Skocz do zawartości
Piteq

Kilka pytań

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam kilka głupich (prostych?) pytań:

 

1. Jak zrobić misję coop? potrzebny jest jakiś skrypt? Czy wystarczy ustawić postacie jako grywalne?

 

2.Czy w coopie boty mogą pomagać graczom? np. gracz - kapitan boty - jego oddział

 

3.Czy ACE trzeba dodawać jakoś do misji czy wystarczy że będzie wrzucone do plików gry w serwerze jak w cliencie?

 

Z góry wielkie dzięki. Piteq.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednym słowem prosisz o wytłumaczenie jak się robi misje w Armie. Nie szybko uzyskasz odpowiedzi :)

 

Polecam ściągnąć parę już gotowych misji i przyjrzeć się ich budowie, potestować, poeksperymentować. Przeszukaj także polskie fora czy portale internetowe o Armie, z pewnością są tam odpowiedzi na twoje pytania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Tak - ustaw graczy na "grywalne". Nie zapomnij wyłączyć respawnów w description.ext.

2. Jeżeli boty będą po tej samej stronie, co gracze to tak - jeżeli zobaczą wroga to będą go atakowali, ale aby ustawić im zadania trzeba się bardziej nagimnastykować.

3. To, czy ACE jest "dodane", czy też nie jest konsekwencją tego, czy użyłeś w misji elementów pochodzących z ACE (bronie, moduły, pojazdy). Jeżeli tworzysz misję z włączonym ACE, to najprawdopodobniej będzie on działał.

 

Poza tym - to, co pisze Nextor. Robienie w armie misji jest dość pracochłonne i skomplikowane, a więc nie jest czymś, na co można odpowiedzieć w 3 słowach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o naukę to wciąż się kształcę. tsuki dzięki za 1. i 2. co do trzeciego: nie chodzi mi o bronie itp. tylko np zaawansowane leczenie podpieranie broni i przewożenie pojazdów helikopterem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do leczenia potrzebne są medykamenty, które musisz wstawić do misji.

Do przenoszenia pojazdów potrzebne są liny, które musisz wstawić w edytorze.

Wstawiając te obiekty (np. w skrzynkach) powodujesz, że misja nie uruchomi się bez ACE (inaczej mówiąc - wymaga go). Dodatkowo - leczenie ACE wymaga uruchomienia odpowiedniego modułu (system obrażeń chyba).

Jeżeli chodzi o podpieranie broni, to ono nie wymaga żadnych dodatkowych kombinacji i wystarczy odpalić misję z ACE. Zwykłe misje, nie robione pod konkretny mod, możesz odpalić w dowolnej kombinacji modów i będą one działały normalnie o ile nie wymagają żadnych specjalnych obiektów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak... ale jak dorzucić do misji ACE (lub konkretny moduł) ? I jeszcze jedno: jak w punkcie nawigacyjnym WAIT określić aby oddział wyruszył do następnego punktu o określonej godzinie np. 8:30

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do wstawiania modułów: nie szukałeś.Otwórz edytor i się rozejrzyj.

Co do startowania o odpowiedniej godzinie - jeżeli mają oni ruszyć z waypointu w którym zostali wstawieni, to sprawdź o której zaczyna się misja i każ im czekać X minut aż rozpocznie się dana godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wstawianie modułów: Widzę że w edytorze pod klawiszem F7 są moduły... Ale nie wiem jak sie je obsługuje... Jest jednostka, nazwa i uruchamianie... Ale o co chodzi??

 

Co do godziny... Jest tam ramka limit czasu, wpisywałem tam min. 1 średnio 1 i max 1. poczekałem tam minute i nic...

 

A jeszcze jedno pytanko... Gram w Arme na laptopie a słyszałem że klawiszem od ACE jest prawy znaczek windowsa... da sie to zmienić?

 

Wiem że zadaje głupie pytania i połowa z was wali głową w monitor ale nie od razu Rzym zbudowano i miło byłoby gdybyście pomogli. ;) dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby zaoszczędzić nam walenia głową w monitor użyj opcji szukaj w Google ;>

 

Mission Makingu nie da się nauczyć w kilka godzin, wyjaśnić w kilku słowach, zdaniach. Sam dłubię w edytorze od dobrych 2 tygodni a i tak wiele się nie nauczyłem. Tak jak ktoś już pisał, weź ściągnij kilka gotowych misji, otwórz je w edytorze i przeanalizuj. Jeżeli już bardzo chcesz się czegoś nauczyć to zapisz się na lekcje do kadryla bo akurat tak się składa, że prowadzi jakieś szkolenie dla chętnych, tylko nie wiem czy wyrazi zgodę bo zajęcia się rozpoczęły się już jakiś tydzień temu.

 

Co do pytań zadawaj je w odpowiednich działach bo co jak co to tutaj tego pilnuje się nad wyraz szczególnie. Odpowiadając już na pytanie. Tak da się zmienić wystarczy znać podstawy elementarnego myślenia i wiązania ze sobą poszczególnych czynności. Nie zawsze można iść na łatwiznę ;>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś jest zbyt leniwy lub komuś naprawdę się śpieszy, może skorzystać z asystenta tworzenia misji, który jest dostępny w multi przy tworzeniu serwera lub gdzieś w singlu (dokładnie nie wiem gdzie). Tam wystarczy porostawiać markery, ponazywać je, wybrać cele itp. Resztę robi ArmA2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale Asystent nie pozwala stworzyć misji coop... A ja chcę takową zrobić.

 

A może ktoś dokładnie wyjaśnić tą zmianę przycisku? Albo chociaż gdzie szukać... Bo w moim laptopie nie ma prawego windowsa więc mam problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem że byłem złym uczniem... teraz jest troche lepiej. Co do postu wyżej: nie mam CO tylko samą ArmE II a tam nie ma takiego menu. I jeszcze pytanie: Dodałem moduł : Włącz system obrażeń (czy jakoś tak) ten z ACE. dodałem 4 jednostki w tym sanitariusz. Jedną postacią zraniłem swojego człowieka, przełączam sie na sani, podchodze do rannego i mam dwie opcje : opatrz cośtam cośtam i wylecz cośtam cośtam. obie nie działają ;( wie ktoś czemu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem że byłem złym uczniem... teraz jest troche lepiej. Co do postu wyżej: nie mam CO tylko samą ArmE II a tam nie ma takiego menu. I jeszcze pytanie: Dodałem moduł : Włącz system obrażeń (czy jakoś tak) ten z ACE. dodałem 4 jednostki w tym sanitariusz. Jedną postacią zraniłem swojego człowieka, przełączam sie na sani, podchodze do rannego i mam dwie opcje : opatrz cośtam cośtam i wylecz cośtam cośtam. obie nie działają ;( wie ktoś czemu?

Bo są to opcje BIS-owskie (Armowskie), które po użyciu modułu ACE'a (włącz system obrażeń) nie działają. W ACE'ie aby wyleczyć kogoś, podchodzisz do niego, wciskasz prawy Windows i tam masz opcję zbadaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha... a gdzie mogę szukać zmiany przycisku od ACE?? ponieważ w laptopie nie ma prawego okienka Win. Mam tylko ArmE II bez OA. I jeszcze pytanko: pobrałem CBA i był tam tylko folder @CBA a gra mówi mi że musze mieć jeszcze @CBA_A2. jak to naprawić?

 

EDIT: Przycisk znalazłem i zmieniłem. (jestem z siebie dumny). Leczenie też działa. Ale problem CBA istnieje dalej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam tylko ArmE II bez OA. I jeszcze pytanko: pobrałem CBA i był tam tylko folder @CBA a gra mówi mi że musze mieć jeszcze @CBA_A2. jak to naprawić?

 

 

Ściągnij, wypakuj, wrzuć.

http://www.armaholic.com/page.php?id=13628

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko śmiga wieeeelkie dzięki :D Mam jeszcze taki problem: Jak kazać oddziałowi iść do nast. punktu nawigacyjnego gdy np. jakiś obiekt jest zniszczony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aby to zrobić nie potrzeba jakichś zaawansowanych umiejętności ale na pewno trzeba być obeznanym co nie co w edytorze, naprawdę poczytaj jakieś poradniki na temat edytowania/tworzenia misji (np. na Armacenter) zanim zadasz jakiekolwiek pytanie. Dopiero miałem 2 lekcje z mission making'u ale wydaje mi się że musisz pokombinować z funkcją alive lub damage.

 

@Piotr

Ja zrozumiałem że to ma być oskryptowana czynność :eh:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko śmiga wieeeelkie dzięki :D Mam jeszcze taki problem: Jak kazać oddziałowi iść do nast. punktu nawigacyjnego gdy np. jakiś obiekt jest zniszczony?

http://wiki.arma2coop.pl/index.php/Wyzwalacz#Typ

 

Edit : W takim razie to inaczej. Może to ci podsunie jakiś pomysł? Dokładnie typ "zmiana".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tutorial - link

 

Zajrzyj na kanał tego użytkownika. Zamieścił on kilka ciekawych tutoriali, które nauczą cię podstaw edytora. Jest tam miedzy innymi odpowiedź na twoje pytanie. Wszystko łopatologicznie pokazane. Ja moją przygodę z edytorem zacząłem od tych tutoriali. Miłego oglądania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh... właśnie znalazłem te tutoriale... bardzo dobre. Teraz mam troszke inne pytanie: Jak używać radia? W sensie tej radiostacji...

 

EDIT: I czemu ciągnięcie martwego/rannego kolegi/wroga czasem działa a czasem ja?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh... właśnie znalazłem te tutoriale... bardzo dobre. Teraz mam troszke inne pytanie: Jak używać radia? W sensie tej radiostacji...

 

EDIT: I czemu ciągnięcie martwego/rannego kolegi/wroga czasem działa a czasem ja?

Ciągnięcie martwego nie działa, rannego - powinno działać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ej chłopaki to może napiszmy jakieś faq czy coś np. jak korzystać z wyszukiwarki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możecie... napewno się przyda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×