Skocz do zawartości
Newerty

Briefing

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z briefing'iem do misji... Po prostu nie działa...

Zawartość pliku init.sqf:

[] execVM "briefing.sqf";

Zawartość pliku briefing.sqf:

// A2BM W     110
// DO NOT EDIT THIS FILE

waitUntil {!(isNull player)};
waitUntil {player==player};
switch (side player) do
{
case WEST:
{
player createDiaryRecord ["Diary",["Sytuacja","W rosyjskiej strefie kontroli na Czarnorusi prawdopodobnie zestrzelony zostal amerykanski samolot transportowy. Nie wiadomo czy ktokolwiek przezyl. Zadaniem rosyjskiego oddzialu Specnaz jest odnalezienie wraku, i ewakuacja ewentualnych ocalalych. Nie mniej waznym rozkazem jest zbadanie okolicznosci w jakich doszlo do katastrofy."]];
player createDiaryRecord ["Diary",["Plan dzialania","Jest godzina 5:20 rano. O godzinie 5:13 zostalismy trafieni pociskiem przeciw lotniczym. Udalo nam sie posadzic samolot na jakiejs polanie. Oficerowie nie zyje. Musimy szukac pomocy u Rosjan."]];
player createDiaryRecord ["Diary",["Zadanie","Dojsc do rosyjskiej bazy"]];

obj1=player createSimpleTask ["Dojsc do rosyjskiej bazy"];
obj1 setSimpleTaskDescription ["Znalezc i dojsc do rosyjskiej bazy","_NazwaZadania","_NazwaZadania"];

};
case EAST:
{
player createDiaryRecord ["Diary",["Sytuacja","W rosyjskiej strefie kontroli na Czarnorusi prawdopodobnie zestrzelony zostal amerykanski samolot transportowy. Nie wiadomo czy ktokolwiek przezyl. Zadaniem rosyjskiego oddzialu Specnaz jest odnalezienie wraku, i ewakuacja ewentualnych ocalalych. Nie mniej waznym rozkazem jest zbadanie okolicznosci w jakich doszlo do katastrofy."]];
player createDiaryRecord ["Diary",["Plan dzialania","Jest godzina 5:20 rano. Ok godziny 5:10 prawdopodobnie zestrzelony zostal amerykanski samolot transportowy. Ruszacie do akcji jako oddzial ratowniczo-szturmowy. Do dyspozycji macie wszystko to co znajduje sie na lotnisku. Podejrzewa sie ze odpowiedzialnymi za katastrofe są czarnoruscy przemytnicy broni, ktorzy mają punkt przerzutowy gdzies w okolicy miejsca zestrzelenia. Nalezy ich zneutralizowac. Jezeli znajdziecie zywych Amerykanow odeskortujcie ich do bazy - nie strzelajcie pod zadnym pozorem!"]];
player createDiaryRecord ["Diary",["Zadanie 1","Zbadac okolicznosci katastrofy i weliminowanie ewentualnych zagrozen"]];
player createDiaryRecord ["Diary",["Zadanie 2","Odeskortowanie do bazy ewentualnych rozbitkow"]];

obj1=player createSimpleTask ["Odeskortowanie do bazy rozbitkow"];
obj1 setSimpleTaskDescription ["Zabierz rozbitkow do bazy","_NazwaZadania","_NazwaZadania"];

obj2=player createSimpleTask ["Zbadaj okolicznosci katastrofy i weliminuj ewentualne zagrozenia"];
obj2 setSimpleTaskDescription ["Zbadaj okolicznosci katastrofy i weliminuj ewentualne zagrozenia","_NazwaZadania","_NazwaZadania"];

};
};
Konsultowałem się ze spitfire'em na ts'ie, używałem jego pliku init.sqf, robiłem briefing w html'u tak jak jest na wiki bis'u, próbowałem załadować briefing z innych misji - za nic w świecie briefing nie jest wyświetlany... Co robię źle?

Dodam, że overwiew.html i description.ext ładują się poprawnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może sprawdzasz w edytorze? W edytorze briefing nie działa. Musisz odpalić w grze wieloosobowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aż tak głupi nie jestem =]7 Poza tym pisałem że overview.html i description.ext ładowane i wyświetlane są poprawnie - a je też zobaczyć możemy tylko w grze wieloosobowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, co tobie kolega Barney wmawia, ale briefing działa w podglądzie misji z edytora (w samym edytorze, prawda, nie działa, ale w samym edytorze też nie możemy biegać i strzelać). Sprawdź swój briefing.sqf Squintem. Nakrzyczy na ciebie, co źle zrobiłeś, a nawet sam poprawi część błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odpal sobie multi i briefing się pojawi.

Jeżeli single to musi być briefing.html (pusty) z tego co pamiętam jeszcze wrzucony do katalogu z misją

 

Zmiennych nie prześlesz w cudzysłowiu "_NazwaZadania"

 

"Odeskortowanie do bazy rozbitkow" - niektórzy mogą się zastanawiać "gdzie jest ta baza rozbitków??" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ Newerty

problem jest w pliku init.sqf, w wywołaniu briefingu.sqf.

Wpisz na początku skryptu:

 

nul = execVM "briefing.sqf";

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co kolega Laxetis Wam wmawia ale briefing w podlądzie edytora nie działa.

Z informacji na stronie: http://www.armacenter.pl/index.php/twor ... edytor-165

wynika, że: "- Briefingu nie widać w podglądzie edytora (SP). Musisz przekopiować misję z folderu Missions do MPMissions w katalogu użytkownika, po czym założyć serwer MP (może być prywatny, na LANie) i tam sprawdzić. "

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może mam jakąś wersję PRO edytora (nie wiem, nic dodatkowo nie płaciłem), ale mój edytor w podglądzie (po niewielkim opóźnieniu) wczytuje brief dla jednostki ustawionej jako gracz.

 

A co do TaskMastera - szczerze odradzam. Oskryptowanie briefingu jest najprostszym do wykonania skryptem. Jak ktoś temu nie daje rady, niech lepiej poważnie zastanowi się nad korkami z podstaw programowania. TaskMaster wrzuca dużo swojego śmiecia do briefu (nawet komentarze są śmieciem, pamiętajcie, że pliki .sqf to zwykłe pliki ASCII i każdy znak to ~1 B) i niepotrzebnego kodu (po co case dla strony cywilnej, skoro i tak nigdy się nie wykona?).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Laxentis, przyznaję rację. Rzeczywiście teraz w podglądzie widać briefing. Informacje zawarte na cytowanej stronie chyba są nieaktualne. Może patch wprowadził jakieś zmiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

problem jest w pliku init.sqf, w wywołaniu briefingu.sqf.

Wpisz na początku skryptu:

 

nul = execVM "briefing.sqf";
Nie działa... Próbowałem też:

nul=execVM "briefing.sql";

A co do briefingu, jest to wczesna alpha, pisana na szybko - jeszcze go poprawię, jak tylko zacznie działać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie działa co oznacza że plik briefing.sqf jest prawidłowy.

"briefing.sql";

- a co to za dziwadło ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry, literówka w poście... Przyzwyczaiłem się już do operowania na plikach sql i tak mi zostało.

 

Więc co jest nie tak skoro u ciebie to działa... ? Misję odpalam na Lan'ie... Cholera, że też zawsze muszą mi się przytrafić takie dziwne rzeczy...

 

Na dedyku misja zupełnie nie odpala... Wraca do ekranu wyboru misji...? :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jest to problem z description.ext

Spróbuj odpalić bez niego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez description.ext na dedyku też nie odpala... huh... Dobra skończę misje, napiszę briefing lepszy i dam do testów... Może u mnie się dzieją jakieś dziwne rzeczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany briefing zapisywałem w kodowaniu UTF-8, po zmianie kodowania znaków na ANSI briefing działa jak ta lala. Dziękuję wszystkim za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze zapisuje briefing w kodowaniu UTF-8 i nigdy nie miałem problemów z działaniem briefingu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×