Skocz do zawartości

Lt_Mic

Sztabowiec
  • Liczba zawartości

    2 738
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    47

Ostatnia wygrana Lt_Mic w dniu 16 Grudzień 2019

Użytkownicy przyznają Lt_Mic punkty reputacji!

Reputacja

740 Wyśmienity

1 obserwujący

O Lt_Mic

  • Tytuł
    Weteran forum

Informacje o profilu

  • Płeć
    Męska

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. No wcześniej nie maiłem okazji odpisać. W misji miałem pełnić rolę Plt.Sgt. / Zastępcy dowódcy/ ewentualnie zastąpić w Charlie SLa jakby nie dawał rady, fakt znikomego wykorzystania mnie w tych rolach dał mi możliwość do dużej obserwacji tego co się działo i zastanowić się nad problemami, które tu zostały poruszone lub miały być poruszone po DB. Na dyskusji mnie nie było, ale dyskutowanie w czwartek przed północą jak ktoś ma do roboty na rano nie sprzyja dobrej dyskusji nie tylko, że można się pogubić/wzajemnie nie zrozumieć ze zmęczenia to jeszcze nie zdążyć do pracy Słowem wstępu misja dobra, nie była trudna jeśli coś ją utrudniało to tylko nasze własne działania od szeregowego po HQ włącznie. Szczególnie dobrze zapamiętałem moment gdy przed budową taliby na dachach podniosły się w zasadzce prosto w mój celownik 😁 Komunikacja z mojej perspektywy w niektórych krytycznych momentach przestawała istnieć... czemu zapytacie? a) Brak dyscypliny radiowej wielokrotnie sekcje nadawały komunikaty, często mało ważne, i reagowały jakby komunikat dotarł, mimo iż dowódca nadawał im lub minutę wcześniej innej drużynie by wstrzymać się z komunikacja, bo trwała komunikacja z lotnictwem lub dyskutowany był plan/sitrep zwiadu. A nadawana informacja nie była krytyczna. B) Komunikacja o stanie zadania i celach, które zmieniały się w trakcie misji. Jako teoretyczny zastępca dowódcy nie przekazano mi, o ile takowe istniały, praktycznie żadnego szczegółu poza "w jednym z dwóch warsztatów w tym mieście" i że kontakt ukrywa się z wyrzutniami ppanc. na budowie w innym mieście. Z tej perspektywy nie miałem żadnej wiedzy o stanie i celach misji gdybym miał przejąć operację. To sprawiło, że na przykład walka w pierwszej zasadzce okazała się nagle tym że praktycznie zaparkowaliśmy w celu operacji nawet o tym nie wiedząc. c) Problemy techniczno/połączeniowo internetowe. Dowódcy Charlie prawie zawsze, gdy mieliśmy ruszać czy szedł do niego ważny rozkaz ,rozłączało a jak wrócił miał wyciszonego Marasa. Radia 343 zdawały się mieć przez to 200-250m zasięgu z zakłóceniami na otwartej przestrzeni... do tego prawie każdy szeregowy miał chyba ustawiony zasięg krzyku co sprawiało, że dyskusje spod innego wozu miałem jakby panowie siedzieli mi w samochodzie. Cały ten trafik utrudnia dowodzenie i podejmowanie decyzji czy samą komunikację radiową, ważne dla wszystkich aby pilnować swojej dyscypliny komunikacyjnej oraz więcej słuchać niż gadać. A ważne informację o misji przekazywać dalej szczególnie jeśli badamy jakiś obiekt pojawia się hint, że znaleźliśmy coś to przekazujemy dalej co pojawiło się w hincie. Róbmy tak ,bo po pierwsze hint mógł odpalić się tylko lokalnie i inni nie widzieli go lub hint odpalił się globalnie ale w ramach Roleplaya nie będę wiedział co sekundę temu kilometr dalej znalazł szeregowy Pankracy w historii przeglądania jakiegoś taliba. Ale to wszystko można sobie zapamiętać wraz ze zdobywaniem doświadczenia w boju czy dowodzeniu, wtedy laptop na biurku nie będzie już czymś co pominiecie w raporcie do dowódcy ze sprawdzenia budynku Dalej powinniśmy przeanalizować poszczególne elementy walki. Pierwsza walka w mieście miedzy meczetem, a targiem i jak się potem okazało warsztatem- naszym celem. Główny problem padł w tym, iż po pierwszych strzałach widziałem natychmiast straty połączenia kilku osób w tym medyka co spowodowało powstanie prowizorycznej sekcji medycznej na praktycznie połowę czasu wstępnego kontaktu do ewakuacji medycznej. W tego typu misjach często nie dysponujemy dość dużą siłą piechoty w sekcjach szturmowych, aby jednocześnie prowadzić natarcie, obsadzać wóz i ewakuować rannych, a to własnie czyniliśmy tworząc kolejnych rannych pozostawiając luki w formacji. Rozwlekając się na odległości od Lz medevaca prawie pod warsztat (250m+?) nie zajmując żadnych obiektów mogących dać nam przewagę terenową jak duże budynki na zajmowanym skrzyżowaniu. Rozwiązania są proste możemy ustawić się do obrony bliskiego lz lub zebrać rannych na wozy, zerwać kontakt na czas ewakuacji medycznej i przystąpić do ataku ponownie lepiej zorganizowani. Chaotyczny atak do przodu nie zabezpieczając flank, budynków nie jest wyjściem bo zmienia się w wojnę okopową lub kończy się rzezią..., ale do niej jeszcze dziś wrócimy W dalszym etapie mamy zasadzkę na autostradzie w dwóch aktach: mobilnej i zasadzki przy autobusach. Obie zasadzki wydaje mi się rozwiązaliśmy prawie perfekcyjnie pomijając wcześniej wspomniane wyciszenia i brak dyscypliny komunikacyjnej w przygotowaniu ataku. Obie były fajowe jedyny problem, że coś już się wszystkim zaczynało śpieszyć, przez to chyba zapomniano o rannym z medevaca, a były dogodne pozycje na dostawę. Może gdyby misja była w dzień po którym nie trzeba rano wstać moglibyśmy lepiej to przeprowadzić Nie zostawiać kontaktów, które potem ostrzelały wozy w drodze do następnego celu i raniły dowódce prowadzącego wozu co odbiło się na pewno na ostatecznym fackupie z wjazdem do miasteczka. Wiem że niektórzy mieli prawo być już zmęczeni, ale Maras chyba kompletnie nie odnotowałeś żadnego z trzech czy czterech komunikatów o tym rannym dowódcy, a potem wydawałeś mu rozkazy gdy zdaje się był nieprzytomny lub zagubiony w mapie "dlaczego jesteśmy już w mieście?" . Przy tym pojawia się też problem odległości te dwie zasadzki były praktycznie w zasięgu wzroku od siebie, a za nimi było miasto cel. Misji nie zaszkodziłoby zwiększenie dystansu czy przesunięcie ich na równoległe drogi do celu, abyśmy mogli sprawnie i szybko przejeżdżać dłuższą odległość bez desantowania piechoty. Wiemy też jak często w ACC dowódcy szukają do celu wejścia od przysłowiowej "d*** strony". Medevac Ogólnie pośpiech i odległości między celami sprawiły że zostaliście trochę zapomniani. Wykorzystanie pojazdu ewakuacji MEDYCZNEJ jest jednak kategorycznie niewskazane do ataków na cele wroga, rozpoznanie(i powiadomienie wroga o naszym zbliżaniu się) czy lądowanie w niezabezpieczonym terenie zajętym przez wroga (jak polana z lewej na screenach Petera). Te karabiny macie do obrony własnej nie wsparcia ogniowego. Kiedyś na "JO Rangers"(?) gdzie byłem chyba dowódcą plutonu albo SiC RTO, bardzo dobrze sprawdzał się medevac w postaci dostarczania medyków do oddziałów z rannymi. Helikopter wyrzucał medyków i odlatywał na krąg do czasu, aż skończą i podbierał ich (i ewentualny worek) jak skończyli robotę. Trochę mniej realistyczne, ale mogło by ograniczyć prawdopodobieństwo że ranny i medevac będą długo krążyć w powietrzu na możliwość powrotu do działań, stać wieki na LZ lub lądować w tym samym miejscu po minucie by zwrócić kogoś już poskładanego. No i na koniec Budowa... tu kompletnie legło wszystko... pominę wstępne ogarnięcie po wjechaniu do wioski, ale podczas szturmu popełniliśmy jako oddział dwa poważne błędy które doprowadziły "Pyrrusowego zwycięstwa". Po pierwsze pozostawione przy wozach wsparcie ogniowe nie miało dobrej pozycji by osłaniać nas podczas szturmu. Wozy powinniśmy wykorzystać do natarcia jako bliskie wsparcie, w najgorszym wypadku porzucić w punkcie zbiórki RV. W ten sposób pozbawiliśmy się potrzebnego wsparcia. Po drugie zajęcie budynku celu nie może wyglądać jak "huzia na Józia", Podczas szturmu nie sprawdzaliśmy i nie zajmowaliśmy żadnego innego budynku na trasie. Nawet tych z których przeciwnik prowadził do nas bezpośredni ogień!!! Doprowadziło to do tego że szturmowcy wbiegli do budowy pozostawiając nie zabezpieczone podejście przeciwnik, otoczył budowę i wybił sekcje dowodzenia, która została na zewnątrz zaangażowana ogniem z przeciwnikiem. W trakcie ataku komunikacja radiowa kompletnie padła nikt nie opowiedział na moje zgłoszenie że CO dostał, nowy CO jest ranny i jest potrzebne wsparcie. Dowódcy powinni przypomnieć sobie walkę w mieście i wykazywać się większą inicjatywą. Zabezpieczać/sprawdzać flanki i budynki w bezpośrednim kontakcie z sekcją na postojach i w paśmie szturmu. Do misji samej w sobie zarzutów nie mam, choć wydaje mi się że przy dłuższym czasie rozgrywki i większych odstępach między zasadzkami misja by skorzystała. Dużą cześć niedogonień szukałbym w pośpiechu i mniejszym doświadczeniu części dowódców, kilku niedogonień które naprodukował nam niedokładnie "tłumacząc" Templar technicznie schylałbym się raczej do radyjek średnich w łączności miedzy oddziałamy jako bardziej niezawodnych. Moje pierwsze spotkanie z systemem jedzenia, niestety nie mogłem tych MRE zjeść, ale mogłem pić po około półtorej godziny gry powiła się pierwsza "gwiazdka", pół manierki później i trafiłem w jakiś stan "suszenia" w którym co dwadzieścia minut musiałem wypić coraz więcej wody, a ona pomagała mi na coraz krótszy okres czasu. W końcu przy kolejnym pojawieniu się sygnalizacji wypiłem całą manierkę i minute później znów paliła mi się lampka jakby jej wypicie nic nie dało. Czy robiłem coś źle za często? czy potrzeba mi MC z jedzenia i picia? bo system daje imersję ale fajnie by się sprawdzał jeśli miałbym pić 2-3 razy w trakcie misji gdy pojawia się sygnalizacja, a tak dwie manierki to było dla mnie za mało na te 3h+ godziny gry i połowę z tego spędziłem "na światłach" Czekam na następne wyzwanie oby poszło nam lepiej trzeba skorygować błędy, nabrać doświadczenia... i błagam o taką misję w dzień w który nie będę musiał lecieć do roboty następnego ranka aby można się nią rozkoszować niczym dobrym winem
  2. Lt_Mic

    Projekt SILENT WAR

    a ostatnio jak sprzątałem szafy poleciał na makulaturę także numer CD Action z artykułem o modzie SILENT WAR Pamiętam cytaty o "wojnie Polsko Białoruskiej(?) na dotkniętym powodzią pograniczu". Do BF2 był kiedyś mod "Forgotten Hope 2" i przed jego premierą wielu żartowało, że utraciło nadzieję na to że dożyją jego premiery No i w kategorii wiecznej produkcji jest też "M&B: Bannerlord when?"
  3. Lt_Mic

    Squad (& Post Scriptum)

    Francuzi poddadzą się od 9 stycznia 2020
  4. Lt_Mic

    Słuchawki

    ja ostatnio zaopatrzyłem się (na dużej zniżce) w steelseries arctis 7 jedyna wada którą wypatrzyłem czasem wyłącza się mikrofon jak oprzesz głowę w fotelu z wysokim oparciem i po całkowitym wyładowaniu trzeba czasem ponownie resetować połączenie z nadajnikiem tak to jak dla mnie ładnie jakościowo, dobry zasięg nawet przez ściany i bateria potrafi nawet 3 dni dość mocnego użycia wytrzymać no ale dość duża cena praktycznie właśnie bezprzewodowy zestaw po wielu przerwanych i przegryzionych przez kota kablach była dla mnie na pierwszym miejscu
  5. Z mojej perspektywy misja fajna, zawiodło ustawienie zespołów i pozbawienie nas dowodzenia na początku co doprowadziło do dowodzenia z tzw. łapanki. Nie odcinaliśmy kompleksu tylko daliśmy przeciwnikowi wejść na nasz front z pozycji przewagi. Postaram się zmontować krótki filmik ze szturmu będzie widać, że właściwie załatwiła nas widoczność (rozważyłbym całkowite usunięcie tłumików płomienia) i brak grupy wsparcia ogniowego podczas szturmu, która by te okna przygniotła ogniem. Chętnie wezmę CO w przyszłości
  6. Lt_Mic

    Squad (& Post Scriptum)

    Maras... jak uczono mnie na francuskim musisz sobie teraz powiedzieć "Je suis non préparé"
  7. Lt_Mic

    Hydepark

    Pewnie się tu kiedyś też przewinęły filmiki z WH40k Astartes? no właśnie zostały zhakowane, kanał skradziony i sprzedany zbiera dotacje na produkcje...
  8. Lt_Mic

    Hydepark

    wyszukiwarka grafik googla twierdzi że ten u góry to citroën sm
  9. ogólnie to na stronie jest katalog z 2018 i 2019 i w spisie jest jeszcze kilka typów których nie ma w katalogu
  10. Lt_Mic

    Crusader Kings II

    free weekend dla sword of islam dlc jak ktoś potrzebuje do nowego wyzwania ck3 https://store.steampowered.com/app/203770/Crusader_Kings_II/
  11. Lt_Mic

    Hydepark

    https://imgur.com/gallery/qfIGLNP
  12. Kopiować całość i dopisywać się. @Templar - T-shirt, Polo, Bluza, Czapka @Alienzo - T-shirt, czapka. @Stahu - T-shirt @Fistach - T-shirt, bluza @Koxxus - T-shirt, Polo, Bluza, Czapka @MisterNova - T-shirt, Bluza, Czapka @Houdini - T-shirt, Bluza (Nie na 100% pewny) @Semir - T-shirt, bluza @piranha- T-shirt, czapka @Lt_Mic - T-shirt, czapka
  13. Lt_Mic

    Crusader Kings II

    ogłoszono CK3 oby nie było tak puste jak imperator na premierę CK2 za free na wieczność + dlc old gods i pagan fury music pack za sub do newslettera https://www.crusaderkings.com/#media
×
×
  • Dodaj nową pozycję...