Skocz do zawartości
Newerty

Briefing

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z briefing'iem do misji... Po prostu nie działa...

Zawartość pliku init.sqf:

[] execVM "briefing.sqf";

Zawartość pliku briefing.sqf:

// A2BM W     110
// DO NOT EDIT THIS FILE

waitUntil {!(isNull player)};
waitUntil {player==player};
switch (side player) do
{
case WEST:
{
player createDiaryRecord ["Diary",["Sytuacja","W rosyjskiej strefie kontroli na Czarnorusi prawdopodobnie zestrzelony zostal amerykanski samolot transportowy. Nie wiadomo czy ktokolwiek przezyl. Zadaniem rosyjskiego oddzialu Specnaz jest odnalezienie wraku, i ewakuacja ewentualnych ocalalych. Nie mniej waznym rozkazem jest zbadanie okolicznosci w jakich doszlo do katastrofy."]];
player createDiaryRecord ["Diary",["Plan dzialania","Jest godzina 5:20 rano. O godzinie 5:13 zostalismy trafieni pociskiem przeciw lotniczym. Udalo nam sie posadzic samolot na jakiejs polanie. Oficerowie nie zyje. Musimy szukac pomocy u Rosjan."]];
player createDiaryRecord ["Diary",["Zadanie","Dojsc do rosyjskiej bazy"]];

obj1=player createSimpleTask ["Dojsc do rosyjskiej bazy"];
obj1 setSimpleTaskDescription ["Znalezc i dojsc do rosyjskiej bazy","_NazwaZadania","_NazwaZadania"];

};
case EAST:
{
player createDiaryRecord ["Diary",["Sytuacja","W rosyjskiej strefie kontroli na Czarnorusi prawdopodobnie zestrzelony zostal amerykanski samolot transportowy. Nie wiadomo czy ktokolwiek przezyl. Zadaniem rosyjskiego oddzialu Specnaz jest odnalezienie wraku, i ewakuacja ewentualnych ocalalych. Nie mniej waznym rozkazem jest zbadanie okolicznosci w jakich doszlo do katastrofy."]];
player createDiaryRecord ["Diary",["Plan dzialania","Jest godzina 5:20 rano. Ok godziny 5:10 prawdopodobnie zestrzelony zostal amerykanski samolot transportowy. Ruszacie do akcji jako oddzial ratowniczo-szturmowy. Do dyspozycji macie wszystko to co znajduje sie na lotnisku. Podejrzewa sie ze odpowiedzialnymi za katastrofe są czarnoruscy przemytnicy broni, ktorzy mają punkt przerzutowy gdzies w okolicy miejsca zestrzelenia. Nalezy ich zneutralizowac. Jezeli znajdziecie zywych Amerykanow odeskortujcie ich do bazy - nie strzelajcie pod zadnym pozorem!"]];
player createDiaryRecord ["Diary",["Zadanie 1","Zbadac okolicznosci katastrofy i weliminowanie ewentualnych zagrozen"]];
player createDiaryRecord ["Diary",["Zadanie 2","Odeskortowanie do bazy ewentualnych rozbitkow"]];

obj1=player createSimpleTask ["Odeskortowanie do bazy rozbitkow"];
obj1 setSimpleTaskDescription ["Zabierz rozbitkow do bazy","_NazwaZadania","_NazwaZadania"];

obj2=player createSimpleTask ["Zbadaj okolicznosci katastrofy i weliminuj ewentualne zagrozenia"];
obj2 setSimpleTaskDescription ["Zbadaj okolicznosci katastrofy i weliminuj ewentualne zagrozenia","_NazwaZadania","_NazwaZadania"];

};
};
Konsultowałem się ze spitfire'em na ts'ie, używałem jego pliku init.sqf, robiłem briefing w html'u tak jak jest na wiki bis'u, próbowałem załadować briefing z innych misji - za nic w świecie briefing nie jest wyświetlany... Co robię źle?

Dodam, że overwiew.html i description.ext ładują się poprawnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może sprawdzasz w edytorze? W edytorze briefing nie działa. Musisz odpalić w grze wieloosobowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aż tak głupi nie jestem =]7 Poza tym pisałem że overview.html i description.ext ładowane i wyświetlane są poprawnie - a je też zobaczyć możemy tylko w grze wieloosobowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, co tobie kolega Barney wmawia, ale briefing działa w podglądzie misji z edytora (w samym edytorze, prawda, nie działa, ale w samym edytorze też nie możemy biegać i strzelać). Sprawdź swój briefing.sqf Squintem. Nakrzyczy na ciebie, co źle zrobiłeś, a nawet sam poprawi część błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odpal sobie multi i briefing się pojawi.

Jeżeli single to musi być briefing.html (pusty) z tego co pamiętam jeszcze wrzucony do katalogu z misją

 

Zmiennych nie prześlesz w cudzysłowiu "_NazwaZadania"

 

"Odeskortowanie do bazy rozbitkow" - niektórzy mogą się zastanawiać "gdzie jest ta baza rozbitków??" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ Newerty

problem jest w pliku init.sqf, w wywołaniu briefingu.sqf.

Wpisz na początku skryptu:

 

nul = execVM "briefing.sqf";

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co kolega Laxetis Wam wmawia ale briefing w podlądzie edytora nie działa.

Z informacji na stronie: http://www.armacenter.pl/index.php/twor ... edytor-165

wynika, że: "- Briefingu nie widać w podglądzie edytora (SP). Musisz przekopiować misję z folderu Missions do MPMissions w katalogu użytkownika, po czym założyć serwer MP (może być prywatny, na LANie) i tam sprawdzić. "

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może mam jakąś wersję PRO edytora (nie wiem, nic dodatkowo nie płaciłem), ale mój edytor w podglądzie (po niewielkim opóźnieniu) wczytuje brief dla jednostki ustawionej jako gracz.

 

A co do TaskMastera - szczerze odradzam. Oskryptowanie briefingu jest najprostszym do wykonania skryptem. Jak ktoś temu nie daje rady, niech lepiej poważnie zastanowi się nad korkami z podstaw programowania. TaskMaster wrzuca dużo swojego śmiecia do briefu (nawet komentarze są śmieciem, pamiętajcie, że pliki .sqf to zwykłe pliki ASCII i każdy znak to ~1 B) i niepotrzebnego kodu (po co case dla strony cywilnej, skoro i tak nigdy się nie wykona?).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Laxentis, przyznaję rację. Rzeczywiście teraz w podglądzie widać briefing. Informacje zawarte na cytowanej stronie chyba są nieaktualne. Może patch wprowadził jakieś zmiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam - literówka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

problem jest w pliku init.sqf, w wywołaniu briefingu.sqf.

Wpisz na początku skryptu:

 

nul = execVM "briefing.sqf";
Nie działa... Próbowałem też:

nul=execVM "briefing.sql";

A co do briefingu, jest to wczesna alpha, pisana na szybko - jeszcze go poprawię, jak tylko zacznie działać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie działa co oznacza że plik briefing.sqf jest prawidłowy.

"briefing.sql";

- a co to za dziwadło ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry, literówka w poście... Przyzwyczaiłem się już do operowania na plikach sql i tak mi zostało.

 

Więc co jest nie tak skoro u ciebie to działa... ? Misję odpalam na Lan'ie... Cholera, że też zawsze muszą mi się przytrafić takie dziwne rzeczy...

 

Na dedyku misja zupełnie nie odpala... Wraca do ekranu wyboru misji...? :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jest to problem z description.ext

Spróbuj odpalić bez niego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez description.ext na dedyku też nie odpala... huh... Dobra skończę misje, napiszę briefing lepszy i dam do testów... Może u mnie się dzieją jakieś dziwne rzeczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany briefing zapisywałem w kodowaniu UTF-8, po zmianie kodowania znaków na ANSI briefing działa jak ta lala. Dziękuję wszystkim za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze zapisuje briefing w kodowaniu UTF-8 i nigdy nie miałem problemów z działaniem briefingu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...