Skocz do zawartości
Newerty

waitUnitl - jak użyć?

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję aby AI'k przed wyruszeniem do kolejnego waypoint'a odczekał kilka minut, lub aby ruszył kiedy spełnione zostaną jakieś warunki (np. oddział niebieskich przekroczy jakiś ptk na mapie). Już 2gi dzień szukam rozwiązania, a przykłady ze strony http://community.bistudio.com/wiki/waitUntil nie wiele mi wyjaśniły.

 

Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz użyć punktów nawigacyjnych zsynchronizowanych z wyzwalaczami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1].Możesz wpisać w wyzwalaczu lub waypoincie czas [minimalny, średni i maksymalny].

2].Możesz wstawić bezpośrednio na jednostce dowódcy grupy waypoint 1 [straż, warta, ruszaj] i dopiero później wp2 - gdzie tam ci pasuje. Po czym przeciągnij sychronizację z wyzwalacza na umieszczony na jednostce wp1. W efekcie jednostka będzie stać w miejscu do póki nie zostanie spełniony warunek określony w wyzwalaczu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Martiez właśnie chodzi mi o to co napisałes w ptk. 1. Tylko nigdzie nie mogę znaleźć jak dokładnie powinienem sformułować waitUntil, aby AI'k ruszył minimalnie po 5 minutach... Mógłbyś napisać 3 gotowe przykłady (dla średniego, minimalnego i maksymalnego czasu czekania) ?

 

Bo ptk. 2 jednak odpada, zbyt duża powtarzalność podczas przechodzenia misji 2gi czy 3ci raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aby dokładnie nadać czas rozpoczęcia działania [w wyzwalaczu lub waypoincie] wpisujesz w wszystkich polach [minimalny, średni, maksymalny] tę samą liczbę. Wartość podana jest w sekundach, więc dla 5 minut będzie to 300.

Jeśli zaś chcesz by czas ten był mniej przewidywalny - wypełniasz tylko minimalny i maksymalny. Rzeczywisty czas reakcji będzie wtedy losową po między tymi dwoma liczbami. Średnia to dominanta, która jest jakoby sugerowana i najczęstsza.

Tak więc, jeśli dobrze zrozumiałem, chcesz by jednostki reagowały po dość losowym czasie, ale minimum 5 minutach. Dlatego dla wartości min. wpisz 300, średnią zostaw, maksymalną wpisz 400 [8minut] lub więcej.

Tutaj masz szczegółowy opis do edytora[co prawda to OFP1, ale te same zasady z grubsza]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha czyli w ogóle nie muszę używać "waitUntil", ani żadnego innego skryptu... To wiele wyjaśnia, bo czytając twój poprzedni post myślałem że muszę napisać waitUntil z maksymalnym/minimalny/średnim czasem. A wczoraj się nawet zastanawiałem czym jest ten "Limit czasu" w oknie wp. Dzięki bardzo.

 

---

A jeszcze takie pytanie trochę odbiegające od tematu. Jak w edytorze postawić już uzbrojoną minę? Wszystkie miny jakie stawiam są nieuzbrojone i dopiero jak w grze je uzbroje to wybuchają po najechaniu/nastąpieniu na nie. (Skrypt pola minowego odpada, bo ja potrzebuję 3-4 "zagubionych" min)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...prosto na zasadzie wyzwalacza.

 

wstawiasz w wyzwalaczu np aktywowany przez BLUFOR albo przez wszystkich.

null = []execVM "MINA.sqf";

następnie tworzysz MINA.sqf i wrzucasz go do folderu z misją

private ["_pos"];

_pos = MINA ModelToWorld [0,0,0];
bomb="Bo_GBU12_LGB" createVehicle _pos;

Bo_GBU12_LGB - to niezłe walnięcie, bardziej pasuje do IED. Musisz poszukać czegoś bardziej adekwatnego > tutaj http://browser.dev-heaven.net/cfg_magazines/classlist

 

i jeszcze tworzysz obiekt który nazywasz MINA.

 

minusem jest to, że nie da się takiej miny rozbroić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałeś dodać NOON, że rozmiar wyzwalacza powinien być równy zasięgowi aktywacji miny i że trigger powinien na niej stać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałeś dodać NOON, że rozmiar wyzwalacza powinien być równy zasięgowi aktywacji miny i że trigger powinien na niej stać.

Zgadza się. Trzeba to oczywiście założyć przy ustawieniu tego.

 

Właśnie sobie przypomniałem jak kiedyś przez to straciłem pół dnia bo mi wybuchało nie tu gdzie trzeba - bo mi się zapomniało tego sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×