Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 2019.12.06 uwzględniając wszystkie działy

  1. 7 punktów
    Odnośnie różnicy między CLS a Medykiem (na przykładzie US Army) Combat Lifesaver jest oficjalną certyfikacją zdobywaną w ramach 40-godzinnego kursu, zakończonego egzaminami: pisemnym i praktycznym. CLS nie jest dedykowanym MOS, tylko dodatkową certyfikacją w ramach np. 11B. Jest to funkcja pomostowa pomiędzy Self/Buddy-Aid a Advanced Life Support zapewnianym przez Combat Medic'a Jeśli chodzi o wykonywane przez CLS'a procedury - pokrywają się one z tymi, dostępnymi dla wszystkich żołnierzy (tzw. All Combatants w TC3), jest jednak lepiej przygotowany do ich przeprowadzenia (zwykle posiada też większe zapasy wyposażenia medycznego). Przypada mniej-więcej jeden CLS na każdą 10-osobową drużynę. Na szczeblu plutonu w działaniach medycznych podlega CMowi. W polsce analogiczny kurs odbywa się w WCKMED jako kurs Ratownika Pola Walki. Combat Medic jest podstawową rolą medyczną w US Army. Zdobywany wa ramach 16-tygodniowego szkolenia, zakończonego egzaminem i certyfikacjami EMT-B (cywilna) oraz podstawową 68W. Poza podstawowym szkoleniem CLSa jest przygotowany do zapewnienia czynności na poziomie Advanced Life Support (w tym m.in. podaży płynów, farmakoterapii, przyrządowego zabezpieczenia dróg oddechowych). Funkcjonują od szczebla plutonu. Certyfikacja w toku szkolenia może być rozszerzona do np. Flight Medic. W WP odpowiednik nie funkcjonuje.
  2. 4 punkty
    Uwielbiam tą misję, od tego zacznę ❤️ Co do uwag: - Za mało czasu by rozłożyć wszystkie ładunki i miny, - Saperzy mają na dzień dobry za dużo magazynków w plecakach. Najlepiej od razu dać ładunki, - Dodatkowy saper mile widziany, - Fakt, może totalna ciemność mocno wszystko utrudnia, ale to w końcu jakaś różnica od ciągłego biegania w nokto, więc dla mnie to jednak jest zaleta, - W związku z powyższym można dać więcej ręcznych flar i świetlików, - AI widzi w ciemności i robi heady strzelając w mrok, - AI robi instant bączki 180* i zabija na miejscu, - AI zdesantowało się pół kilometra od miasta, Nie mniej jednak misja jest bardzo trudna i wymagająca co jest bardzo na plus. I jak robi się źle, trzeba postępować wedle sugestii @MisterNova:
  3. 4 punkty
    Mam nadzieje, że Mikołaj dopisał
  4. 4 punkty
  5. 3 punkty
    Mi się wydawało że w ACC chcemy symulować pole walki a nie grać w gorzej zoptymalizowanego BFa. Przyjemność z rozgrywki to nie tylko strzelanie do głupich AI, mi przyjemność sprawia całokształt, komunikacja radiowa, przemarsze w różnych formacjach, współpraca drużyn. Jak dla mnie misja mogła by mieć charakter poligonu gdzie nie było by ani jednego AI przeciwnika a my skupialibyśmy się tylko na taktyce i też taka misja sprawiła by mi przyjemność. Dużo większą niż strzelanie do debilnego AI jak w call of duty i zabieranie jego broni bo wolę kałacha od AR albo odwrotnie i tłumacząc się przy tym brakiem amunicji do swojej podstawowej broni.
  6. 3 punkty
    Mylisz się. Pisałem że sprawne dowodzenie nie powoduje zastojów a dozbrojenie jest szybkie i sprawne. Poza tym nic nie stoi na przeszkodzie (i nie raz tak było) że dozbrajanie vyło w trakcie walki. Nikt nawet nie zauważył jakiś uciążliwych przestojów. Większość przychodzi tu po symulacje pola walki i zawsze w ACC realizm będzie przeważał nad bezmyślnym strzelaniem. Rozegrałem tu wiele misji na których nawet jako szeregowy, nie oddałem ani jednego strzału a było epicko. Doładowywanie komuś 20+ magazynków i zwiększanie staminy do poziomu robocopa nie powinno mieć miejsca i nie jest skutecznym sposobem na zwiększenie poziomu rozgrywki. Lepsze są misje w których zrobimy mniej zadań ale jak najbardziej zbliżonych do realizmu. Mniej przjeść - ale nie biegać. Jeśli ktoś poszukuje dzikiej akcji i ciągłego strzelania to są inne tytuły nastawione na akcje.
  7. 3 punkty
    Magiczne 7️⃣ siedem lat temu wszedłem na stronę www.arma2coop.pl i kliknąłem 👈 I tak jestem tutaj do dziś Pozdrawiam was cieplutko
  8. 2 punkty
    ASR jak najbardziej jest wyłączony, właśnie sprawdziłem, za to po konsultacjach z Tesem wyszło, iż kradzież pojazdów we VCOMie była wyłączona, lecz chyba nie do końca. Więc dziwne poruszanie się mogło wynikać z dostawania małpiego rozumu na widok automobilu oraz (być może) dość dużych drużyn przeciwnika. Na etapie testów wyglądało to okej, jednak niewykluczone (a właściwie logiczne, ale logika logiki, a logika Army nierzadko na rozbieżnych kierunkach śmigają) iż z mniejszymi pododdziałami AI radziłoby sobie lepiej. Zweryfikujemy to w styczniu przy podejściu numer 2, przy nieco jaśniejszej nocy, z celownikami kolimatorowymi i innymi takimi.
  9. 2 punkty
    do
    tba
  10. 2 punkty
    Z mojej perspektywy misja jest w porządeczku. Pozwala ćwiczyć reakcję na kontakt, jak i zrywanie. Z rzeczy do poprawy gdyby Ci się chciało nad tą misją mocniej siedzieć i ją rozwijać: - delikatnie zmniejszyć spotting distance dla AI - w moim odczuciu trochę za dobrze nas widziały. - numeracja w taskas była 1) 3) 2) - szczegół. - skrzynka z amunicja przy zwiadzie miała kilka wyprzedzających epokę magazynków (wiesz których). - Zastanowiłbym się nad wymianą 200 nabojowych boxów na 100 nabojowe w przypadku m249. Z tego co słyszałem 200 nabojowe są rzadko są wykorzystywane ze względu na wagę i wielkość, a co za tym idzie: przenoszenie (szczególnie w ofensywie, gdzie tak jak dzisiaj lecimy na piechotę). Jeżeli się mylę to proszę poprawić. - Zastąpiłbym M136 na M72A7 (plus dał je w większej liczbie) -> są lżejsze i mają głowicę insensitive-explosive, ewentualnie dałbym kilka tych i tych jeżeli spodziewamy się wojsk opancerzonych. (Piszę to z faktu że nie doszliśmy do zasadzki). - Element zasadzki można pominąć <- zbyt długi czas realizacji pozostałych zadań plus lekki brak sensu o czym wspominał suszkow. - Przydałby się slot plutonowego strzelca wyborowego - w takim terenie jest bardzo przydatny. - Mógłbyś dodać skrypt na burzę śnieżną aliasa (możesz się ograniczyć do samych dźwięków zimy, robią mega klimat i wypełnią pustkę dźwiękową) -> https://www.youtube.com/watch?v=enXoqchfnzY - Jest duża różnica między CLS'em a medykiem. Nazewnictwa jak i funkcji nie należy używać zamiennie. O szczegółach może powiedzieć @Cyrith. - Dodałbym po jednym plecaku na drużynę strzelców (może dla tego jednego zwykłego strzelca) by móc zabrać awaryjny zapas amunicji lub coś przenieść. Generalnie z chęcią zagrałbym jeszcze raz.
  11. 2 punkty

    do

  12. 1 punkt
    Serdecznie zapraszam do zapisywania się na 2-wojenną sobotnią misję LINK
  13. 1 punkt
    Agencja TASS donosi - minima zostały spełnione, dzisiejsza misja się odbędzie. Zapisanych zapraszam, niezapisanych również, a ja gaszę światło i zaczynam się przyzwyczajać.
  14. 1 punkt
    Chciałbym rzucić luźną sugestię. Może jakaś misję w sobotę? I w sumie dawno nie było IFA
  15. 1 punkt
    Cześć @Vaniok, obyś nie raz jeszcze zobaczył u nas przeciwnika
  16. 1 punkt
    Przypominam Panowie, iż jutro gramy jeden z @Jaskierowych klasyków!
  17. 1 punkt
  18. 1 punkt
    do
    Pluton US Army w Bośni i Hercegowinie, 1993 rok. min. 18 osób Czytaj więcej .zapisy-wrapper { margin-left: 50px; margin-right: 50px; } .zapisy-wrapper .opis p { margin-bottom: 1em; } .zapisy-wrapper .opis p:first-child { margin-top: 1em; } .zapisy-wrapper .opis p::first-letter { padding-left: 15px; font-size: 150%; } .zapisy-app { margin-top: 2em; } .zapisy-app .h1, .h2, .h3 { margin-top: 1em; } .zapisy-app .h1 { font-weight: bold; font-size: 1.5em; } .zapisy-app .h2 { font-weight: bold; font-size: 1.2em; margin-left: 15px; } .zapisy-app .h3 { font-weight: bold; font-size: 1.1em; margin-left: 30px; } .zapis-url { font-size: 0.8rem; text-decoration: none !important; } .zapis-url:hover { color: olivedrab; } .zapisy-log { margin-top: 2em; } .slot { grid-gap: 10px; margin-left: 15px; font-size: 14px; } .slot.wolny { text-shadow: #3CFF0099 1px 0 10px; } .tuwpisany .opcja, .tuwpisany .wpisany, .tuwpisany .opis { color: white !important; font-weight: bold !important; text-shadow: none !important; } .slot .opis { font-weight: bold; } .slot .opcja { font-weight: normal; color: rgba(107, 142, 35, 0.8); } .slot .wpisany { font-weight: normal; font-style: italic; } .zapisanych { margin-top: 1em; margin-bottom: 1em; } .log-wypisany { color: rgb(248, 79, 0); margin: unset; } .log-wpisany { color: rgb(13, 222, 0); margin: unset; } @media (max-width: 500px) { .zapisy-wrapper { margin: 0; } .slot { margin-left: 20px; } }
  19. 1 punkt
    Mamy tu jakiś fanów autostopu ? Przez świat na fazie puścił nowy sezon. Tak wiem, że się zepsuł, ale tym razem ma bardzo ciekawy kierunek, więc z miłą chęcią zobaczę co tam w Afryce Zachodniej piszczy. Ten kierunek jest moim marzeniem, ale przez brak czasu nie mogę się tak daleko zapuścić Poza tym Fazowski jest jedną z dwóch osób które zmotywowały mnie do pierwszej wyprawy autostopem 3 lata temu. Od tego czasu co roku gdzieś jeżdżę
  20. 1 punkt

    do

    ale gimbazjum
  21. 1 punkt

    do

    @Tetris zawsze możesz przyjść jako niezapisany i próbować wbić się na slota jako rezerwista. Nie dostałeś bana na rozgrywki tylko na korzystanie z systemu zapisów.
  22. 1 punkt
    Ja wam mogę napisać, po analizie tego co piszecie, że jako MM w rozgrywkach walki symetrycznej będę dawał tyle zaopatrzenia ile założę, że będzie potrzebne(z nawiązką) lub dodawał jakąś możliwość uzupełnienia. No chyba, że scenariusz będzie opierał się na zdobywaniu sprzętu wroga lub na graniu partyzantką. Jak dla mnie zdobywanie fantów nie jest cool. Ma się swoją broń i trzeba się skupiać na współpracy a nie na baraszkowaniu w trupach kiedy ma się jakieś zadanie do wykonywania (czyli najczęściej krycie swojego i czyjegoś dupska).
  23. 1 punkt
    Mi tam na kierowcy się siedziało dziarsko. Słuchasz co się dzieje, popijasz herbatke ewentualnie raz na jakiś czas ruszysz wte i we wte. (Zdążyłem sobie nawet zrobić kolacje ^^)
  24. 1 punkt
    Jeśli nie wiesz co się dzieje i dlaczego tu stoisz to wina twojego dowódcy. Jeśli natomiast trafi się tak że twoja drużyna akurat ma zadanie zabezpieczać tyły/flanki/kierunek z którego nic nie atakuje ale DOWÓDCA musi zabezpieczyć ten kierunek bo istnieje możliwość że "coś" zaatakuje to trudno. Tak bywa na wojnie. Są też u nas ludzie tacy co nie jedną misję przegrali jako kierowca czołgu. Mieli przed sobą tylko wizjer i stali w jednym miejscu przez całą rozgrywkę bo tak akurat wyszło. Trudno. Mimo wszystko grali i czerpali z tego. Choćby i dla tych paru minut akcji. Dlatego symulatory są niszowym gatunkiem. Nie każdemu musi się to podobać Ale ci którzy je lubią, wyciągają z tego dużo pozytywnych wrażeń. Im bliżej symulacji tym lepiej. Oczywiście nie mówię o popadaniu w skrajność i misjach rozpoznawczych gdzie masz siedzieć 3 godziny ukryty i zapisać jeden przejeżdżający samochód, takiej skrajności choć realistyczna, proszę nam nie zarzucać
  25. 1 punkt
    Uwielbiam ten zero-jedynkowy ciąg łączący "dziką akcję" z "półgodzinnym, nieraz godzinnym siedzeniem" w miejscu, gdzie kompletnie nic się nie dzieje, ani nawet nie wie się, co się dzieje u innych i czy w ogóle coś się dzieje. Ja rozumiem, że pomysł, to zawsze trzeba umieć sprzedać, a najlepiej robić to w formie olśnienia, że tak, że na pewno się uda, ale niestety miałem przyjemność grać już w tę armełkę dla tego turborealizmu i sprawdzić kilka tego typu rzeczy w praktyce. No i jakoś nie jestem w stanie bezkrytycznie poddać się tej idei. Ale na razie to możemy sobie gdybać - rzetelne rezultaty da tylko zastosowanie tego w praktyce. Tylko że ta praktyka... może być różna
  26. 1 punkt
    Przypominam o trwających do jutra na platformie Steam nominacjach gier spośród różnych kategorii. W jednej kategorii nigdy nie mam wątpliwości
  27. 0 punktów
    Zachęcam do zapisywania się na wtorkową misję, do godziny 1500 10 XII 2019 musi się zebrać minimalna ilość osób.
  28. -1 punktów
    Odblokowuje temat pod pewnymi warunkami. Apeluje o rozwagę w dyskusji odnośnie misji i sytuacji taktycznych. Bez osobistych wycieczek w czyimkolwiek kierunku jak na dorosłe osoby przystało. Na dniach umożliwie i udostępnie temat w którym ogólnie będzie można podyskutować o taktyce aby nic nie gineło w odmętach forum. Jeśli ktokolwiek ma jakieś niejasności odnośnie działań zmechanizowanych (to również współpraca czołgów i piechoty) odsyłam do poradnika zmechanizowanego na wiki. Wiele podstawowych kwestii rozwiązuje. Szkolenie być może uda mi się przeprowadzić w drugiej połowie miesiąca lub styczniu. https://forum.armacoopcorps.pl/wiki/poradniki-operacyjne/piechota/poradnik-piechoty-zmechanizowanejzmotoryzowanej-wg-alienzo-r43/
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...