Skocz do zawartości
Od piątku, zmiany w systemie zapisów. Więcej informacji wkrótce.
GieNkoV

Jets DLC

Rekomendowane odpowiedzi

Na dev-branchu można testować już nowe zmiany dotyczące samolotów. Na wstępie zaznaczę, że na razie wspierany jest tylko A-164 "Wipeout" czyli futurystyczne A-10.

 

I69A2l2.gif

 

Samoloty otrzymały nowe hitpointy - miejsca, które można uszkodzić lub całkowicie zniszczyć, co może spowodować następujące efekty:

  • wyciek paliwa
  • częściowa lub całkowita utrata ciągu w jednym lub w obydwu z silników
  • uszkodzenie MFD i HUD
  • brak możliwości schowania podwozia po twardym lądowaniu
  • uszkodzenie elementów sterujących samolotu, przez co stracimy częściowo nad nim panowanie (gif)

Samoloty bojowe otrzymały też radar (widać go na gif-ie wyżej).

I tutaj:

9zevlTX.png

 

Radar można wyłączyć:

8MxnVqY.gif

 

Dostaniemy też multifunkcjonalne okienko, które pomieści wszystkie te funkcje w jednym miejscu:

p5hZ674.gif

Edytowane przez GieNkoV
  • Upvote 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Sterowanie domyślne:

  • [ - kolejny moduł na lewym wyświetlaczu
  • RCTRL + [ - poprzedni moduł na lewym wyświetlaczu
  • ] - kolejny moduł na prawym wyświetlaczu
  • RCTRL + ] - poprzedni moduł na prawym wyświetlaczu
  • RALT + [ - zamknij lewy wyświetlacz
  • RALT+ ] - zamknij prawy wyświetlacz

Dostępne funkcje:

  • Nawigacja (jeżeli posiadasz w ekwipunku GPS lub GPS jest skonfigurowany jako integralna część pojazdu) - nawigacja się teraz obraca. WIP.

  • Asystent liny (jeżeli pojazd może podczepiać rzeczy na linę)

  • Kamera UAV (jeżeli posiadasz terminal UAV)

  • Załoga (jeżeli jesteś wewnątrz pojazdu)

  • Dodatkowo - w każdym wojskowym samolocie - radar

  • W każdym czołgu, APC, MRAP i każdym podobnym "zaawansowanym" pojeździe, podgląd tego co widzi każdy członek załogi

  • W każdym samolocie o roli bojowej (myśliwce, CAS, etc.) podgląd widoku z TGP (kierowca), widok strzelca oraz widok wystrzelonej rakiety o ile jest to możliwe.

NMOio1t.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Samoloty otrzymały nowe hitpointy - miejsca, które można uszkodzić lub całkowicie zniszczyć, co może spowodować następujące efekty:

Czekam na więcej, bo system zniszczeń z helek (najwyraźniej teraz implementowany do samolotów) póki co jest rozczarowujący już w zakresie samych helek i mam wątpliwości czy Jets DLC naprawi tą sytuację. Dla przykładu do tej pory utrata jednego silnika w helce AFM powodowała spadek obrotów w drugim silniku i spadek obrotów rotora. W rzeczywistości zwykle drugi silnik musi mieć awaryjnie podwyższone obroty o kilkanaście procent, żeby utrzymać obroty rotora inaczej kontynuacja lotu na jednym silniku nie byłaby możliwa. Tak, Panowie - nie da się tego ocenić z samej gry, ale system umożliwiający utratę jednego z silników czy kontroli nad dźwignią okresową istnieje od czasów AFM, tylko .... nikt w BIS nie pośpieszył, żeby to w defaultowych helkach wymodelować poprawnie. Podobnie zresztą jak crash-land na wodzie. Wystarczyło dodać Buoyancy LOD do modelu śmigłowca, czyli komponent spotykany u BIS wyłącznie w łodziach. Innymi słowy - studio ma wyraźny problem z propagowaniem wiedzy wśród pracowników nt. silnika RV i PhysX których używa we własnych produktach lub z kreatywnym wykorzystaniem tej wiedzy.

Edytowane przez Intruzik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Fajnie by bylo gdyby dołączyli siostrzaną biblioteke RotorLib'a(to co śmigłowce dostały) czyli FixedWingLib -> http://www.rtdynamics.com/v3/ .

 

Utrata ciagu jednego silnika, czy uszkodzenie płaszczyzn sterujących wydaje się trudne do implementacji przy obecnym braku fizyki w samolotach, więc może dostaniemy coś co faktycznie można nazwać modelem lotu.

 

Edit:

 

Ciekawe jak ten włączony/wyłączony radar będzie wpływał na wykrywalność samolotu...a jak jest w rzeczywistości.

Edytowane przez Coren
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Z tego co wiem Coren, to w Bohemia Interactive Simulations pracowali nad implementacją darmowych bibliotek JSBSim: http://jsbsim.sourceforge.net/ Też bym chciał, żeby w końcu w pełni zaimplementowali biblioteki RotorLIB wraz z rozszerzeniami i dedykacją, jak FixedWing. Póki co system zniszczeń w grze nie jest nawet powiązany jakoś sensownie z RotorLib, jak wynika z moich rozmów z deweloperami z BI. Twierdzą, że mają za mało ludzi, żeby rozwiązać szereg problemów na które natknąłem się w czasie prac i testów nad CH46 a nadto brak woli managementu, żeby rozwijać rzeczy już raz sprzedane a nie wywołujące powszechnego oburzenia.

Co do wymodelowania zniszczeń, to powiem Ci jak to będzie wyglądać - tak jak w AFM: zniszczenie jednego silnika spowoduje spadek mocy, ale żadnych efektów na płatowiec (znoszenie, ruch obrotowy). Utrata powierzchni sterowych jest na zasadzie 0-1 w AFM - albo masz sterowanie maszyną, albo tracisz je całkowicie. Nawet nie chciało im się do tej pory zasymulować częściowych efektów w stylu przesunięcia środka ciężkości, żeby wymusić obroty czy niestabilność maszyny. To czego się spodziewam to skryptowe lub funkcyjne wymuszenie "efektów" takich jak obroty, wibracje, dźwięk ale bez bezpośredniego powiązania z PhysX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Na dev-branch trafia FCS czyli System Kontroli Ognia :)

 

O zmianach można poczytać tutaj.

 

Zmiany w pigułce:

  • zamiast ciągle mierzyć odległość, teraz należy wcisnąć klawisz T by oświetlić cel laserem (ACE robi to samo)
  • pojazdy pancerne straciły możliwość automatycznego śledzenia celów
  • pojazdy pancerne otrzymały SKO - strzelec może oświetlić cel laserem, a karabin i działo automatycznie wyzeruje się na daną odległość
  • poza poprawką góra/dół możliwe jest również oświetlanie celów ruchomych, wtedy działo automatycznie wyceluje się z wyprzedzeniem celu :)

P95WMaH.png

 

Na obrazku:

  • na górze azymut do celu
  • na dole zmierzony dystans
  • po lewej obliczona prędkość celu

 

https://forums.bistudio.com/topic/202603-tanks-fire-control-system/

Edytowane przez GieNkoV
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


https://forums.bistudio.com/forums/topic/202958-jets-hud-improvements/ - ten post mówi troche więcej - między innymi CCIP wreszcie trafi do HUDa, zamiast być tylko dodatkiem UI, albo zauwazyłem po tych grafikach, że do huda trafiają też markery kwadrat/rąb - moim zdaniem też duży plus za to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Dodatek Jets do Arma 3 z datą premiery

 

http://gry.interia.pl/newsy/news-dodatek-jets-do-arma-3-z-data-premiery,nId,2383731

 

Cytuj

Jak poinformowali odpowiedzialni za projekt developerzy, dodatek ukaże się w połowie przyszłego miesiąca - 16 maja. Za następne DLC trzeba będzie zapłacić 9,99 euro, a więc około 42 zł. Osoby, które złożą zamówienie przedpremierowe, mogą liczyć na 10% zniżki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


No cóż... :) Kreatywność ludzi nie zna granic. Skrypt dodający addAction "MoveInDriver" do zespawn-owanego śmigłowca, pozwalający na sterowanie śmigłowcem z DLC, którego się nie kupiło. Oczywista dziura w zabezpieczeniu DLC, taki siarczysty policzek zawstydzający panów programistów. Zapewne szybko wyjdzie hotfix więc obejście tymczasowe. Działa tylko z pojazdami.
Od czasu udostępnienia zarządzania własnym kontem na armaholicu, gość z kontem może sam sobie powiesić co chce, nadzór administratora będzie zawsze spóźniony.

Przy okazji poprawek do Jets DLC mamy nareszcie to (TGP lokowane na terenie lub celu/obiekcie): 
https://forums.bistudio.com/forums/topic/140837-development-branch-changelog/?page=41#comment-3179065

Edytowane przez Intruzik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Żeby tylko tak poprawili to "zawisanie" w miejscu przy zbyt małej prędkości samolotu z dziobem w górę, a potem spadanie ogonem do ziemi gdzie maszyna nie reaguje w żaden sposób na stery. Jak do tej pory to tu fizyka traci swoje jakiekolwiek prawa.

Edytowane przez czarek90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


8 godzin temu, czarek90 napisał:

Żeby tylko tak poprawili to "zawisanie" w miejscu przy zbyt małej prędkości samolotu z dziobem w górę, a potem spadanie ogonem do ziemi gdzie maszyna nie reaguje w żaden sposób na stery. Jak do tej pory to tu fizyka traci swoje jakiekolwiek prawa.

 

Mamy specjalistę od takich manewrów. :13:

 

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...