Skocz do zawartości
GieNkoV

JK_caching

Rekomendowane odpowiedzi

Prosty skrypt ukrywania jednostek (ściślej: członków grup AI wyłączając lidera) oparty na funkcjach CBA.
 
Instalacja:

  • Pobieramy
  • Wrzucamy obydwa pliki do roota (głównego katalogu) misji
  • Gotowe

Konfiguracja (poniższe zmienamy w initServer.sqf):

JK_aiCacheDist = 2000; // odległość ukrywania jednostek
JK_aiUnCacheDist = 1500; // odległość odkrywania jednostek
JK_debug = true; // debug tekstowy
JK_isStaticMission = false; // jeżeli w trakcie misji nie będziemy tworzyć innym skryptem nowych grup AI - zmieniamy na true, w innym wypadku zostawiamy false

Komendy dodatkowe:
Nie ukrywaj nigdy grupy:

// W pole inicjalizacji dowódcy grupy wpisujemy:

group this setVariable ["JK_noCache", true];

Temat ten służy do wymiany uwag.
Skrypt był testowany w grupie 70 osób (niemiecki klan Arma, niektórym tutaj już znany ;) na misji opartej na patrolach CBA - poprawa FPS u graczy i CPS u serwera była znacząca i widoczna. Nie wiadomo jednak jak skrypt zachowa się przy użyciu DAC-a lub ALiVE. ALiVE sam w sobie ma już wbudowany moduł do ukrywania jednostek!
 
Źródło: https://github.com/jokoho48/ArmAScriptsCompilation/tree/master/caching2

Autor: [m=jokoho482], dev ACE3

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

if someone have Question you can ask them here in English so that i can understand them

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DAC zawsze miał taką opcję, w DAC_Config ustawiało się dystans, po przekroczeniu którego grupa redukowała się tylko do lidera

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś tego używa/używał? Jeżeli tak, to czy mieliście z tym jakieś problemy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W większości moich większych misji. Bardzo problematyczny skrypt. Należy cashować nim tylko jednostki które nie kontratakują. Obrońcy itp. Jeśli zcashujesz załoge pojazdu to ta się później nie "odpojawi". Jeśli masz włączony cashing to znika cała grupa i zostaje tylko d-ca. I tak ustaw 3x. 50 cal statyczne w jednej grupie. Znikną ci wszyscy d-cy ale później odcashują się poza obiektem. 

 

Wszystkim "manewrującym" jednostką trzeba wyłączać cashowanie. 

 

Jeśli grupa ma kilka waypointów to przy zcashowaniu będzie przemieszczał się tylko d-ca. Przy odcashowaniu jednostki z jego grupy pojawią się w miejscu w którym znikły :) Objawia się to tym że gsy robiłem kontrataki na misji z JK, do celu dobiegał tylko AI d-cy 😕

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alienzo ja nie miałem takiego problemu, żebmy jednostki pojawiały się w miejscu w którym zniknęły.  Wykorzystywałem to prawie na wszystkich moich misjach nigdy nie narzekałem na to.

 

Jedyna głupia rzecz to taka, że nie da się ustawić np 10 ludzi w obozie w rożnych miejscach i dać im grupę. Jak znikną to pojawią się w formacji obok siebie i oczywiście nie będą mogli się ruszać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stalker testowałem wielokrotnie. Nie zrobisz żadnego kontrataku jeśli cashing jest włączony. Musisz wyłączać na przemieszczającą się grupe cashing aby mogła się przemieszczać zgodnie z waypointami. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jak w końcu to wygląda? Używać tylko do obrony czy tylko do ataków? 

 

Staleker, jak ai zablokuję „path” to też automatycznie przejdą do formacji lub czy da się to nadpisać jakimś modułem, żeby po odcaschowaniu jednostki ustawiły się do obrony danego miejsca?

 

Dodatkowo czy testowaliscie ten sposób przy użyciu lotnictwa? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lotnictwo działa ale tylko jak jest jeden załogant. Jak taki Mi-24 odleci poza obszar cashowania to gunner znika a później się nie pojawia. Jeśli od początku misji będzie poza strefą odcashowabia to też się nie pojawi. Jk cache używaj tylko w misjach gdzie AI jest w defebsywie. Jeśli chcesz aby jakiś oddział kontratakował wpisz w inicie dowódcy odpowiednią komende, która spowoduje że oddział nie będzie podlegał cashowaniu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okej, jak będę znowu na PC to zapukam. Dzięki za pomoc chłopaki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×