Skocz do zawartości
Red

Skrzynie z bronią. Dobrze czy źle.

Rekomendowane odpowiedzi

O sposobie uzbrajania ludzi w misji krąży wiele opinii. Kilka przykładów plusów i minusów

Skrzynki z bronią:

+pełne uzbrojenie

+różnorodność ekwipunku

+dostęp do broni o większej sile rażenia

 

-wprowadza zamieszanie w oddziałach

-zdarzają się braki określonego sprzętu

-wybierana klasa traci znaczenie

-często zdarzające się przeciążenia

-różnice w magazynkach w oddziale i brak możliwości podziału amunicji

-kopiowanie klas wsparcia

-długi czas przezbrajania

-dowódca nie zna uzbrojenia żołnierzy

-mniejszy realizm (przypadki stosowania broni nieprzeznaczonej dla tej frakcji)

 

 

Dodawanie broni skryptem:

+natychmiastowa gotowość bojowa

+dowódca może zapoznać się z uzbrojeniem żołnierzy

+brak zamieszania w oddziale

+wybierane klasy mają znaczenie

+brak przeciążeń w oddziale

+stosowany jeden rodzaj magazynków

+optymalna ustalona ilość klas wsparcia w oddziale (wg. MissionMakera)

+jednakowe odgłosy wystrzałów sojuszników

+większy realizm (tylko broń stosowana przez frakcję)

-trzeba pogodzić się z tym co się ma

-możliwe błędy MissionMakera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem za dodawaniem broni skryptem.

 

A jeśli ktoś ma zamiar dodać skrzynkę do misji, to mógłby zostawić tam jedynie magazynki oraz rakiety, pociski i inny szajs.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dawno temu, kiedy jeszcze nie były stosowane takie skrypty ... Skrzynki były bardzo modne

Mi się bardzo podobało, jak dowodził FT Rafalsky tz. "minuta na przezbrojenie" , kto nie zdążył ten zostawał w bazie... Pamiętam te czasy bardzo dobrze, bo akurat zaczynałem grać w Armę i zazwyczaj biegłem na akcje z tym co dał mi MM. O pobieraniu bandaży to chyba nawet nikt nie myślał, bo nie było czasu...

 

A teraz jest tak, że "minuta na ustawienie radia" i 15 minut siedzimy w bazie...

 

propozycja: dać opcję skrzynki on/off - niech dowódca decyduje jak to rozegrać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dawno temu, kiedy jeszcze nie były stosowane takie skrypty ... Skrzynki były bardzo modne

Mi się bardzo podobało, jak dowodził FT Rafalsky tz. "minuta na przezbrojenie" , kto nie zdążył ten zostawał w bazie... Pamiętam te czasy bardzo dobrze, bo akurat zaczynałem grać w Armę i zazwyczaj biegłem na akcje z tym co dał mi MM. O pobieraniu bandaży to chyba nawet nikt nie myślał, bo nie było czasu...

 

Nawet jeśli to uzbrojenie musi się zgadzać z realiami. Pamiętaj że to ty mnie męczyłeś o to żebyś mógł sobie wziąć G36, gdy my byliśmy USMC. :twisted:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do panów MM. Czy można odpalać skrypty znajdujące się na zewnętrznym serwerze (http, ftp?).

 

Kiedyś myślałem nad takim czymś, że poza domyślnym ekwipunkiem, dochodzi taki element:

Każdy gracz, który bierze udział w rozgrywkach, zamiast wybierać sobie funkcję przy rozpoczynaniu misji, po prostu z góry deklarował się jaką rolę będzie pełnić danego dnia. W związku z tym, sam wysyłał by zapytanie o dany zestaw, a ktoś po prostu to odrzucał (wariant #1), albo akceptował (#2).

 

Wariant #1

Gracz z jakichkolwiek powodów nie może biegać z danym sprzętem (brak wyszkolenia, deklaracji udziału w misji, nie adekwatny sprzęt do charakterystyki operacji, za późno wysłał zapytanie, ekwipunek jest niekompletny/niekompatybilny, brak koperty z łapówką dla wodzireja itp.) -

- Gracz bierze udział w misji z domyślnym ekwipunkiem dla danego slota.

 

Wariant #2

Gracz spełnia wszystkie wymagania. -

- Wchodzi na przygotowany dla niego slot, w którego polu INIT jest wpis odpalający skrypt który usuwa wszystko co miał dotychczas i zastępuje to zestawem, z do którego powinien przywyknąć, gdyż może być mu udostępniony w każdej misji gdzie walczy po stronie np. jankesi na terenie piaszczystym.

 

I tu pytanie laika - może dałoby się odpalać skrypty w ten sposób, że w polu init jest tam exec do pliku na serwerze http? Ewentualnie można wrzucać skrypty graczy do katalogu na maszynie, na której stoi serwer. I czy można odpalić skrypt wywołaniem typu - exec [nazwa_gracza].sqf gdzie [nazwa_gracza] to wartość zmiennej w ACE (tej zdefiniowanej w pliku w kat. userconfig?

 

Takie skrypty można by nawet generować za pośrednictwem jakiegoś formularza na www. Można też wprowadzić ograniczenie, że tylko jedna zmiana na miesiąc (i przez ten miesiąc musi biegać z tym co sobie zażyczył - bez odwrotu).

 

+natychmiastowa gotowość bojowa

+dowódca może zapoznać się z uzbrojeniem żołnierzy

+brak zamieszania w oddziale

+wybierane klasy mają znaczenie

+brak przeciążeń w oddziale

+stosowany jeden rodzaj magazynków

+optymalna ustalona ilość klas wsparcia w oddziale (wg. MissionMakera)

+jednakowe odgłosy wystrzałów sojuszników

+większy realizm (tylko broń stosowana przez frakcję)

+różnorodność ekwipunku

+dostęp do broni o większej sile rażenia

 

-nie wiadomo czy w ogóle działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja jestem zdania, że skrzyneczki to nie takie wielkie zło. Są swoistym "stress-testem" dowódców i ich decyzji/zorganizowania. Tak jak już ktoś pisał trzeba to przezbrojenie zrobić sprawnie i szybko a więc nie można powiedzieć "To idźcie się przezbroić.", ORAZ daje wiele możliwości : świetliki czy nie świetliki, dodatkowa amunicja/sprzęt którego nie ma w pojazdach - zwiększa się znaczenie zaplecza (te wyprawy do bazy po amunicję...)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@SiD

Niestety nie da się tak uruchamiać skryptów. Skrypty mogą być odpalane, albo wtedy gdy są w folderze misji, albo te które są w ARMIE.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JayArma2Lib ma możliwość wysyłania zapytań do baz mySQL. Nigdy nie interesowałem się głębiej tematem, ale spis komend API pewnie jest na necie. Wiem, że Jaromaz jest lepiej ode mnie zorientowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja jestem zdania, że skrzyneczki to nie takie wielkie zło. Są swoistym "stress-testem" dowódców i ich decyzji/zorganizowania. Tak jak już ktoś pisał trzeba to przezbrojenie zrobić sprawnie i szybko a więc nie można powiedzieć "To idźcie się przezbroić.", ORAZ daje wiele możliwości : świetliki czy nie świetliki, dodatkowa amunicja/sprzęt którego nie ma w pojazdach - zwiększa się znaczenie zaplecza (te wyprawy do bazy po amunicję...)

 

To tak jakbyś do ciężaru jaki spada na dowódce, który dba o porządek w drużynie, dorzucił kilka dodatkowych worków kartofli. :twisted: Skrzynki nie są złe jeśli jest w nich amunicja, medykamenty, radia i spadochrony. :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JayArma2Lib ma możliwość wysyłania zapytań do baz mySQL. Nigdy nie interesowałem się głębiej tematem, ale spis komend API pewnie jest na necie. Wiem, że Jaromaz jest lepiej ode mnie zorientowany.

Niestety, tsuki, tylko do SQLite, co nieco przerasta możliwości przeciętnego serwera A2 (większość providerów nie oferuje wsparcia dla bazy SQLite na serwerze).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrzynki nie są złe jeśli jest w nich amunicja, medykamenty, radia i spadochrony.

jedyne skrzynki jakie uznaję (nie licząc skrzynek do przezbrajania całego plutonu na inny rodzaj broni w fazie testów w 2 moich misjach)

 

 

Powiem tyle w misjach w których będę dowodził ,a zobaczę jak ktokolwiek z wspaniałych "Marines" biega przezbrojony w AK47 bez zgody HQ to jest on dla mnie Talibem w skradzionym mundurze USMC i dostanie kulkę ...

już kilka razy widziałem jak np. sanitariusz po pierwszym kontakcie z wrogiem łapał za KM lub rkm wroga i latał po pustyniach Takistanu porzucając swą przydziałową broń by bawiły się nią Arabskie dzieci....

 

osobiście nie lubię skrzynek bo nikt nigdy nie słucha się dowódcy tylko bierze to co chce i np. lekki odział piechoty kończy z 3xPKM-ami 3x Snajper z RPG i to mi usuwa kompletnie klimat realizmu w rozgrywce tak samo jak zwykły żołdak USMC z G36....

 

 

Co do doboru wyposażenia na misje to jak dla mnie tylko z udziałem PMC możliwe jest żeby CoFundzi i Membersi mieli wybór z określonej puli sprzętu dla zajmowanego przez nich slota który po złożeniu zamówienia powinien być dla nich przygotowany jesli takiego zapotrzebowania na sprzęt nie złożą to będę im dawał losowe zestawy z template-a PMC

 

btw. Sam stworzyłem te templaty po to by w wielu misjach rozkład slotów i wyposażenie było podobne chyba to się zwie standaryzacja uzbrojenia... Nauczyć jak się z czego strzela to jednak trzeba na Training groundsach :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@lax

 

A co z zewnętrznym serwerem?

Nie bardzo rozumiem w czym problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tyle w misjach w których będę dowodził ,a zobaczę jak ktokolwiek z wspaniałych "Marines" biega przezbrojony w AK47 bez zgody HQ to jest on dla mnie Talibem w skradzionym mundurze USMC i dostanie kulkę ...

już kilka razy widziałem jak np. sanitariusz po pierwszym kontakcie z wrogiem łapał za KM lub rkm wroga i latał po pustyniach Takistanu porzucając swą przydziałową broń by bawiły się nią Arabskie dzieci....

to samo u mnie...

 

osobiście nie lubię skrzynek bo nikt nigdy nie słucha się dowódcy tylko bierze to co chce i np. lekki odział piechoty kończy z 3xPKM-ami 3x Snajper z RPG i to mi usuwa kompletnie klimat realizmu w rozgrywce tak samo jak zwykły żołdak USMC z G36....

i to samo u mnie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@lax

 

A co z zewnętrznym serwerem?

Nie bardzo rozumiem w czym problem.

JayArma2Lib obsługuje połączenia tylko w obrębie tej samej maszyny, więc połączenie serwer-serwer jest niezaimplementowane i sam Jaynus mówi, że nie będzie w tym kierunku pracował. BIS coś w tę stronę naobiecywał, ale od roku dostaliśmy tylko możliwość wysyłania pojedynczych wiadomości przez UDP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cóż, w takim razie pozostaje jedna opcja:

Napisanie skryptu, który u graczy wysyłałby zapytanie do serwera o uzbrojenie, a ten sprawdzałby je w konfigach dorzuconych jako osobne mody po stronie serwera. W paczkach byłyby jedynie pliki tekstowe z template'ami dla konkretnych klas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie osobiście złości i irytuje, że jak przydzieli się broń skryptowo, to słychać teksty " a czemu ja to mam, a ja bym chciał tamto, a to tu nie pasuje, a bo to nie jest po mojemu"

Wstawi się skrzynie to też źle, bo za dużo do wyboru, bo każdy bierze co chce, i jak Mic słusznie zauważył lata ci zwykły trep z z giwerą ni z d..py ni z pietruchy psując cały klimat.

Gdzie tu w takim razie jest ten złoty środek żeby wszyscy byli zadowoleni. I czyich racji tu teraz słuchać tworząc misję? Pozostaje chyba tylko swoich własnych. Tworzę misję - ja decyduję. Jak nie to jasno gdzieś napisać i wprowadzić kto, gdzie, kiedy i w co ma być uzbrojony. Zresztą jest skrypt uzbrojenia stworzony przez jednego z kolegów. Kwestia zdecydowania, czy oficjalnie i obowiązkowo broń ma być dodawana według tego co jest w skrypcie. Na pewno rozwiązało by to problem. Tylko musi być to oficjalnie powiedziane, że tak ma być. Wtedy nikt nie bedzie narzekał, ani na skrzynki, ani na uzbrojenie jakie mu mission maker na starcie daje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że cały problem ze skrzyniami jest trochę demonizowany. Być może choruję już trochę na starczą demencję, ale o ile dobrze pamiętam, to mi osobiście nigdy nie zdarzyło się będąc dowódcą zauważyć, że podwładny biega z kompletnie niepasującą mu bronią. Wystarczy krótka komenda:

Uwaga, 5 minut na przezbrojenie. Sprzęt brać zgodnie z wybranym stanowiskiem, kaliber 5.56 NATO (lub 7.62, czy co tam chcemy).

Zapamiętać tych, którzy lecą w kulki i odpowiednio ich wynagrodzić robiąc z nich czujkę, lub w środku misji kazać lecieć do bazy po dwa granaty.

 

@Ref

Zasada jest jedna: MM robi, co uważa za słuszne. Nigdy wszystkich nie zadowolisz, a więc staraj się zadowolić większość :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie osobiście złości i irytuje, że jak przydzieli się broń skryptowo, to słychać teksty " a czemu ja to mam, a ja bym chciał tamto, a to tu nie pasuje, a bo to nie jest po mojemu"

Z doświadczenia wiem że tylko gracze którzy nie dostają broni jaka jest przypisana klasie, strzelcy wyborowi i snajperzy marudzą najczęściej na temat swojego sprzętu :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Ref

Zasada jest jedna: MM robi, co uważa za słuszne. Nigdy wszystkich nie zadowolisz, a więc staraj się zadowolić większość :).

Święte słowa Tsuki.

 

Może znalazł by się ktoś chętny na spisanie i opracowanie powiedzmy 2 lub 3 wariantów uzbrojenia dla każdej klasy. Zrobiłbym to ale się na tym nie znam. Jak by coś takiego powstało na pewno bym wprowadzał w moich misjach takie wyposażenie według wzorca. Wtedy gracz wiedziałby czego sie spodziewać zajmując dany slot, a i ułatwiło by to prace mission makerom. Nawet musząc wyposażyć się przy skrzyni miałby wskazówkę, a własciwie wytyczne jakie wyposażenie jest dla niego dopuszczalne, by zachować w miarę realność. Tak samo dowódcy mieliby przy planowaniu misji ułatwienie, bo z góry wiedzieli by jakie wyposażenie mają podlegli żołnierze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie osobiście złości i irytuje, że jak przydzieli się broń skryptowo, to słychać teksty " a czemu ja to mam, a ja bym chciał tamto, a to tu nie pasuje, a bo to nie jest po mojemu"

Z doświadczenia wiem że tylko gracze którzy nie dostają broni jaka jest przypisana klasie, strzelcy wyborowi i snajperzy marudzą najczęściej na temat swojego sprzętu :lol:

Również, da się im TAC-50 'Ee? Wole baretta...', a dasz im DMR'a... 'Co? Ja to bym chciał M110...' :roll:

 

 

BTW: Ciekawy skrypt wyszedł.

 

Click me! >.<

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten skrypt to masakra. Chyba nie ma zalet :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, nie testowałem, tylko o nim poczytałem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bronie podstawowe dodane skryptem i wybrane skrzynki w zamkniętym kontenerze o którym nie każdy wie :) Sam tak zrobiłem i jakoś problemów nie było, a ładowanie amunicji dodatkowej do ciężarówek jest również ciekawym zajęciem :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taaa, wybieram skrzynkę z USMC Weapons i co tam widzę? G36. Marines? In your dreams.

 

Lecz, jeżeli ja miałbym dać skrzynkę to jedynie jej zawartość będzie amunicją (bądź będą też wyrzutnie) ale wrzucane skryptowo.

 

Nie bawi mnie nie realistyczne wyposażenie. Takie wyposażenie mogę mieć w CoD4 albo BF2. :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to wszystko nie należy do zwykłego szeregowca, który podmieniwszy broń lub cokolwiek bez polecenia powinien ponieść konsekwencje. Skrzynki "przynależą" do dowódcy, który jeżeli uzna, że Marines ma mieć G36 to będzie miał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×