Skocz do zawartości
Piechur.

Fast & Furious (Czyli o komputerach)

Rekomendowane odpowiedzi

Słowem wstępu ten temat nie ma na celu chwaleniem się naszym sprzętem komputerowym. Raczej poszerzaniem naszej wiedzy o hardware.

Przejdę wiec do tematu, czy ktoś z naszego grona ACC zna się dobrze na Overclockingu ? Chciałbym zasięgnąć kilku cennych rad jako ze jestem totalnie zielony w tej materii. :mrgreen:

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Ja uczę się informatyki i interesuje się hardwarem, niestety nie jestem jakimś pro znawca OC bo nawet jeśli bym chciał to nie mam na czym testować bo jeśli spale swój procek to zostanę bez kompa :D. Aktualnie mam podkręconego radka HD4670 z 850/1000 na 935/1075 wiec prawie nic ale zawsze jest coś 8-) procka nie podkręcam bo po pierwsze na boxowym chłodzeniu się nie opłaca a po drugie model który posiadam nie jest zbyt podatny na OC. Karty graficzne najlepiej podkręcać za pomaca software jest parę naprawdę godnych polecenia, nawet nowsze karty posiadają możliwość zmiany napięcia za pomocą softu wiec fajna opcja jeśli ktoś chce więcej podkręcić kartę a na domyślnym napięciu krzaczy się mu grafika, jeśli chodzi o procesory to producenci płyt głównych maja swoje aplikacje do podkręcania CPU z poziomu SO ale dużo ludzi podkręca CPU w biosie. Na podkręcaniu RAM'ow się nie znam :| . Jeśli ktoś potrzebuje jakichś rad to postaram się pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Jak będę dzisiaj na TeamSpeak to porozmawiamy. Zastanawiam się nad podkręceniem mojego AMD Athlon 64 X2 5200+ ( 2,7MHz)”Brisbane”. Był bym kontent gdyby dało się go podkręcić do 3,0MHz. Płyta główna GA-M52L-S3 rev. 1.0, Bios F8. Co do samego procesora jestem pewien że pewnie da rade, gorzej z tym czy płyta na tyle pozwoli. Co do chłodzenia mam świadomość iż boxowe jest do kitu. Więc w przypadku OC z pewnością będę brał pod uwagę kupno jakiegoś lepszego coolera.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi