Skocz do zawartości
Piotr

Czarny dym

Rekomendowane odpowiedzi

Jak uzyskać gęsty czarny dym, dość gęsty, aby był widoczny w dzień ze znacznej odległości?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba podpalić stos opon. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba podpalić stos opon. :D

Próbowałem, działa, ale dym jest taki jakby ktoś fajkę palił....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam skrypt dla czarnego dymu ...MEEGA czarnego dymu, i kilka innych wersji.

możesz też wykorzystać, BIS_Function_Burn czy jakoś tak , po misji Ci podam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki NOON

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotr pozwolę sobie jutro ... dzisiaj już padam nie chce mi się teggo szukać, a tak dam Ci misję z gotowcem i sobie zobaczysz jak to wygląda ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry trochę to trwało ale musiałem je odtworzyć ...

 

w init.sqf dodajesz linię

 

null = [] execVM "blacksmokeV*.sqf";

blacksmokeV* - *cyfra od tego którego z poniższych użyjesz.

 

umieszczasz w folderze misji jeden z poniższych wg wyboru - jedne wyglądają lepiej w dzień drugie w nocy, pooglądaj i wybierz lub zmodyfikuj wedle woli.

 

*blacksmokeV3.sqf

private["_pos"];
private["_ps"];
private["_x"];
private["_fire"];
private["_fire2"];
private["_smoke"];


{_pos = _x ModelToWorld [0,0,0];


_fire = "#particlesource" createVehicleLocal getpos _x;
_fire setParticleCircle [0, [0, 0, 0]];
_fire setParticleRandom [0.5, [0.1, 0.1, 0.1], [0.1, 0.1, 0.1], 0.1, 0.5, [0.1,0.1,0.1,0], 0, 0];
_fire setDropInterval 0.01;
_fire setParticleParams [["\Ca\Data\ParticleEffects\Universal\Universal.p3d", 16, 10, 32, 1], "", "Billboard", 1, 0.5 + random 0.5,
[0, 0, 0], [0, 0, 0], 0, 1, 0.9, 0, [1, 2, 1], [ [1,1,1,-0],[1,1,1,-1],[1,1,1,-1],[1,1,1,-1],[1,1,1,-1],[1,1,1,0] ], [0.15, 0.1], 0, 0, "", "", _x];

_fire2 = "#particlesource" createVehicleLocal getpos _x;
_fire2 setParticleParams
[["\Ca\Data\ParticleEffects\Universal\universal.p3d" , 16, 10, 32, 0], "", "Billboard", 1, 2, [0, 0, 0], [0, 0, 3.5], 0, 10, 8, 0.07, [1, 3.2 + random 1, 1.4 + random 2 ], [[0.1, 0.1, 0.1, 0.04], [0.25, 0.25, 0.25, 0.2], [0.9, 0.9, 0.9, 0]], [0.125], 1, 0, "", "", _x];
_fire2 setParticleCircle [0, [0, 0, 0]];
_fire2 setParticleRandom [0, [0.25, 0.25, 0], [0.2, 0.2, 0], 0, 0.25, [0, 0, 0, 0.1], 0, 0];
_fire2 setDropInterval 0.1;

_smoke = "#particlesource" createVehicleLocal getpos _x;
_smoke setParticleParams
[["\Ca\Data\ParticleEffects\Universal\universal.p3d" , 16, 8, 16, 0], "", "billboard", 1, 28 + random 8, [0, 0, 0], [0, 0, 2.5], 0, 10, 7.9, 0.05, [3, 14 , 26], [[0.33, 0.33, 0.33, 0.4], [0.4, 0.4, 0.4, 0.9], [1, 1, 1, 0]], [0.125], 1, 0, "", "", _x];
_smoke setParticleRandom [0, [0.4, 0.4, 0], [0.4, 0.4, 0], 0, 0.25, [0, 0, 0, 0.1], 0, 0];
_smoke setParticleCircle [0, [0, 0, 0]];
_smoke setDropInterval 0.2; 


_O = "#lightpoint" createVehicleLocal (getPos _x),[],0.01;
	_O setLightBrightness 0.1;
	_O setLightAmbient [0,0.001,0];
	_O setLightColor [3,1,0];
	_O lightAttachObject [_x, [0,0,0] ];
a = createSoundSource["Sound_Fire", getPos (_x),[],1];

} foreach [A1, A2, A3]

*blacksmokeV4.sqf

private["_pos"];
private["_ps"];
private["_x"];
private["_fire"];
private["_fire2"];
private["_smoke"];


{_pos = _x ModelToWorld [0,0,0];

_fire = "#particlesource" createVehicleLocal getpos _x;
_fire setParticleCircle [0, [0, 0, 0]];
_fire setParticleRandom [0.5, [0.1, 0.1, 0.1], [0.1, 0.1, 0.1], 0.1, 0.5, [0.1,0.1,0.1,0], 0, 0];
_fire setDropInterval 0.01;
_fire setParticleParams [["\Ca\Data\ParticleEffects\Universal\Universal.p3d", 16, 10, 32, 1], "", "Billboard", 1, 0.5 + random 0.5,
[0, 0, 0], [0, 0, 0], 0, 1, 0.9, 0, [1, 2, 1], [ [1,1,1,-0],[1,1,1,-1],[1,1,1,-1],[1,1,1,-1],[1,1,1,-1],[1,1,1,0] ], [0.15, 0.1], 0, 0, "", "", _x];

_fire2 = "#particlesource" createVehicleLocal getpos _x;
_fire2 setParticleParams
[["\Ca\Data\ParticleEffects\Universal\universal.p3d" , 16, 10, 32, 0], "", "Billboard", 1, 2, [0, 0, 0], [0, 0, 3.5], 0, 10, 8, 0.07, [1, 3.2 + random 1, 1.4 + random 2 ], [[0.1, 0.1, 0.1, 0.04], [0.25, 0.25, 0.25, 0.2], [0.9, 0.9, 0.9, 0]], [0.125], 1, 0, "", "", _x];
_fire2 setParticleCircle [0, [0, 0, 0]];
_fire2 setParticleRandom [0, [0.25, 0.25, 0], [0.2, 0.2, 0], 0, 0.25, [0, 0, 0, 0.1], 0, 0];
_fire2 setDropInterval 0.1;


_smoke = "#particlesource" createVehicleLocal getpos _x;
_smoke setParticleParams
[["\Ca\Data\ParticleEffects\Universal\universal.p3d" , 16, 3, 80, 0], "", "Billboard", 1, 14 + random 10, [0, 0, 0], [0, 0, 0], 1 + random 1, 11, 9.3, 0.2 + random 0.1, [3 + random 1, 24 + random 2, 20 + random 6], [[0.01, 0.01, 0.01, 0.6], [0.1, 0.1, 0.1, 0.5], [0.3, 0.3, 0.3, 0]], [0.125], 1, 0, "", "", _x];
_smoke setParticleRandom [4, [4, 4, 0.5], [0, 0, 0], 0, 0, [0, 0, 0, 0.1], 0, 0];
_smoke setParticleCircle [0, [0, 0, 0]];
_smoke setDropInterval 0.1; 


_O = "#lightpoint" createVehicleLocal (getPos _x),[],0.01;
	_O setLightBrightness 0.1;
	_O setLightAmbient [0,0.001,0];
	_O setLightColor [3,1,0];
	_O lightAttachObject [_x, [0,0,0] ];
a = createSoundSource["Sound_Fire", getPos (_x),[],1];

a = createSoundSource["Sound_Fire", getPos (_x),[],8];
} foreach [A1, A2, A3]

*blacksmokeV5.sqf

private["_pos"];
private["_ps"];
private["_x"];
private["_fire"];
private["_fire2"];
private["_smoke"];


{_pos = _x ModelToWorld [0,0,0];

_fire = "#particlesource" createVehicleLocal getpos _x;
_fire setParticleCircle [0, [0, 0, 0]];
_fire setParticleRandom [0.5, [0.1, 0.1, 0.1], [0.1, 0.1, 0.1], 0.1, 0.5, [0.1,0.1,0.1,0], 0, 0];
_fire setDropInterval 0.01;
_fire setParticleParams [["\Ca\Data\ParticleEffects\Universal\Universal.p3d", 16, 10, 32, 1], "", "Billboard", 1, 0.5 + random 0.5,
[0, 0, 0], [0, 0, 0], 0, 1, 0.9, 0, [1, 2, 1], [ [1,1,1,-0],[1,1,1,-1],[1,1,1,-1],[1,1,1,-1],[1,1,1,-1],[1,1,1,0] ], [0.15, 0.1], 0, 0, "", "", _x];

_fire2 = "#particlesource" createVehicleLocal getpos _x;
_fire2 setParticleParams
[["\Ca\Data\ParticleEffects\Universal\universal.p3d" , 16, 10, 32, 0], "", "Billboard", 1, 2, [0, 0, 0], [0, 0, 3.5], 0, 10, 8, 0.07, [1, 3.2 + random 1, 1.4 + random 2 ], [[0.1, 0.1, 0.1, 0.04], [0.25, 0.25, 0.25, 0.2], [0.9, 0.9, 0.9, 0]], [0.125], 1, 0, "", "", _x];
_fire2 setParticleCircle [0, [0, 0, 0]];
_fire2 setParticleRandom [0, [0.25, 0.25, 0], [0.2, 0.2, 0], 0, 0.25, [0, 0, 0, 0.1], 0, 0];
_fire2 setDropInterval 0.1;


_smoke = "#particlesource" createVehicleLocal getpos _x;
_smoke setParticleParams
[["\Ca\Data\ParticleEffects\Universal\universal.p3d" , 16, 3, 80, 0], "", "Billboard", 1, 14 + random 10, [0, 0, 0], [0, 0, 0], 1 + random 1, 11, 9.3, 0.2 + random 0.1, [3 + random 1, 24 + random 2, 20 + random 6], [[0.01, 0.01, 0.01, 0.6], [0.1, 0.1, 0.1, 0.5], [0.3, 0.3, 0.3, 0]], [0.125], 1, 0, "", "", _x];
_smoke setParticleRandom [4, [4, 4, 0.5], [0, 0, 0], 0, 0, [0, 0, 0, 0.1], 0, 0];
_smoke setParticleCircle [0, [0, 0, 0]];
_smoke setDropInterval 0.1; 


_O = "#lightpoint" createVehicleLocal (getPos _x),[],0.01;
	_O setLightBrightness 0.1;
	_O setLightAmbient [0,0.001,0];
	_O setLightColor [3,1,0];
	_O lightAttachObject [_x, [0,0,0] ];
a = createSoundSource["Sound_Fire", getPos (_x),[],1];

a = createSoundSource["Sound_Fire", getPos (_x),[],8];
} foreach [A1, A2, A3]

*blacksmokeV6.sqf

private["_pos"];
private["_ps"];
private["_x"];
private["_fire"];
private["_fire2"];
private["_smoke"];


{_pos = _x ModelToWorld [0,0,0];
_fire = "#particlesource" createVehicleLocal getpos _x;
_fire setParticleCircle [0, [0, 0, 0]];
_fire setParticleRandom [0.5, [0.1, 0.1, 0.1], [0.1, 0.1, 0.1], 0.1, 0.5, [0.1,0.1,0.1,0], 0, 0];
_fire setDropInterval 0.01;
_fire setParticleParams [["\Ca\Data\ParticleEffects\Universal\Universal.p3d", 16, 10, 32, 1], "", "Billboard", 1, 0.5 + random 0.5,
[0, 0, 0], [0, 0, 0], 0, 1, 0.9, 0, [1, 2, 1], [ [1,1,1,-0],[1,1,1,-1],[1,1,1,-1],[1,1,1,-1],[1,1,1,-1],[1,1,1,0] ], [0.15, 0.1], 0, 0, "", "", _x];

_fire2 = "#particlesource" createVehicleLocal getpos _x;
_fire2 setParticleParams
[["\Ca\Data\ParticleEffects\Universal\universal.p3d" , 16, 10, 32, 0], "", "Billboard", 1, 2, [0, 0, 0], [0, 0, 3.5], 0, 10, 8, 0.07, [1, 3.2 + random 1, 1.4 + random 2 ], [[0.1, 0.1, 0.1, 0.04], [0.25, 0.25, 0.25, 0.2], [0.9, 0.9, 0.9, 0]], [0.125], 1, 0, "", "", _x];
_fire2 setParticleCircle [0, [0, 0, 0]];
_fire2 setParticleRandom [0, [0.25, 0.25, 0], [0.2, 0.2, 0], 0, 0.25, [0, 0, 0, 0.1], 0, 0];
_fire2 setDropInterval 0.1;

_smoke = "#particlesource" createVehicleLocal getpos _x;
_smoke setParticleParams
[["\Ca\Data\ParticleEffects\Universal\universal.p3d" , 16, 8, 18, 0], "", "billboard", 1, 34, [0, 0, 0], [0, 0, 0.5], 0, 10, 7.9, 0.1, [3, 25 , 30], [[0.2, 0.2, 0.2, 0.01], [0.2, 0.2, 0.2, 0.4], [1, 1, 1, 0]], [0.125], 1, 0, "", "", _x];
_smoke setParticleRandom [0, [0.5, 0.5, 0.5], [2, 2, 2], 0, 0, [0, 0, 0, 0], 0, 0];
_smoke setParticleCircle [0, [0, 0, 0]];
_smoke setDropInterval 0.2; 

_smoke2 = "#particlesource" createVehicleLocal getpos _x;
_smoke2 setParticleParams
[["\Ca\Data\ParticleEffects\Universal\universal.p3d" , 16, 7, 48, 0],"", "Billboard", 1, 16 + random 10, [0, 0, 0], [0, 0, 0], 1 + random 1, 11, 9.3, 0.2 + random 0.1, [3 + random 1, 18 + random 2, 26 + random 6], [[0.01, 0.01, 0.01, 0.02], [0.1, 0.1, 0.1, 0.1], [0.3, 0.3, 0.3, 0]], [0.125], 1, 0, "", "", _x];
_smoke2 setParticleRandom [1, [6, 6, 0.01], [0.2, 0.2, 0], 0, 0.25, [0, 0, 0, 0.1], 0, 0];
_smoke2 setParticleCircle [0, [0, 0, 0]];
_smoke2 setDropInterval 0.05; 

_O = "#lightpoint" createVehicleLocal (getPos _x),[],0.01;
	_O setLightBrightness 0.1;
	_O setLightAmbient [0,0.001,0];
	_O setLightColor [3,1,0];
	_O lightAttachObject [_x, [0,0,0] ];

a = createSoundSource["Sound_Fire", getPos (_x),[],8];
} foreach [A1, A2, A3]

zmieniasz cyferkę w zależności której wersji użyjesz, wiadomo o co chodzi ;-)

 

w misji tworzysz 3 obiekty np pryzmy z oponami (do tego robiłem ten dym i płomienie, miał symulować palącą się gumę)

nazywasz je A1 , A2 , A3

[ możesz dodać więcej tych obiektów, modyfikując skrypt w środku dodając kolejne A5, A6 itd ]

odpalasz misje i ...

 

mam nadzieję że się przyda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...ahhh i raczej wszystkie są widoczne z bardzo daleka, ale nie wszystkie gęste jak smoła. Są dobrze zoptymalizowane więc też nie powinny zbytnio obciążać "widzów".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo NOON.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×