Skocz do zawartości
GieNkoV

Szkółka latania - DCS: World

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wiem że sporo osób tutaj posiada DCS A-10C, nie każdy jednak potrafi go dobrze obsługiwać, dlatego chciałbym zorganizować szkolenie, na którym zostałoby opisane: kokpit, start, nawigacja, lądowanie, systemy uzbrojenia, systemy obrony etc., no może nie wszystko na raz... Poniżej lista, osoby doświadczone, chcące pomóc proszę o wpisanie się na listę pomocników. Sloty nie ograniczone. Szkolenie odbędzie się na serwerze multiplayer.

 

Prowadzący: [m=gienkov]

 

Pomocnicy:

  1. .
  2. .
  3. .
  4. ...

Chętni:

  1. .
  2. .
  3. .
  4. .
  5. .

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prowadzący: [m=gienkov]

Pomocnicy:

  • [m=Doman] - A10C, Ka-50, Su-25
  • [m=Adam] -A10C, UH-1(tak jakby :P) po swietach przed 30 grudnia 
  • .
  • .
  • ...
Chętni:
  • [m=Zniwiarz]
  • [m=Zielony]
  • [m=Szakal]
  • [m=Intruzik] Pasuje mi dowolny termin
  • .
  • .
  • .
Edytowane przez Adam
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do terminu - nie wcześniej niż 4. stycznia, ale nie musicie na mnie czekać. ;)

To co mnie szczególnie interesuje jeżeli chodzi o A10C:
1. Nawigacja, bo korzystam tylko z TAD i waypointów.
2. Lądowania, bo ląduje tylko "na oko"
3. Radio

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skorzystam z "tematu" i się podczepię z moim pytaniem, tudzież ktoś będzie mi w stanie odpowiedzieć, choć po ostatnim pytaniu (na TS) o to, czy można przesuwać czat w górę i dół coby zobaczyć co było napisane wcześniej, mam mieszane odczucia.

 

Tak więc, chciałem zapytać czy ktoś z weteranów DCSa ma pojęcie jak wyłączyć dym ze zniszczonych pojazdów, ewentualnie pokieruje mnie na odpowiednie pliki w grze. Już sobie poradziłem z niszczącym efektem (dla komputera) wybuchających rakiet z UH-1H czy Mi-8 lub wszelkich innych niekierowanych rakiet, po prostu usuwając odpowiednie pliki (działa na multi i nie robi problemów). Niestety dym ze zniszczonych pojazdów, szczególnie w dużej grupie to wciąż zabójca FPS-ów i jestem gotowy go poświęcić byle nie mieć pokazu slajdów.

 

Przekopałem internet w poszukiwaniu odpowiedzi, ale niestety wszelkie rozwiązania są z przed wersji 1.2.6, która to namieszała w plikach gry i teraz już chyba nic nie jest takie samo jak było, a co sprowadza się do tego, że wszelkie rozwiązania nie mają teraz swoich odpowiedników w aktualnych plikach gry. Za to chyba o wiele łatwiej jest znaleźć informacje/mody dla masochistów, którzy chcą sobie zwiększyć ilość tego dymu i podwyższyć jego "jakość".

 

Może ktoś z was już próbował usunąć ten dym bądź ustawić go tak, aby trwał jak najkrócej (kilka/kilkanaście sekund) tylko po to, by było widać, że pojazd został zniszczony. Same wraki gdy już dym się ulotni nie mają praktycznie wpływu na FPSy, tak samo nie czuję spadku klatek, gdy jedzie sobie kolumna pojazdów, którą zaraz zniszczę, więc jedynym winowajcą jest ten dym z wraków (oczywiście mowa o leceniu w stronę tego dymu mając go w polu widzenia, po "odwróceniu się plecami" do niego FPSy rosną).

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś z was już próbował usunąć ten dym bądź ustawić go tak, aby trwał jak najkrócej (kilka/kilkanaście sekund) tylko po to, by było widać, że pojazd został zniszczony.

 

Osobiście nie grzebałem nic z dymem ale wiem co i jak. Jest to proste ale dość czasochłonne bo trzeba pozamieniać parametry w pliku każdego pojazdu lądowego z DCSa (można też oczywiście zmodyfikować tylko np. plotki lub czołgi a ciężarówki zostawić)

Pliki znajdziesz  tu: \DCS World\Scripts\Database\vehicles

I dalej, folder z rodzajem pojazdu a następnie sam plik .lua danego polazdu. Otwierasz .lua i szukasz podsekcji --Burning after hit W owej podsekcji znajdziesz to:

 

GT.visual.fire_size = 1.0; --relative burning size

GT.visual.fire_pos[1] = 0; -- center of burn at long axis shift(meters)

GT.visual.fire_pos[2] = 0; -- center of burn shift at vertical shift(meters)

GT.visual.fire_pos[3] = 0; -- center of burn at transverse axis shift(meters)

GT.visual.fire_time = 1200; --burning time (seconds)

 

Dalej chyba sobie poradzisz ;]

  • Upvote 2
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i zajebiście, o coś takiego mi chodziło i nie wiem czy znalazłbym to gdzie indziej w całym internecie. Przerobienie czasu dla wszystkich pojazdów (wszędzie ustawiłem na 20 sekund) chwilkę mi zajęło, czyli jakieś 15-20min, ale myślę, że było warto. Teraz pojazdy podymią te kilkadziesiąt sekund i wreszcie nie mam tego spadku FPS od nagromadzonych wraków, które się palą średnio 1000 sekund normalnie.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że kokpit już znacie. ;) Więc teraz idąc dalej napiszcie czego chcieliście się nauczyć, lub która rzecz stwarza problemy. Wiem, że wszystkiego można się nauczyć oglądając filmiki - tylko na pytania nie ma kto odpowiedzieć ;)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znowu zadam parę pytań dotyczących problemów z FPSami, może ktoś będzie znał odpowiedź na chociaż część z nich, bo po długich poszukiwaniach w internecie znowu znajduję tylko spekulacje i inny niedziałający już badziew.
 
1. Chmury - Latanie w chmurach czy zwyczajne przelatywanie przez nie, powoduje u mnie duży spadek FPSów, z resztą wiele osób ma tak samo i to mimo posiadania bardzo dobrych komputerów. Pewnie to wszystko jest związane z cząsteczkami dymu i ich jakością, w zasadzie dzieje się to samo, co przy dużej ilości dymu z pojazdów. Z tego co wyczytałem na ten przykład, w samym module DCS A-10C dym działał lepiej (mniej zżerał FPSy) niż obecny zaimplementowany w DCS World. Ogólne pytanie czy ktoś zna jakieś "lekarstwo" na zżerające FPSy chmury, coś jak podmiana plików z innego modułu na te "lżejsze" bądź zmniejszenie ich ogólnej jakości przez edycję odpowiednich plików?
 
2. Dym z 0.50cal w P-51 - W zasadzie to samo co i z dymem/chmurami, czyli "cząsteczkami dymu". Duże spadki klatek tylko w czasie wystrzeliwania pocisków z "półcalówek" gdy widoczna jest "biała chmura dymu" na obu skrzydłach. Znów wiele osób tak ma i to z bardzo mocnymi komputerami, z każdą aktualizacją czekają aż sytuacja się poprawi. Chyba najbardziej prosta i oczywista (mogłoby się tak wydawać) czynność, to usunięcie odpowiadającego temu zjawisku pliku i po prostu pozbycie się dymu w czasie strzelania (to by mi najbardziej odpowiadało).
Niestety usunięcie pliku "gunsmoke.pfx" w "...\DCS World\Bazar\Effects\PFX\" z któregokolwiek folderu High/Medium/Low (każdy odpowiada innym ustawieniom opcji graficznych w grze), nie mówiąc o wszystkich naraz, powoduje przy pierwszym strzelaniu wywalenie gry z błędem. Tak więc, czy ktoś ma może pomysł na tą dolegliwość, ewentualnie jak usunąć całkowicie ten dym bez powodowania błędu gry?
 
Za to znalazłem coś co niektórym pomaga ze spadkami FPSów gdy nie tylko oni strzelają z P-51, ale także gdy robią to inni gracze na serwerze nawet gdzieś daleko poza ich widocznością:


You guys could try editing tracer_bullet_red.lods file found in .../Bazar/World/Shapes folder

values are like this

lods = {
{"tracer_bullet_red.edm",600.000000};
{"tracer_bullet_red-LOD.edm",2000.000000};
{"tracer_bullet_red-LOD2.edm",1000000.000000};
};

I think the last one is way excessive... who would see tracers 1000km away? Also, I don't understand why 6 decimals in these lods files?

Try changing it to

lods = {
{"tracer_bullet_red.edm",600};
{"tracer_bullet_red-LOD.edm",2000};
{"tracer_bullet_red-LOD2.edm",10000};
};

 

 

3. Dymy z wraków - Tu w zasadzie wracam do pytania, które zadałem w moim poprzednim poście. O ile w swoim poście [m=kapa] dał mi rozwiązanie jak skrócić czas trwania dymu dla chyba wszystkich pojazdów naziemnych, o tyle nie jest to już tak oczywiste w przypadku samolotów/śmigłowców czy nawet budynków. Niestety w tym samym katalogu gdzie znajduje się "vehicles", w folderach dotyczących "helicopters", "planes" czy "navy" w każdym z plików dotyczących odpowiednio modeli śmigłowców, samolotów i okrętów nie ma już czegoś takiego jak --Burning after hit czy nawet czegoś podobnego odpowiadającego czasowi "palenia się". Skoro tam się tego nie da zmienić w takim razie gdzie mogą się znajdować odpowiednie pliki?

Edytowane przez czarek90
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...