Skocz do zawartości
Zus

[25.04.2020] JO Intro

Rekomendowane odpowiedzi

 Intro

logo.thumb.jpg.c1140799e6701b408f3943b3719a6136.jpg

Dane wywiadowcze


1. Zarys sytuacyjny:

 Inwazja na Afganistan trwa od 7 października 2001 pod kryptonimem Operacja Enduring Freedom. Przeprowadzona została na podstawie uchwały Organizacji Narodów Zjednoczonych. Bezpośrednią przyczyną wybuchu wojny w Afganistanie stała się odmowa wydania Osamy bin Ladena, który jest podejrzany o zorganizowanie zamachów na World Trade Center i Pentagon 11 września 2001. Atak został zaplanowany i koordynowany na terytorium Afganistanu, którego władze zapewniały organizacji Bin Ladena ochronę i logistykę jej baz i obozów szkoleniowych na terytorium Afganistanu, co uzasadniło pierwsze w historii NATO powołanie się państwa członkowskiego Sojuszu na artykuł 5 Traktatu Waszyngtońskiego, który stał się podstawą prawną interwencji w Afganistanie.


2.1. Zadania i wytyczne dla 75th Ranger Regiment, 2nd Ranger Battalion, 3rd Company, 2nd Platoon, callsign Charlie 2:

Spoiler

 Znajdujemy się w IP Sierra.

 

Nasze zadanie to wyparcie bojówkarzy z centralnej części regionu i zabezpieczenie lądowiska dla sił desantowych. Aby je zrealizować należy wykonać poniższe kroki:
1. Zająć i oczyścić z zagrożenia budynki na przedmieściach [OBJ A].
2. Zająć i oczyścić z zagrożenia Hazar Kedh [OBJ B]
3. Zająć i utrzymać okolice starej kopalni i wioski zewnętrznej [OBJ C]. Z tych pozycji mamy zabezpieczyć sojuszniczy desant, który będzie wypychał przeciwnika z gór Takur Ghar oraz Takur Margur znajdujących się na wschodzie od [OBJ C].
4. Wszelkie nieprzyjacielskie składy zaopatrzenia mają być na bieżąco likwidowane, by uniemożliwić ponowne ich przejęcie i wykorzystanie.

 

Pojazdy wraz z załogą podchodzą bezpośrednio pod dowódców drużyn.

 

Uwaga! Aktywność talibów w rejonie jest duża, lecz na terenie naszych działań cały czas znajduje się pokaźna liczba ludności cywilnej, która nie bierze udziału w walkach. Zajęcie budynków należy przeprowadzać z nadzwyczajną ostrożnością. Używanie broni o charakterze burzącym/wybuchowym/odłamkowym w terenie zurbanizowanym tylko w sytuacjach pewności obsadzenia zabudowania przez przeciwnika lub w przypadku potwierdzenia występowania w takowym składu amunicji. Wszelkie przejawy agresji traktować jako jawne wsparcie dla bojówek islamskich. Straty w ludności cywilnej na pewno spotkają się z negatywnym odbiorem wśród reszty mieszkańców kraju.

 

 

 

2.2. Zadania i wytyczne dla USAF, Zulu Squadron, CAS callsign Zulu 1, MEDEVAC callsign Dustoff::

Spoiler

 Znajdujemy się Parku technicznym, w świeżo założonej wysuniętej bazie.

 

Naszym głównym zadaniem jest wspieranie jednostek naziemnych podczas trwania inwazji w wyznaczonym rejonie działań. Składa się na nie udzielanie CAS, przeprowadzanie zwiadu lotniczego oraz ewakuowanie rannych.

 

Znak wywoławczy jednostek naziemnych operujących we wskazanym obszarze to Charlie 2.

 

Główne punkty w bazie to:
Park techniczny (ikona auta),
Lądowiska (ikony helikopterów),
Punkt ewakuacji medycznej (ikony gwiazdy),
Stacja radiowa (ikona radia),
Stanowisko artylerii (ikona bunkra na wschodzie FOB Golf)
Posterunek obserwacyjny (ikony bunkrów na północy FOB Golf)

 

Uwaga! Aktywność talibów w rejonie jest duża, lecz na terenie naszych działań cały czas znajduje się pokaźna liczba ludności cywilnej, która nie bierze udziału w walkach. Ostrzał w kierunku zabudowań jest niewskazany i należy takowy przeprowadzać tylko w sytuacjach krytycznych pod warunkiem, że nie będzie on zagrażał pobliskim konstrukcjom i cywilom. Każdy cel musi być potwierdzony. Straty w ludności cywilnej na pewno spotkają się z negatywnym odbiorem wśród reszty mieszkańców kraju.

 


3. Potencjalny przeciwnik:
Talibowie wspierani przez inne grupy islamistyczne takie jak Al-Ka'ida - głównie piechota, dokładna liczba w naszym rejonie jest nieznana, przewiduje się około 100 osób skupionych głównie na wschodzie prowincji. 
Broń i pojazdy kołowe bloku wschodniego (poradzieckie), małe ilości broni pochodzenia Brytyjskiego (np. Lee Enfield), brak ciężkiego sprzętu. Należy spodziewać się granatników przeciwpancernych typu RPG-7 oraz wielkokalibrowych karabinów maszynowych.
Bojówki są bardzo dobrze przeszkolone, na pewno znakomicie znają teren, a w dodatku mają duże doświadczenie wywodzące się z konfliktu w Afganistanie z lat 80. 

5. Siły własne:

- Pluton Rangersów, callsign Charlie-2 nacierający z zachodu prowincji w kierunku Hazar-Kedh. Pod pluton podchodzą 44 osoby oraz 4 wozy M1126 Stryker (uzbrojone w 0.5cal). 
- Skrzydło Lotnicze USAF, callsign Zulu-1 stacjonujące w FOB Gold na południowym-wschodzie prowincji. Pod skrzydło lotnicze podchodzą 3 helikoptery AH-6M (uzbrojone w rakiety niekierowane Hydra, karabiny M134 Minigun i kamerę termowizyjną) oraz 2x UH-60 (1x uzbr. 1x nuzbr.) pełniące funkcję MEDEVAC.
- Bateria artylerii 105mm, callsign Mike 1-1 znajdująca się we wcześniej wspomnianym FOB Golf wraz z personelem tam stacjonującym.

- Dowódca Kompanii, callsign HOTEL stacjonujący na zachód od naszego regionu działań.



6. Sprzęt, logistyka

* RTO posiada radio PRC-117 do komunikacji z lotnictwem.
* Radia krótkie posiadają sloty SL, FTL, JTAC, PLT SGT, PL, MG, MED, obługa M1126 i piloci.
* Radia długie posiadają sloty SL, JTAC, PLT SGT, PL, obsługi m1126 i piloci.
* W każdym pojeździe znajduje się po jednej awaryjnej sztuce każdego rodzaju radia.
* Wsparcie haubicy 105mm dostępne pod (SL, PLT SGT, PL):
przejście na mapę -> naciśnięcie LPP na miejsce, gdzie chce się otrzymać wsparcie -> backspace -> 0 Reply -> 8 Supports -> 1 Artillery strike -> M119A2 -> wybranie typu amunicji -> wybranie ilości amunicji (żeby osiągnąć jakikolwiek efekt zalecam wybranie 9 pocisków) -> zatwierdzenie spacją.

* Przy każdym pojeździe znajduje się mała skrzynia z amunicją. Należy ją wrzucić na wóz. Można je wykorzystać do przezbrojenia pojazdu. Należy ją wtedy wyciągnąć, a następnie pod ACE wybrać opcję przezbrojenia pojazdu.
* W bazie, w parku technicznym, znajdują się 3 ciężarówki - 1x paliwowa, 1x naprawcza, 1x amunicyjna. Przezbrajanie odbywa się przez załadowanie jednego magazynka, a nie całego pojazdu. Ilość amunicji nieograniczona. Paliwo ograniczone do jednej pełnej cysterny.

 

7. Tabela radiowa

Charlie 2-1: 343 B1 C1 (SL-FTL-VEH), 148 C1 (PL-SL)
Charlie 2-2: 343 B1 C2 (SL-FTL-VEH), 148 C1 (PL-SL)
Charlie 2-3: 343 B1 C3 (SL-FTL-VEH), 148 C1 (PL-SL)

Charlie 2-4: 343 B1 C4 (SL-FTL-VEH), 148 C1 (PL-SL)

 

JTAC: 117 C4 (JTAC-VEH)

 

1st M1126 (Victor 1): 343 B1 C1 (SL-FTL-VEH), 148 C1 (PL-SL nasłuch), 152 C2 (wew. dla VEH)
2nd M1126 (Victor 2): 343 B1 C2 (SL-FTL-VEH), 148 C1 (PL-SL nasłuch), 152 C2 (wew. dla VEH)
3rd M1126 (Victor 3): 343 B1 C3 (SL-FTL-VEH), 148 C1 (PL-SL nasłuch), 152 C2 (wew. dla VEH)

4th M1126 (Victor 4😞 343 B1 C4 (SL-FTL-VEH), 148 C1 (PL-SL nasłuch), 152 C2 (wew. dla VEH)

 

Zulu 1-1: 343 B1 C5 (awaryjny), 148 C3 (VEH-VEH), 152 C4 (JTAC-VEH)
Zulu 2-2: 343 B1 C5 (awaryjny), 148 C3 (VEH-VEH), 152 C4 (JTAC-VEH)
Zulu 3-3: 343 B1 C5 (awaryjny), 148 C3 (VEH-VEH), 152 C4 (JTAC-VEH)

Dustoff:  343 B1 C5 (awaryjny), 148 C3 (VEH-VEH), 152 C4 (JTAC-VEH)

 

Legenda:
VEH - Pojazd/Statek powietrzny,
SL - Dowódca Drużyny,
FTL - Dowódca Sekcji,
PL - Dowódca Plutonu.


8. Warunki atmosferyczne, Cywile:

- Warunki atmosferyczne:
* 15.01.2002r. godz. 16.00, lekki wiatr, czyste niebo, słońce zachodzi w okolicy godziny 18.30.
- Cywile:
* Cywile są obecni na terenie działań. 
* Cywile mają negatywne odczucia w stosunku do naszych żołnierzy.


8. Uwagi ogólne:

* Zaawansowany system medyczny ACE.
* Rany mogą się otwierać.
* Tylko Doktor (Combat Medic/Flight Medic) może szyć.
* Apteczki wielokrotnego użytku dostępne w punktach medycznych znajdujących się w FOB Golf, tylko Doktor.
* Zestaw do szycia się nie kończy.


9. Uwagi techniczne:
* Wsparcie artyleryjskie może wzywać tylko SL/PLT SGT/ PL.
* W przypadku sukcesu, tj. po zajęciu i utrzymaniu przez jednostki naziemne okolic starej kopalni i wioski zewnętrznej [OBJ C] znajdujących się na południu od miejscowości Hazar Kedh należy odczekać około 10 minut i nadać adekwatny komunikat (pierwszy od góry):

backspace->reply->radio->adekwatny komunikat<- wszystko zatwierdzamy spacją, cofamy się backspace.

Następnie misję zakończyć po wyświetleniu się hintu (KONIEC).

* W przypadku niepowodzenia misję należy zakończyć po nadaniu adekwatnego komunikatu o rozbiciu (drugi od góry) sposobem analogicznym do sytuacji wyżej i zastosowaniu się do instrukcji od Dowódcy Kompanii, callsign HOTEL.

* Proszę w ogóle nie dotykać menu Reply->Radio dopóki któryś z dwóch powyższych warunków nie zostanie spełniony. Za włączenie akcji odpowiada Dowódca Operacji.

 

10. Mapy:

Spoiler

Mapa podstawowa:

20200408183244_1.thumb.jpg.686f541304af9babed85de63350249cd.jpg

 

Mapa celi:

20200408183317_1.thumb.jpg.dc1f24a00b8f6b8b2bff398edf9deacd.jpg

 

Mapa FOB'u:

20200408183355_1.thumb.jpg.0e0e5622ab49ec73b0d010d86f94e7a7.jpg

 

Mapa celu A i punktu startowego S:

20200408183408_1.thumb.jpg.db97807122b722d76d3adf41cc472bf6.jpg

 

Zbliżona mapa celi (zachód):

20200408183418_1.thumb.jpg.59cc02daaa5fd0b448b48aa1bae7b98b.jpg

 

Zbliżona mapa celi (wschód):

20200408183434_1.thumb.jpg.82bc6d53192460957651f905733a7bb6.jpg

 

Edytowane przez Zus
  • Super 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Plan działania:

 

IP SIERRA: Organizacja i sprawdzenie sprzętu. Wyruszamy w kierunku RV CAVALRY

 

Kolejność kolumny:

Victor-2 -> Victor-3 -> Victor-1(CO) -> Victor-4

 

FAZA 1

 

iJyQjQJ.jpg

 

W RV Cavalry pojazdy ustawiają się w linii. Piechota pozostaje na pojazdach (można otworzy tylne włazy). Ruszamy do szturmu. W miejscu oznaczonym na mapie, spieszamy się na wysokości oznaczonego miejsca. Piechota w dalszej części szturmu porusza się za pojazdami. W międzyczasie Victor-4 sprawdza budynki w 010969. Przed OBJ A piechota wychodzi przed pojazdy. Victor 3 szturmuje OBJ A przy wsparciu pozostałych sił. Po zajęciu OBJ A, koniec Fazy 1, reorganizacja na linii obronnej. Przygotowujemy się do sformowania kolumny. Kolejność bez zmian.

 

FAZA 2

 

GWfQalV.jpg

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

6TQWdUN.jpg

 

Ruszamy w kierunku miejscowości Hazar-Kedh, piechota na pojazdach. W odpowiednim miejscu kolejne pojazdy zjeżdżają do prawej, w kierunku OBJ B, formując w ten sposób linie. Po zatrzymaniu piechota spiesza się i ustawia w niewielkiej odległości za pojazdami. Prowadzimy ogień w kierunku wykrytych celów. Victor 2 i 3 wyznaczają po jednym żołnierzu DO OBSERWACJI TYŁÓW. Victor-1 i Victor-4 obserwują dodatkowo flanki. Po uzyskani przewagi ogniowej Victor 2 i 3 ruszają (bez pojazdów w początkowym etapie) przeszukiwać swoje wyznaczone strefy. Wszystkie pojazdy oraz Victor 1 i 2 pozostają w linii wspierając ogniem i obserwacją. W trakcie postępów Victor 2-3, po zabezpieczeniu pierwszych kompleksów, wzywają do siebie pojazdy aby wspierały ich ogniem. PAMIĘTAĆ o ubezpieczeniu pojazdu między zabudowaniami.

Victor 1 i 4 na sygnał wyruszają na dalsze pozycję oznaczone na mapie. Victor-4 po drodze sprawdza budynki w swojej wyznaczonej strefie.

 

Po przeszukaniu kompleksów Victor 2 i 3 ustawiają pojazdy w kierunku wschodnim, po czym przechodzimy do FAZY 3

 

FAZA 3

 

Planowo tak jak wcześniej będzie oparty na szturmie na dogodne pozycje z użyciem pojazdów i uzyskaniu przewagi ogniowej. Następnie szturm pod osłoną. Szczegóły w trakcie, po uzyskaniu meldunków SAS po FAZIE 2.

 

 

 

PROCEDURY:

 

Przebieg MEDEVAC:

Ranny

1. Ewakuacja na tyły - Buddy

2. Pierwsza pomoc/stabilizacja - CLS

  • Status Zielony wraca do walki - opatrza CLS
  • Status żółty wraca do walki/ pomoc doraźna na tyłach - opatrza CLS
  • Status czerwony, wycofany na tyły do Combat MEDIC - PP* CLS/ PD** Combat MEdic

3. Segregacja rannych w punkcie medycznym  - Combat Medics + Roven

4. Wezwanie MEDEVAC - Alfi

5. Przygotowanie i zabezpieczenie lądowiska - Roven

6. Naprowadzenie śmigłowca - Alfi

7. Nadzór nad szybkim i sprawnym załadunkiem rannych - Roven

 

*PP - Pierwsza Pomoc

**PD - Pomoc Doraźna

 

IED - Improwizowany ładunek wybuchowy lub eksplozja miny

1. Komunikat o IED - 3x "IED" + callsign wozu.

2. Ubezpieczenie pojazdami wokół uszkodzonego pojazdu godziny 9, 12, 3.

3a. Pojazd i załoga SPRAWNA - obrona i pomoc na miejscu

3b. Pojazd niemobilny i ranna załoga - wyznaczenie 4 osób z wybranej sekcji do sprawdzenia rejonu wybuchu i ewakuacji rannych

 

IDF Atak - (bezpośredni ogień artyleryjski)

Wariant - Piechota poza pojazdami

- Wszyscy na ziemie i do ewentualnej osłony. Po ostrzale po dwóch sprintem do wozu. Po załadowaniu, szybka zmiana pozycji.

Wariant - Piechota na pojazdach

- Szybka zmiana pozycji. (W razie trafienia pojazdu, procedura jak przy IED)

 

 

 

PS: Jeśli jesteś przygnębiony bo jesteś pilotem i masz wrażenie że dowódca operacji o tobie zapomniał... Pamiętaj że dowódca pamięta o waszych hałaśliwych maszynach, jednak ten dowódca wie od czego służy JTAC, który zna się na swojej robocie i przygotuje taki plan, że lotnictwa będzie można użyć szybko i sprawnie gdzie tylko będzie potrzebne :)

@Alfi, do roboty. Im więcej potu teraz tym mniej zdziwione oczy na misji :)

 

PS2: @Duku spójrz jak coraz bardziej sztabolsko rysuje plan :P

  • Lubię 2
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


W dniu dzisiejszym (15.JAN.2002) o godzinie 0700HRS oddział rozpoznawczy CIA rozpoczął zwiad z wykorzystaniem UAV na wyznaczone punkty zainteresowania. Teczka ze zdjęciami została właśnie przekazana jednostkom przygotowującym się do szturmu:

 

Załącznik nr 1.

Spoiler

obj_a_cb.thumb.jpg.2a2fc181689d03ec54b1ca2ddf756a0d.jpg

obj_a_c.thumb.jpg.091b727a6dbcc8b5687c91601bd58571.jpg 

obj_a_b.thumb.jpg.d9873bddf757ea4a630297633b516d66.jpg

Załącznik nr 2.

Spoiler

obj_b_cb.thumb.jpg.b25689404ea3cad8e57d43eed8d01a9b.jpg

obj_b_c.thumb.jpg.4939dd1a597dc79030ea8eebccd728b1.jpg

obj_b_b.thumb.jpg.276528451a182038892295441ec4be11.jpg

Załącznik nr 3.

Spoiler

obj_b2_cb.thumb.jpg.2f1c5a39966e1b0e09350e6514e4cdd2.jpg

obj_b2_c.thumb.jpg.7f39bff86c5f9fb124fe76b9b3569b5c.jpg

obj_b2_b.thumb.jpg.9f71acddcd09e9cbb9e47477dd8a795b.jpg

Załącznik nr 4.

Spoiler

obj_c_cb.thumb.jpg.54a01fc125d89729b2b7d5de890a690f.jpg

obj_c_c.thumb.jpg.0b10857178b71848c6e82199aac2cd2c.jpg

obj_c_b.thumb.jpg.4fae7046e47f2acac2cd67dbf072eb9d.jpg

Załącznik nr 5.

Spoiler

dodatek_cb.thumb.jpg.820173f9a4646a772ef7a94197e9def8.jpg

dodatek_c.thumb.jpg.7a35c9066c8368005631bb5343b02c52.jpg

dodatek_b.thumb.jpg.0b25d0ec38fd27d83119754193e52356.jpg

Załącznik nr 6.

Spoiler

dodatek2_cb.thumb.jpg.8cdac9c8b0a53559377d0b9eb9d33531.jpg

dodatek2_c.thumb.jpg.052ac61f6acd1998909a13ea4876bb93.jpg

dodatek2_b.thumb.jpg.ab518bb0094e2faaaea2aeab04ad079b.jpg

Załącznik nr 7.

Spoiler

dodatek3_cb.thumb.jpg.1d1e7502b4bb901c840d52d558a7e93c.jpg

dodatek3_c.thumb.jpg.30f6a22a949e69fb7c36a5e275fdae94.jpg

dodatek3_b.thumb.jpg.f835b4fb78c6377ba162d769069d6503.jpg

 

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


13 minut temu, Alienzo napisał:

No ale na tym FLIR to nic nie widać :)

Takie rozpoznanie i sprzęt. Warto zwrócić uwagę na ułożenie budynków i terenu. Na FLIR BHOT może zobaczyć kilka punktów cieplnych.

 

Dokładniejsze rozpoznanie będzie już podczas akcji przeprowadzać skrzydło lotnicze Zulu. Mają kamery termowizyjne obsługiwane przez copilotów. 

Edytowane przez Zus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


3 godziny temu, Zus napisał:

Takie rozpoznanie i sprzęt. Warto zwrócić uwagę na ułożenie budynków i terenu. Na FLIR BHOT może zobaczyć kilka punktów cieplnych.

Wiem jak działa FLIR i powiem szczerze że tutaj to bardziej bug. Nie powinno to tak wyglądać. 

 

I ja tam dalej nic nie widzę :D

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...