Skocz do zawartości
Od piątku, zmiany w systemie zapisów. Więcej informacji wkrótce.
Darek

ARMA 3!

Rekomendowane odpowiedzi

Jak kto nie grzebał w A2 i A3 przy MM i modingu to może nie wiedzieć bo nie ma porównania ale między A3 a A2 to różnice jak między niebem a ziemią na korzyść A3

A to czy te możliwości wykorzystujemy i że to wiąże się z częstymi upami to już inna kwestia.

Mimo wszystko chyba wolę grę rozwijającą się niż taka która będzie stała w miejscu... 

Edytowane przez Wyspa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Mimo wszystko chyba wolę grę rozwijającą się niż taka która będzie stała w miejscu...

Z punktu widzenia gracza to wolałbym grę w której nie dzieją się takie rzeczy jak spadki do 3fpsów i crash... Kupiłem grę a nie narzędzie developerskie...

 

Tak jak pisałem, w przypadku trójki ten stały rozwój da się jakoś usprawiedliwić ograniczonymi zasobami przed premierą. Nie będzie miejsca na takie same podejście przy kolejnej odsłonie, community zwyczajnie da sobie spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


No cóż, ta zmiana powoduje, że cały zewnętrzny content będzie musiał być przejrzany - od map po pojazdy, w celu ustalenia czy nowy cień nie będzie powodował zbytniego zaciemnienia wewnątrz obiektów. To ten rodzaj drastycznych zmian silnika, co poprzednia zmiana oświetlenia, która sporo namieszała. Nie lubię takich zmian. Po poprzedniej spędziłem prawie miesiąc czasu szarpiąc się z dostosowaniem map połyskliwości i materiałów rvmat do CH46. To bardzo zniechęcające. Nie mam nic przeciwko zmianom, ale naprawdę to aż tak niezbędne? Nie można było poczekać z tym do sequela? Mam momentami wrażenie, że A3 właśnie powoli staje się poligonem doświadczalnym (setki tysięcy testerów) elementów nowego silnika RV4. Moralność takiego postępowania jest dla mnie co najmniej wątpliwa. To jak z reklamówkami jakiegoś supermarketu - nie dość, że za nią płacisz, to jeszcze reklamujesz za darmo ten supermarket, a i tak nierzadko Ci się rozerwie bo kiepski materiał.

Niestety sami sobie jesteśmy winni. Kiedyś, gdy developer musiał wypuścić patcha łatającego błędy, to przepraszał konsumentów za zaistniały problem, ponieważ de facto dostawał on za ciężko zarobione pieniądze zwyczajny bubel, produkt nieskończony, błędny. Dzisiaj, kolejne patche wypuszczane co miesiąc nikogo nie dziwią, Developerzy z rzadka pozwolą sobie na przeprosiny, a niezliczone rzesze graczy robi za darmową grupę testerów i twórców darmowego contentu, z których zdaniem Devsi liczą się tylko wtedy gdy im to pasuje, albo gdy wprowadza to rewolucyjne, pożądane zmiany. Innymi słowy, to my rozwijamy grę za którą zapłaciliśmy, bo od początku nie dostaliśmy produktu, który był oczekiwany i pożądany. Tworzy to bardzo niedobry kierunek na przyszłość, bo jaki interes ma BIS teraz, żeby tworzyć współczesny content do A4 ? Po co ma płacić za licencje, skoro addon makerzy zrobią to za darmo za nich w kilka miesięcy? Często lepszy, bardziej dopracowany pod kątem realizmu czy funkcjonalności.

Przecież dostępność wielu tysięcy dodatków do A3 to fundament jego sprzedaży. Pomyślcie, co by się stało, gdyby wszyscy addon makerzy wstrzymali wszystkie prace i wycofali swoje addony z obiegu?

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Wtedy gracze nie mieli by symulatora pola walki.

Przykro mi, ale to działa w dwie strony - nie ma w tej chwili alternatywy dla A3.

 

BiS robi bazę, społeczność content. BiS nie jest w stanie dostarczyć takiej mocy przerobowej jaką dostarcza społeczność. To jest dwustronny zysk.

 

Addon-makerzy mogą zrezygnować z rozwoju addonów, ale wtedy przyjdą następni i zrobią to samo z czasem lepiej.

 

Bardzo mało gier ma wsparcie przez taki długi czas od premiery jak A3, a jeśli mówimy o produkcjach skierowanych do tak dużej grupy ludzi i o tak wysokim stopniu zaawansowania, myślę że można by takie policzyć na palcach jednej ręki.

Moim zdaniem to jest powód do radości, nie do narzekania. Rozwój to zmiany i niestety dotyczy to również addon-makerów. Wiem, że fajnie by było zrobić coś raz i mieć spokój, ale w takim wypadku stalibyśmy w miejscu.

 

Do tego dochodzą takie rzeczy, że przy pewnym stopniu skomplikowania produktu i przy tak ogromnej różnorodności sprzętu docelowego, przetestowanie wszystkich casów jest praktycznie niemożliwe.

 

C****** ale stabilnie to nie jest rozwiązanie. W A2 też mieliśmy pady serwera, też były przewracające się pojazdy, też byl milion problemów, tylko że nie były one rozwiązywane. Teraz kwestia jest taka, że jak coś ma błędy, działa słabo, to często BiS zamiast robić małe poprawki, zastępuje całe moduły, aby nadal rozwijać platformę, mi to pasuje, niech tylko poprawią błędy krytyczne, jak crash army.

Edytowane przez Coren
  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ależ Wy jesteście przewrażliwieni. Mogłem podać źródło obrazków... Zmiana dotyczy po pierwsze map Stratis, Altis i Tanoa a po drugie tyczy się samych budynków z wnętrzami.

 

Inne mapy mogą ale nie muszą skorzystać z takiej zmiany.

 

Pojazdów w ogóle zmiana nie dotyczy.

  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Odkopuję. [m=Coren], nam nie chodzi o to że chcemy przyjść na gotowe i dostać wszystko co tylko sobie wymarzymy w dzień premiery. Nie. I różnica między A2 i A3 definitywnie jest, i to pozytywna. Jest postęp. Z tym porównaniem do A2 chodzi o sam content. Jednostki. Zabawki. Tak naprawdę Arma 3 nie istnieje bez RHSu i jemu podobnych. Bo nikt nie chce strzelać z MXów tylko z M4. Podejście "my robimy tylko szkielet" oczywiście, jest tańsze i prostsze. Ale niebezpieczne. Bo devovie mają bardzo niewielką kontrolę co w ich grze się znajduje i z każdym nowym pomysłem muszą uważać żeby czegoś komuś nie zepsuć (wiele było aktualizacji po których trzeba było coś łatać) Nie mówię nie robić modów, niech BIS da nam wszystko, i najlepiej za 60zł. Nie. Ale nie można robić gry tak że 90% graczy polega na darmowej pracy modderów i gra bez niej dla nich nie istnieje. Bo wtedy uzależniamy się od nich kompletnie. Mody powinny być tylko dodatkiem, nie koniecznością. w A2 dało się w miarę sensownie symulować współczesne pole bitwy na gołej grze (nikt normalny nie grał bez ACE i ACRE ale dało się. Parę ładnych godzin na vanilli przesiedziałem zanim przyszedłem do ACC) w A3 nie. O to tylko nam chodzi. A przynajmniej mi. I dlatego mam nadzieję że przy następnym swoim tworze BIS powróci do korzeni. Bo jest to odrobinę męczące, musicie przyznać. Bardziej męczące niż było to na A2 właśnie dlatego że A3 jest mniej samowystarczalna (mimo że mechanicznie o niebo lepsza)

 

A teraz kącik wiadomości. SITREP 21.02

We are currently processing the feedback from the Release Candidate for the upcoming 1.68 Update (which includes the 64-bit executables). If these final tests come back positive, we intend to release the update to Main-Branch within the next few weeks. In addition, our development team is working on the various DLC listed on our 2016-17 Roadmap, which will bring new assets, playable content, and engine features and other platform improvements.

we intend to release the update to Main-Branch within the next few weeks

Czyli jeszcze poczekamy. Znaczy to że nie ma powodu żeby przyśpieszać update modów i że przez jakiś czas jeszcze wszystko będzie działać. Czy będzie działać po? zobaczymy. Nie ma co czarnych scenariuszy tworzyć Edytowane przez Tes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Kilka postów wyżej było narzekanie na to, że zmiany w grze sprawiają, że sypią się mody w A3, a nie narzekanie na content, dlatego do tego się odnosiłem.

 

No spoko, chcemy nowoczesny content ok... VBS3 zrobiony jak należy z licencjami do sprzętu...za bazową paczkę ceny podchodziły pod 3000 funtów (źródło: https://steamcommunity.com/app/107410/discussions/11/358415206079426927/ ), kiedy jeszcze był dostępny dla cywili.

Nie porównujmy BFów itp, bo po pierwsze tam maszyn i tego typu sprzętu jest dużo mniej niż faktycznie potrzebujemy w Armie a po drugie poziom ich skomplikowania jest zupełnie inny.

Moderów nikt nie ściga o licencje, a duże firmy sobie na to nie pozwolą, żeby zrobić coś bez licencji.

 

Patrząc jak ostatnio kupowałem Apexa reakcje na TS, "ale Ty wiesz, że to tylko mapa, sprzęt chujowy i tak dalej". To jest najlepsza mapa dla Army jaka do tej pory powstała i jest warta każdej złotówki, która za nią zapłaciłem. Jaki płacz by był, gdyby A4 wyszło, nawet z realistycznym sprzętem... i kosztowało jako EA 300zł, żeby po premierze skoczyć na 400zł?

 

Wszystkim nie dogodzisz, moim zdaniem jest dobrze tak jak jest teraz.

Moderzy wielokrotnie pokazali, że potrafią robić rzeczy lepiej od BiSu - ja się z tego ciesze i korzystam, bo dzięki temu BiS może się skupić na silniku gry, kiedy społeczność uzupełnia braki.

Edytowane przez Coren
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Rozmowy o tym nowoczesnym contencie były nie raz, jest nawet temat na forum BIS i fajne podsumowanie na IMFDB i te wszystkie bronie i pojazdy poza paroma wyjątkami mimo wszystko dają nam współczesne i realistyczne zabawki tylko z innymi nazwami bo "licencje":). Inna sprawa że to co ma A3 to najnowsze zabawki jakie obecnie są dostępne na rynku a ludzie widocznie wolą sprzęt z okresu mniej więcej 1990-2005 czy nawet pamiętający Vietnam (no bo w sumie cała seria M to modernizacje karabinu mającego już 50 lat :D) no i tu niestety devowie się nie wstrzelili w starych fanów serii, choć sam się im nie dziwie.

 

Patrząc na rynek gier w momencie gdy wychodziła A3, była moda na bardziej współczesne klimaty i BIS poszedł tak jak reszta branży w "modern stuff" i IMHO im się to opłaciło bo mimo wszystko community nam urosło i takie staruchu jak my co siedzą czasami nawet od czasów OFP w temacie niby są niepocieszone, ale powiedzmy szczerze... jesteśmy w mniejszości. Biznesowo dla BIS A3 była sukcesem a niekoniecznie by tak było gdyby uderzali tylko w starych fanów serii, bo tych jest po prostu za mało i na samym takim ACC i odpowiednikach BIS by się nie utrzymał (oczywiście w międzyczasie doszła maszynka do kasy nazwana DayZ, ale jego powstanie to był właściwie przypadek i raczej BIS nie mógł przewidzieć że trafi im się tak popularny produkt). 

Pewnie doszła też kwestia licencji bo niestety ale łatwiej jest zrobić nowszy sprzęt z małymi wizualnymi różnicami i nazwać go inaczej, niż zrobić taką Alternatywną Mkę, którą wszyscy znają na tyle dobrze ze byle szczegół różniący ją od prawdziwej będzie walił po oczach...

 

Możemy marudzić na klimat A3, ale trzeba sobie zdać sprawę że jednak BIS coś zrobił dobrze skoro A3 tak dobrze się sprzedało i dzięki temu możemy liczyć na rozwój serii, od premiery doszła masa ficzerów i gra ciągle z następnymi patchami zyskuje, co nie byłoby takie oczywiste w innym wypadku.

  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


TvT z ArmaWorld (oraz info o streamie) trafiło do oficjalnego SitRep-u! Liczymy na Was chłopaki!!

 

This Saturday, 8 elite teams will fight in the community-organized 'ArmAWorld Coopetition #006' tournament. In this event, teams challenge other teams in a story-based scenarios. You can watch the live stream, with commentary by the tournament's German hosts, via the video embedded below. Good luck to all competitors!

 

https://dev.arma3.com/post/sitrep-00189

 

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


I wszystko po niemiecku, trochę takie mało umiędzynarodowione wydarzenie. 

 

Tutaj: http://armaworld.de/index.php?thread/2784-coopetition-06-funkstille/ widzę dwa wolne sloty "Polnisch Streamer". Już kiedyś próbowaliście relacjonować na twichu i jakoś to szło, ktoś to oglądał (spoza acc a chyba o to chodzi). Takie lanie Niemców to mogłaby być niezła reklama ale po niemiecku to nikt tego nie będzie oglądał, prócz samych Niemców, którzy do nas raczej podań składać nie będą :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Wygląda na to, że JohnSpartan i Saul (chłopaki od F/A-18) założyli własne studio i pracują nad Jets DLC. Co ciekawe, kolejny w planach mieli USS Freedom, lotniskowiec floty. Taki właśnie, na jakim miałyby lądować samoloty Jets DLC wyposażone w hak i na jakim pracują załogi techniczne których motion cap widać na ostatnim filmie BIS...

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...