Skocz do zawartości
Jules

F3 Framework - ACC mod

Rekomendowane odpowiedzi

Temat poświęcony F3 Framework:

Co to jest? F3 to fundamenty dla każdej misji - ekwipunek, parametry etc. Posiada również elementy wpływania na AI, w wypadku gdy nie korzystamy z innych skryptów (dot. skilla, caching jednostek) i wiele wiele innych.

Wstęp do F3 w formie video: http://www.hitbox.tv/video/326281

Strona F3: http://ferstaberinde.com/f3/en//index.php?title=Main_Page

Zapraszam do udziału, pytań i odpowiedzi.

===---===

F3 Framework - ACC mod v1.0 (27.11.2014)

 


- dodane logo ACC
- dodany folder DAC (z config->dac_behaviour->case 0 jako ustawienia AI "podstawowe")

- DAC jest podpięty, aby go wyłączyć należy usunąć linijkę z init.sqf (podana poniżej)

- przetłumaczone Loadout, ORBAT

 

init.sqf:

 


AKTYWNE:

- blokowanie AUTOSAVE

- blokowanie komunikatów radiowych

- briefing

- nazywanie grup

- kolorowanie buddy teamów (domyślnie w sekcjach 4 osobowych)

- spis początkowy ekwipunku (Loadout)

- spis początkowy grup (ORBAT)

- moduł bezpiecznego startu

- moduł JIP (dezaktywowany w Description)

- Radia (domyślnie ustawione TFAR w description)

- Obsługa systemu medycznego (domyślnie ustawiony AGM w description)

 

WYŁĄCZONE:

- teleportowanie (dev)

- markery od indywidualnych członków grupy

- markery grupowe

- usuwanie ciał

- viewdistance zależny czy jesteśmy w pojeździe

- blokada nie-załogantów wsiadania do pojazdów

- limiter strat podczas misji

- Selektor poziomu AIków

- E&E - czy gracze dotarli do strefy ekstrakcji

- dołączanie do grup (AGM ma tę funkcję)

- caching AIków

 

Dodatkowo:

- dodana linijka do uruchamiania DAC'a

DAC_Basic_Value = 0;
execVM "DAC\DAC_Config_Creator.sqf";

 

 

 

description.ext

 

 

AKTYWNE:

- headery

- ekran wczytywania (nazwa, autor etc.)

- respawn -> spectator

- parametr: ekwipunek - średni

- parametr: radio - TFAR

- parametr: system medyczny - AGM

- parametr: bezpieczny start - 0 min (brak)

- debriefing - wymagają customizacji

- insignia

 

WYŁĄCZONE:

- debug console

- parametry od wyboru czasu pogody/mgły/pory dnia

- parametr: wybór poziomu AI (trzeba również aktywować w inicie)

- parametr: caching AI (trzeba również aktywować w inicie)

 

Dodatkowo:

joinUnassigned = 1; // Dzięki temu gracze nie będą automatycznie wrzucani na sloty
disableChannels[]={2,5,6}; // wyłączenie wiadomości o łączeniu się graczy
forceRotorLibSimulation = 0; // 1 wymusza zaawansowany model lotu
respawnButton = 0; // wyłączenie przycisku respawnu

 

 

 

 

ACC_F3_27-11-2014.Altis.zip

  • Upvote 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Dostałem ostatnio sporo zapytań by przedstawić robienie ekwipunku w F3 framework.

Na wstępie, na co F3 framework pozwala:

1) F3 zapewnia stabilność i zawsze prawidłowy ekwipunek. Equip jest dodawany do inita jednostki. F3 framework posiada już postawione całe oddziały dla każdej głównej strony w A3. Oszczędzamy dużo czasu bo nie musimy stawiać jednostek, tylko wyciąć co nas interesuje i zająć się misją.

2) Ekwipunek przydzielony jest po klasach które są już predefiniowane i mamy nad nią pełną kontrolę jako MM
3) Ekwipunek można łatwo zedytować - skrypty są bardzo logicznie i czytelnie skonstruowane.

4) Oddzielnie od ekwipunku jest skrypt od nadawania plecaków klasom i ich zawartości. Dodatkowo plecaki można określić w 3 konfiguracjach - lekkim, średnim i pełnym - który można wybrać selekcjonując parametr misji.

5) Poprzez parametry misji jest od razu dodany support dla TFAR/ACRE. Tutaj też mamy pełną kontrolę kto otrzymuje jakie radio.

6) F3 Framework posiada wsparcie dla modułu medycznego AGM nadając medykamenty jak i zatyczki automatycznie dla każdego gracza.

7) Można wpisać kilka rodzajów mundurów - skrypt będzie wtedy losowo dobierał odzienie z wyznaczonej puli dla każdego żołnierza.  Tym samym nie ma konieczności stawiania innych jednostek niż podstawowych a jedynie operowanie na mundurach.

 

http://ferstaberinde.com/f3/en//index.php?title=F3_Folk_ARPS_Assign_Gear_Script

http://ferstaberinde.com/f3/en//index.php?title=F3_Folk_ARPS_Assign_Gear_Clothing

http://ferstaberinde.com/f3/en//index.php?title=F3_Folk_ARPS_Assign_Gear_Attachments

 

 

Edit: Edytowanie ekwipunku jest proste... ale trudne do napisania w formie posta. Prościej pokazywać na przykładach - więc jeżeli ktoś jest zainteresowany, wtedy jestem chętny do pomocy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Założenia

F3 ACC MOD, jest to zmodyfikowany i dopasowany (z uwagami [m=Jules] 'a włącznie) pod wymogi ACC framework napisany przez http://ferstaberinde.com/. Modyfikacja ma na celu ustandaryzowsanie wyposażenia oraz skrócenie czasu wymaganego do tworzenia i aktulizacji misji. Jest to alternatywa dla tych którzy chcą tworzyć misje ale nie chcą poświęcać czasu na odzwierciedlaniu konkretnej formacji. Wyposażenie i podstawowe ustawienia misji są domyślnie ustawione. Każda formacja ma większości przypadków tak doprane wyposażenie aby odzwierciedlało stan faktyczny oporządzenia które noszą (jeżeli na kamizelce jest 6 miejsc na magazynki to tyle zostanie przydzielone +1 w broni + dodatkowow w plecaku o ile taki posiada). Wszystkie formacje są już umieszczone na mapie i wymagają tylko ustalenie odpowiedniej ilośći slotów zgodnie z założeniami misji. Użycie frameworku eliminuje takż problem zwiazany z wyborem addonu medycznego i komunikacji, ponieważ może on zostać wybrany bezpośredniow parametrach misji.

 

Wady i zalety:

 

Zalety (te co znam)

  • mniejsza ilość czasu poświęconego na poprawianie misji po aktualizacji addonów.
  • możliwość aktualizacji przez repozytorium.
  • możliwość zmiany ustawień parametrów misji a tym samym jej zwiększenia jej różnorodności.
  • możliwość wybory, zmiany formacji z listów parametór misji
  • zminiejsza wymagany poziom znajmości programowania.
Wady(moim zdaniem):
  • brak interfejsu graficznego.
Obecnie dostepne frakce i formacje:

 

BLUFOR:

  • NATO (F3 domyślny)
  • RHS USMC UCP
  • RHS USMC MULTICAM (OCP)
  • ACC PL (WP)
OPFOR
  • CSAT (F3 domyślny)
  • RHS RUS (WIP)
INDFOR
  • AAF (F3 domyślny)
Czy jest ktoś zainteresowany (oprócz mnie) takim rozwiazaniem? Wszelakie opinie, pomysły, informacje, konstruktywna krytyka miele widziene. Jeżeli nie chcesz z tego korzystać i chcesz poprostu nabic posta albo hejta, nie rób tego :)

Link do repo  - obecnie jeszcze jest w gałęzi DEV, wieczorem po ostatenich poprawkach zmienie na master.

Jeżeli ktoś chce mieć dostęp do mojego gitlabu i uczestniczyć w rozwijaniu tego czy innego, proszę o priv.

W Wiki będzie rówież howto , no chyba że "góra" acc zdecyduje inaczej to dodam "tu" (ale

"tam" będzie łatwiej uaktualniać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...