN
respawnTemplates[] = {"ace_spectator"};

//CHAT
disableChannels[]={2,5,6}; // wyłączenie wiadomości o łączeniu się graczy

//AFM
forceRotorLibSimulation = 0; 

 

contact-divider.png

Init.sqf
Musi zawierać:

Spoiler

//SETTINGS
enableSaving [false, false]; // //Komenda odpowiadająca za wyłączenie możliwości zapisywania stanu misji na serwerze
enableSentences false;  // Wyłącza meldunki radiowe

//TEAMKILLING
player addRating 100000; // Komenda odpowiadająca za to by AI sojusznicze nie zabijało graczy, którzy zrobili FF (nic nie zmieniamy)

//BRIEFING
[] execVM "briefing.sqf";  //Komenda odpowiadająca za dodanie pliku briefingu do misji który znajduje się w głównym folderze misji (nic nie zmieniamy)

//TAB MY SQUAD
execVM "tabMySquad.sqf"; //Komenda odpowiadająca za dodanie pliku tabMySquad do misji (nic nie zmieniamy, służy do przegląu wyposażenia na briefingu o ile w folderze misji macie plik tabMySquad.sqf

 

 

Nazwa i opis misji w kalendarzu:

Każde wydarzenie musi zawierać opis składający się z krótkiego streszczenia przebiegu wydarzenia oraz minimalnej ilości osób potrzebnych do jego realizacji.

 

W kalendarzu wydarzenie musi być nazwane zgodnie zastępującym wzorem

CO XX Nazwa Misji

 

Analogicznie jak na poniższym przykładzie:

obraz.pngobraz.png

 

W przypadku wydarzeń innych typów skróty są następujące:

Szkolenie Master Class - Szkolenie MC: <tutaj nazwa>

Trening - TR

RealOp - RO

Team vs Team - TvT

JointOp - JO

 

Przedrostki:

Iron Front (2WŚ) - [IFA]

Unsung - [UNS]

Mod dodatkowy / opcjonalny - [MOD]

APEX DLC - [APEX]

 

 

Opisane poniżej:

Zeus - [Z]

Zeus Game Master - [ZGM]

 

Nazwa tematu z danymi wywiadowczymi musi być nazwana zgodnie z poniższym wzorem:

[DD.MM.RRRR] Nazwa Misji

 

Analogicznie jak na poniższym przykładzie:

 

obraz.png

contact-divider.png

Otwieranie zapisów na misje zawierające modyfikację ZEUS

  • Wyróżniamy dwa dostępne w ACC tryby zastosowania ZEUSa
    • [ZGM] Zeus Game Master - Zeus tworzący misję na bieżąco w oparciu o swoją wizję lub szczegółowy briefing MM, tworzący ją na serwerze przed godziną 20:00
    • [Z] Zeus - Zeus wspierający w pełni przygotowaną rozgrywkę zawierającą: odprawę, przeciwnika i inne potrzebne skrypty/wyzwalacze
  • Aby otworzyć misję zawierającą ZEUSa należy wysłać zapytanie w dziale "Kontakt ze Sztabem" bez względu na posiadany tytuł.
  • Jeżeli misja działa w oparciu o jeden z dwóch dostępnych w ACC trybów ZEUSa musi posiadać dodatkowy dopisek w nazwie tematu:
    • Zeus Game Master: [ZGM]
    • Zeus: [Z]
  • Zeusem może być osoba z tytułem MM lub osoba posiadająca baretkę ZEUS.

contact-divider.png

Pozostałe informacje:

  1. MM odpowiada za balans w misji i jej techniczną sprawność.
  2. Jeżeli misja jest technicznie niesprawna zostanie usunięta z serwera w trybie natychmiastowym - jej autor zostanie o tym fakcie poinformowany wraz z przyczyną.
  3. Jeśli MM chce dodać moduł ZEUS do misji musi o tym wcześniej WYRAŹNIE poinformować. 
  4. Tak samo ten status można utracić, jeżeli 2 kolejne misje będą ocenione jako technicznie niesprawne.
  5. Misje nie będą wrzucane "na 20:00". Wrzucona misja może zostać rozegrana dopiero dnia następnego chyba, że jest to misja osoby z tytułem Mission Maker ACC.
  6. Plik misji nie może zawierać spacji, ani znaków specjalnych. Prawidłowa nazwa przykładowej misji wygląda następująco:

CO_25_dobra_misja_v1_TwójNick.Bornholm.pbo

contact-divider.png
Od siebie dodam kilka słów otuchy dla nowych MM: próbujcie, pytajcie kolegów i nie chwytajcie się od razu dużych projektów, zaczynajcie pomału i nie zrażajcie się pierwszymi porażkami.
Wszyscy kiedyś zaczynaliśmy od "pierwszej misji" ;) 

  • Super 1
  • Lubię 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...