Skocz do zawartości

Ranking

  1. Maras

    Maras

    VIP


    • Punkty

      171

    • Liczba zawartości

      3 917


  2. Pba

    Pba

    Sztabowiec


    • Punkty

      156

    • Liczba zawartości

      1 526


  3. Stahu

    Stahu

    Sztabowiec


    • Punkty

      154

    • Liczba zawartości

      1 456


  4. Patriotic

    Patriotic

    Sztabowiec


    • Punkty

      152

    • Liczba zawartości

      637


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 2021.01.26 uwzględniając wszystkie działy

  1. Z okazji świąt Bożego Narodzenia administracja ACC składa życzenia zdrowia, pogody ducha, radości i wspaniałych chwil spędzonych z bliskimi wszystkim członkom Społeczności oraz ich rodzinom. Niech ten okres pozwoli nam wyciszyć się i nabrać entuzjazmu do nadchodzących wyzwań, które pojawią się po okresie świąteczno-noworocznym. Życzymy Wam też, by te święta zapoczątkowały zmianę na lepsze, na nadchodzący nowy rok 2022! Sztab Arma Coop Corps
    10 punktów
  2. Dziś OFP obchodzi swoją 20 rocznicę
    10 punktów
  3. Zmiany w Administracji ACC W związku ze zmianami w gronie administracji ACC pragniemy poinformować, iż @Maras opuszcza grono Sztabu ACC i przechodzi do grona . Tym samym do grona dołączają @Calc oraz @Maximus. Gratulujemy Wam nowej roli w społeczności i mamy nadzieję, że odnajdziecie się w gronie Sztabu ACC, a swoimi pomysłami i zaangażowaniem wpłyniecie na rozwój społeczności. Odchodzącym sztabowcom niezmiernie dziękujemy za długoletnią współpracę i pomoc oraz liczymy, że dalej będziecie służyć nam swoją pomocą i doświadczeniem, kiedy już znajdziecie trochę czasu na emeryturze Sztab Arma Coop Corps
    9 punktów
  4. 8 punktów
  5. do

    Zapraszam, Charlie-1 najlepszy fireteam, tylko dla odważnych!
    7 punktów
  6. Nie martwcie się odejście Blackeye nie spowoduje zamknięcia Operatorów. Szkolenia jak i treningi operatorów będą normalnie prowadzone. Niestety nie przewiduje w tym tygodniu czegokolwiek odemnie (popołudniowe zmiany) lecz mam nadzieje ze uda mi się znaleźć czas by zrobić MOUT w sobotę a w przyszłym tygodniu poprzypominamy sobie CQB (dla nie zaznajomionych będzie od podstaw jakoś podziele to dla kazdego)
    7 punktów
  7. Udzielam pochwały z wpisem do Białej Księgi ACC członkom sekcji broni wsparcia CHARLIE w składzie: @Duku Strzelec BAR @piranha Asystent BAR @Kittyhawk Strzelec BAR @Elwo Asystent BAR Powód wyróżnienia: Członkowie sekcji Charlie błyskawicznie zareagowali na ostrzał silnie okopanego przeciwnika i celnym ogniem zlikwidowali zagrożenie ratując tym samym kilkanaście osób, które utknęły na pustym polu pod ostrzałem. Swoją zdecydowaną reakcją i precyzją sekcja Charlie zapobiegła całkowitemu rozbiciu plutonu na finalnym podejściu do celu. Misja "Semper Fi" 17.02.2021
    7 punktów
  8. Rys historyczny: (Historia alternatywna - UWAGA DŁUGIE) Sytuacja: Pogoda: Start godz. 0:08, księżycowa noc, lekkie zachmurzenie, 8*C-15*C, możliwa drobna mgła. Przeciwnik, informacje o konwojach: Wyposażenie: Każdy posiada noktowizję. Dowódcy sekcji, Dowódca i zastępca dowódcy składu, medyk, oraz snajper posiadają radio AN/PRC-148, niektórzy posiadają prototypowe dalmierze. Snajper posiada: tabelę balistyczną, The Kestrel 2500NV Pocket Weather Meter, dalmierz, Saperzy posiadają (każdy): zapalniki, 2x M112 1x 183, zestawy do rozbrajania. Sekcja AT posiada łącznie 4x HEAT, 3x HEDP, 2x Wyrzutnia M3 MAAWS !!!Techniczne: Standardowe ustawienia systemu medycznego ACE. Z przyczyn Armowych kobiety (cywil) wyglądają tak: Dodatkowe informacje i mapa: Pomarańczowymi wykrzyknikami (!) oznaczono checkpointy. W tej misji nie będzie potrzeba przejeżdżania przez żaden checkpoint, jedziecie w pełnym rynsztunku. Przygotował: Calc Misja nie powstałaby, gdyby nie pomoc @Pba. Dzięki
    7 punktów
  9. @herez Ban na Discorda do 20.04.2022 Szeroko pojęty trolling, wrzucanie treści o charakterze rasistowskim, próby wszczynania niepotrzebnych kłótni. Kolejny ban na Discord. Ban obejmuje nie tylko ostatni wybryk, ale kilka poprzednich.
    6 punktów
  10. @Kinkow Ban na wydarzenia do 02.07.2021 Powód: Wielokrotne przeszkadzanie w rozgrywkach, psucie immersji, celowe zabijanie osób cywilnych, przeszkadzanie w prowadzeniu szkoleń.
    6 punktów
  11. Rys historyczny w postaci filmu: Zadanie: - Zaatakować konwój nie niszcząc go. Przejąć zapasy. - Bronić się do czasu zabezpieczenia zapasów przez logistyków. Pogoda: Start godz. 9:36, lekkie zachmurzenie, 4*C-12*C, możliwa drobna mgła w dolinach. Przeciwnik: Około dwóch drużyn i kierowcy pojazdów w zapewniających dobre osłony umocnieniach. Logistyka: Sd. Kfz. 251 z KM Wyposażenie: Standardowe dla danej specjalizacji. Posiadacie zatyczki do uszu. Dowodzenie i Łączność: Brak, macie zameldować się do dowódcy prowadzącego oblężenie (1. okop po lewo od drogi) Informacje wywiadu: Techniczne: Standardowe ustawienia systemu medycznego ACE oprócz: - szyny leczą, ale sprint już nie będzie możliwy, - mniejsze szanse na złamanie kości, - większa szansa na utratę przytomności ze względu na ból. Sposób i dokładne warunki "drugiej szansy" - zapasowe sloty/restart zostaną przedstawione podczas briefingu przez MM.
    6 punktów
  12. do
    Wojna domowa na Czarnorusi, w niewielkiej wiosce kontrolowanej przez siły rządowe ma się odbyć proces groźnego przeciwnika. JaskierOP, ilość fabularnych plottwistów przekraczająca limity, a podniesiona do sześcianu przez czyny i koncepty żywych ludzi. Cóż można więcej rzec? Czytaj więcej .zapisy-wrapper { margin-left: 50px; margin-right: 50px; } .zapisy-wrapper .opis p { margin-bottom: 1em; } .zapisy-wrapper .opis p:first-child { margin-top: 1em; } .zapisy-wrapper .opis p::first-letter { padding-left: 15px; font-size: 150%; } .zapisy-app { margin-top: 2em; } .zapisy-app .h1, .h2, .h3 { margin-top: 1em; } .zapisy-app .h1 { font-weight: bold; font-size: 1.5em; } .zapisy-app .h2 { font-weight: bold; font-size: 1.2em; margin-left: 15px; } .zapisy-app .h3 { font-weight: bold; font-size: 1.1em; margin-left: 30px; } .zapis-url { font-size: 0.8rem; text-decoration: none !important; } .zapis-url:hover { color: olivedrab; } .zapisy-log { margin-top: 2em; } .slot { grid-gap: 10px; margin-left: 15px; font-size: 14px; } .slot.wolny { text-shadow: #3CFF0099 1px 0 10px; } .tuwpisany .opcja, .tuwpisany .wpisany, .tuwpisany .opis { color: white !important; font-weight: bold !important; text-shadow: none !important; } .slot .opis { font-weight: bold; } .slot .opcja { font-weight: normal; color: rgba(107, 142, 35, 0.8); } .slot .wazny { font-weight: bold; color: rgba(255, 104, 5, 0.8); } .slot .wpisany { font-weight: normal; font-style: italic; } .zapisanych { margin-top: 1em; margin-bottom: 1em; } .log-wypisany { color: rgb(248, 79, 0); margin: unset; } .log-wpisany { color: rgb(13, 222, 0); margin: unset; } .z_toastmsg { min-width: 800px; /* Set a default minimum width */ margin-left: -400px; /* Divide value of min-width by 2 */ text-align: center; /* Centered text */ border-radius: 2px; /* Rounded borders */ padding: 16px; /* Padding */ position: fixed; /* Sit on top of the screen */ z-index: 1; /* Add a z-index if needed */ left: 50%; /* Center the snackbar */ bottom: 30px; /* 30px from the bottom */ } @media (max-width: 500px) { .zapisy-wrapper { margin: 0; } .slot { margin-left: 20px; } }
    6 punktów
  13. Hej, planuje wykonać misje w settingu uniwersum gry Stalker. Czy byliby w społeczności chętni na rozegranie takiego scenariusza? Pytam, bo o ile scenariusze "realne" dobrze się przyjmują, o tyle nie widziałem wielu scenariuszy post-apo.
    6 punktów
  14. Linia modów ACCLambsnstuffV4.html Sytuacja (uwaga, materiał humorystyczny. Dalej jest poważnie) Mapy Zadanie Intencja dowódcy Przeciwnik Siły własne i radia ROE Użyte mody i ty Inne techniczne
    5 punktów
  15. PLAN Proszę o przekazanie planu @Houdini do zaproszonych gości a w szczególności dowódców. Oznaczam @Tes @Puchacz @Calc dla uwagi. Linia dowodzenia: Dowódca plutonu -> Dowódca Bravo -> Dowódca Charlie -> Dowódca Delta -> Dowódca Wolf-1 (odwrót) Legenda: Punkty Z (Zulu) to punkty referencyjne do pomocy przy planowaniu manewrów i podawania pozycji. A / B / C / D / W - oznaczenia zespołów wchodzących w ramach plutonu (Alpha Bravo etc.) M3 - Uzbrojona półciężarówka GMC z karabinem M2HB (mieści łącznie 13 osób) LVT - Uzbrojona amfibia LVT z 4 karabinami M1919 Browning (mieści łącznie 23 osoby) JEEP - Terenówka Willis Jeep (mieści łącznie 6 osób) RV - Punkt spotkania D4 / C2 / B3 - Sektory do zajmowania przez poszczególne drużyny (C2 to sektor drugi do zajęcia przez drużynę Charlie)\ MSR Alabama - Oznaczenie drogi zaopatrzeniowej (w tym przypadku nazwanej Alabama) Przemieszczanie pojazdami w zorganizowanej kolumnie ATAK NA SEKTOR BROOKLIN Cel: 1. Uchwycenie przyczółku po drugiej stronie rzeki. Uwagi: Przeprawą oraz atakiem z flanki przewodzi drużyna Bravo wspierana przez Charlie i LVT. Delta oraz Wolf ostrzeliwują przeciwnika i odciągają jego uwagę. Przeprawa na sygnał żółtym dymem rzuconym na most. Atak na sygnał czerwonym dymem rzuconym na most. ATAK NA SEKTOR WHISKY Cele: 1. Przeszukanie miejscowości w celu odnalezienia węzła łącznościowego. 2. Eliminacja wrogich stanowisk obrony przeciwlotniczej Celem nie jest zajęcie całej miejscowości. Uwagi: Po wkroczeniu należy spodziewać się reakcji przeciwnika z kierunków MSR Texsas i MSR Alabama. Wolf-1 przydzielony do Alpha Wolf-2 przydzielony do Bravo Bravo w razie problemów na flankach udziela wsparcia drużynom jeśli jest to konieczne. ATAK NA SEKTOR BEER - 1 Cele: 1. Opanowanie przeprawy mostowej miedzy Beer-1 a Beer-2. 2. Uchwycenie przyczółku na wschodnim brzegu rzeki. Celem nie jest zajmowanie całej miejscowości. Uwagi: Po wyparciu przeciwnika ze stref 1 i 2 czołgi zajmą pozycje do ostrzału zachodniego brzegu rzeki. Jedna z drużyn przeprowadzi zwiad bojem w północnej części miejscowości celem zlokalizowania ew. punktów oporu przeciwnika. Po dokonaniu oceny możliwości i podliczeniu ew. strat podjęta zostanie decyzja o sposobie przeprawy na drugi brzeg. Dalszy plan operacji zależny od możliwości będzie opracowany podczas realizacji postawionych zadań.
    5 punktów
  16. Chcąc scharakteryzować radzieckie oddziały desantowe zimnej wojny przede wszystkim należy pamiętać jedno: to nie są wojska NATO, ich doktryna, wyposażenie i uzbrojenie było kompletnie inne niż US Army i innych wojsk paktu północnoatlantyckiego. VDV Na początek VDV czyli spadochroniarze ich obszar działania obejmował 150 - 300 km za linią frontu, działając na szczeblu strategicznym, w krajach NATO spadochroniarze są lekką piechotą, w ZSRR jest kompletnie odwrotnie, VDV to ciężki zmech, który poruszał się tylko i wyłącznie na bojowych wozach piechoty BMD i transporterach BTR-D, mieli nie walczyć pieszo a jedynie jak zwykły zmech, wyjątkiem jest Afganistan gdzie VDV walczyło zarówno jak zmech z użyciem BMP-1 i BMP-2 jak i desantując się ze śmigłowców. Poza Afganistanem VDV nie korzystała ze śmigłowców, jedyny sposób desantu to desant z samolotów transportowych systemem kombinowanym. Co oznacza system kombinowany? Kraje NATO swoich spadochroniarzy zrzucały ze stosunkowo małych wysokości z wolno lecących samolotów przy pomocy statycznej liny, Sowieci zrzucali z większej wysokości (700m) przy większej prędkości, gdzie statyczna lina wyciągała mały spadochron, mający ustabilizować skoczka i go spowolnić, następnie skoczek sam otwierał spadochron lub w przypadku utraty przytomności robił to automat. VDV poza Afganistanem w ogóle nie posiadała hełmów stalowych, jedyną osłoną głowy skoczka był hełm desantowy wz 73, który był wariacją czołgowego hełmofonu, na poligonach można również było zobaczyć żołnierzy w furażerkach i rzadziej w niebieskich beretach. Do momentu wprowadzenia munduru desantowego wz. 83 w barwie ochronnej, podstawowym ubraniem spadochroniarza był kombinezon desantowy wz. 73, który w miesiącach letnich noszono zamiast munduru wz. 69 a kiedy było chłodniej zakładano na mundur. Raczej nie spotykano się z desantowaniem w maskałatach, robiły to jedynie pododdziały rozpoznawcze. Mundur wz. 83 zaczął pojawiać się między rokiem 85 a 89 i zastępować mundury wz. 69 i kombinezony desantowe wz. 73. Uzbrojeniem strzeleckim VDV były AKS-74 lub AKMS w zależności od roku i kategorii jednostki (w jednostkach drugorzutowych AKMSy służyły do połowy lat 80), RPKS-74 i RPKS, RPG-7D (celowniczy przenosił 2 granaty, pomocnik również 2, w jednostkach pierwszo liniowych były tp PG-7VŁ, PG-7VM, PG-7VS, jednostki drugoliniowe musiały się zadowolić nielicznymi PG-7VŁ oraz PG-7V). Brygady i Bataliony Desantowo Szturmowe Wojsk Lądowych Ich obszar działania wynosił od 50 do 150 km za linią frontu. Oddziały desantowo szturmowe były czymś w rodzaju kawalerii powietrznej, działali jako lekka piechota, czasem tworzono w Batalionie jedną kompanię powietrzno-desantową a w brygadzie jeden batalion powietrzno-desantowy jeżeli jednak skakały na spadochronach to najczęściej ze śmigłowców, wtedy ich wyposażenie nie różniło się od wyposażenia VDV oczywiście poza brakiem jakiegokolwiek ciężkiego sprzętu. W przypadku desantu ze śmigłowca z przyziemienia, żołnierze ci wyposażeni byli tak jak zwykła piechota czyli w hełm stalowy wz. 40, wz. 60 lub wz. 68, mundur wz. 69 lub później w mundur desantowy w barwach ochronnych wz. 83, jednak zamiast standardowych plecaków mieszok używano plecaków RD-54. Celowniczy RPG używał wtedy standardowego noszaka na 2 granaty a pomocnik na 3 granaty - razem 5. Ciekawostka w UKM PK wyposażona była jedynie kompania rozpoznania mając na stanie 3 PK, co etatowo oznacza, że w całej brygadzie było... 3 PK. Pluton rozpoznania: Pluton Powietrznodesantowy brygady desantowo szturmowej W każdej kompani znajdowały się 3 takie plutony, pluton moździerzy 81 mm i pluton granatników automatycznych. Morska Piechota Morska Piechota wchodziła w skład marynarki wojennej, ich zadaniem był desant z morza i utrzymanie przyczółku do 40 km wgłąb lądu do czasu zdesantowania się kolejnych fal tym razem już wojsk lądowych. W każdej Brygadzie Morskiej Piechoty od połowy lat 80 znajdował się batalion desantowo szturmowy, w tym batalionie jedna kompania była kompanią powietrzno desantową. Co oznacza, że - 1 kompania była przeszkolona i wyposażona do skoków na spadochronie ze śmigłowca lub samolotu, pozostałe kompanie były uzbrojone i wyposażone jak brygady desantowo szturmowe wojsk lądowych - miały takie samo zadanie i były desantowane śmigłowcami wojsk lądowych. Pozostałe bataliony brygady były uzbrojone i wyposażone jak zwykłe bataliony piechoty zmotoryzowanej na wozach BTR-60, MT-LB a następnie BTR-80. Z czołgów były to dwie kompanie T-55 i dwie kompanie PT-76. Podstawową różnicą był czarny mundur polowy, czarny beret oraz czarne oporządzenie, mimo elitarnego statusu morskiej piechoty jej wyposażenie na ogół było starsze, długo używali starszej broni w kalibrze 7.62x39 np. w flocie czarnomorskiej dopiero w 85 roku wprowadzono AK-74. Czarne mundury zostały wyparte w połowie lat 80 przez mundur desantowy wz. 83 w barwie ochronnej. Ze śmigłowców floty np. Ka-27 korzystali jedynie saperzy i rozpoznanie. http://i1055.photobucket.com/albums/s503/amtibla/2231.jpg 1989: Maskałaty w wojsku radzieckim: W rozpoznaniu przypadało 100% maskałatów na stan etatowy, w oddziałach saperskich 80%, w pozostałych oddziałach 30%. Do lat 90 w użyciu były jeszcze drugo wojenne maskałaty. Jak odwzorować to w Armie? W RHS mamy kilka typów munduru M88 prawidłowo nazywającego się mundurem wz 83 - pierwsze wersje munduru noszone były w spodniach, w 89 pojawiła się odmiana, którą noszono na zewnątrz. Moją propozycją jest stosować mundur M88 z bluzą na zewnątrz w wersji z butami sapogi jako odpowiednik munduru wz. 69 a mundur M88 VDV TTSKO i M88 VDV TTSKO Airborne jako mundur wz. 83 dla VDV, MP i wojsk desantowo szturmowych końcówki lat 80. Jako maskałat KLMK Oversuit a kombinezon desantowy proponuję używania Gorka 1 (afganka) lub Clothes Overalls (tan) lub innego kombinezonu w kolorze khaki, jako hełm desantowy wz. 73 proponuję używać Crew Helmet (tan), jeżeli chodzi o czarny mundur MP to tutaj znajduje się retekstura.
    5 punktów
  17. do
    Wojna domowa na Czarnorusi, terytorium opanowane przez III Cesarstwo Francuskie. Niewielka miejscowość Polana, dotknięta boleśnie działaniami wojennym, w myśl konceptu znanego i lubianego artysty sztuk wizualnych Vladimira Pierre'a Tchekhovsky'ego ma zostać kulturalną stolicą Południowej Zagorii, tymczasem ambaras prawny skutkuje powołaniem przez przewodniczącego Niezależnej Rady Polany niezależnej formacji - Ochotniczych Sił Porządkowych. Pewnego czerwcowego dnia do wsi zmierza oddział wojsk cesarskich, a mieli to nie być jedyni goście... JaskierOP, ilość fabularnych plottwistów przekraczająca limity, a podniesiona do sześcianu przez czyny i koncepty żywych ludzi. Cóż można więcej rzec? Już wiem - tym razem gramy wespół w zespół z ekipą .noname (NN). .zapisy-wrapper { margin-left: 50px; margin-right: 50px; } .zapisy-wrapper .opis p { margin-bottom: 1em; } .zapisy-wrapper .opis p:first-child { margin-top: 1em; } .zapisy-wrapper .opis p::first-letter { padding-left: 15px; font-size: 150%; } .zapisy-app { margin-top: 2em; } .zapisy-app .h1, .h2, .h3 { margin-top: 1em; } .zapisy-app .h1 { font-weight: bold; font-size: 1.5em; } .zapisy-app .h2 { font-weight: bold; font-size: 1.2em; margin-left: 15px; } .zapisy-app .h3 { font-weight: bold; font-size: 1.1em; margin-left: 30px; } .zapis-url { font-size: 0.8rem; text-decoration: none !important; } .zapis-url:hover { color: olivedrab; } .zapisy-log { margin-top: 2em; } .slot { grid-gap: 10px; margin-left: 15px; font-size: 14px; } .slot.wolny { text-shadow: #3CFF0099 1px 0 10px; } .tuwpisany .opcja, .tuwpisany .wpisany, .tuwpisany .opis { color: white !important; font-weight: bold !important; text-shadow: none !important; } .slot .opis { font-weight: bold; } .slot .opcja { font-weight: normal; color: rgba(107, 142, 35, 0.8); } .slot .wazny { font-weight: bold; color: rgba(255, 104, 5, 0.8); } .slot .wpisany { font-weight: normal; font-style: italic; } .zapisanych { margin-top: 1em; margin-bottom: 1em; } .log-wypisany { color: rgb(248, 79, 0); margin: unset; } .log-wpisany { color: rgb(13, 222, 0); margin: unset; } .z_toastmsg { min-width: 800px; /* Set a default minimum width */ margin-left: -400px; /* Divide value of min-width by 2 */ text-align: center; /* Centered text */ border-radius: 2px; /* Rounded borders */ padding: 16px; /* Padding */ position: fixed; /* Sit on top of the screen */ z-index: 1; /* Add a z-index if needed */ left: 50%; /* Center the snackbar */ bottom: 30px; /* 30px from the bottom */ } @media (max-width: 500px) { .zapisy-wrapper { margin: 0; } .slot { margin-left: 20px; } }
    5 punktów
  18. Czy pośród osób które wczoraj były na misji OP Pacific (a może i nie były) znalazłyby się takie, które byłby chętne do ponownego rozegrania jej w najbliższym czasie? Odbiór misji był chyba bardzo dobry, przez głupiego pecha szybko się skończyła i zastanawiam się czy nie rozpisać jej ponownie na termin w przeciągu najbliższych dwóch tygodni. Jest to Apex i nie wiem czy ponownie będą chętni, przydałby się feedback na temat zainteresowania w postaci komentarzy/reakcji Jeżeli komuś pasuje jedynie jakiś ograniczony termin to proszę pisać, spróbuję się dostosować.
    5 punktów
  19. do

    @Cadet @Mosze @Russian @Igor @Houdini @piotrek @borys @Kittyhawk @Templar @Maximus @Patriotic @Puchacz @Pba @piranha @Ziemniak @Owca @Calc Zapisaliście się na JointOp organizowany przez ekipę spoza ACC (JO Wyjazdowe), w związku z czym przestrzegam, aby wszyscy zorganizowali sobie czas na pobranie modów i ich p r z e t e s t o w a n i e minimum dzień przed misją czyli w CZWARTEK . Spotykamy się o 18:30 i nie będę tolerował nieprzygotowania technicznego oraz spóźnień. Wszelkie informacje są podane. Jak coś nie działa lub jest niejasne proszę zapytać wcześniej na forum, a nie w dniu rozgrywki. Jeśli ktoś już wcześniej wie, że być może nie może się stawić w w/w terminie proszę o zwolnienie odpowiednio wcześnie slota, gdyż jest to max slotów przewidzianych dla ACC. Wypisywanie się niedługo przed rozgrywką będzie niemile widziane. Być może otworzę rezerwę, ale będzie to tylko rezerwa gdyby któraś z osób zapisanych nie pojawiła się lub nie ogarnęła się technicznie / czasowo czego nie przewiduje, bo sądzę, że każdy z Was ma dostatecznie dużo czasu, aby się solidnie przygotować. Proszę o uszanowanie mojej prośby i potraktowanie jej poważnie, gdyż od tego zależy jak jesteśmy my jako grupa postrzegani na arenie innych polskich społeczności Arma.
    5 punktów
  20. Szczęśliwego nowego roku! 🍾🥂
    4 punkty
  21. @Templar proszę mi zrobić szkolenie przypominające, po 2 tygodniach pobierania udało mi się w końcu ściągnąć całą paczkę moim wioskowym łączem.
    4 punkty
  22. U kogo się teraz robi szkolenie przypominające?
    4 punkty
  23. ZAPISY Sytuacja Rok 2017 Wojna w Donbasie (konflikt na wschodniej Ukrainie) – konflikt zbrojny pomiędzy prorosyjskimi separatystami ze wschodu Ukrainy oraz wspierającą ich Federacją Rosyjską a siłami wiernymi legalnym władzom Ukrainy. Aneksja Krymu przez Rosję – nielegalne nabycie przez Federację Rosyjską terytorium Ukrainy (Autonomicznej Republiki Krymu oraz miasta wydzielonego Sewastopol, położonych na Półwyspie Krymskim) w drodze użycia siły zbrojnej w 2014 roku W 2017 roku rząd Ukraiński stara się jak najbardziej wykorzystać dostępne prawnie tereny morskie Morza Czarnego. Zgodnie z prawem morskim zajmuje platformy wiertnicze na morzu czarnym. Rosyjska Federacja Rosyjska nie akceptuje rozbrykania swojej dawnej marionetki. Sytuacja Taktyczna Rok 2017, 23 Wrzesień Wybrzeże Krymskie, 6km od rafinerii zajętej przez siły ukraińskie Siły ukraińskie przejęły zwierzchnictwo nad jedną z platform wiertniczych, należących do międzynarodowych spółek paliwowych, wysyłając na nie swoje wojsko jako zabezpieczenie. Rząd Federacji Rosyjskiej nie zgadza się z takim przebiegiem spraw i nie uznaje decyzji państwa ukraińskiego. Dowództwo sił zbrojnych Federacji wyznacza element SPECNAZU do zajęcia platformy wiertniczej. Dostaniemy się na platformę wykorzystując śmigłowiec należący do kompanii rafineryjnej, który przy zbliżeniu nie będzie wzbudzał podejrzeń. Jak najszybciej będziemy musieli zejść z LZ i zająć pozycje dogodne do dalszej eliminacji przeciwnika nim ten odgadnie, że nie jesteśmy militarną obsługą platformy wiertniczej. Zadania Zajmij platformę wiertniczą. 1.) Rozgrzewka Na starcie skorzystaj z placówek treningowych w hangarach aby "wejść w wprawę" przed głównym zadaniem. *Po treningu można podebrać amunicje z drewnianych skrzynek przed wejściem do hangaru. 2.) Rozpoczęcie Wsiądź do MI-8, zdesantuj się na platformie wiertniczej i po wyjściu, korzystając z zaskoczenia, jak najszybciej zajmij bezpieczne pozycje do dalszego przebiegu eliminacji przeciwnika. *Na scrollu "RADIO ALPHA" (TYLKO OSOBA BĘDĄCA DOWÓDCĄ OPERACJI JEST UPOWAŻNINONA) 3.) Ewakuacja Po zajęciu platformy i kapitulacji ukraińskich sił wezwij śmigłowiec ewakuacyjny i zakończ misję po dotarciu do bazy. *Na scrollu "RADIO FOXTROT" (TYLKO OSOBA BĘDĄCA DOWÓDCĄ OPERACJI JEST UPOWAŻNINONA) Siły Przeciwnika ~30 żołnierzy Ukraińskich Sił Zbrojnych stacjonujących w czerwonej strefie platformy wiertniczej uzbrojonych w mieszany kamuflaż i broń rodziny AK. Wróg posiada w większości latarki na broni oraz kilka jednostek wroga może dysponować noktowizją. Siły Własne Element operacyjny SPECNAZ. Mapy - Misja zaczyna się w punkcie "START". - W bazie znajdują się dwa kompleksy treningowe "Training 1" i "Training 2" w hangarach. - Śmigłowiec do transportu na platformę wierniczą znajduje się w punkcie MI-8. - Część platformy wierniczej zajętej przez przeciwnika jest oznaczona czerwoną strefą. - Legenda mapy oznaczeń platformy wiertniczej znajduje się na mapie. Sprzęt i Logistyka Pogoda Ranek, 0300HRS, pochmurnie, brak mgły, widoczność ~500m. Uwagi i Techniczne - Misję można zakończyć po dokonaniu ewakuacji wysiadając w bazie. - Na platformie wiertniczej znajdują się międzynarodowi pracownicy. - Misja za każdym rozegraniem będzie inna poprzez losowe rozmieszczenie wroga, pracowników rafinerii oraz elementów treningowych w hangarach. DLA ADMINA MISJI - Zalogowany na admina ma na wszelki wypadek dostęp do zeusa aby reagować w technicznych sytuacjach awaryjnych (np. brak radia). ACE: * Zaawansowany system medyczny. * Rany mogą się otwierać. * Apteczki może używać tylko medyk. Apteczka kończy się. * Zestaw do szycia nie kończy się. * Każdy może szyć i podawać płyny.
    4 punkty
  24. Tak to teraz u mnie wygląda, fabryka pracuje :
    4 punkty
  25. @Kinkow Ostrzeżenie Otwarta i bezpardonowa rozmowa o technikaliach podczas rozgrywki.
    4 punkty
  26. Po 20-tym czerwca zrobię kurs "snajperski". Taktyka, zasady walki i podstawy strzelania bojowego. Przydałby się ktoś do pomocy przy Zeusie. Termin podam do końca tygodnia. S!
    4 punkty
  27. @Kinkow Ostrzeżenie. Nieprzyzwoite zachowanie / trolling na misji CO 28 PËR KOSOVË (19.05.2021). Kolejne takie zagranie i niestety będą surowsze konsekwencje.
    4 punkty
  28. Akurat ten wątek należałoby uciąć i zamknąć, nie wiem jedynie dlaczego Sztab nie podejmuje żadnych kroków. Jeżeli w zgodzie z regulaminem, bądź głosem społeczności takie treści uznane zostały za wulgarne, czy niesmaczne, to trzeba usunąć tego typu treść (w tym przypadku była to ikona profilowa), nadać upomnienie, ustalić werdykt, który posłuży za wytyczną przyszłych, podobnych wątków i temat zakończyć. Jeżeli regulamin czegoś nie określa, to nie znaczy również, że jest na to prawne przyzwolenie (luki prawne istniały, istnieją i będą istnieć zawsze). Niestety nie każdy zdaje sobie sprawę z faktu, że nieznajomość prawa nie zwalnia z odpowiedzialności karnej, a potem zdarzają się przykre niespodzianki. Polecam zapoznać się z ustawami, takimi jak Kodeks Cywilny, Kodeks Karny, czy Kodeks Wykroczeń, kieruję to nie tylko do ogółu społeczności, a również i do Sztabu, bo to Sztab, jako administracja będzie odpowiadać w pierwszej kolejności za przyzwolenia, czy też zwyczajny brak reakcji na tego typu wątki. Jeżeli ktoś nie jest pewny legalności treści, to niech ich nie zamieszcza w ogóle, artykuły w ustawach regulujących prawo są tak nieścisłe, że jeżeli ktoś będzie chciał się przyczepić, to zawsze sposób znajdzie, a przypominam, że społeczność ACC nie jest mała, zamknięta i nie żyjemy tu niczym w komunie, każdemu można przypadkiem na odcisk nadepnąć, każdego można niechcący urazić, a konsekwencje zwrotne mogą być mocno destruktywne.
    4 punkty
  29. Malayan_Emergency.html ↑↑Do misji wymagany jest ten HTML zawierający dodatkowo mody z paczki podstawowej↑↑ ZAPISY Powstanie malajskie (DLA CHĘTNYCH) Rok 1955 Sytuacja Taktyczna Kwiecień 1955 Gdzieś w Malajach Nasz brytyjski pluton SAS został przydzielony do działań antypartyzanckich, ponieważ poprzez wywiad środowiskowy udało się zlokalizować miejsca posterunku bojowników oraz kryjówki w opuszczonej kopalni cyny. Stacjonujemy w tartaku, z którego przed chwilą odjechali malajscy robotnicy pod ochroną malajskiej policji do pracy w tartaku. Robotnicy zaczynając pracę zostali ostrzelani przez partyzantów, którzy "odwdzięczają" się w ten sposób za współpracę lokalnej społeczności z władzami kolonialnymi. Jednemu z pracowników udało się uciec do tartaku i zawiadomić służby o ciężkim położeniu swoich towarzyszy, którzy przygwożdżeni ogniem nie mogą ewakuować się z karczowiska. Na nieszczęście partyzantów w pobliżu znajdują się żołnierze SAS przygotowani na walkę w dżungli. Znajdujemy się w tartaku, z którego odjechali robotnicy pod eskortą malajskiej policji. *Robotnicy na plantacji kauczuku jadą do pracy pod ochroną malajskich sił policyjnych. Zadania 1.) Clearing Słyszymy strzały partyzantów w kierunku przygwożdżonych robotników. Musimy udać się na karczowisko, zabezpieczyć teren i ewakuować przerażonych pracowników do ciężarówki, znajdującej się w kołowym obszarze na mapie, którą przyjechali. W ciężarówce znajduje się dwóch policjantów i kierowca gotowy do wyruszenia. *Spętaj robotników, odprowadź ich pod ciężarówkę i zapakuj do środka. Gdy wszyscy będą w środku należy pod scrolką wybrać opcję na ciężarówce "Krzyknij pełną piersią -> KIEROWCO RUSZAJ!". 2.) Guardhouse Powstańcy zajęli pozycję wypadową w chacie nad strumieniem. Zorganizowali tam posterunek, który musimy unieszkodliwić 3.) Cavern Opuszczona kopalnia cyny to miejsce, w którym ukrywają się partyzanci. Musimy przeszukać pieczarę i wysadzić każde napotkane w niej skrzynie z powstańczym wyposażeniem. Siły Przeciwnika W całym regionie operacji określa się, że liczebność komunistycznych bojowników Armii Wyzwolenia Narodowego Malajów wacha się od 40 do 60 bojówkarzy. Partyzanci uzbrojeni są w poaliancką broń (głównie produkcji brytyjskiej). Partyzanci wyglądają tak jak na zdjęciu poniżej: Zdjęcie Antyjapońskiej Ludowej Partyzantki Armii Narodów Malajów z okresu II wojny światowej. Siły Własne Brytyjski pluton piechoty żołnierzy SAS składający się z: 1x drużyny wsparcia 2x drużyn szturmowych Mapy - Misja zaczyna się w tartaku w punkcie Woodmill. - Czerwono niebieska linia to granica między terenem bezpiecznym a strefą aktywności powstańców - Wykrzyknij "Clearing" to pozycja osaczonych robotników - Strefa kołowa obok "Clearing" to miejsce gdzie znajduje się ciężarówka pracowników, która po sygnale odjedzie w wyznaczonym kierunku - "Guardhouse" to posterunek rebeliantów - "Cavern" to lokalizacja partyzanckiej kryjówki w byłej kopalni cyny. ***Strefa nieoperacyjna jest "zaciemniona" Sprzęt i Logistyka Pogoda Południe, 0700HRS, słonecznie, brak mgły, widoczność ~1000m. Uwagi i Techniczne - Misję można zakończyć wracając do punktu startowego lub okopując się w ostatniej bezpiecznej pozycji. - Teren pod okupacją partyzantów nie jest zaludniony. DLA ADMINA MISJI - Zalogowany na admina ma na wszelki wypadek dostęp do zeusa aby reagować w technicznych sytuacjach awaryjnych (np. brak radia). ACE: * Zaawansowany system medyczny. * Rany mogą się otwierać. * Apteczki może używać tylko medyk. Apteczka kończy się. * Zestaw do szycia nie kończy się. * Tylko medyk może szyć i podawać płyny. * Można wykopać tylko najmniejszy okop.
    4 punkty
  30. Misja "Takur Ghar" 13.04.2021 @Alfi Ostrzeżenie - Złośliwe i nadmierne komentowanie zestrzelonych pilotów, - Podbieranie umundurowania przeciwnika, - Lekceważące podejście wobec dowódcy,
    4 punkty
  31. Zarys historyczny Sytuacja obecna Zadania i wytyczne Potencjalny przeciwnik Sprzęt i logistyka ROE Mapa
    4 punkty
  32. Wesołych świąt Wielkanocnych i szczęśliwego jajka dla wszystkich ACC-owiczów! Od Sylwestra minęły już 4 miesiące, podczas których rozegraliśmy dziesiątki misji. Każdy z nas, członków ACC, przyczynił się do tego, że tak licznie pojawialiśmy się na rozgrywkach. Mamy nadzieję, że wieczorna współpraca ramię w ramię, aby pokonać wroga na wielu wirtualnych teatrach wojny urozmaiciła Wasze wieczory i przyniosła dużo emocji. Oby jak najwięcej tego co najlepsze! Do zobaczenia po świętach! Sztab Arma Coop Corps
    4 punkty
  33. Co tam na starych śmieciach słychać?
    4 punkty
  34. Cześć, Z racji, że wielu osobom brakowało wiedzy na temat konfiguracji radia wbudowanego w pojeździe, postanowiłem napisać poradnik. Odnosi się on nie tylko do czołgów, ale także do wszelkich pojazdów opancerzonych jak i nieopancerzonych, a także po części do lataczy. Zainteresowanych zapraszam do przeczytania tego, co udało mi się stworzyć:
    4 punkty
  35. do
    Maj 1944 Pluton piechoty 16 Lwowskiego Batalionu Strzelców ma za zadanie zająć opactwo Monte Cassino bronione przez niemieckich spadochroniarzy z Dywizji Pancerno-Spadochronowej „Hermann Göring”. Misja na 1h/1.5h Min. 15 osób Czytaj więcej .zapisy-wrapper { margin-left: 50px; margin-right: 50px; } .zapisy-wrapper .opis p { margin-bottom: 1em; } .zapisy-wrapper .opis p:first-child { margin-top: 1em; } .zapisy-wrapper .opis p::first-letter { padding-left: 15px; font-size: 150%; } .zapisy-app { margin-top: 2em; } .zapisy-app .h1, .h2, .h3 { margin-top: 1em; } .zapisy-app .h1 { font-weight: bold; font-size: 1.5em; } .zapisy-app .h2 { font-weight: bold; font-size: 1.2em; margin-left: 15px; } .zapisy-app .h3 { font-weight: bold; font-size: 1.1em; margin-left: 30px; } .zapis-url { font-size: 0.8rem; text-decoration: none !important; } .zapis-url:hover { color: olivedrab; } .zapisy-log { margin-top: 2em; } .slot { grid-gap: 10px; margin-left: 15px; font-size: 14px; } .slot.wolny { text-shadow: #3CFF0099 1px 0 10px; } .tuwpisany .opcja, .tuwpisany .wpisany, .tuwpisany .opis { color: white !important; font-weight: bold !important; text-shadow: none !important; } .slot .opis { font-weight: bold; } .slot .opcja { font-weight: normal; color: rgba(107, 142, 35, 0.8); } .slot .wazny { font-weight: bold; color: rgba(255, 104, 5, 0.8); } .slot .wpisany { font-weight: normal; font-style: italic; } .zapisanych { margin-top: 1em; margin-bottom: 1em; } .log-wypisany { color: rgb(248, 79, 0); margin: unset; } .log-wpisany { color: rgb(13, 222, 0); margin: unset; } .z_toastmsg { min-width: 800px; /* Set a default minimum width */ margin-left: -400px; /* Divide value of min-width by 2 */ text-align: center; /* Centered text */ border-radius: 2px; /* Rounded borders */ padding: 16px; /* Padding */ position: fixed; /* Sit on top of the screen */ z-index: 1; /* Add a z-index if needed */ left: 50%; /* Center the snackbar */ bottom: 30px; /* 30px from the bottom */ } @media (max-width: 500px) { .zapisy-wrapper { margin: 0; } .slot { margin-left: 20px; } }
    4 punkty
  36. OGÓLNA ORGANIZACJA DZIAŁAŃ PLAN 1 (Długi) PLAN 2 (Krótki) Ostateczny ostateczny plan zostanie określony po konsultacji za oficerem wywiadu (MM @Maximus). Proszę o danie sobie czasu zapoznanie się z powyższym wcześniej przed misją.
    4 punkty
  37. 4 punkty
  38. @herez Ban na rozgrywki na serwerze ACC do 27.09.2021 (włącznie). Niszczenie realizmu i autentyczności rozgrywki graczy przez zabijanie sojuszniczej jednostki AI i puszsczanie muzyki podczas gry mimo kilkukrotnych upomnień. Żadna sytuacja na Misji w ACC nie uzasadnia zabijania jednostek sojuszniczych / cywilów. Szanujmy również zasady dotyczące realizmu. Muzykę można dodać do nagrania po misji.
    3 punkty
  39. do
    Guadalcanal, rok 1942. Marine Raiders bronią Lotniska Hendersona przed zmasowanym atakiem Japończyków. Min. 16 osób Czytaj więcej .zapisy-wrapper { margin-left: 50px; margin-right: 50px; } .zapisy-wrapper .opis p { margin-bottom: 1em; } .zapisy-wrapper .opis p:first-child { margin-top: 1em; } .zapisy-wrapper .opis p::first-letter { padding-left: 15px; font-size: 150%; } .zapisy-app { margin-top: 2em; } .zapisy-app .h1, .h2, .h3 { margin-top: 1em; } .zapisy-app .h1 { font-weight: bold; font-size: 1.5em; } .zapisy-app .h2 { font-weight: bold; font-size: 1.2em; margin-left: 15px; } .zapisy-app .h3 { font-weight: bold; font-size: 1.1em; margin-left: 30px; } .zapis-url { font-size: 0.8rem; text-decoration: none !important; } .zapis-url:hover { color: olivedrab; } .zapisy-log { margin-top: 2em; } .slot { grid-gap: 10px; margin-left: 15px; font-size: 14px; } .slot.wolny { text-shadow: #3CFF0099 1px 0 10px; } .tuwpisany .opcja, .tuwpisany .wpisany, .tuwpisany .opis { color: white !important; font-weight: bold !important; text-shadow: none !important; } .slot .opis { font-weight: bold; } .slot .opcja { font-weight: normal; color: rgba(107, 142, 35, 0.8); } .slot .wazny { font-weight: bold; color: rgba(255, 104, 5, 0.8); } .slot .wpisany { font-weight: normal; font-style: italic; } .zapisanych { margin-top: 1em; margin-bottom: 1em; } .log-wypisany { color: rgb(248, 79, 0); margin: unset; } .log-wpisany { color: rgb(13, 222, 0); margin: unset; } .z_toastmsg { min-width: 800px; /* Set a default minimum width */ margin-left: -400px; /* Divide value of min-width by 2 */ text-align: center; /* Centered text */ border-radius: 2px; /* Rounded borders */ padding: 16px; /* Padding */ position: fixed; /* Sit on top of the screen */ z-index: 1; /* Add a z-index if needed */ left: 50%; /* Center the snackbar */ bottom: 30px; /* 30px from the bottom */ } @media (max-width: 500px) { .zapisy-wrapper { margin: 0; } .slot { margin-left: 20px; } }
    3 punkty
  40. Na początku lat dziewięćdziesiątych służyłem w siłach ONZ w b.Jugosławii. Każda ze stron miała niejedno na sumieniu, ale serbowie byli wyjątkowymi bestiami. Lubili się szczególnie "zabawić" np. : - nadziewanie na pale. Niemowlęta i dzieci do ok. 2 lat nabijali na kije od szczotek lub na gałęzie drzew, starszym dobierano odpowiednio grubsze pale. Oczywiście rzadko kiedy ofiary miały tyle szczęścia, żeby szybko umrzeć. - wiecie jak wygląda serbski nóz kuchenny? Używali ich do robienia "kadłubków" (ofierze zakładano opaski uciskowe na kończyny, żeby za szybko się nie wykrwawiły a potem po kawałku obcinano im kończyny) - kobiety były przywiązywane do palików wbitych w ziemie i grupowo gwałcone, potem rozcinano im brzuchy, jeśli któraś była w ciąży, to nie robiło im to żadnej różnicy. Niektóre były zabierane do dalszej "zabawy" - w jednej z osad znaleźliśmy mieszkańców upchanych żywcem do studni (ludzi na samej górze zastrzelono), którą potem przywalono drewnianymi drzwiami i dociążono, żeby ludzie nie mogli sie wydostać. To są rzeczy, z którymi zetknąłem się osobiście. S!
    3 punkty
  41. Wstępny FRAGO. Dokładniejszy OPORD będzie jutro przed misją. Z chęcią przyjmuje wszystkie uwagi/sugestie OD: HASSAN 2-2-0 DO: HASSAN 2-2 SYTUACJA Siły przeciwnika Pluton zmechanizowany w miejscowości Feruz Abad Uzbrojeni w G3 Mogą posiadać wsparcie Mi-24 Posiadają pojazdy: BTR-80A, BTR70 i LandRowery z M2, mogą posiadać T-72 Siły Własne Pluton Hassan 2-2 uzbrojony w wozy HMMWV, 4 z M2, 1 z Mk19 i jeden nieuzbrojony. Piechota uzbrojona w M16/M249 Osłabiony Pluton Hassan 2-1 na zachód od punktu startowego Pluton Hassan 2-3 zabezpieczający północą flankę (Miejscowość Falar) Warunki terenowe/ atmosferyczne Strome góry, nieliczne drogi. Około godzina do zastania nocy ZADANIA Przedostać się drogą na zachód w celu udzielenia wsparcia oraz dostarczenia zapasów medycznych plutonowi 2-1. Oczyścić miejscowość Feruz Abad z wrogich wojsk. Odbić kopalnię żelaza i oswobodzić górników wykorzystywanych do niewolniczej pracy. Następnie wysłać ich z powrotem do pracy na rzecz Takistanu. SPOSÓB REALIZACJI ZADANIA Faza 1 Przegrupowanie w punkcie startowym, sprawdzenie wyposażenia. Załadowanie skrzyń medycznych do HMMWV drużyny 0 (Medyk plutonu). Załadowanie pocisków FIM-92 do pojazdu drużyny 3 (Para przeciwlotnicza). Sprawdzenie łączności radiowej Sformowanie konwoju (Drużyny 1, 2, 0, 3), wyruszenie na zachód. Prędkość 50km/h, odstępy 50m. Dojeżdżamy do OP1, rozpoznajemy pozycje Hassan 2-1 Po dotarciu do plutonu 2-1. Drużyna 1 osłania SW, drużyna 2 NW, drużyna 3 osłania W. Medyk plutonu wyładowuje zapasy medyczne dla plutonu 2-1. Rozpoznanie terenu na zachód od 2-1. W przypadku zauważenie, przystąpimy do eliminacji. Dopuszczam zużycie 80% amunicji odłamkowej (do Mk19, granatnika podwieszanego, grantów OG-7), do 40% do M2. Rozpoznanie przez drużynę 2 wioski Anar z punktu OP Twilight Jeśli nie zauważymy nieprzyjaciela, reorganizacja drużyny, formowanie kolumny, przejechanie ubezpieczone przez wioskę Anar (Prędkość 20km/h) do punktu OP Dark Faza 2 Drużyna 0 formuje parę snajperską w składzie CO i strzelec wyborowy. Rozpoczynają przemarsz wzdłuż góry, by zająć pozycje na południe od wioski. Medyk drużyny 0, zostaje przeniesiony pod: dowództwo drużyny 3, by stworzyć parę medyczną lub 1 lub 2, by móc utworzyć punkt zbiórki rannych w wiosce. (Do ustalenie w OPORD) Jeśli zdążymy przed zmrokiem, rozpoczynamy obserwacje. Jeśli nie, użyjemy flary. Ustawiamy pojazdy w linii na kierunek wioski Feruz Abad (BOF HMMWV). Oświetlamy wioskę flarą. po rozpoznaniu celów wyjeżdżamy i angażujemy cele z M2, M240 i M249. Reszta piechoty oczekuje Po zapadnięciu ciemności/wypalenie flar, drużyna 1 i 2 podchodzi do zabudowań pod osłoną nocy. Drużyna 3 ubezpiecza z użyciem wszystkich wozów. Przed podejściem do zabudowań, nadają na radiu że wchodzą. Na bieżąco raportują pozycje do drużyny 0 i 3 Po wyczyszczeniu części zabudowań, drużyna 3 podjeżdża bliżej i zajmuje pozycje do ostrzelanie dalszej części wioski. Ponawiamy punkty 4-7 do momentu wyczyszczenia wioski Atak na kopalnie przeprowadzimy frontalny, z ewentualnym wysłaniem pary snajperskiej/jednej drużyny na górę 2351 na wschód od kopalni ZABEZPIECZENIE I LOGISTYKA Amunicja w wozach HMMWV 3 pociski do FIM-92. Dla specjalisty, asystenta i w pojeździe nieuzbrojonym. Przenieść do wozu drużyny 3. RPG-7 po 2 szt. PG-7V i OG-7V dla strzelca i asystenta. Łącznie 8sztuk PG-7V i OG-7V M249 4 taśmy po 200szt, asystent 3 taśmy M240B 5 taśm 10szt, asystent 3 taśmy. Punkty medyczne - medyk 3 drużyny punkt medyczny w okolicach pozycji wsparcia (Drużyny 3). Medyk plutonu dysponowany przez XO/CO, w miarę możliwości utworzy punkt medyczny bliżej drużyny 1 i 2 Jeśli nie uzyskamy uzupełnień, zostawimy HMMWV nieuzbrojony w punkcie startowym DOWODZENIA I ŁĄCZNOŚĆ CoC: CO->XO->SL1->SL2->SL3->FTL1(Wycofanie)->FTL2(Wycofanie) Zmiany w podległości: W fazie 2, medyk plutony zostanie podporządkowany do drużyny 3 lub 1/2. Dokładana informacja w OPORDzie Możliwe przeniesienie strzelca/asystenta z drużyny 1/2 pod drużynę 3, do obsługi pojazdów Łączność: Okólnik Hassan 2-2 Drużyna dowodzenie Hassan 2-2-0 - skrócone do 0 1 Drużyna szturmowa Hassan 2-2-1 - skrócone do 1 2 Drużyna szturmowa Hassan 2-2-2 - skrócone do 2 Drużyna wsparcia Hassan 2-2-3 - skrócone do 3 148: Dowodzenie: Ch1 343: Hassan 2-2-0 – Ch4 Hassan 2-2-1 – Ch1 Hassan 2-2-2 – Ch2 Hassan 2-2-3 – Ch3 Kanał awaryjny – Ch1 Wywołania: LOTNIK - lotnictwo nieprzyjaciela PANZER - wykrycie czołgu nieprzyjaciela PINGWIN - cywil ranny, potrzebna szybka pomoc
    3 punkty
  42. Pierwsze testy do misji Airshow Radom/Czarnoruś. Tu akurat sam siebie zgubiłem xD
    3 punkty
  43. @Blackeye Ostrzeżenie Nieprzyzwoite zachowanie na TeamSpeak, prawdopodobnie napędzane zastosowaniem używek. Kolejne tego typu sytuacje skutkować będą surowszymi konsekwencjami.
    3 punkty
  44. do
    Szkolenie otwarte, kierowane do wszystkich członków społeczności. Na szkoleniu omówione zostaną zasady dotyczące działania pojazdu na polu walki, zadania oraz obowiązki załogantów, bezpieczeństwo załogantów, piechoty sojuszniczej oraz pojazdu, a także poszczególne formacje stosowane w przemieszczeniu pojazdów. Część praktyczna dotyczyć będzie: - obsługi sprzętu (tj. uzbrojenie, naprawa, tankowanie itp.), - identyfikacji oraz eliminacji sprzętu przeciwnika w pozycji nieruchomej, - ćwiczeń polegających na ukrywaniu pojazdu wg pozycji (Hull-down, Turret-down), - komunikacji pomiędzy dowódcami pojazdów oraz przekazywanie informacji załogantom, - przemieszczaniu się z wykorzystaniem terenu. Materiały pomocnicze dostępne będą na Wiki ACC. .zapisy-wrapper { margin-left: 50px; margin-right: 50px; } .zapisy-wrapper .opis p { margin-bottom: 1em; } .zapisy-wrapper .opis p:first-child { margin-top: 1em; } .zapisy-wrapper .opis p::first-letter { padding-left: 15px; font-size: 150%; } .zapisy-app { margin-top: 2em; } .zapisy-app .h1, .h2, .h3 { margin-top: 1em; } .zapisy-app .h1 { font-weight: bold; font-size: 1.5em; } .zapisy-app .h2 { font-weight: bold; font-size: 1.2em; margin-left: 15px; } .zapisy-app .h3 { font-weight: bold; font-size: 1.1em; margin-left: 30px; } .zapis-url { font-size: 0.8rem; text-decoration: none !important; } .zapis-url:hover { color: olivedrab; } .zapisy-log { margin-top: 2em; } .slot { grid-gap: 10px; margin-left: 15px; font-size: 14px; } .slot.wolny { text-shadow: #3CFF0099 1px 0 10px; } .tuwpisany .opcja, .tuwpisany .wpisany, .tuwpisany .opis { color: white !important; font-weight: bold !important; text-shadow: none !important; } .slot .opis { font-weight: bold; } .slot .opcja { font-weight: normal; color: rgba(107, 142, 35, 0.8); } .slot .wazny { font-weight: bold; color: rgba(255, 104, 5, 0.8); } .slot .wpisany { font-weight: normal; font-style: italic; } .zapisanych { margin-top: 1em; margin-bottom: 1em; } .log-wypisany { color: rgb(248, 79, 0); margin: unset; } .log-wpisany { color: rgb(13, 222, 0); margin: unset; } .z_toastmsg { min-width: 800px; /* Set a default minimum width */ margin-left: -400px; /* Divide value of min-width by 2 */ text-align: center; /* Centered text */ border-radius: 2px; /* Rounded borders */ padding: 16px; /* Padding */ position: fixed; /* Sit on top of the screen */ z-index: 1; /* Add a z-index if needed */ left: 50%; /* Center the snackbar */ bottom: 30px; /* 30px from the bottom */ } @media (max-width: 500px) { .zapisy-wrapper { margin: 0; } .slot { margin-left: 20px; } }
    3 punkty
  45. Organizacja plutonu podczas misji "Hell Patrol". Platoon HQ team 'Omega-0' [M1120 Unarmed] Commanding Officer|M4A1| - Maras Detachment Sergeant|M4A1| - piotrek JTAC |M4A1+M203| - Alfi Field Medic|M4A1| - Mosze Machinegunner|M240| - Koxxus Mg Assistant|M4A1| - Sutan Infantry Squad 'Omega 1' [M1120 (O-GPK/M2)] Squad Leader|M4A1| - @DisLike Grenadier|M4A1+M203| - @Sone // FTL (asystent dowódcy)* Marksman|Mk 11 Mod 0| - Duku Radio operator|M4A1| - Semir Rifleman|M4A1| - Puchacz Rifleman|M4A1| - @Bies // FTL (asystent dowódcy)* Engineer|M4A1| - Templar Rifleman|M4A1| - pierwiastek Rifleman|M4A1| - Sandal Machinegunner|M240| - Koxxus Mg Assistant|M4A1| - Sutan Infantry Squad 'Omega 2' [Navistar MaxxPro M2] Squad Leader|M4A1| - @Gwiazdek Grenadier|M4A1+M203| - @Brick // FTL (asystent dowódcy)* Combat Medic|M4A1| - oska Marksman|Mk 11 Mod 0| - Pba Rifleman|M4A1| - Jimbo Rifleman|M4A1| - @Igor // FTL (asystent dowódcy)* Automatic Rifleman|M249| - Kinkow Rifleman|M4A1| - Kamy Rifleman|M4A1| - Fistach Attached Weapons Team 'Uniform' [M1120 (O-GPK/M2)] Weapons Team Leader|M4A1| - @Felon UNIFORM-1 AT Specialist|M4A1+SMAW| - borys AT Assistant|M4A1| - Ziemniak UNIFORM-2 AT Specialist|M4A1+SMAW| - stahu AT Assistant|M4A1 - pierwiastek UNIFORM-3 Grenadier|M32 MGL| - Patriotic Munitions support|M4A1| - Komes USAF 'Devil' |A-10 Pilot| - Calc ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Drużyny Omega 1 i Omega 2 wyznaczają sobie asystentów dowódcy do pomocy przy zarządzaniu drużynami (*żółta propozycja z mojej strony) Zespół broni UNIFORM koordynuje @Felon, natomiast na dyspozycję dowódcy plutonu lub sierżanta sekcje U-1 U-2 i U-3 mogą być dysponowane osobno do realizacji wsparcia sił plutonu w czasie patrolu. Przydzielone do drużyny pojazdy opisane są w nawiasie obok znaku wywoławczego drużyny. Drużyny realizują zadania przy współpracy z własnym pojazdem chyba że rozkaz będzie brzmiał inaczej. Ogólna organizacja działań podczas misji Hell Patrol Kolejność kolumny: Rozpiska radiowa: Trasa przejazdu patrolu: Ogólny plan zabezpieczenia wioski Garmarud: Drużyny pilnują sektorów w czasie przejazdu kolumny na wozach zgodnie ze zdj. nr 2. Czerwone sektory 1, 2, 3, 4, 5 to sektory ochronne podzielone na potrzeby wzywania wsparcia powietrznego w przypadku zasadzki przeciwnika wokół miejscowości. Drużyna UNFORM zajmuje swój sektor w momencie, kiedy drużyny OMEGA-1 i OMEGA-2 zajmą po dwa przydzielone do nich sektory. UNIFORM zajmuje pozycje w centrum miejscowości zapewniając osłonę skrzyżowania. OMEGA-1 i OMEGA-2 zajmują rejon obu bram po sprawdzeniu swoich sektorów. Po zrealizowaniu zadania w miejscowości formujemy kolumnę wozów przy zachodniej bramie celem opuszczenia wioski.
    3 punkty
  46. do

    Panowie, Mam nadzieję że podczas jutrzejszej misji nie znajdą się takie osoby, które zapisały się, ale nie przyjdą. Proszę o zweryfikowanie swojego kalendarza, żeby nie było żadnej przykrości przed jutrzejszą rozgrywką.
    3 punkty
  47. Zapraszam na coś nietypowego
    3 punkty
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...