Skocz do zawartości
GieNkoV

Konfiguracja ASR AI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

O działaniu ASR AI można poczytać w temacie @Jules o AI na ArmA 3.

 
Mission Making
 
ASR AI 3 przypisuje jednostkom skill biorąc pod uwagę ich rolę oraz "coefficent" - mnożnik, ustawiany po stronie serwerowego userconfig. Jeżeli wpis coef nie istnieje dla wybranej frakcji to dostanie ona coef wynoszący 1.
 
Jednostki dzieli się na 10 grup:
asr_ai3_main_levels_units = [
[], // 0:  super-AI (only used for testing)
[], // 1:  sf 1
[], // 2:  sf 2 (recon units, divers and spotters)
[], // 3:  regular 1 (regular army leaders, marksmen)
[], // 4:  regular 2 (regulars)
[], // 5:  militia or trained insurgents, former regulars (insurgent leaders, marksmen)
[], // 6:  civilians with some military training (insurgents)
[], // 7:  civilians without military training
[], // 8:  pilot 1 (regular)
[], // 9:  pilot 2 (insurgent)
[] // 10: sniper 
];

Każda z tych grup otrzymuje zmodyfikowany pod odpowiednim kątem skill.

 

Wyznaczanie poziomów dla wybranych jednostek:

Na początek musimy znaleźć classname-y jednostek, którym będziemy przypisywać wybrany poziom. W tym celu możemy skorzystać z mojego DAC_Toolbox, aby otrzymać gotową listę jednostek.

Mając już gotową listę classnameów jednostek, wklejamy następującą linię do init.sqf:

[asr_ai3_main_levels_units select 6, ["LOP_ISIS_Soldier_Medic","LOP_ISIS_Soldier_AR","LOP_ISIS_Soldier_AT","LOP_ISIS_Soldier_IED","LOP_ISIS_Soldier","LOP_ISIS_Driver","LOP_ISIS_Soldier_GL"]] call BIS_fnc_arrayPushStack;

Powyższe na kawałki:

 

asr_ai3_main_levels_units select 6

odnosi się do:

[], // 6:  civilians with some military training (insurgents)

Czyli będziemy przypisywać jednostki do poziomu 6. Wybrać możemy od select 0 do select 10.

 

["LOP_ISIS_Soldier_Medic","LOP_ISIS_Soldier_AR","LOP_ISIS_Soldier_AT","LOP_ISIS_Soldier_IED","LOP_ISIS_Soldier","LOP_ISIS_Driver","LOP_ISIS_Soldier_GL"]

Szyk zawierający classname-y jednostek. Identyczny otrzymamy po użyciu DAC_Toolbox.

 

Coefficent dla frakcji wygląda (aktualnie) tak:

asr_ai3_main_factions = [ // default coefficient for unlisted factions is 1, meaning no change
	["BLU_F",1], ["USMC",1], ["BIS_US",1], ["BIS_CZ",1], ["BIS_GER",1], ["BIS_UN",1], ["PMC_BAF",1], ["BIS_BAF",1],
	["OPF_F",1], ["RU",1], ["BIS_TK",1],
	["INS",1], ["BIS_TK_INS",1],
	["IND_F",1], ["CDF",1],
	["IND_G_F",1], ["GUE",1], ["BIS_TK_GUE",1]
];

Znajdywanie nazw frakcji:

Kładziemy w edytorze jednostkę, dla której chcemy zdobyć nazwę frakcji. Ustawiamy tę jednostę pod kontrolę gracza. Dodajemy poniższe do initu tej jednostki lub do init.sqf. Klikamy pogląd i w okienku hinta powinna wyskoczyć nam nazwa frakcji.

_faction = faction player; hint str _faction;
Ustawianie coefficient dla wybranej frakcji:
Do init.sqf dodajemy:
asr_ai3_main_factions pushBack ["OPF_F",0.8];
asr_ai3_main_factions pushBack ["BLU_F",1.2];

Powyższe wpłynie na wszystkie jednostki CSATu bez wyjątku i ustawi im coefficent skilli na 0.8. Jednostki NATO otrzymają coef równy 1.2.

 

 

 

  • Upvote 7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Jak wyłączyć ASR w misji
 
Aktualne od wersji 0.9.30 wzwyż. Można dołączyć do #1 postu tematu.
 
#1 Metoda szybka
 
Krok 1: Kopiujemy poniższy blok tekstu


force asr_ai3_main_setskills = false;
force asr_ai3_main_seekcover = false;
force asr_ai3_main_usebuildings = 0;
force asr_ai3_main_getinweapons = 0;
force asr_ai3_main_rearm = 0;
force asr_ai3_main_rearm_mags = 0;
force asr_ai3_main_rearm_fak = 0;
force asr_ai3_main_radiorange = 0;
force asr_ai3_main_rrdelaymin = 0;
force asr_ai3_main_rrdelayplus = 0;
force asr_ai3_main_packNVG = false;
force asr_ai3_main_fallDown = false;
force asr_ai3_main_pgaistamina = false;
force asr_ai3_main_onteamswitchleader = false;
force asr_ai3_main_debug_setskill = false;
force asr_ai3_main_debug_setcamo = false;
force asr_ai3_main_debug_findcover = false;
force asr_ai3_main_debug_rearm = false;
force asr_ai3_main_debug_reveal = false;

Krok 2: Będąc wewnątrz edytora wciskamy kombinację klawiszy CTRL+ALT+S
Krok 3: Klikamy na zakładkę MISSION a następnie z listy rozwijanej wybieramy addon ASR AI3
Krok 4: Klikamy na przycisk IMPORT
 
Gotowe!
 
#2 Metoda manualna
 
Krok 1: Będąc wewnątrz edytora wciskamy kombinację klawiszy CTRL+ALT+S
Krok 2: Klikamy na zakładkę MISSION a następnie z listy rozwijanej wybieramy addon ASR AI3
Krok 3: Przy każdej dostępnej opcji zaznaczamy checkbox pod Force
Krok 4: Deaktywujemy funkcje ASR ustawiając wszędzie wartości równe 0 bądź odznaczając checkbox zaraz obok nazwy ustawienia
 
Powinno to wyglądać tak:
RRDRnWD.jpgVxdAY9h.jpg
 
Gotowe!

 

Opcjonalnie możemy zapisać nasze ustawienia za pomocą opcji ZAPISZ, by później móc wczytać je w innej misji za pomocą przycisku WCZYTAJ.

Edytowane przez GieNkoV
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...