Skocz do zawartości
Stahu

CO 36 „I Szturm na Grozny”

Rekomendowane odpowiedzi

...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten moździerz to nie pozostałość po jakiejś starej misji ? Tak jak te komunikaty, których mieliśmy nie czytać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że misję dało się niemal "objechać" nie wchodząc mocno do miasta.

 

Sądzę, że gdyby ustawić cele bardziej w centrum, i lekko powiększyć miasto misja zdecydowanie zyskałaby na klimacie Groznego.

 

Dla mnie najlepsza akcja była jak podeszliśmy do dużego placu (1 cel). Tam byli fajnie rozstawieni przeciwnicy.

 

Moździerz też robił robotę. Szkoda że wyskakiwały te hinty z innych misji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie, z czego by ten moździerz się nie wziął, zrobił fajną robotę I trochę ożywił misję, bo na ilość jaka nas była i sposób bezpiecznego podejścia trochę zbyt uspokoił klimat. 

 

@Stahu sanitarsanieariusza dodani z rezerwy mieli mieć pełne uprawnienia medyczne? Bo 4 sloty medyczne na 36 osób to sporo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

St. Szer. | Celowniczy RPG-7V2 | AK-74M nie ma w ogóle amunicji do RPG, tylko asystent miał 3 pociski odłamkowe.

 

Ogólnie misja spoko. Szkoda, że dało się objechać cele, przez co raczej ominęliśmy kilka smaczków. Dobry FPS, więc na +.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Rutek napisał:

St. Szer. | Celowniczy RPG-7V2 | AK-74M nie ma w ogóle amunicji do RPG, tylko asystent miał 3 pociski odłamkowe.

 

Ogólnie misja spoko. Szkoda, że dało się objechać cele, przez co raczej ominęliśmy kilka smaczków. Dobry FPS, więc na +.

Oficjalnie RPG-7 było pierwotnie do obsługi zespołowej gdzie jeden ładuje drugi celuje (dlatego nazewnictwo celowniczy). Jest to podstawą do tego, by celowniczy nie miał pocisków bo i tak ich ładować nie będzie. :P 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Zus napisał:

Oficjalnie RPG-7 było pierwotnie do obsługi zespołowej gdzie jeden ładuje drugi celuje (dlatego nazewnictwo celowniczy). Jest to podstawą do tego, by celowniczy nie miał pocisków bo i tak ich ładować nie będzie. :P 

The Grenadier typically carries 2 rockets, while the assistant carries 3 rockets

https://www.battleorder.org/rus-btr-co

 

  • Lubię 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

93204975_2020-03-20(3).png.6906614caa34ebf48354ac28dcfffd8f.png

307814315_2020-03-20(1).png.83a475f4737de80a8d721bfa7f7bfca0.png

 

Niby 15 lat różnicy, ale różnie to mogło być. Sytuacja też była dosyć chaotyczna więc nie wiem czy jest to aż tak bym na to zwracał uwagę. Zawsze swoje mógł wystrzelać i tak dalej.

Edytowane przez Zus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po głębszej analizie to na 100% nie był moździerz. 

Jakby to było coś strikte z odłamkami (moździerz czy wyrzutnia og) to nie byłoby czego zbierać po sekcji. Nie słychac charakterystycznego świstu, chyba że wliczamy mój przy oddychaniu xD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co to w końcu było?🤷‍♂️ Część pocisków w końcowej fazie misji wybuchała nad ziemią, chyba, że to jakieś gruzińskie dzieci puszczały fajerwerki z radości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Zus napisał:

To co to w końcu było?🤷‍♂️ Część pocisków w końcowej fazie misji wybuchała nad ziemią, chyba, że to jakieś gruzińskie dzieci puszczały fajerwerki z radości.

Torebki z saletrą palili xD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Zus napisał:

93204975_2020-03-20(3).png.6906614caa34ebf48354ac28dcfffd8f.png

307814315_2020-03-20(1).png.83a475f4737de80a8d721bfa7f7bfca0.png

 

Data którą widać na załączonym obrazku odnosi się do struktury samej w sobie i kiedy została wprowadzona (restrukturyzacja armii Federacji Rosyjskiej rozpoczęła się w 2008 roku). Zdanie które ja zacytowałem pojawia się także w artykule odnośnie struktury kompanii zmechanizowanej za czasów ZSSR:
https://www.battleorder.org/ussr-bmp-1980s

 

Spoiler

 

image.png

 

rpg1.PNG

 

 

 

 

13 godzin temu, Zus napisał:

Niby 15 lat różnicy, ale różnie to mogło być. Sytuacja też była dosyć chaotyczna więc nie wiem czy jest to aż tak bym na to zwracał uwagę. Zawsze swoje mógł wystrzelać i tak dalej.

Z racji że byliśmy "kombinowanym plutonem" to też taką wersję przyjąłem na misji. Nie zmienia to faktu, że bezsensownym się wydaje aby celowniczy, czy grenadier RPG nie posiadał żadnego pocisku przy sobie, więc uznaję to za małe niedopatrzenie ze strony MM.

 

Poniższe dane pochodzą z 1972 oraz 2012, więc co miałoby się zmienić akurat 1 stycznia 1995? Zważywszy na fakt, że Rosjanie podczas pierwszej wojny w Czeczenii używali taktyk radzieckich, dlatego ponieśli klęskę.

 

Asystent jest raczej używany do przygotowania potrzebnego ładunku do danego typu pocisku. W armie niestety nie mamy pocisków (gruszek) odłączonych od ładunków.

 

https://studfile.net/preview/5866754/page:13/

http://voenservice.ru/boevaya_podgotovka/ognevaya_podgotovka/priemyi-strelbyi-iz-protivotankovogo-granatometa-rpg-7/

Spoiler

 

cccp.jpg

rpg333444.jpg

img-L6calX.png

img-ce3mxL.png

 

 

http://militaryrussia.ru/blog/topic-437.html (tłumaczenie google)

Spoiler

 

rpg77.jpg

 

image.png

 

 

 

 

https://dfnc.ru/katalog-vooruzhenij/strelkovoe-vooruzhenie/rpg-7v/ (tłumaczenie google)

Spoiler

image.png

 

https://fas.org/man/dod-101/sys/land/row/rpg-7.pdf

Spoiler

image.png

 

Na szybko 2 fotki ukazujące, że nie tylko asystent może nosić i ładować pociski.

Spoiler

 

rpg2.jpg

cdb601a224f6fa8519204cd19210fceb.jpg

 

Co do ładowania na poniższym filmie widać obie opcje (ładowanie przez asystenta jak i samego grenadiera) domyślam się, że część z pomocnikiem może wynikać z kwestii bezpieczeństwa podczas ćwiczeń.

 

 

 

 

 

PS

Ciekawostka.

http://www.modernarmy.ru/article/455/motostrelkovaya-rota-sostav

Spoiler

 

Przechwytywanie.PNG

-768zWCRwxA.jpg

 

PS2

Przechwytywanie.PNG

3c87898584e374032c850345ce619b94.jpg

 

 

 

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę że wywiązały się dwie główne dyskusje. W sprawie RPG i zapasów, to podpiąłbym to pod to że byliśmy nowym plutonem złożonym z pozostałości.

Misja mogła też być nieco długa, co mi osobiście nie przeszkadza, biorąc pod uwagę że zajęła >2h nawet bez przebijania się przez miasto oraz briefingu na początku.

 

Natomiast co do objeżdżania miasta to muszę się wypowiedzieć z mojej strony. Operacja była otwarta, dostarczyć zapasy i pojechać dalej. Rozwiązanie było proste w momencie kiedy MM chciałby żebyś nie używali obrzeży miasta. Także ja podszedłem do tego taktycznie, bez pchania się przez terytorium gdzie nie mamy przewagi ogniowej ani liczebnej. To miasto nie było nasze do wyczyszczenia. Jeżeli komuś brakowało heroicznego ataku na ufortyfikowane miasto resztkami sił, pomimo sytuacji taktycznej przedstawionej w briefingu, to zacytuję tutaj coś co często w tej społeczności słyszałem "robimy tu milsim i trzymamy się jak najbliżej realizmu". Rozumiem że różni ludzi przychodzą po różne rzeczy ale dobrze wykonane zadanie, bez większych strat w ludziach powinno być satysfakcjonującym rezultatem z którego jesteśmy dumni a nie czymś co dostaje negatywny feedback. Jakbyśmy wjechali w te fortyfikacje i dostali szybki wpierdol a potem przez godzinę próbowali się wycofać w 10 osób z miasta to byłaby lepsza misja?

 

Jeśli chodzi o to że niektórzy się nudzili albo że było zbyt spokojnie to mam inne słowa które często słyszę "jak przyszliście sobie po prostu postrzelać to idźcie grać w CoD'a". Nie jest to może zbyt miły sposób wypowiedzi ale w tej sytuacji przekazuje dobrze myśl. Jeżeli chcecie celowo wprowadzać chaos i cały czas być w środku akcji to chyba źle trafiliście. Często na operacjach nie wystrzeliłem więcej niż magazynka, bo przeciwnik nie angażował akurat naszego squadu. Czasami nie wystrzelę ani jednego pocisku i nawet nie będę widział wroga z którym walczy sojusznik.

  • Lubię 4
  • Upvote 1
  • Downvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do tych "moździerzy" to obstawiam dwójkę aików siedzących na podwórku pierzei równoległej do głównego placu. Tam mieli RPG. Bardzo wielu ai miało wyrzutnie także nie dziwota w sumie że tak strzelali. Aiki wykorzystują te wyrzutnie do ostrzału piechoty więc to prawdopodobne a nawet pewne.

 

Trzeba wziąć pod uwagę to, że misja była przewidziana na max 22 osoby a nie 30 z kawałkiem. Jakbym wiedział że tyle przyjdzie to dałbym zadanie "zajmij Grozny" 😃. Liczebność osób na misji przechodzi renesans co mnie bardzo cieszy. Do cb @Peter jako mm nie mam zastrzeżeń no. Przewidziałem że tak właśnie możecie postąpić, że sobie objedziecie to miasto i spoko. 

 

@RutekA jeżeli chodzi o to RPG to nie chciałem po prostu żeby celowniczy nie wiadomo ile ważył. Nie było tam pojazdów tylko budynki, w które można było strzelać żeby je "na wszelki" czyścić a nie pojazdy co od razu trzeba być w gotowości z potem na czole. Miasto to i wiadomo że z takimi rzeczami trzeba ostrożniej... No możecie się ze mną nie zgodzić, ale wasze rozumowanie jest uzasadnione.

 

@PATRIOTIC Sanitariusze mieli możliwość szycia, ale nie mogli podawać apteczki. Następnym razem przy dwóch medykach ich ograniczę.

 

Te hinty co się pojawiły stare wywołały we mnie taką reakcję za przeproszeniem "jprdl, ale głupota". Strasznie głupie przeoczenie, bo napisałem nowe, ale coś musiało się "pomajdać". Wiem, że je edytowałem, ale przy zmianie wersji coś tam źle było więc się cofnąłem do jakieś starszej i tam pewnie były hinty z poprzedniej misji nie zmienione.

Sprawdzając misję za bardzo się skupiłem na optymalizacji fpsów, żeby wszystko jak najlepiej śmigało a chyba wyszło całkiem nieźle pod tym względem. 

 

Ale podsumowując mam nadzieje, że się podobało wszystkim. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Stahu pamiętaj, żeby nie wyłączać symulacji budynkom, które mają drzwi i okna.

Wczoraj ostrzeliwując hotel, nie mogliśmy wybić szyb, bo nie były symulowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sklecam właśnie filmik(w poniedziałek będzie) i co prawda AIków z rpg nie widać ,ale w pewnym momencie widać dym wystrzału z jednego  dachu....

tylko musieliby mieć dużo pocisków by tak strzelali... 

 

miasto fajne, fps też był ok, tylko trochę małe jak Anton prawie cały czas był na obrzeżu...

w mieście wielkości Czernogorsku to by było klimatycznie :) 

 

co do przemieszczania oddziałów to wspomniane na db spowolnienia prowadziły do tego, że przez ponad 20 minut np.

Anton wraz z btrem stał z tyłu za sekcja, która walczyła i dostawała w kość,

a my nie udzielaliśmy im wsparcia tylko patrzyliśmy się w ich plecy 

więcej manewru i wzajemnego ubezpieczania drużyn nie tylko sekcji w ramach drużyny.

 

 

 

  • Lubię 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...