Skocz do zawartości
Stahu

[06.06.2021] JO/RO 45 Taamash

Rekomendowane odpowiedzi

 Społeczność Arma Coop Corps została zaproszona na gościnną rozgrywkę u grupy NoName

Obowiązywał nas będzie inny niż zwykle preset modów(->>POBIERZ HTML<<-), serwer rozgrywki i inny serwer TS3. Co więcej, będziemy używać modu TFAR zamiast naszego ACRE podczas rozgrywki.

Zbiórka na naszym TS o 19:30.

 

unknown (1) (1).png

 

ZAPISY

 

WPROWADZENIE HISTORYCZNE

Czeczenia znalazła się pod panowaniem carskiej Rosji w połowie XIX wieku, w wyniku trwającego kilkadziesiąt lat podboju Kaukazu. Jednak zamieszkujący te tereny muzułmańscy Czeczeni nigdy nie zaakceptowali rosyjskiego panowania. Cały XX wiek był naznaczony wielokrotnymi próbami uzyskania niezależności od Kremla. W końcu dbyły się wybory parlamentarne i prezydenckie, w wyniku których władzę objął Dżochar Dudajew ogłaszając suwerenność kraju. W odpowiedzi prezydent Rosji Borys Jelcyn wprowadził stan wyjątkowy. Do interwencji zbrojnej wtedy jeszcze nie doszło. 12 marca 1992 w Czeczenii przyjęto konstytucję definiującą ją jako niepodległe państwo. Nie zyskała jednak uznania w świecie i kraj pogrążył się w chaosie gospodarczym i politycznym, stając się mekką świata przestępczego. Rosja przypomniała sobie o Czeczeni w 1994 roku. Wojska rosyjskie wspierają nieudany atak opozycjonistów czeczeńskich na Grozny - stolicę kraju. W obliczu jego porażki 11 grudnia 1994 Jelcyn wydaje rozkaz ataku na Czeczenię, rozpoczynając I wojnę czeczeńską. Ta brutalna wojna trwa dwa lata. W jej wyniku życie i zdrowie traci 100 tysięcy ofiar, w tym prezydent Dudajew. Wojna ta była ogromnym ciosem w prestiż Rosji, której wojska wycofały się z Czeczenii w grudniu 1996 roku. Miesiąc później odbyły się wybory prezydenckie, w których zwyciężył Asłan Maschadow. W maju podpisano na Kremlu traktat pokojowy i o wzajemnych stosunkach między Federacją Rosyjską, a Czeczenią. Stanowiło to de facto uznanie państwowości Czeczenii przez Moskwę.
Verśnik to jedno z wielu miasteczek położonych nad rzeką Tetrek w centrum kraju. Jego znaczenie strategiczne to przede wszystkim stacja kolejowa stacja przeładunkowa której znaczenie będzie kluczowe w dalszej operacji na południe w kierunku gór Kaukazu. Rosjanie przybyli tutaj zaledwie kilkanaście godzin temu. Podobnie jak w Groznym czołgiści zostali rzuceni do zajęcia miasta bez jakiekolwiek wsparcia piechoty. Konsekwencje były oczywiste. Po kilku godzinach walk Rosjanie kontrolują jedynie okolice stacji kolejowej i pobliskie wzgórze, a cztery czołgi palą się wraz z załogami w centrum miasta. Czeczeńcy świętują zwycięstwo, jednak Rosjanie ani myślą się wycofywać. Na miejsce przybyły świeże siły, a dowódca odcinka jest gotów ponownie wysłać swoich ludzi do walki. Kto wyjdzie z tej walki zwycięsko? Czas pokaże, jedno jest jednak pewne w tej walce nikt nie ustąpi.

 

1. SYTUACJA TAKTYCZNA
Dowodzący odcinkiem major Pawłow jest wściekły. Szturm na miasto zakończył się spektakularną porażką. Dopalające się wraki czołgów są tego najlepszym dowodem. Na całe szczęście sytuację da się jeszcze uratować, w okolice miasto dotarły świeże siły, a resztki poprzednich cały czas trzymają się w okolicy dworca kolejowego. Póki co jednak przybyli ludzie cały czas odpoczywają przygotowując się do niechybnego ataku. W rękach Rosjan pozostaje obsadzony szczątkowym siłami dworzec kolejowy oraz górujące nad miastem wzgórze.

a. Strefa działań
Obszar operacji to okolice miasta Verśnik. Samo miasto położone jest w dolinie rzecznej, otaczają je wzgórza. Pomału świta, wraz z wstającym słońcem podnosi się mgła. Od kilku dni pada i nie zanosi się na zmiany. Miasto Verśnik zostało odcięte od energii elektrycznej i było już areną walk.
Teren nie sprzyja użyciu pojazdów zmechanizowanych, przeciwnik wzniósł barykady na głównych ulicach miasta, jest świetnie przygotowany do obrony.

b. Siły przeciwnika
Siły przeciwnika w regionie nie są znane. Na południu rozpoczynają się góry Kaukazu, to ta ciągną bojownicy z całego kraju. Przewiduje się, że w samym mieście pozostało kilkunastu bojowników. Są oni wyposażeni w różnoraki sprzęt produkcji sowieckiej. Szczególnie niebezpieczni są operujący z dachów snajperzy.

c. Siły sojusznicze
W regionie operacji znajdują się siły sojusznicze, są one dyslokowane w regionie miasta Elektrozawodzk, pełniąc rolę odwodu dla szturmu na miasto. Dodatkowo w okolicy miasta Polana rozłożyła się kompanijna bateria artyleryjska haubic kalibru 122mm. Będzie ona pełnić
rolę bezpośredniego wsparcia dla operacji.

 

MAPA z opisem

Cytat

 

6236480.819999997_image.png

 

OPIS MAPY:

Marker tarczy - nasz posterunek
Marker wybuchu - zadanie zajęcia miasta
Markery tarczy w mieście - miejsca do zajęcia (północna część, park, południowa część)
Okolice stacji kolejowej - miejsce zajęte przez resztki poprzedniego ataku
Wzgórze - lokalizacja naszego zwiadu (jak będzie wystarczająco ludzi na misji to będą to też gracze)


2. ZADANIA
Zadania dla plutonu Balbina 1:
- Obsadzenie umocnionej pozycji „Kazań”

- Oczekiwanie na dalsze wytyczne od dowódcy odcinka
- Przygotowanie się do nadchodzącego ataku na miasto

 

3. WYKONANIE
Zaplanowanie ataku na miasto pozostaje w gestii dowódcy plutonu Balbina 1. Atak może
się rozpocząć jedynie na wyraźne polecenie dowódcy odcinka.


4. ZABEZPIECZENIE
a. Zabezpieczenie materiałowe
Walka ma być prowadzona środkami własnymi plutonu. Istnieje możliwość częściowego dozbrojenia się w ramach zbrojowni punktu Kazań.
b. Zabezpieczenie medyczne
Siłami plutonu. Dla szczególnie trudnych przypadków możliwy MEDEVAC z dowództwa batalionu w Elektorozawodzku.


5. ŁĄCZNOŚĆ
Pluton Balbina 1 dysponuje środkami łączności w liczbie pięciu radiostacji krótkiego zasięgu. Dodatkowo istnieje możliwość pobrania dwóch radiostacji tego typu. Radiooperator plutonu ma do dyspozycji radio długie do komunikacji z sztabem kompanii.
a. Częstotliwości oddane do dyspozycji plutonu 31-36
- Częstotliwość do komunikacji z sztabem kompanii: 50
- Częstotliwość do komunikacji z baterię artylerii „Miszka”: 60
- Częstotliwość do komunikacji z zespołem medyczny „Szyszka”: 65

 

Uwagi techniczne:
- Faktycznym dowódcą operacji jest Dowódca Kompanii – Zeus. Jego rozkazy mają jednak charakter ogólnikowy, dowódca plutonu ma dowolność we wprowadzaniu ich w życie.
- Siły którymi gracie mają niskie morale, nie są skłonne do walki do ostatniego żołnierza i realizowania pomysłów oderwanego od rzeczywistości majora.

- Kształt plutonu jest wynikiem problemów logistycznych, nie jest to książkowy ORBAT i takim też ma pozostać.
- Rozgrywka ma charakter Real Opsa, a co za tym idzie istnieje możliwość pojawienia się elementów pvp. Jest to jednak zdarzenie niepewne, warunkowane realizacją zadań poszczególnych graczy.
- Radiami dysponują tylko dowódcy plutonu oraz dowódcy drużyn. Dodatkowe radiostacje w liczbie dwóch możliwe są do pobrania w strefie zbrojowni.
- W zbrojowni znajduje się szereg sprzętu, jest on do pełnej dyspozycji dowódcy plutonu.
- W toku misji możliwy jest powrót do gry w ramach slotów JIP (Join in Progress). Sloty te mają umożliwić powrót do gry graczom którzy zginęli na skutek bugów. Zajmujemy je jedynie na wyraźną prośbę Zeusa.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Wyskakuje mi tylko komunikat unable to import presets. Nie miałem czasu grzebać po internetach za rozwiązaniem bo siedzę nad poprawą pracy licencjackiej, więc jeśli to jakiś prosty błąd to sorry za zawracanie głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...