Skocz do zawartości
kosteK

Problemy MM - Pytanie / Odpowiedź

Rekomendowane odpowiedzi

Korzystałem z tego długi czas i pamiętaj abybcashować tylko te grupy które są stacjonarne. Wszelkie mobilne ekipy przy cachowaniu JK mają problem z odcashowaniem. Przy jednej misji zrobiłem Cash na jednostki które miały zaatakować graczy i skończyło się na tym że przybiegli tylko trzej AI którzy byli dowódcą i grup :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję zrobić coś takiego:

1. Znajdujesz mapę/laptop cokolwiek.

2. Na scrollu masz " Zlokalizuj X " ( this addAction ??? )

3. Na mapie graczy pojawia się marker z lokalizacją obiektu plus ewentualnie dodaje nowe zadanie

 

Przeszukałem kilka poradników, ale nadal nie wiem jak to zrobić poprawnie

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

https://community.bistudio.com/wiki/addAction

https://community.bistudio.com/wiki/setMarkerAlpha

 

Zwyczajnie odkrywasz wcześniej postawiony marker.

edit:

np.

action1 = this addAction [
"<t color='#ff4d4d'>Sprawdź dokumenty</t>",
"jakiśskrypt.sqf"];

 

Edytowane przez canadian
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Pba napisał:

Potrzebuję zrobić coś takiego:

1. Znajdujesz mapę/laptop cokolwiek.

2. Na scrollu masz " Zlokalizuj X " ( this addAction ??? )

3. Na mapie graczy pojawia się marker z lokalizacją obiektu plus ewentualnie dodaje nowe zadanie

 

Przeszukałem kilka poradników, ale nadal nie wiem jak to zrobić poprawnie

Zrobiłem coś takiego w misji Finding, która jest dostępna na serwerze głównym. Możesz sobie ją pobrać i sprawdzić jak to tam w środku wygląda.

  • Lubię 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakieś sprawdzone sposoby na podbicie fps ? 

Mapa Fallelujah. Poza miastem 60 fps, w mieście 20-40. Większość jednostek spawni się gdy gracze są X metrów od punktu,  te postawione ograniczyłem do minimum. Wywaliłem nawet protest cywilów pod ambasadą. No ale niewiele to daje.  Do tego chciałem zrobić misję w nocy. No ale światła miasta zmniejszają jeszcze fps

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fallujah raczej nie jest przykładem dobrej optymalizacji mapy i nie oczekuj od niej wiele FPSów. Z takich prostych rzeczy, które możesz zrobić prewencyjnie:

  1. Usunąć efekty świateł.
  2. Usunąć generatory dymu, cząstek itd.
  3. Zrezygnować z jednostek latających.
  4. And so on ...

tl;dr dużo nie zrobisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
5 godzin temu, Maras napisał:

Czego używasz do spawnu jednostek? 

https://forums.bohemia.net/forums/topic/155690-ai-spawn-script-pack/

 

1 godzinę temu, canadian napisał:

 

  1. Usunąć efekty świateł.
  2. Usunąć generatory dymu, cząstek itd.
  3. Zrezygnować z jednostek latających.
  4. And so on ...

 

1. W sumie tak :D Do zrobienia

2. Nie ma żadnych :G

3. Jedyna jednostka latająca stoi na ziemi

4. ¯\_(ツ)_/¯ Na starym laptopie grało się A2 w 15 FPS. DayZ SA było lepsze bo działało w 18. I tak zrobiłem ~1500h

Edytowane przez Pba
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I kolejne pytanie:

Czy w samochodach z 3CB da się wyłączyć randomowe skiny ? Chcę aby mój pojazd miał konkretny skin, a nie widzę opcji na jej wyłączenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem można wyłączyć jedynie losowość loadoutów jednostek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.07.2019 o 15:41, Pba napisał:

I kolejne pytanie:

Czy w samochodach z 3CB da się wyłączyć randomowe skiny ? Chcę aby mój pojazd miał konkretny skin, a nie widzę opcji na jej wyłączenie.

Poprawna odpowiedź brzmi:

W niektórych się da w niektórych nie ¯\_(ツ)_/¯

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opcja z briefem na mapie wiszącej na ścianie mi odpadła z racji zbyt małych rozmiarów i braku możliwości zrobienia zoom'u, stąd pytanie.

 

Jak wybranym graczom na starcie misji lub po wjeździe w trigger usunąć mapę z ekwipunku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W teorii można zrobić plik initServer.sqf i do niego wsadzić:

jednostka unassignItem "itemMap";
jednostka removeItem "itemMap";

Albo zrobić event handler, który zamyka mapę po jej otwarciu:

addMissionEventHandler ["Map", {openMap false;}];

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co mi pierwsze przychodzi do głowy, to nie dawać graczom mapy wogóle w ekwipunku na początku misji (chyba do zrobienia bez problemu jak gracze mają customowe ekwipunki i tak), i pozwolić graczom wyświetlać mapę tylko i wyłącznie jeśli są w pobliżu konkretnego obiektu (np. tablicy z mapą za pomocą komendy AddAction). Generalnie (chyba) da się to zaskryptować tylko napisz mi tutaj, lub w PW co ty dokładnie chcesz, a myślę że dam radę pomóc.

 

Bez testów to ci mogę powiedzieć tyle że pobaw się komendami AddAction i ForceMap

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc kwestia rozwiązana sposobem jaki polecił Zus. Po odprawie przed lub po starcie misji Zeus usunie mapy wybranym graczą jednym kliknięciem w menu pod scrollką. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Alienzo napisał:

Dzięki za pomoc kwestia rozwiązana sposobem jaki polecił Zus. Po odprawie przed lub po starcie misji Zeus usunie mapy wybranym graczą jednym kliknięciem w menu pod scrollką. 

Jak chcesz to zautomatyzować to możesz wywołanie skryptu wrzucić w wyzwalacz (np. anybody not present).

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem z użyciem bagnetów w misji mam. W edytorze broń z IF (nie z FOW) działa kucie bagnetem bez zarzutu. Na serwerze natomiast nie. Kwestie jakiegoś modułu czy ustawień serwera? (Modułu żadnego znaleźć nie mogę)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potestuje dzisiaj i dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę - działają normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tam sprawdzałem :P

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No k...a do 4 rano siedziałem nad misją i bagnet springfielda nie chciał ciachać... Może coś u mnie w ustawieniach 😕

 

Albo to już ten wiek że bagnet kuć nie chce :D

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie nie są perfekcyjne, bo technologia jest dosyć "szemrana". Z końca broni wystrzeliwany jest niewidzialny pocisk, który usuwa się na czubku bagnetu.
Jakieś kucanie itd. temu mocno przeszkadza, bo hitboxy w Armie nie są perfekcyjne. Jest możliwość (ale raczej niewielka), że użycie mundurów/kamizelek z innej paczki będzie przeszkadzać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewnym itemie zrobiłem sobie addaction, a w środku:

player groupChat "tekst";

Na edytorze działało, na testowym działało, ale jak rozegraliśmy sobie tą misję na serwerze głównym w ramach luźnego grania to nie działało rozwalając tym samym sens misji :G

Czy gdy zmienię to na hinta sprawi że będzie działało poprawnie? ;)

hint "text";

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...