Skocz do zawartości
Finarfin

Problem z gwarancją.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Potrzebuję porady na temat próby oddania do gwarancji monitora GL2250 od firmy Benq.
Od dwóch dni na monitorze są "czarne kropki" jak mniemam są to niedziałające piksele jest ich około 30.(dodatkowo są zielone i biała poświata)
W związku z tym chciałbym oddać monitor na gwarancję.(Został kupiony w styczniu tego roku a okres gwarancji jest ważny przez 3 lata) dodatkowo dodam że data produkcji tego monitora widnieje na jego tyle jest to grudzień 2013 roku.
Problem polega na tym iż nie mam paragonu(prawdopodobnie zgubiony) a moja karta gwarancyjna nie jest wypełniona ani podbita przez sprzedawcę X-KOMU.
Mam problem ponieważ nie wiem czy w X-KOMIE zostanie przyjęty mój monitor i czy mam jakiekolwiek szanse na udowodnienie tego że ten monitor został właśnie tam kupiony.
Nie mam paragonu, faktury, pieczątki ani niczego co by mogło świadczyć że kupiłem monitor w tym sklepie.(nawet nie pamiętam którego dokładnie dnia został kupiony wiem tylko że w styczniu.)

Powinienem wysyłać do Benq ten monitor ? Czy zostanie on tam przyjęty bez paragonu ?
Rozumiem że bez daty X-KOM nie ma szans na znalezienie paragonu u siebie.
Zastanawiałem się nad dostarczeniem do X-KOMu numeru seryjnego mojego monitora sądzę że w magazynie powinni mieć kiedy egzemplarz z tym numerem seryjnym został sprzedany - po uzyskaniu informacji sprzedaży(daty) powinienem poprosić o paragon który prawnie muszą trzymać przez 5 lat(nie pamiętam ile dokładnie)
I dopiero wtedy podjąć się wysłania sprzętu na gwarancję chyba dobrze kombinuję ?
Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja pamiętam że miałem podobny problem ze słuchawkami. (Brak dowodu zakupu)

Empik stwierdził że ma to głęboko i nie przyjmie, wtedy stwierdziłem że napiszę bezpośrednio do supportu firmy.

Podałem nr. seryjny z kartonika i kazali mi wysłać słuchawki gdzieś tam do ich firmy.

 

Koniec końców nie wysłałem ich co prawda ale jak w x-komie Cię zleją to pisz do Benq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wiesz jaka kwotę i nie są jakimiś kompletnymi upierdliwcami to są w stanie sprawdzić kiedy była sprzedaż i sami dadzą
Ci np. duplikat paragonu lub przyjmą na podstawie rejestru - jeżeli szanują klienta oczywiście - jeżeli są to możesz wystąpić do rzecznika praw konsumenta aby o to się zwrócił.
Jeżeli płaciłeś bezgotówkowo kartą / przelewem to masz potwierdzenie transakcji w historii księgowań na koncie.

Edytowane przez henk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli są to możesz wystąpić do rzecznika praw konsumenta aby o to się zwrócił.

Właśnie tak chciałem zrobić w ostateczności + dowód na piśmie że nie chcą przyjąć towaru na gwarancję i wysłać do firmy Benq.

Dodatkowo na karcie gwarancyjnej jest jasno napisane że pewne informację powinien wypełnić sprzedawca co oznacza iż pan z X-COMu olał tą sprawę i nie zamierzał mnie o tym poinformować(karta była zapakowana w pudle w samym środku instrukcji).

Jutro zamierzam tam pojechać i popytać czy zamierzają pomóc w mojej kwestii.

Kolejna sprawa to firma Benq zastanawiam się czy wymienią matrycę bez problemu czy orzekną uszkodzenie ze strony użytkownika jak to zazwyczaj robią większe firmy...

 

Jeżeli płaciłeś bezgotówkowo kartą / przelewem to masz potwierdzenie transakcji w historii księgowań na koncie.

 

Niestety gotówką.

Edytowane przez Finarfin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie potrzebujesz żadnego paragonu - reklamacja na podstawie dowodu zakupu to chory wymysł sklepów-sprzedawców łamiący art.11 Dz.U. 2002 nr 141 poz. 1176. "o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej".

 

Każdy sprzęt komputerowy posiadający własny S/N (numer seryjny) w szanujących się sklepach komputerowych jest ewidencjonowany.

Na 100% jest indeksowany u krajowego dystrybutora, który wydaje dokument gwarancji!

W przypadku braku paragonu i zakupu za gotówkę spisujesz stosowne oświadczenie lub wskazujesz świadków zakupu.

Nie mogą Cie olać! Brak paragonu lub faktury nie powoduje utraty praw z tytułu "niezgodności towaru z umową".
 

Zapoznaj się z opinią prawnika w podobnej sprawie: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Reklamacja-bez-paragonu-1597627.html

Edytowane przez Tomy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejna sprawa to firma Benq zastanawiam się czy wymienią matrycę bez problemu czy orzekną uszkodzenie ze strony użytkownika jak to zazwyczaj robią większe firmy...

Kilkanaście lat temu LG wprowadziło do sprzedaży LCD w programie "0 martwych pikseli przez 30 dni". Pamiętam jak wtedy kupiłem swoją pierwszą 17"-tkę, która po 3 dniach sypnęła 2 martwymi (szarymi) pikselami. LG Polska wymieniło monitor na nowy o jeszcze lepszych parametrach. Kolejna przygoda to ciut większy kaliber (50" TV plazmowy Panasonic-a w związku z wadami matrycy - również wymiana na nowy. Podobnie miałem z 27" Iiyamą, którą zakupiłem 1,5 roku temu. Po 7 dniach od włączenia pojawił się 1 martwy - wymiana od ręki. LG z tego co wiem już nie prowadzi takiej polityki i wszystkie wady matrycy sprowadzają do normy ISO 13406-2 uznając swojematryce w klasie II lub co gorsza III. Na szczęście Iiyama podchodzi do tego ciut obiektywnej i dają pewnien czas na eksploatację.

 

W twoim przypadku ilość aż 30 pikseli wskazuje, że powinieneś dostać nowy monitor bez żadnego gadania. Wymiana matrycy w monitorze za 600 czy 2000 zł jest technologicznie nieopłacalna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nic dzięki panowie za pomoc.

Trochę się uspokoiłem że nie będzie z tym takich wielkich problemów jakie przyszły mi na pierwszą myśl.Zobaczymy co z tego wyniknie dam znać w tym temacie dla ciekawskich  ^_^

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...