Skocz do zawartości
VegaZ

[15-02-2019] Wojna czterech mitów

Rekomendowane odpowiedzi

Poproszę o uwagi, propozycje odnośnie misji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stamina kuleje mocno i braki w amunicji, chociaż na taką akcje powinni nas chyba solidnie wyposażyć. A tak to spoko. Dobrze zaprojektowana, nieprzewidywalna. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vegaz, niech oni coś krzyczą zanim wyciągną broń. Jak skrypt zadziałał miałem kilka FPSów nic nie mogłem trafić z @Bubinsky a stali 8m od nas. 

 

Generalnie misja SPOKO, aczkolwiek moglibyśmy chyba bliżej zacząć. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze dzięki za wspólną grę. Było super mimo jatki na koniec

 

Teraz konkrety

Zacznę od tego co moim zdaniem było słabe, żeby zakończyć tym co mi się podobało.

Moim zdaniem plan był słabo przemyślany, ale wnioskuje że to dlatego że nie była to jakaś super oficjalna rozgrywka, a jedynie luźna pykanka na tygodniu. Spacerek patrolowy po zboczu góry ( nie wzniesienia ) gdzie jednocześnie wróg mógł być i pod nami i nad nami - moim zdaniem zły pomysł. Chyba lepiej byłoby wejść jednak już całkiem na tą górkę i iść jej szczytem. Dodatkowo troszkę szliśmy zbyt zbici. Spokojnie mogłem słyszeć rozmowy CO gdzieś tam z 50m za mną. To też potem odbiło się tym że nagły pierwszy kontakt z przeciwnikiem skupił nas wszystkich właściwie w strefie zagrożenia i jednostki teoretycznie zabezpieczające tył (Alpha i Brawo) były tak samo zagrożone jak i Charlie. Oczywiście teraz to gdybanie, ale od razu ukuło mnie to spacerowanie zboczem o nachyleniu dobre 40 stopni. Dodatkowo wydaje mi się, że jakiegoś rodzaju wsparcie powinno być do naszej dyspozycji - nie byliśmy komandosami gdzieś daleko na terytorium wroga tylko gdzieś w obrębie naszych działań. To oczywiście już założenia misji, ale chyba warto na przyszłość wziąć to pod uwagę. No i końcówka. Oczywiście było wyraźnie powiedziane aby w obrębie kompleksu TGT wszystkich aresztować, ale no wchodzimy w 6 uzbrojonych i z bronią w pełnej gotowości, a zgromadzeni cywile nic. Wchodzimy do budynku z IED udaje mi się pojmać jednego drugi cywil wchodzi MIĘDZY nas oczywiście całkowicie nas ignoruje nie da się szybko go pojmać no bo interakcja itp itd. Nagle WSZYSCY wyciągają broń w kompleksie z za pleców. No i jatka. Moim zdaniem tutaj ci cywile powinni sięgnąć po broń zaraz po tym gdy nas zobaczyli, albo jeszcze kiedy słyszeli że się zbliżamy. Dość śmiesznie to wyglądało gdy ten cywil wchodzący między nami stoi dokładnie między nami 4-ma i nagle wyciąga kałasza z rękawa i zaczyna się jatka. Zdecydowanie podbijam to co mówi STALKER - powinno być to jakoś tak zorganizowane żebyśmy wiedzieli że ci cywile to pod płaszczem mają kałacha. Co do staminy nie mam żadnych uwag.

 

Teraz plusy

Zdecydowanie wielkie Kudos za Elektryczne Gitary na początku misji - było warto ściągnąć te 22mb :D

Podobało mi się planowanie, chociaż moim zdaniem tłumaczenie ludziom, że nie opatrujemy się w strefie czerwonej, ani nie pomagamy innym tylko likwidujemy zagrożenie to już chyba zbędne - przecież to trening podstawowy. Po za tym bardzo podobało mi się jasne rozpisanie kto z kim jakie buddy teamy i jak reaguje na kontakt z rozrysowanym flankowaniem. Fajne.

Podobało mi się to że miasto żyło chociaż chyba trochę można było tych samochodów pousuwać. Robiły ogromny zamęt no i zachowywały się nie tylko idiotycznie, ale wręcz podejrzanie gdy próbowały nas rozjechać. Fajnie wykonane pomieszczenie w fabryce IED. Bardzo podobało mi się sprawne podejmowanie decyzji, zrywanie kontaktu oraz współpraca z moją drużyną jak i z resztą elementów. Bardzo fajnie to wychodziło.

 

Ogólnie misja bardzo spoko i bawiłem się super. Szkoda że tak szybko padłem no i przepraszam z mojej strony medyka za to że tak slackowałem ze zdjęciem stazy z ręki - moduł medyczny jest dla mnie trochę nowością i jeszcze trochę muszę go poćwiczyć. Tak czy siak jeszcze raz dziękuje za wspólną zabawę.

  • Lubię 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Następnym razem dodam specjalne napisy, żeby było wiadomo, że ludzie, którzy mają was zaskoczyć i teoretycznie nie powinniście ich nawet wpuścić na posesje, wyciągają broń i dam im chwile, zanim zaczną do was strzelać, żebyście spokojnie ich zabili ... Co do fps nie miałem problemów i nie jestem w stanie sprawdzić misje na wszystkich konfiguracjach sprzętowych, żeby wszystkich zadowolić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@DisLike Stamina jest ustawiona na serwerze i jeśli chcesz ja zmienić to skontaktuj się do sztabu a co do amunicji było jej w sam raz tylko trzeba się nauczyć nie marnować a tyle amunicji na jednego typa ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, VegaZ napisał:

Następnym razem dodam specjalne napisy, żeby było wiadomo, że ludzie, którzy mają was zaskoczyć i teoretycznie nie powinniście ich nawet wpuścić na posesje, wyciągają broń i dam im chwile, zanim zaczną do was strzelać, żebyście spokojnie ich zabili ...

Ta akt szydery/sarkazmu nie był potrzebny.

 

Przy przekładaniu jakiejś wizji 1:1 należy pamiętać o ograniczeniach A3 i AI oraz o tym jak mogą zareagować gracze grający dany scenariusz jakikolwiek by on nie był.
MM nie jest prostą rzeczą tym bardziej, gdy chce się wprowadzić coś imponującego i zaskakującego. Jednym się spodoba innym nie i nie należy wszystkiego twardo brać na klatę.

Wyciągnąć wnioski i robić coraz lepiej, to najlepsze co można uczynić.

 

11 minut temu, VegaZ napisał:

skontaktuj się do sztabu

Serwer nadaje tylko wartości domyślne możliwe do nadpisania z perspektywy ustawień misji w mission.sqm

 

11 minut temu, VegaZ napisał:

tylko trzeba się nauczyć nie marnować a tyle amunicji na jednego typa ... 

Polecam obejrzeć jak wyglądają wymiany ognia w walce w tamtych warunkach, szczególnie z udziałem Polaków. Myślę, że to co @Alienzo Ci powiedział podczas DB nt. celowników powinno dać trochę do myślenia. Plecaki z dod. sprzętem byłyby tutaj wskazane.

 

----------------------

 

Nie ma co zadzierać nosa, bo rzadko zdarza się żeby coś absolutnie wszystkim coś się podobało. Trzeba wyciągać z krytyki to co najcenniejsze i nie pokazywać frustracji, bo ona w niczym nie pomoże ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Maras

3 minuty temu, Maras napisał:

Serwer nadaje tylko wartości domyślne możliwe do nadpisania z perspektywy ustawień misji w mission.sqm

To ciekawe, bo ustawienia były inne od tego, co ustawiłem i z tego, co wiem większość ustawień są już ustawione przez admina, których misja nie nadpisze.

 

7 minut temu, Maras napisał:

Polecam obejrzeć jak wyglądają wymiany ognia w walce w tamtych warunkach, szczególnie z udziałem Polaków. Myślę, że to co @Alienzo Ci powiedział podczas DB nt. celowników powinno dać trochę do myślenia. Plecaki z dod. sprzętem byłby tutaj wskazane.

Co do amunicji do pkm było jej 400, wątpię, że jest to mało. A co do dodatkowego sprzętu czego oczkujesz, żebym dodał ?

19 minut temu, Maras napisał:

Przy przekładaniu jakiejś wizji 1:1 należy pamiętać o ograniczeniach A3 i AI oraz o tym jak mogą zareagować gracze grający dany scenariusz jakikolwiek by on nie był.
MM nie jest prostą rzeczą tym bardziej, gdy chce się wprowadzić coś imponującego i zaskakującego. Jednym się spodoba innym nie i nie należy wszystkiego twardo brać na klatę.

Jakich ograniczeniach arma 3 ? Goście podeszli do budynku nawet do niego weszli. Po 2 minutach wyjęli broń i was zabili, a wy nie zrobiliście nic, żeby ich zatrzymać. Ja rozumiem, że komuś się to nie podobało, ale nie mówcie mi, że nie mieliście szans :D Wystarczyło ich skuć. Jeśli ma ktoś problem ze skuciem niech sobie to zbinduje, a nie mówi mi, że to był mój błąd, bo gościu się nie dał. ;D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, VegaZ napisał:

To ciekawe, bo ustawienia były inne od tego, co ustawiłem

Nie wiem co zamierzałeś wymusić. Ustawienia staminy na serwerze są domyślne jeśli ich sam nie zmienisz. (sprawdziłem w serverconfig.hpp).
Swoją drogą miałeś admina i równie dobrze sam mogłeś coś namieszać w konfiguracji addonów na brifie.

Problem ze staminą i Clafgan? Który to już raz? Od zawsze wiadomo, że ta mapa wymaga swoje od nóg.
 

16 minut temu, VegaZ napisał:

A co do dodatkowego sprzętu czego oczkujesz, żebym dodał ?

Skoro nie mamy możliwości wsparcia w misji to żołnierz wychodzący na taką akcję powinien mieć sprzętu na co najmniej dwa dni w boju. Chodzi o dodatkowe magi do beryli, granaty i tego typu podstawy.
 

16 minut temu, VegaZ napisał:

Jakich ograniczeniach arma 3 ?

Na przykład tego, że nie ma tu takiej imersji jak w realu. Myślę że hint w stylu "ci goście są podejrzani" załatwiłby temat braku tej realnej imersji w 100%.

 

16 minut temu, VegaZ napisał:

Jeśli ma ktoś problem ze skuciem niech sobie to zbinduje,

Ci goście którzy mieli na sobie animacje nie dawali się skuć mimo akcji ;)
Zawsze mierz gracza, miarą człowieka, który nie gra w symulator kucia i nie siedzi w ustawieniach przed każdą misją zgłębiając wszelkie skróty.

Ludzie przychodzą tutaj raz na jakiś czas się wyluzować a nie przejmować tym jak szybko wykonać daną akcje ACE.
Misja w pewnych swych aspektach powinna być jak najbardziej "user friendly".

 

Na dalsze pytania lub wątpliwości odpowiem na PW lub na TS ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@VegaZ naprawdę zamiast się obruszać to przyjmij krytykę bądź nie i tyle. Każdy napisał co sądzi o takich rozwiązaniach, każdy ma trochę inne podejście wszystkich nie zadowolisz ale warto z tych uwag wziąć coś dla siebie. 

 

W kwestii amunicji zrobiłeś dobrze. Dałeś tyle ammo ile rzeczywiście w tych kamizelkach z plecakami i całym sprzętem byliśmy wstanie wziąć na taki wypad. Ale! Tu dochodzi to co powiedziałem na debriefie. Prawidłowo po takim kontakcie jaki mieliśmy w drodze do celu, powinienem wezwać śmigłowiec i zakończyć misję (czego nie zrobiłem dla dobra rozrgrywki, in real dalibyśmy dyla), a na pewno nie wchodzić na cel mając 4 magazynki na głowę.

 

Jeśli chodzi o ludzi którzy wyciągneli broń to pomysł był dobry, bo cywile którzy są luźno chodzą sobie w szyku nie powinni być traktowani jak my to robimy - nie ma broni to wolny, tylko powinniśmy mieć na nich cały czas oko. I tu teraz dochodzi kolejne Ale! Było nas za mało na operację o takiej skali, za mało aby upilnować wszystkich cywili, w dodatku jeśli miałbym robić tam na miejscu coś takiego  jak szturm to przed wejściem na cel pozbył bym się cywili, rozganiając ich za pomocą krzyku, strzałów ostrzegawczych i innych dostępnych środków. Czy Arma pozwala na takie działanie? Nie. I te ograniczenia techniczne Maras ma na myśli. Nie mogliśmy zrobić wszystkiego tego co zrobilibyśmy realnie ze względów technicznych Army i małej ilości. 

 

Piszesz że wystarczyło skuć. Pomijając fakt że na wszystkich zabrakłoby kajdanek NA jakiej podstawie miałbym gdziekolwiek w Afganie skuwać CAŁĄ wioskę. Ja rozumiem wszystkich na terenie wytwórni IED, ale oni byli wszędzie.

 

Misja była ciekawa ale miała sporo tych błędów taktycznych. Małe siły do wykonania tego typu zadania, długa marszruta z LZ do celu oraz brak wsparcia powietrznego lub pojazdów kołowych które przy tego typu operacjach zawsze były.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@VegaZ

Ja broń Boże nie chciałem tu wyjść na takiego co to się czepia o byle co. Opisałem tylko co w moim odczuciu można poprawić i nad czym następnym razem może warto się dwa razy zastanowić. Sama koncepcja i misja bardzo mi sie podobały. Kontakty były nagłe i groźne, wróg wymagający, miasto było żywe i realne, a sam kompleks TGT był fajnie zrobiony. Moim zdaniem jedynie zachowanie AI w TGT było co najmniej dziwne i niestety zaowocowało wipe całego (prawie bo chyba Maras przetrwał) Charlie. To co napisałem nie miało na celu Cie atakować w żaden sposób. Dzięki za czas poświęcony i za udaną zabawę.

 

Co do magazynków i staminy to uważam że wszystko było ok, ale jednak jakiś asystent dla RKMu z plecakiem ammo i amunicyjny z plecakiem magów do beryli byłby wskazany. Tym bardziej że pierwszy kontakt jeszcze przed wioską bardzo nas amunicyjnie i zdrowotnie wykończył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, Klakier napisał:

 

Co do magazynków i staminy to uważam że wszystko było ok, ale jednak jakiś asystent dla RKMu z plecakiem ammo i amunicyjny z plecakiem magów do beryli byłby wskazany. Tym bardziej że pierwszy kontakt jeszcze przed wioską bardzo nas amunicyjnie i zdrowotnie wykończył.

 

Amunicyjnych do PK od paru lat już w WP nie ma ale na większe "podróże" dodatkową skrzynkę zawsze rozdajemy każdemu w drużynie. 

 

Co do Beryli to mieć na sobie kamizelke Kandahara +12 magów, hełm + woda i MRE to już naprawdę sporo jak na chodzenie w trudnym terenie. Dla takiego przeciętnego żołnierza BKPow wiadomo żę częśc harpaganów weźmie i 20 i nie poczuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@Maras

1 godzinę temu, Maras napisał:

Swoją drogą miałeś admina i równie dobrze sam mogłeś coś namieszać w konfiguracji addonów na brifie.

Nawet na adminie nie mogłem zmienić. To nie są moje ustawienia.

image.png

 

Edytowane przez VegaZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@Alienzo

Przyjmuje krytykę ale konstruktywną. Co do sytuacji w fabryce wyszło tak jak zakładałem. Pięciu ai wchodzących na teren gdzie nie powinni wejść to nie jest tak dużo do ogarnięcia. Zwłaszcza jak ten ai wchodzi sobie do tego budynku a nasz go wpuszcza i nic z tym nie robi.

image.png

image.png

Edytowane przez VegaZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla wszystkich chętnych wysyłam zapisanego streama z wczorajszej misji :D

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy wiesz ale oprócz nich na zewnątrz też kilku AI nagle wyciągneło broń. Sam wpadłem pod ostrzał dwóch AI którzy siedzieli na dachu kilkadziesiąt metrów od obiektu. No i co ja miałem ich aresztować i skuć za siedzenie na dachu? Normalnie bym pomachał bronią z daleka i kazał im "jala" spierdalać ale tu nie było takiej opcji. Spadek fpsów też chłopaką nie pozwolił na prawidłową reakcje o czym już ci mówili. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

No misja mi się podobała, szczególnie ta strzelanina na stoku :) Chociaż ty @VegaZ chyba dość źle kojarzysz mojego farta do obrywania w nogi :D Z uwag to naprawdę pomyśl o tym żeby wrzucić nas do misji w inny sposób. Misja wogóle nie bardzo wymaga śmigłowca bo nie wchodzimy do jakiejś odciętej wioski wysoko w górach, tylko do miejscowości z dość dobrym połączeniem drogowym, to raz, a dwa zerknij na literówki w briefingu - trochę to razi.

Edytowane przez Bubinsky

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
12 godzin temu, VegaZ napisał:

 

Dobra, nie ogarniam waszego forum, ale się do********ę, gdyż zgodnie z MARSOC, drużyna zabezpieczająca ma LMG na froncie, więc heheszki w tym zakresie to możesz sobie Vegaz wsadzić między West Piont a pentagon :D

 Ok, racja, graliśmy PKW, więc powinien siedzieć w Kampie XD

Edytowane przez Blakaj
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Apropos ostrzelania samochodu, bo o tym też rozmawialiśmy na debrifie - wdg mnie, wzorowe zachowanie mojego zespołu. :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...