Skocz do zawartości

Maras

Podporucznik
  • Zawartość

    1 433
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    78

Ostatnia wygrana Maras w dniu 5 Czerwiec

Użytkownicy przyznają Maras punkty reputacji!

Reputacja

758 Wyśmienity

O Maras

  • Tytuł
    E-MM

Dane kontaktowe

  • Discord
    Mam
  • Skype
    Mam
  • Strona WWW
    Nie mam

Informacje o profilu

  • Płeć
    Męska
  • Lokacja
    Pomerania
  • Imię
    Hmmm...

Ostatnie wizyty

10 479 wyświetleń profilu
  1. + markery na mapie +/- nawet znośne camo na "KTO" vel Patria AMV - Brak lornetek dla asystentów - Sanitariusz tylko jeden granat dymny?
  2. Jeszcze 7 i będzie dziś full

  3. Maras

    Well Overdue

    do

    "Szybki szpil" + Wyposażenie zgodne z okresem + Misja oparta na faktach i osadzona w historii + Ciekawy teren i koncepcja współpracy SF z lokalnymi bojówkami - Zbyt szybki atak, który nie uwzględnił problemów technicznych ludzi oraz rozeznania terenu (rozstawienia ludzi). Nie znaliśmy terenu i rozkładu budynków nie mogliśmy się przygotować na to co stało się dalej tak jakby to miało miejsce "w realu". - Brak czytelnej informacji o punkcie startowym amerykanów - Brak kajdanek, którymi można byłoby skuwać cywili wbiegających do kryjówki - Przechodzący przez zamknięte bramy do kryjówki przeciwnicy - Z tego co wiem milicja nie wiedziała, że przeciwnik będzie do niej strzelał Ogólnie misja zapowiadała się ciekawie jednak zginąłem bardzo szybko. Powyższe błędy zmuszają mnie do dania naciąganego 3/5, być może jakbym grał dalej miałbym inne zdanie o misji. Dzięki za misję, zagrałbym jeszcze raz po poprawkach.
  4. Maras

    See No Evil

    do

    "Mały sabotaż" Była to chyba pierwsza misja, która zakładała wspieranie mniej licznych polskich "specjalsów" (GROM) wspieranych przez innych "specjalsów" (AGAT), tak jak w założeniach wojskowych ma to docelowo wyglądać. Górzysty teren, w którym działaliśmy dawał wiele możliwości do skrytego przekradania się między posterunkami, a także prowadzenia stosunkowo skutecznego zwiadu przed realizacją ataków. Pierwszym niedopatrzeniem w całej koncepcji było wyposażenie nas w pojazdy, które zmuszały nas do ciągnięcia za sobą taboru wozów, co defacto przy tego typu operacjach jest bardziej kulą u nogi niż pomocą. Tutaj na przyszłość lepszym rozwiązaniem są następujące opcje: Zmniejszenie terenu działań, zagęszczenie wysuniętej obecności przeciwnika między OBJ, wyposażenie nas w bardziej pakowne plecaki z wyposażeniem na zapas, zmniejszenie "dynamizmu" na rzecz przekradania się między posterunkami wroga i prowadzenia skutecznego sabotażu na adekwatnym terenie na pieszo Pozostawienie terenu działań jak obecny, zmiana pojazdów na nadające się bardziej do akcji bezpośrednich (podjazdy uzbrojone lub umożliwiające ostrzał z nich... ETC), wyposażenie pojazdów w zapas kół, dodanie osoby mogącej naprawić lekkie uszkodzenia samochodów Poniekąd powyższe uwagi mogą być zmotywowane sposobem dowodzenia w ACC, który przewiduje bardziej liniowe zachowania, jednakże podczas tworzenia misji należy brać to również pod uwagę. Na docenienie zasługuje fakt QRF'ów, które pojawiały się po ataku na kluczowy punkt (OBJ). Tutaj zamiast czołgów chętniej widziałbym piechotę zmotoryzowaną/zmechanizowaną albo śmigłowcową, która rozlokowuje się w naszych okolicach i prowadzi skoordynowany kontratak z zamiarem odbicia celu. Zastosowanie śmigłowców szturmowych na + gdyż zaatakowały nas w momencie, kiedy wybraliśmy się z zamiarem okupowania największej góry w regionie co defacto nie jest najlepszym pomysłem gdy posiada się UAV. Podsumowanie: + Zastosowanie terenu umożliwiającego zastosowanie różnych taktyk/podejść do realizacji celów + Dobrze zastosowana koncepcja współpracy AGATu i GROMu + Przemyślane i różnorodne wyposażenie pozwalające na realizację celów w różny sposób (MILAN, moździerz 60mm, M3 Carl Gustav, HMG M2, dron z rakietami Ppanc) + W miarę dobrze odwzorowane wyposażenie (PRAISE THE LORD) + Kontrataki w logicznych dla scenariusza momentach - Zbyt duży teren wymuszający dziką jazdę po lesie (która wiadomo jak się zazwyczaj się tu kończy) - Dobór pojazdów nieuzbrojonych AGATu, których utrata finalnie stanowiła przeszkodę w realizacji dalszych zadań - Nieadekwatny atak czołgów które miały na celu ODBICIE zabudowań! Dzięki za misję, liczę że kolejna z cyklu będzie jeszcze lepsza
  5. Maras

    [GOST] Trening

    do

    @Jimmy @Stasica @Tes @trawa @Bober @Zus Przypominam o potwierdzaniu udziału. Daje to ceną informację dla prowadzących o frekwencji. Wejście na forum raz w tygodniu, sprawdzenie kalendarza i kliknięcie nie boli.
  6. Maras

    Squad (& Post Scriptum)

    Kupiłbym :X (cebula)
  7. Maras

    Rising Storm 2 Vietnam

    Na RS:2 Vietnam też sporo osób. Fajnie strzela się z M1 Grand do NVA
  8. Maras

    See No Evil

    do

    Misja POLSKIMI SF...
  9. @Jimmy @Duku @Cygan wpadajcie na misje i komentujcie, a nie tylko aktywni w opisach
  10. Usunąć medevac w obecnej formie Zastosowanie medevaca, w którym nie ma personelu medycznego w misji na tak małą ilość osób jest niezasadne. W tym momencie każde użycie medevaca wiąże się z pozbawieniem (i tak małych 8 osobowych) oddziałów 1/4 ludzi czyli w najlepszym przypadku medyka (SARC) oraz osoby poszkodowanej. Dodać zastępczy (większy) śmigłowiec Obecnie utrata jednego transportowego/"ratunkowego" śmigłowca skazuje misję na porażkę lub co najmniej sprawia, iż wysoko-mobilne siły tracą cały impet natarcia i zdolność do przerzucania całej jednostki z miejsca na miejsce w myśl założeń misji (czyt. 3 oddalone od siebie cele) Dodać możliwość przezbrajania śmigłowców w rakiety powietrze-powietrze (AIM-9 Sidewinder) Niezrozumiałym dla mnie podejściem jest to, aby umyślnie pozbawić uzbrojenia przeciwlotniczego siły atakujące przy wiedzy, iż SYMETRYCZNY przeciwnik (czyt. armia rządowa) posiada samoloty i śmigłowce, które zdolne są do bezkarnego zaatakowania naszych pozycji. (Nie wspominając o tym, że polowanie z działka AH-1Z na wrogiego Mi-24 nie buduje w żadnym wypadku klimatu a jedynie przypomina kiepską scene z Battlefield'a) Usunąć zadanie zajęcia lotniska Nawet jeśli na tym lotnisku była tylko jedna wroga drużyna piechoty to siły 18 osób nie są w stanie zajmować jednego z największych lotnisk jakie obecnie mamy w paczce map. Jest to zadanie nieadekwatne do posiadanych przez nas sił lądowych.' Poprawić wyposażenie Rzecz tyczy się głównie szerokiej i niespotykanej w wojskach liniowych USMC gamy celowników, w których występowały takie smaczki jak celowniki G33 Magnifier lub ACOG z nakładkami HOLO. (Normalnie występują zwykłe ACOG z diodą na górze oraz celowniki M150 dla AR/MG) Z tego co wiem piloci mieli PM MP-7 których korpus powietrzny USMC nie używa (używa zwykłych MP-5 ze składaną kolbą). Usunąć jeden AH-1Z Z perspektywy dowódcy oraz raportów pilotów większość twardych pojazdów została zniszczona z bardzo dużej odległości. W żaden sposób nie zagroziły one piechocie tak, by ta mogła spróbować wykorzystać swój sprzęt AT, który wydawał się zbędny. Sugeruję usunięcie jednego Vipera i dodanie zamiast tego UH-1Y z rakietami FFAR. Wtedy wykorzystanie bojowe środków AT na śmigłowcu będzie wymagało o wiele więcej rozsądku. Call of Duty na LZ? Rozumiem zabieg "uatrakcyjnienia misji" i wymuszonego lądowania na LZ żeby "misja poprawnie działała" bo lądujące śmigłowce pod gradem RPG-7 mocno utrwaliły się nam wszystkim na filmach, ale nie ma to wiele wspólnego z jakimikolwiek realiami. Bardziej niż latające nad głową RPG przydałoby się skupienie na powyżej opisanych aspektach, niż na sztucznym tworzeniu atmosfery grozy. Moim zdaniem właśnie nad tym efektem (który widziałem już w innej twojej misji) spędziłeś o wiele za dużo czasu 😕 Na ten moment to tyle, jak sobie coś przypomnę to zaczepię lub napiszę.
  11. Maras

    [GOST] Trening

    do

    @Templar @Jimmy @Stasica @Tes @trawa @Skorpion proszę o zaznaczenie obecności lub nie w wydarzeniu.
  12. Słyszałem o jakiejś nowej misji @Rizzeta na serwerze... :D

    1. Rizzet
    2. canadian

      canadian

      Dobrze, że mówisz. Cóż, to sobie nie pogram.

  13. Maras

    See No Evil

    brzmi jak wygrany mem
  14. Maras

    ʞɹɐdǝpʎɥ

    Brzydkie słówka...
  15. Akurat w takiej dynamicznej misji wolałbym mieć kilka M112 z RHS niż z ACE, bo szybciej się podkłada i szybciej detonuje. Ładunki z ACE są spoko, gdy chce się wysadzać rzeczy w określonej kolejności i z dużej odległości nie martwiąc się o czas podkładania i uzbrajania (+są trochę mocniejsze) Ale w normalnych warunkach do niszczenia składów amunicji i lekkich pojazdów typu GAZ nawet w teorii granaty zapalające by wystarczyły. Na BTRy M112 RHS jest git. Moje 5 groszy od MC:Inzynier...
×