Skocz do zawartości
Jules

F3 Framework - ACC mod

Polecane posty

Jules    1213

Temat poświęcony F3 Framework:

Co to jest? F3 to fundamenty dla każdej misji - ekwipunek, parametry etc. Posiada również elementy wpływania na AI, w wypadku gdy nie korzystamy z innych skryptów (dot. skilla, caching jednostek) i wiele wiele innych.

Wstęp do F3 w formie video: http://www.hitbox.tv/video/326281

Strona F3: http://ferstaberinde.com/f3/en//index.php?title=Main_Page

Zapraszam do udziału, pytań i odpowiedzi.

===---===

F3 Framework - ACC mod v1.0 (27.11.2014)

 


- dodane logo ACC
- dodany folder DAC (z config->dac_behaviour->case 0 jako ustawienia AI "podstawowe")

- DAC jest podpięty, aby go wyłączyć należy usunąć linijkę z init.sqf (podana poniżej)

- przetłumaczone Loadout, ORBAT

 

init.sqf:

 


AKTYWNE:

- blokowanie AUTOSAVE

- blokowanie komunikatów radiowych

- briefing

- nazywanie grup

- kolorowanie buddy teamów (domyślnie w sekcjach 4 osobowych)

- spis początkowy ekwipunku (Loadout)

- spis początkowy grup (ORBAT)

- moduł bezpiecznego startu

- moduł JIP (dezaktywowany w Description)

- Radia (domyślnie ustawione TFAR w description)

- Obsługa systemu medycznego (domyślnie ustawiony AGM w description)

 

WYŁĄCZONE:

- teleportowanie (dev)

- markery od indywidualnych członków grupy

- markery grupowe

- usuwanie ciał

- viewdistance zależny czy jesteśmy w pojeździe

- blokada nie-załogantów wsiadania do pojazdów

- limiter strat podczas misji

- Selektor poziomu AIków

- E&E - czy gracze dotarli do strefy ekstrakcji

- dołączanie do grup (AGM ma tę funkcję)

- caching AIków

 

Dodatkowo:

- dodana linijka do uruchamiania DAC'a

DAC_Basic_Value = 0;
execVM "DAC\DAC_Config_Creator.sqf";

 

 

 

description.ext

 

 

AKTYWNE:

- headery

- ekran wczytywania (nazwa, autor etc.)

- respawn -> spectator

- parametr: ekwipunek - średni

- parametr: radio - TFAR

- parametr: system medyczny - AGM

- parametr: bezpieczny start - 0 min (brak)

- debriefing - wymagają customizacji

- insignia

 

WYŁĄCZONE:

- debug console

- parametry od wyboru czasu pogody/mgły/pory dnia

- parametr: wybór poziomu AI (trzeba również aktywować w inicie)

- parametr: caching AI (trzeba również aktywować w inicie)

 

Dodatkowo:

joinUnassigned = 1; // Dzięki temu gracze nie będą automatycznie wrzucani na sloty
disableChannels[]={2,5,6}; // wyłączenie wiadomości o łączeniu się graczy
forceRotorLibSimulation = 0; // 1 wymusza zaawansowany model lotu
respawnButton = 0; // wyłączenie przycisku respawnu

 

 

 

 

ACC_F3_27-11-2014.Altis.zip

  • Upvote 4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bizon    111

Proponuje też umieścić w tym teamcie pliki wyposażenia dla jednostek frakcji, oraz usystematyzować nazewnictwo. co wy na to?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bizon    111

Ale f3 ma keszowanie jednostek, nigdy nie uzywalem ale moze ten domyslny skrypt tez da rade, a przy tym zostanie zachowana jednolitosc kodu.. Updaty f3 są robione dość czesto.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jules    1213

Dostałem ostatnio sporo zapytań by przedstawić robienie ekwipunku w F3 framework.

Na wstępie, na co F3 framework pozwala:

1) F3 zapewnia stabilność i zawsze prawidłowy ekwipunek. Equip jest dodawany do inita jednostki. F3 framework posiada już postawione całe oddziały dla każdej głównej strony w A3. Oszczędzamy dużo czasu bo nie musimy stawiać jednostek, tylko wyciąć co nas interesuje i zająć się misją.

2) Ekwipunek przydzielony jest po klasach które są już predefiniowane i mamy nad nią pełną kontrolę jako MM
3) Ekwipunek można łatwo zedytować - skrypty są bardzo logicznie i czytelnie skonstruowane.

4) Oddzielnie od ekwipunku jest skrypt od nadawania plecaków klasom i ich zawartości. Dodatkowo plecaki można określić w 3 konfiguracjach - lekkim, średnim i pełnym - który można wybrać selekcjonując parametr misji.

5) Poprzez parametry misji jest od razu dodany support dla TFAR/ACRE. Tutaj też mamy pełną kontrolę kto otrzymuje jakie radio.

6) F3 Framework posiada wsparcie dla modułu medycznego AGM nadając medykamenty jak i zatyczki automatycznie dla każdego gracza.

7) Można wpisać kilka rodzajów mundurów - skrypt będzie wtedy losowo dobierał odzienie z wyznaczonej puli dla każdego żołnierza.  Tym samym nie ma konieczności stawiania innych jednostek niż podstawowych a jedynie operowanie na mundurach.

 

http://ferstaberinde.com/f3/en//index.php?title=F3_Folk_ARPS_Assign_Gear_Script

http://ferstaberinde.com/f3/en//index.php?title=F3_Folk_ARPS_Assign_Gear_Clothing

http://ferstaberinde.com/f3/en//index.php?title=F3_Folk_ARPS_Assign_Gear_Attachments

 

 

Edit: Edytowanie ekwipunku jest proste... ale trudne do napisania w formie posta. Prościej pokazywać na przykładach - więc jeżeli ktoś jest zainteresowany, wtedy jestem chętny do pomocy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bizon    111

Założenia

F3 ACC MOD, jest to zmodyfikowany i dopasowany (z uwagami [m=Jules] 'a włącznie) pod wymogi ACC framework napisany przez http://ferstaberinde.com/. Modyfikacja ma na celu ustandaryzowsanie wyposażenia oraz skrócenie czasu wymaganego do tworzenia i aktulizacji misji. Jest to alternatywa dla tych którzy chcą tworzyć misje ale nie chcą poświęcać czasu na odzwierciedlaniu konkretnej formacji. Wyposażenie i podstawowe ustawienia misji są domyślnie ustawione. Każda formacja ma większości przypadków tak doprane wyposażenie aby odzwierciedlało stan faktyczny oporządzenia które noszą (jeżeli na kamizelce jest 6 miejsc na magazynki to tyle zostanie przydzielone +1 w broni + dodatkowow w plecaku o ile taki posiada). Wszystkie formacje są już umieszczone na mapie i wymagają tylko ustalenie odpowiedniej ilośći slotów zgodnie z założeniami misji. Użycie frameworku eliminuje takż problem zwiazany z wyborem addonu medycznego i komunikacji, ponieważ może on zostać wybrany bezpośredniow parametrach misji.

 

Wady i zalety:

 

Zalety (te co znam)

  • mniejsza ilość czasu poświęconego na poprawianie misji po aktualizacji addonów.
  • możliwość aktualizacji przez repozytorium.
  • możliwość zmiany ustawień parametrów misji a tym samym jej zwiększenia jej różnorodności.
  • możliwość wybory, zmiany formacji z listów parametór misji
  • zminiejsza wymagany poziom znajmości programowania.
Wady(moim zdaniem):
  • brak interfejsu graficznego.
Obecnie dostepne frakce i formacje:

 

BLUFOR:

  • NATO (F3 domyślny)
  • RHS USMC UCP
  • RHS USMC MULTICAM (OCP)
  • ACC PL (WP)
OPFOR
  • CSAT (F3 domyślny)
  • RHS RUS (WIP)
INDFOR
  • AAF (F3 domyślny)
Czy jest ktoś zainteresowany (oprócz mnie) takim rozwiazaniem? Wszelakie opinie, pomysły, informacje, konstruktywna krytyka miele widziene. Jeżeli nie chcesz z tego korzystać i chcesz poprostu nabic posta albo hejta, nie rób tego :)

Link do repo  - obecnie jeszcze jest w gałęzi DEV, wieczorem po ostatenich poprawkach zmienie na master.

Jeżeli ktoś chce mieć dostęp do mojego gitlabu i uczestniczyć w rozwijaniu tego czy innego, proszę o priv.

W Wiki będzie rówież howto , no chyba że "góra" acc zdecyduje inaczej to dodam "tu" (ale

"tam" będzie łatwiej uaktualniać).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bizon    111

No widzialem bardzo spoko rozwiazanie, moja ingerencja w oryginalny kod jest znikoma wiec nie ma problemu z aktualizacja.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×