Skocz do zawartości
Stahu

[01.12.2019] JO 47 'Diabelska Linia Kolejowa'

Rekomendowane odpowiedzi

Wrażenia i opinie. 

 

Widziałem trochę z twitcha jak przyjechałem do domu.

Z mojej strony:

- Te magazynki w kamizelkach to tragedia że były białe. Nie wiem dlaczego tak się stało ale gdy robiłem misję tego nie było i wyglądało normalnie. 

- Czemu nie działało podbieranie? Nie wiem, muszę sprawdzić. 

Coś tak podejrzewam że ta wyrzutnia dała w kość, prawda? 

 

Mam nadzieję, że się chociaż podobało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stahu radia :G 

Co do kamizelek to nawet nie zauważyłem 

Edytowane przez Pba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Misję fajna cięższa A to na plus ale braki w radiu robiły swoje

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Stahu napisał:

Nie wiem dlaczego

Paczka kamizelek TRYK ma bugi, które powodują że w części ukrywają się tekstury. To wina addonu.

8 godzin temu, Stahu napisał:

Czemu nie działało podbieranie?

Nie używałeś customowej frakcji tylko stworzyłeś ją sam w 3DENie (ubrałeś AI). Wtedy nie można podbierać EQ. Taki bug 3DENa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sama misja w sobie jest spoko i dosyć ciężka. Bardzo przyjemnie grało mi się w mojej drużynie i komunikacja z nią na duży plus. Jedynie czasem dobór formacji do sytuacji był zły moim zdaniem. Np. W sytuacji gdzie przeciwnik był przed nami, mieliśmy zmienić dwójkę za kamienien i osłaniać flanke. Zamiast robić skoki do kamienia ustawiliśmy się w lini w stronę naszych sojuszników co spowodowało otwarcie się na ogień przeciwnika i kompletnie nie pozwalało na wykorzystanie przewagi jaka daje linia.

Dodatkowo z mojej perspektywy pezebieg całej misji był za wolny. Wydaje mi się, że przy dowodzeniu w sekcjach wchodzi za dużo mikrozarządzania co powoduje zwolnienie tempa całej operacji i poruszania się sekcji. 

10 godzin temu, Pba napisał:

Stahu radia :G 

Co do kamizelek to nawet nie zauważyłem 

Nie wiem dlaczego tak silnie naciska się na radia krótkie dla wszystkich w sekcji. Ogólnie w strukturach wojskowych, nie mówię o jednostkach specjalnych, radia krótkie posiada Squad Leader który koordynuje ruch zazwyczaj dwóch sekcji w których radia krótkie posiadają team leaderzy tylko. Przekładając to na struktury w misjach tutaj to tak naprawdę team leader powiniene mieć radio długie do kontaktu z plutonem i radio krótkie do komunikacji się z team leaderami innych sekcji do sprawniejszego poruszania się sekcjami i bez niepotrzebnego zapychania informacjami radia długiego. Kontakt w sekcji powinien odbywać się bez pomocy radia, do tego korzystamy z takiego modu jak gestures który też powinien pomóc w komunikacji sekcji

  • Upvote 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Houdini @Pba, rozkład radio był taki jaki używają Rosjanie.

 

2 godziny temu, Maras napisał:

Nie używałeś customowej frakcji tylko stworzyłeś ją sam w 3DENie (ubrałeś AI). Wtedy nie można podbierać EQ. Taki bug 3DENa.

Jak to naprawić? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Stahu napisał:

Jak to naprawić? 

Najprawdopodobniej stosując jakiś skrypt do nadawania AI wyposażenia.

 

Wydaje mi się, że NSV w tej misji był zbędny. Poleciłbym zamiast tego dać wyrzutnię Metis lub Granatnik automatyczny AGS.

 

Dodatkowo brak narzędzi nawigacyjnych. Polecam jednak dawać bo w rzeczywistości można wyciągnąć sobie kompas a ten bohemiowski się nie skaluje. 
 

Misja pod kątem założeń w porządeczku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Stahu - misja miodnie trudna i wymagająca.

I że tak powiem:
WINCYJ!!!

I bardzo miło było też że przyszła ekipa z TFA.

Jak dla mnie można częściej zapraszać ludzi z innych społeczności "tak po prostu", nie na zasadzie Grande Joint-Ope, tylko tak jak wczoraj - po prostu na dużą misję.

 

2 godziny temu, Maras napisał:

Nie używałeś customowej frakcji tylko stworzyłeś ją sam w 3DENie (ubrałeś AI). Wtedy nie można podbierać EQ. Taki bug 3DENa.

Wait... what?

Jeżeli coś z palca dam do EQ to "przyspawam" to do AI?

Jak, od kiedy?
Dlaczego? O_o

Da się to jakoś obejść?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Templar napisał:

Wait... what?

Jeżeli coś z palca dam do EQ to "przyspawam" to do AI?

Jak, od kiedy?
Dlaczego? O_o

Da się to jakoś obejść?

W sumie chyba od zawsze xD 

Tak jak pisałem, słyszałem, że jak się zrobi EQ na jakimś skrypcie to działa normalnie. 

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Zus napisał:

W sumie chyba od zawsze xD 

Tak jak pisałem, słyszałem, że jak się zrobi EQ na jakimś skrypcie to działa normalnie. 

A jeżeli zrobię EQ w arsenale, a następnie zrobię export i wkleję jednostce to w init też będzie ok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Templar napisał:

A jeżeli zrobię EQ w arsenale, a następnie zrobię export i wkleję jednostce to w init też będzie ok?

Nie sprawdzałem takiego rozwiązania. Najlepiej byłoby sprawdzić. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Stahu napisał:

@Houdini @Pba, rozkład radio był taki jaki używają Rosjanie.

 

Dając mi 2 radia 343 do ekwipunku ?

My mieliśmy 4 radia, z tego co słyszałem reszta miała tylko 2 sztuki 343

Edytowane przez Pba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Pba napisał:

Dając mi 2 radia 343 do ekwipunku ?

My mieliśmy 4 radia, z ego co słyszałem reszta miała tylko 2 sztuki 343

 

To musiało się zdublować bo nie powinniście mieć aż tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mógłby. Wtedy AI miałoby EQ nadane skryptem, od którego można byłoby coś wziąć. 

Niemniej jednak nigdy tego nie robiłem bo za dużo czasu się na to marnuje moim zdaniem.

Ja robię misję na standardowych frakcjach, a czas zaoszczędzony poświęcam na dopracowanie misji samej w sobie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Stahu w teorii każde rozwiazanie, które nie działa lokalnie i uwzglednia serwer powinno zadziałać: falcon, eqkreator itd.

 

Można też zastosować dosyć prosty skrypt - przy śmierci AIka cały jego ekwipunek jest kopiowany i wklejany do jakiegos pojemnika. Może to być plecak czy mala skrzynka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, canadian napisał:

Można też zastosować dosyć prosty skrypt - przy śmierci AIka cały jego ekwipunek jest kopiowany i wklejany do jakiegos pojemnika. Może to być plecak czy mala skrzynka.

Hmm...
Gdy gram na Zeusie, często gdy ktoś padnie trupem, widać skrzynkę pod jego ciałem.

Takie coś nie działa z automatu?

 

Cytat

Ja robię misję na standardowych frakcjach, a czas zaoszczędzony poświęcam na dopracowanie misji samej w sobie. 

No właśnie dowcip w tym, iż bundle misji które robię, w 75% opiera się o ręcznie tworzone EQ dla AI, bo nie mamy adekwatnych frakcji w naszym repo (np. Policja, US Army w hazmatach).
:-/

Edytowane przez Templar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Templar napisał:

Takie coś nie działa z automatu?

Nie powinno, ale może byc dodane przez jakis mod (moze achilles?).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy podbieranie do którego są wszyscy przyzwyczajeni ma cokolwiek wspólnego z realizmem. Myślę że zamiast skupianiem się nad podbieraniem RPG od trupa albo szabrowaniem go w poszukiwaniu opatrunków warto było by skupić się na możliwości uzupełnienia wyposażenia od naszych wojsk. Ciężko mi sobie wyobrazić szabrowanie zwłok o ile nie symulujemy walk w oblężonym Stalingradzie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Krystian napisał:

Pytanie czy podbieranie do którego są wszyscy przyzwyczajeni ma cokolwiek wspólnego z realizmem. Myślę że zamiast skupianiem się nad podbieraniem RPG od trupa albo szabrowaniem go w poszukiwaniu opatrunków warto było by skupić się na możliwości uzupełnienia wyposażenia od naszych wojsk. Ciężko mi sobie wyobrazić szabrowanie zwłok o ile nie symulujemy walk w oblężonym Stalingradzie. 

Polecam

https://www.quora.com/Are-soldiers-allowed-to-loot-from-enemys-dead-bodies-or-raided-compounds-and-then-keep-the-contents

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I wszystko to robią w czasie walki? No chyba nie. Od tego jest logistyka żeby uzupełnić amunicję i dyscyplina ogniowa żeby nie pozbyć się jej zanim logistyka dotrze. Oczy mi krwawią jak widzę wywalenie swojej broni i podebranie nieznanej sobie giwery od przeciwnika albo podbieranie RPG, którego obsługi przeciętny żołnierz zachodni nie zna a nawet jak zna to nie tyka się czegoś co może urwać głowę razem z korpusem dopóki rusznikarz na to nie rzuci okiem. Nie mówię już o pułapkach przy pozostawionym sprzęcie przeciwnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Krystian napisał:

I wszystko to robią w czasie walki? No chyba nie. Od tego jest logistyka żeby uzupełnić amunicję i dyscyplina ogniowa żeby nie pozbyć się jej zanim logistyka dotrze. Oczy mi krwawią jak widzę wywalenie swojej broni i podebranie nieznanej sobie giwery od przeciwnika albo podbieranie RPG, którego obsługi przeciętny żołnierz zachodni nie zna a nawet jak zna to nie tyka się czegoś co może urwać głowę razem z korpusem dopóki rusznikarz na to nie rzuci okiem. Nie mówię już o pułapkach przy pozostawionym sprzęcie przeciwnika.

Jeżeli jesteś w sytuacji życia/śmierci i bez amunicji, bo czasem się tak zdarza po prostu, to pobranie broni przeciwnika która da Ci możliwość przeżycia jest bardzo realistyczne. Są sytuacje i zdarzały się w przeszłości, że jest się odciętym od logistyki i wsparcia. Wtedy amunicja się kiedyś skończy. Nie widzę problemu wtedy, aby pobrać broń i amunicję od martwych przeciwników.

Akurat w tej misji przeciwnicy strzelali bronią tego samego kalibru, więc kiedy sytuacja na to pozwała i była wymagana podebranie kilku magazynków z kamizelki martwego przeciwnika to kilkanaście sekund. 

Każda broń działa podobnie, wiadomo różnią się platformami ale to nadal broń którą da się ogarnąć do strzelania w sekundy jak się jest wytrenowanym żołnierzem.

A RPG jest tak trudne w użytkowaniu, że przeciętne bojówki afgańskie bez wyszkolenia wojskowego strzelają z niego dosyć skutecznie. Co do tego, że żołnierze z zachodu nie potrafią z niego korzystać, to tylko poniżej zostawiam jak US Marines uczą korzystać z RPG afgańskie wojsko

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do tego co @Krystian piszę odniosę się w ten sposób. Szabrownictwo rodem z DayZ jest nierealistyczne a bierze się u nas stąd iż wykonując misję uczestniczymy w tym tylko ~4h.

Nie bierzemy pod uwagę konsekwencji z pozbycia się własnej broni. Na polu walki porzucenie własnej broni jest skrajną ostatecznością. Jako żołnierz, nawet jeśli zostałbym do tego zmuszony to swoją broń etatową miałbym przy sobie. Dlaczego? 

Bo miałbym na względzie to że późniejsze uzupełnienia dostarczą mi amunicje do MOJEJ broni. Bo koledzy z mojej drużyny/plutonu po walce vędą mieli amunicje i magi do MOJEJ broni nie przeciwnika. Plus parę innych względów odnośnie których porzucanie własnej broni to zło. 

Są oczywiście przypadki w historii gdzie robiło się inaczej ale były one nadzwyczaj skrajne i przeważnie nasze podvieranie broni na misjach nie ma się nijak do rzeczywistości. 

 

PS: osobiście gdybym miał skorzystać z broni przeciwnika, swój karabin przewiesiłbym przez ramię/plecak a nie porzucał. Technicznie Arma nam na to nie pozwala. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podbieranie broni to jedno a co z innymi rzeczami typu medykamenty? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...