Skocz do zawartości
kosteK

Problemy MM - Pytanie / Odpowiedź

Polecane posty

kosteK    247

Hej, zna ktoś komendę aby załoga nie opuszczała pojazdu w chwili jego uszkodzenia? Chce by siedziała w nim niezależnie od sytuacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Doman    959

Stestuj kostku to:

 

{

private[_vehicle];

_vehicle = _x;

_vehicle allowCrewInImmobile true;

} forEach vehicles;

https://community.bistudio.com/wiki/allowCrewInImmobile

 

oraz to co podałem wyżej, z tego co czytam powinno utrzymać załogę w rozwalonym pojeździe:

setvehiclelock "locked"

 

Możesz też spóbować:

setBehaviour "CARELESS";

setCombatMode "BLUE";

vehicle : lock 2

 

Nie mam jak przetestować, w pracy siedze.

Edytowano przez Doman
  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cold    183

vehicle : lock 2

Komendy lock dodano dopiero w A3, w A2 będzie:

pojazd setVehicleLock "LOCKED";

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosteK    247

Dzięki [m=doman]

 

rozwiązanie:

this setvehiclelock "locked";
Edytowano przez kosteK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Templar    314

Panowie, potrzebuję kilka skryptów/komend na:

 

1. Zmianę postawy INDFORu wobec BLUFORu w czasie misji (by po włączeniu triggera zmienili się z przyjaznych na wrogów).

2. Coś by trigger włączał się wtedy gdy jednostka posiada jakąś broń w ręku (coś w stylu JEŻELI s1 ma coś w slocie broni to wtedy trigger się aktywuje)

3. Jak zrobić by trigger lub jego substytut był mobilny? Konkretnie potrzebuje do sytuacji gdy gracz podejdzie za blisko do ruchomego AI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Templar    314

Garść pytań:

1. Jak zrobić DAC'iem (lub czymś innym), by generował kolejne jednostki w miarę gdy wcześniejsze giną? Tak by za każdą zabitą grupę powstawała kolejna?

2. Jak zrobić by uruchomieniu triggera lub jakimś czasie, wrogie moździerze otworzyły ogień na wskazany obszar?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cender    238

Garść pytań:

1. Jak zrobić DAC'iem (lub czymś innym), by generował kolejne jednostki w miarę gdy wcześniejsze giną? Tak by za każdą zabitą grupę powstawała kolejna?

2. Jak zrobić by uruchomieniu triggera lub jakimś czasie, wrogie moździerze otworzyły ogień na wskazany obszar?

2. To co wyżej lub: trigger spinasz z modułem na spawn pocisku artyleryjskiego, promień rozmieszczenia jaki chcesz żeby nie walił zawsze w punkt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Spitfire    272

2. Jak zrobić by uruchomieniu triggera lub jakimś czasie, wrogie moździerze otworzyły ogień na wskazany obszar?

 

Ewentualnie jeszcze to:

mosiek doArtilleryFire [getmarkerpos "obszar", "8Rnd_82mm_Mo_shells", 8]

Mosiek po aktywacji triggera wystrzeli 8 pocisków we wskazany obszar. Classname pocisku musi być zgodny z danym moździerzem/haubicą.

Edytowano przez Spitfire

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Templar    314

Zakładam ten temat by takie nieboraczki MM jak ja mogły podzielić się swoimi problemami gdy coś nie działa i cholera wie czemu.

 

Na początek moja misja ZvT Blast from The Past - Operation Flashpoint.

Nie mam BLADEGO POJĘCIA czemu ta misja nie działa.

Problemem jest to, że nie działa ACE. I problem jest gdzieś w misji bo gdy wywaliłem dodatkowe pliki to też nie działa.

Postawiłem ją dwa razy (Ctrl C+nowa misja+Ctrl V) dalej nic. Zrobiłem kilka testów poprzez usunięcie połowy jednych jednostek i drugich jednostek i nieważne co nie działa.

I co najciekawsze - w edytorze wszystko śmiga - jak wrzucam to na testowy - kaplica. I nie że to wina Zeusów - dwie inne misje ZvT działają bez zarzutów.

 

Rzuci ktoś na to okiem?

 

 

 

ZvT_22+2_Blast_from_the_Past-OFP-Flashpoint_v1-2-2R2_by_Templar.eden.pbo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rutek    749

Błąd z ładowaniem ACE pojawia się gdy nazwa misji zdefiniowana w edytorze (zakładka "Attributes -> General...") zawieraja jakieś dziwne znaki (prawdopodobnie dwukropek, kropka, itd.). Problem istnieje odkąd 3den wszedł do A3.
 
Co ciekawę, problem też pojawia się jeżeli cokolwiek wpiszemy w polu Overview w tej samej zakładce. Dlatego polecam używać tego wpisu w description.ext:

overviewText = "";

A nazwę misji wpisywać i w description jak i w edytorze (bez niepotrzebnych znaków) po prostu: ZvT 24 Black from the Past

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Templar    314

Mam problem:

Potrzebuje by śmigło zawisło nad punktem nad ziemią na wysokości z której można zjechać na linach.

Wklepałem w init jednostki this flyinHeight 20. Śmigło dolatuje do WP na podanej wysokości, ale gdy doleci już do WP, ignoruje ustawienia i wisi na takiej wysokości na jakiej chce.

 

Macie pomysł jak to rozwiązać?

 

Drugim problemem jest to, że śmigłowiec wisi ze 30 metrów od wskazanego miejsca do zawiśnięcia i nie chce podlecieć bliżej, mimo tego, iż ma miejsce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Golas    66

Nie wiem czy zadziała bo w pracy jestem :) ale spróbuj postawić invisible landing pada (niewidzialne lotnisko helikoptera) na wysokości tych 20m dać tam landing waypoint i wymuszony włączony silnik - ew. tak jak ja w 1 wersji Red Five - ace fastrope waypoint - tylko tam już zjazd z automatu jest i trzeba się mieć na baczności na początku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Templar    314

Próbowałem z niewidzialnym helipadem, ale dalej to ignorował. Ale z tym drugim to sprawdzę jak wrócę do domu.

 

Co do użycia WP fast rope to chce tego uniknąć, bo jak pamiętam właśnie z Twojej misji, to żeśmy sobie krzywdę robili gdy zjeżdżaliśmy na raz. Ja ustawiłem trigger na poziomie gruntu który włącza się gdy gracze wejdą w niego zjeżdżając po linie. Po 30 sekundach przełącza WP i helka odlatuje.

Edytowano przez Templar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Templar    314

Jako pilotów obsadzić graczy? :)

Niby spoko ale śmigła tylko wyrzucają graczy i odlatują. Jeżeli miały by być użyte raz jeszcze, to cały koncept misji poszedł by do piachu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Intruzik    525

To daj im te 15 minut roboty na misji, po powrocie na lotnisko niech wylogują się do życia i pójdą sobie na piwo, jak to większość pilotów czyni po robocie ;)

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Coren    160

W briefie daj info, że lotnictwo jest do dyspozycji dowódcy do godziny takiej i takiej, powiedzmy pół godziny i tyle - zdecydowanie popieram przedmówcę.

 

Tylko proponuje, aczkolwiek w pełni się z tym zgadzam, żeby wykorzystać pilotów na jeden przelot na misji ->

Ewentualnie możesz dodać pilotom zadania dodatkowe w rejonie - o ile to możliwe, bo nie znam koncepcji misji - żeby kilka razy przeleciały gdzieś obok piechoty.

Dla piechoty z czysto klimatycznego punktu widzenia.

 

Dla pilotów - (MM nie zawsze o tym pomyśli/wie) dać kilka zupełnie niezwiązanych z piechotą zadań, misje patrolowe, zniszczenie jakiegoś konwoju, CAS wokół sojuszniczych AI, zwiad - zawsze coś więcej, a nie wymaga dużo pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sveterek    50

Robię misje na Cherno i chciałbym uzyskać zachmurzenie (100%), z tym że nie chcę żadnych opadów atmosferycznych. Wiecie czy jest jakiś sposób na wymuszenie określonych warunków? Oczywiście w zakładce "Opady" mam zaznaczone obejście ręczne i 0%, lecz mimo tego deszcz zaczyna padać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rutek    749

Jest to odwieczny problem w armie odkąd pamiętam. Niestety, nie da się. Możesz kombinować coś przy chyba 49% nie będzie padać, a przy 70% coś słyszałem ostatnio, że też będzie ok.

 

@sveterek proszę nie zakładać niepotrzebnie nowych wątków, które po 2-3 odpowiedziach stają się niepotrzebne i zalegają tylko na forum.

Tego typu pytanie możesz zawrzeć w tym temacie (Twój post został już przeniesiony).

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maras    685

Też z tym się zmagałem i optymalnym wyjściem jest overcast obecny i przewidywany na 59% a do tego dalikatna mgła i lekko szary filtr kolorystyczny. 

 

PS Przy 60% zaczyna padać. 

  • Upvote 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Intruzik    525

Wstaw moduł ACE Weather i go wyłącz.
Wstaw moduł Weather BIS, w jego init wrzuć: 0 setOvercast 1; 100000 setRain 0.1;

lub to: 0 setOvercast 0.8;0=[] spawn {while {true} do {1 setRain 0;sleep 1}};
Daj znać czy zadziałało, bo nie sprawdzałem. Taki efekt rzeczywiście trudno osiągnąć, jak słusznie zauważył Rutek, ale próbować zawsze warto. Testy, czasem zupełnie z bani i odjechane od common sense potrafią przynieść ciekawe rezultaty, więc próbuj wszystkiego co Ci przyjdzie do głowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armamo    0

Witam, miałem podobny problem i dzięki wam udało mi się go rozwiązać !!!!! :13::13:

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

"Człowiek staje się tym, o czym myśli". - R.W. Emerson 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
canadian    159

Problem z DACiem - DAC pomyślnie wczytuje strefy i "spawnuje" jednostki. W czym problem? Jednostek faktycznie nie ma, nie pojawiają się na mapie. DAC nie wyrzuca żadnego błędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rizzet    175

Sprawdź, czy:

1) strefa jest aktywna

2) jednostki nie usuwane są przez zbyt mała odległość od jednostek grywalnych (definiowane w config creator)

3) nie respisz jednostek po innej stronie niż ta do ktorej należą (np NATO jako OPFOR)

4) nie bierzesz wielkości zero grupy z config creator - wiem, wydaje sie głupie ale jest możliwe do przeoczenia 

5) masz warunek wyzwalacza strefy "true" - jak wyżej

 

Jesli to nie żadne z powyższych włącz na max. DAC_comm_values i zrób mi zdjęcie. 

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×