Skocz do zawartości

Ranking

  1. Calc

    Calc

    Sztabowiec


    • Punkty

      126

    • Liczba zawartości

      1 387


  2. Patriotic

    Patriotic

    Sztabowiec


    • Punkty

      122

    • Liczba zawartości

      1 427


  3. Koxxus

    Koxxus

    Sztabowiec


    • Punkty

      91

    • Liczba zawartości

      1 421


  4. canadian

    canadian

    st. Szeregowy


    • Punkty

      89

    • Liczba zawartości

      1 931


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 2023.05.14 uwzględniając wszystkie działy

  1. Wesołych i spokojnych świąt oraz szczęśliwego nowego roku, co by to FPSy nie spadały, sloty się zapełniały i schody nie pochłaniały, wszystkim członkom społeczności Arma Coop Corps oraz zaprzyjaźnionym społecznościom życzy Sztab ACC
    17 punktów
  2. Z okazji nadchodzących Świąt Wielkanocnych życzymy Wam wszystkim, abyście w pełni wykorzystali tę chwilę wytchnienia od codzienności i możliwości spędzenia czasu w ciepłym gronie rodziny. Niech te święta będą dla Was czasem radości, uśmiechów i wspólnych chwil, które umocnią Wasze więzi. Odpocznijcie, delektując się pysznymi potrawami i ciesząc się ze wzajemnej obecności. Niech ta Wielkanoc przyniesie Wam wiele radości, miłości i spokoju. PS: Pamiętajcie o tym, że w poniedziałek trzeba założyć sprzęt wodoodporny! Sztab ArmA Coop Corps
    11 punktów
  3. do
    Sloty podpisane nickami graczy są zarezerwowane do 28.09.2023! Po misji zostanie rozlosowany dysk SSD ADATA SU650 1TB (doręczony paczkomatem). Aby wziąć udział w losowaniu należy: - Uczestniczyć w misji i znaleźć kod (8 znaków). Każdy uczestnik ma dostęp do tego kodu. - Wypowiedzieć się w temacie "Opisy i wrażenia z misji". Nie musi być pozytywnie. >>>>> Modset zostanie niedługo opublikowany w komentarzu do misji. <<<<< Kilka miesięcy po awarii w placówce Lambda-II, sytuacja z SCP-610-X jest bardziej niekontrolowana niż kiedykolwiek wcześniej. Zainfekowane obszary pojawiają się w różnych częściach świata, w tym w dużych miastach. Powoduje to masową panikę wśród ludności. Media na całym świecie donoszą o "pandemii czerwonej zarazy". Wielu ludzi zaczyna uciekać do obszarów wiejskich, próbując unikać dużych skupisk ludzi i tym samym zakażenia. Moore przerażony rozwojem sytuacji zawnioskował o utworzenie kilku nowych MTF, żeby jak najszybciej wyeliminować zagrożenie. Rada wydała zezwolenie, tym samym przyczyniając się do utworzenia grupy zadaniowej CARNIS. Moore na czas kryzysu objął stanowisko głównodowodzącego siłami. Cała fundacja przygotowuje się na potencjalną eksalację wydarzenia "Końca Świata" klasy XK. Czytaj więcej .zapisy-wrapper { margin-left: 50px; margin-right: 50px; } .zapisy-wrapper .opis p { margin-bottom: 1em; } .zapisy-wrapper .opis p:first-child { margin-top: 1em; } .zapisy-wrapper .opis p::first-letter { padding-left: 15px; font-size: 150%; } .zapisy-app { margin-top: 2em; } .zapisy-app .h1, .h2, .h3 { margin-top: 1em; } .zapisy-app .h1 { font-weight: bold; font-size: 1.5em; } .zapisy-app .h2 { font-weight: bold; font-size: 1.2em; margin-left: 15px; } .zapisy-app .h3 { font-weight: bold; font-size: 1.1em; margin-left: 30px; } .zapis-url { font-size: 0.8rem; text-decoration: none !important; } .zapis-url:hover { color: olivedrab; } .zapisy-log { margin-top: 2em; } .slot { grid-gap: 10px; margin-left: 15px; font-size: 14px; } .slot.wolny { text-shadow: #3CFF0099 1px 0 10px; } .tuwpisany .opcja, .tuwpisany .wpisany, .tuwpisany .opis { color: white !important; font-weight: bold !important; text-shadow: none !important; } .slot .opis { font-weight: bold; } .slot .opcja { font-weight: normal; color: rgba(107, 142, 35, 0.8); } .slot .wazny { font-weight: bold; color: rgba(255, 104, 5, 0.8); } .slot .wpisany { font-weight: normal; font-style: italic; } .zapisanych { margin-top: 1em; margin-bottom: 1em; } .log-wypisany { color: rgb(248, 79, 0); margin: unset; } .log-wpisany { color: rgb(13, 222, 0); margin: unset; } .z_toastmsg { min-width: 800px; /* Set a default minimum width */ margin-left: -400px; /* Divide value of min-width by 2 */ text-align: center; /* Centered text */ border-radius: 2px; /* Rounded borders */ padding: 16px; /* Padding */ position: fixed; /* Sit on top of the screen */ z-index: 1; /* Add a z-index if needed */ left: 50%; /* Center the snackbar */ bottom: 30px; /* 30px from the bottom */ } @media (max-width: 500px) { .zapisy-wrapper { margin: 0; } .slot { margin-left: 20px; } }
    5 punktów
  4. do
    Zlot społeczności Arma Coop Crops Możliwość zapisu tylko dla osoób które wcześniej wyraziły chęć udziału i dokonały bierzących opłat. Czytaj więcej .zapisy-wrapper { margin-left: 50px; margin-right: 50px; } .zapisy-wrapper .opis p { margin-bottom: 1em; } .zapisy-wrapper .opis p:first-child { margin-top: 1em; } .zapisy-wrapper .opis p::first-letter { padding-left: 15px; font-size: 150%; } .zapisy-app { margin-top: 2em; } .zapisy-app .h1, .h2, .h3 { margin-top: 1em; } .zapisy-app .h1 { font-weight: bold; font-size: 1.5em; } .zapisy-app .h2 { font-weight: bold; font-size: 1.2em; margin-left: 15px; } .zapisy-app .h3 { font-weight: bold; font-size: 1.1em; margin-left: 30px; } .zapis-url { font-size: 0.8rem; text-decoration: none !important; } .zapis-url:hover { color: olivedrab; } .zapisy-log { margin-top: 2em; } .slot { grid-gap: 10px; margin-left: 15px; font-size: 14px; } .slot.wolny { text-shadow: #3CFF0099 1px 0 10px; } .tuwpisany .opcja, .tuwpisany .wpisany, .tuwpisany .opis { color: white !important; font-weight: bold !important; text-shadow: none !important; } .slot .opis { font-weight: bold; } .slot .opcja { font-weight: normal; color: rgba(107, 142, 35, 0.8); } .slot .wazny { font-weight: bold; color: rgba(255, 104, 5, 0.8); } .slot .wpisany { font-weight: normal; font-style: italic; } .zapisanych { margin-top: 1em; margin-bottom: 1em; } .log-wypisany { color: rgb(248, 79, 0); margin: unset; } .log-wpisany { color: rgb(13, 222, 0); margin: unset; } .z_toastmsg { min-width: 800px; /* Set a default minimum width */ margin-left: -400px; /* Divide value of min-width by 2 */ text-align: center; /* Centered text */ border-radius: 2px; /* Rounded borders */ padding: 16px; /* Padding */ position: fixed; /* Sit on top of the screen */ z-index: 1; /* Add a z-index if needed */ left: 50%; /* Center the snackbar */ bottom: 30px; /* 30px from the bottom */ } @media (max-width: 500px) { .zapisy-wrapper { margin: 0; } .slot { margin-left: 20px; } }
    5 punktów
  5. @Znicz, @Vesto Ostrzeżenie.Nadużycie zaufania Sztabu do osoby posiadającej tytuł Mission Makera. Omijanie procedury sprawdzania misji poprzez rozpisanie przez innego MM. (co nie jest złamaniem zapisów regulaminu, ale okolicznością negatywną przy rozpatrywaniu sprawy) Nie zastosowanie się do regulaminowych czasów testowania misji: - brak testów na serwerze testowym na 48h przed rozpoczęciem rozgrywki, - brak testów finalnego pliku misji na serwerze Alpha, Dalsze łamanie zapisów regulaminu może zakończyć się rewizją tytułu MM i obowiązkową moderacją każdej misji przed otrzymaniem terminu.
    4 punkty
  6. Głównym celem niemieckiej ofensywy okazał się port w Antwerpii, ten sam który w oczach alianckiego sztabu widniał jako jeden z nielicznych sukcesów operacji Market Garden. Aby tam dotrzeć, Szkopy wpierw musiałyby przedrzeć się przez gęsto zalesione tereny Belgii, aktualnie umocnione przez 101 Dywizję Powietrznodesantową, by później odzyskać dawne szlaki zaopatrzeniowe. Małe miasteczko Bastogne stało się strategicznym punktem łączącym 7 głównych dróg po tej stronie Arden, na tyle ważnym, że niemieckie siły próbują je zdobyć bez względu na poniesione straty. Generał Hasso von Manteuffel rzucił w kierunku amerykańskich pozycji obronnych 2 dywizje pancerne wspierane przez Volksgrenadierów. Jedyną nadzieją na przerwanie tej ofensywy jest odsiecz w postaci 3 Armii Generała Pattona. Nasza kompania została podzielona na 2 części. Połowa trafiła do Bastogne, a Ci o mniejszym szczęściu do okopów na pierwszej linii. Pierwszy dzień minął dosyć szybko. Natknął się na nas zwiad szkopów. Byli na tyle nieuważni, że jeden z nich nadepnął na śpiącego Kaprala McKinsey. Dobrze, że skończyło się tylko na złamanym nosie. Mapa, którą Niemiec miał przy sobie dała nam do zrozumienia, że miasto znajdujące się na zachód służy za jedyny punkt obrony przeciwlotniczej. 3 stanowiska FLAKów oraz około 2-3 plutonów w postaci obrony tych stanowisk. Problem pojawił się drugiego dnia. Jeden z jeńców uciekł, a 3 godziny później zostaliśmy zaatakowani. Straty wynoszą około 30% stanu początkowego, zostało nas 22. Innymi słowy - jesteśmy w głębokiej du**e. Około godziny 23 nawiązaliśmy łączność ze sztabem w Bastogne. Przekazali nam 2 wiadomości. Ta gorsza - jedyne wsparcie jakie dostaniemy, to Thunderbolty. Nie podlecą dopóki nie wyeliminujemy FLAKów. Ta lepsza - jutro rano mają pojawić się medycy z 1. Dywizji Piechoty. Przyjadą z amunicją i medykamentami. 1. Odeprzyj kolejny atak wroga. 2. Dokonaj reorganizacji po przybyciu medyków z 1. Dywizji. 3. Przedostań się przez pole minowe (The Stick Path). 4. Wyeliminuj 3 stanowiska P-LOT znajdujące się w Renwez. Zwiad lotniczy wykrył potencjalne stanowiska na N od miasta (Flak Battery). 5. Utrzymaj pozycje do czasu przybycia jednostek zmechanizowanych. 1. Resztki kompanii C, 101 Dywizji Powietrznodesantowej. 2. Jednostki sojusznicze w punkcie medycznym, na południe od AO. 1. 2-3 plutony 26. Volksgrenadierów. 2. 1-2 plutony Pancerne SS (głównie PzKpfw IV). 3. Możliwe posiłki z północy (głównie siły zmechanizowane).
    4 punkty
  7. "God created JTACs so pilots could have heroes." 1. Co oznacza pojęcie JTAC? Joint Terminal Attack Controller [ JTAC ]- Wysunięty Nawigator Naprowadzania Lotnictwa (WNNL) [...] kieruje działaniami samolotów (śmigłowców) i bezzałogowych statków powietrznych wykonujących uderzenia w ramach bezpośredniego wsparcia lotniczego. JTAC sam w sobie nie jest rolą - jest kwalifikacją. Rola osoby przystępującej do certyfikacji JTAC może być przeróżna. Przykładowo: część Marines posiadających kwalifikacje JTAC wcześniej służyła jako Naval Aviator lub NFO. Nawet Książę Harry ma za sobą historię bycia pilotem śmigłowca oraz Forward Air Controllerem. W rzeczywistości JTAC wchodzi w skład TACP (ang. Tactical Air Control Party lub pol. Taktyczny Zespół Kontroli Obszaru Powietrznego) lub CCT (ang. Combat Control Team). Z takich zespołów JTAC jest później dołączany do elementów niższego szczebla. Jest to zespół (choć nie zawsze), który najczęściej możemy spotkać w strukturze batalionu. Jego zadaniem jest wspomaganie JTAC-a w przeprowadzaniu uderzeń lotniczych. Zdarza się też, że TACP służy jako doradca dowódcy lądowego w zakresie możliwości taktycznych oraz planowania użycia środków CAS. (Rys. 1) Zespól TACP ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 2. Czym cechuje się JTAC i jakie są jego zadania? Osoba posiadająca tego typu kwalifikacje powinna cechować się: umiejętnością sprawnego czytania map i wyciągania z nich potrzebnych informacji biegłą obsługą sprzętu do komunikacji radiowej / transmisji danych oraz umiejętnością płynnej komunikacji werbalnej rozwiniętą świadomością sytuacyjną, postrzeganiem przestrzennym oraz umiejętnością nieszablonowego myślenia Główne zadania JTAC-a: Planowanie, koordynacja i autoryzacja misji typu CAS Wspieranie dowódcy operacji w podejmowaniu decyzji dot. wykorzystania platform CAS Zarządzanie przestrzenią powietrzną Monitorowanie pozycji oraz działań sił sojuszniczych oraz sił przeciwnika ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 3. Planowanie przestrzeni powietrznej SP (pol. Statek Powietrzny) - śmigłowiec, samolot lub inna platforma CAS. ACP (ang. Air Control Point) - punkt nawigacyjny znajdujący się w korytarzu pow. CCP (ang. Communications Checkpoint) - po jego osiągnięciu punktu meldujemy do osoby odpowiedzialnej za zarządzanie przestrzenią powietrzną. AC (ang. Air Corridor) - korytarz powietrzny. Wyznaczany w celu uniknięcia konkretnego typu zagrożenia na drodze przelotu. HLD (ang. Holding Area) - obszar, w którym SP może bezpiecznie oczekiwać na dalsze polecenia. 3A. Korytarze powietrzne, ACP i CCP Poniższe grafiki przedstawiają w jaki sposób możemy zaplanować przestrzeń powietrzną uwzględniając takie miejsca jak: Lotnisko lub inny bezpieczny punkt, na którym statek powietrzny może wylądować, przezbroić się, dokonać napraw etc. Punkty zagrażające maszynom - stanowiska AA, obszary zagrożenia MANPAD etc. (Rys. 1) Przykładowy sposób planowania korytarzy powietrznych oraz punktów ACP i CCP w Armie. Na mapie zostały oznaczone 2 korytarze - AC Yankee oraz AC Zulu. Korytarze są podzielone na 2 części - oznacza to możliwość przelotu w obu kierunkach. (Rys. 2) Ustawienie punktów CCP względem potencjalnego zagrożenia w korytarzu powietrznym. Ustawiając te punkty mamy świadomość, że na trasie przelotowej od CCP1 DO CCP2 możemy stracić łączność radiową z lotnictwem. W rzeczywistości nie musi to być zagrożenie AA. Statek powietrzny może właśnie wlatywać w obszar występowania niebezpiecznych zjawisk atmosferycznych. 3B. Separacja pionowa dla statków powietrznych W przypadku dysponowania więcej niż jednym statkiem powietrznym naszym obowiązkiem jest ustalenie separacji pionowej. Szczególnie w przypadku korytarzy powietrznych i HLD. Minimalna wysokość korytarza w przypadku samolotu ~ 600 m Minimalna wysokość korytarza w przypadku śmigłowca ~ 300 m Optymalny bufor (różnica wysokości korytarzy) ~ 600m (Rys. 3) Przykładowa separacja pionowa ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 4. Misje CAS i procedury z nimi związane CAS (ang. Close Air Support) - pol. Bezpośrednie Wsparcie Lotnicze / Bliskie Wsparcie Lotnicze [...] działanie lotnictwa przeciwko celom przeciwnika znajdującym się w pobliżu sił własnych, wymagające dokładnej koordynacji działań lotnictwa z ogniem i ruchem tych sił. BDA (ang. Bomb/Battle Damage Assessment) - pol. N/A. Ocena zniszczeń spowodowanych przez misje CAS. IP (ang. Initial Point) - Pozycja wyjściowa SP (najczęściej samolotu) realizującego misję CAS. IP powinno znajdować na tej samej prostej co cel. BP (ang. Battle Position) - Obszar, z którego śmigłowiec realizuje misję CAS. W ramach obszaru BP mogą występować punkty Firing Points - dokładne punkty, z których SP powinien wykonywać ostrzał. Game Plan - pol. Plan Gry. Zbiór informacji dotyczących sposobu realizacji misji CAS. W najkrótszej formie zawiera określenie typu kontroli oraz metody ataku. Może także zawierać: zamiary dowódcy sił lądowych, preferowany efekt misji [...] Dlaczego powinniśmy używać Battle Position? Battle Position oznacza obszar, w którym śmigłowiec może swobodnie manewrować w celu znalezienia dogodnej pozycji do prowadzenia ostrzału. Pilot zawsze będzie wiedział lepiej w jaki punkt powinien przemieścić SP, aby móc prowadzić skuteczny ostrzał i jednocześnie zapewnić sobie bezpieczeństwo. Wyznaczenie takiego obszaru jest kompromisem pomiędzy Pilotem i JTACiem. Wyznaczając Battle Position powinniśmy uwzględnić następujące czynniki: Forma terenu; przeszkody terenowe - każde wzniesienie lub pagórek może stać się bezcenną osłoną dla maszyny. Prowadzenie ognia ciągłego z tej samej pozycji powinno być unikane. Odległość od celu; zasięg uzbrojenia - w idealnym przypadku SP wykorzystuje maksymalny zasięg swojego uzbrojenia. Staramy się tym samym uniknąć zbliżenia do pozycji przeciwnika. (Rys. 4) AH-64 w Bagram, Afganistan 2014 r. Forma terenu staje się obusiecznym mieczem. Góry oprócz zapewnienia naturalnej osłony dla śmigłowca mogą także stanowić siedlisko obrony PLOT. 4A. Procedury poprzedzające / początkowe Nawiązanie łączności JTAC - SP Pilot przekazuje Aircraft Check-in (Rys. 5) JTAC potwierdza przyjęcie meldunku Ad 4A. W przypadku śmigłowców powinniśmy wystrzegać się wysyłania maszyny na HLD. Maszyna powinna oczekiwać na wezwanie w wysuniętym punkcie (np. FARP lub FAA). 4B. Schemat przeprowadzania misji CAS Nawiązanie łączności JTAC - SP JTAC nadaje Game Plan - typ kontroli, metodę ataku oraz meldunek CAS (rys. 6; rys. 7) Wykonujemy Hand-off (1/2 typ kontroli, BOT) JTAC autoryzuje CAS (1/2 typ kontroli) ("Cleared Hot") SP realizuje misje BDA, odejście SP Ad 4B. W przypadku gdy chcemy nadać meldunek, a SP od dłuższego czasu oczekuje na kolejne rozkazy, warto sprawdzić czy nadal ma na nas nasłuch. Wystarczy wysunąć zapytanie typu "Firehawk, tu Sierra. Zgłoś gotowość do otrzymania meldunku CAS." 4C. Metody ataku oraz typy kontroli misji CAS Metody Ataku BOT (ang. Bomb On Target) - przekazujemy orientacyjną pozycję celu. Występuje przy 1 i 2 typie kontroli. Musi nastąpić HAND-OFF. BOC (ang. Bomb On Coordinate) - przekazujemy dokładną pozycję celu (6-grid lub 8-grid). Typy kontroli Typ 1. JTAC widzi cel oraz podejście SP przy każdym ataku JTAC oznacza cel JTAC autoryzuje SP przed każdym atakiem JTAC podaje BDA Typ 2. JTAC nie widzi bezpośrednio celu lub podejścia SP JTAC autoryzuje przed każdym atakiem JTAC podaje BDA Typ 3. JTAC nie widzi bezpośrednio celu oraz SP Atak na cele w obszarze Autoryzacja nie następuje Po readbacku oraz uwagach nadajemy "CLEARED TO ENGAGE" BDA dokonuje SP lub wyznaczony el. naziemny 4D. HAND-OFF HAND-OFF - Proces zlokalizowania i identyfikacji celu przez SP za pomocą ustalonej w briefiengu CAS metody. Odbywa się, gdy tylko załoga SP znajdzie się w zasięgu pozwalającym na zlokalizowanie celu przy pomocy urządzeń pokładowych lub metodą wzrokową. Niebieskie - JTAC Pomarańczowe - Pilot Fioletowe - JTAC lub Pilot Lokalizacja wzrokowa VISUAL - "Zlokalizowałem pozycje sojusznika." BLIND - "Brak kontaktu wzrokowego z sojusznikiem / punktem ref." KONTAKT - "Zlokalizowałem punkt referencyjny." TALLY - "Zlokalizowałem cel." (Następuje "Cleared Hot" lub "Przerwij") NO JOY - "Nie widzę celu." Wskaźnik laserowy WŁĄCZ LASER - "Rozpocznij namierzanie przy pomocy SOFLAM-u." OŚWIETLAM - "Włączyłem laser i namierzam cel." SPOT - "Zlokalizowałem wskaźnik." TALLY - "Zlokalizowałem cel." (Następuje "Cleared Hot" lub "Przerwij") WSTRZYMAJ LASER - "Zakończ namierzać / wyłącz laser." DEAD EYE - "Awaria systemów namierzających." BRAK LASERA - "Nie udało mi się namierzyć celu." Wskaźnik IR SPARKLE - "Rozpocznij namierzanie celu przy pomocy wskaźnika." SNAKE - "Zacznij kreślić kształt poziomej ósemki na celu." PULSE - "Zacznij pulsować wskaźnikiem." ( ON ... OFF ... ON ... ) STEADY - "Utrzymaj promień wskaźnika na celu." ROPE - "Zakreśl wskaźnikiem okrąg wokół SP." KONTAKT SPARKLE - "Znalazłem promień wskaźnika." TALLY - "Zlokalizowałem cel." (Następuje "Cleared Hot" lub "Przerwij") WSTRZYMAJ SPARKLE - "Wyłącz wskaźnik IR." (Rys. 5) Meldunek Aircraft Check-in (Rys. 6) Struktura 9-liniowca. (Rys. 7) Struktura 5-liniowca. ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 5. Wyposażenie JTAC-a 5A. Must-have - przedmioty, które JTAC musi mieć w ekwipunku i są dzisiejszym standardem. Mapa Map Tools GPS (np. DAGR, MicroDAGR, Vanilla GPS) Latarka do mapy Radio do kontaktu z lotnictwem AN/PRC-148 lub AN/PRC-152 lub AN/PRC-117 Radio do kontaktu z piechotą AN/PRC-343 lub AN/PRC-148 lub AN/PRC-152 lub AN/PRC-117 5B. Nice to have - przedmioty, które w dużym stopniu ułatwią JTACowi pracę. Laser Designator (Sand) + Designator Batteries (LaserBatteries) Laser IR (np. AN/PEQ-15) Zielony granat dymny (3-6 szt.) Czerwony granat dymny (3-6 szt.) Purpurowy / pomarańczowy / niebieski granat dymny (3-6 szt.) Luneta ze zmiennym przybliżeniem (np. ACOG, SU-230, Nightforce ATACR) IR Grenade (3-6 szt.) Flara M127A1 (3-6 szt.) Granatnik podwieszany lub "standalone". 5C. Przykładowy Loadout współczesnego JTACa. 5D. Dobieranie odpowiedniego sprzętu Tworząc ekwipunek dla JTACa musimy pamiętać o założeniach misji - to co sprawdzi się dla samolotu F/A-18 niekoniecznie musi działać w przypadku śmigłowca AH-6 Little Bird. Może się zdarzyć, że w danej misji JTAC będzie wyłącznie odpowiadał za organizacje transportu piechoty drogą powietrzną i przyrządy służące do naprowadzania misji CAS okażą się zbędne. Jeśli scenariusz ma miejsce w nocy, to czy granaty dymne są wymagane? Nie - możemy je zastąpić granatem IR, flarą czy laserem IR. W nocy bardzo ciężko jest określić kolor dymu, przez co pilot SP nie będzie miał możliwości potwierdzenia dokładnego miejsca lądowania. Dużo łatwiej jest rzucić na ziemię strobo lub naprowadzić pilota przy pomocy osobistego wskaźnika IR. To Wy odpowiadacie za wyznaczenie bezpiecznego lądowiska. Należy jednak pamiętać, że wskaźniki / strobe IR nie są widoczne w systemach FLIR! __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 6. Uzbrojenie SP oraz Danger Close (WIP) W momencie, kiedy sojusznicza piechota znajduje się w zasięgu rażenia wybranego uzbrojenia SP naszym obowiązkiem jest nadać Danger Close. Informacje tą przekazujemy po podaniu typu kontroli i metody ataku ("1/2/3 typ kontroli. Bomb On Target / Bomb On Coordinate. Danger Close."), oraz podczas samej autoryzacji ("Cleared Hot, Danger Close"). ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 7. Szkolenie MC: JTAC Co potrafi osoba po szkoleniu MC: JTAC? Efektywnie używać środków służących do oznaczania (strobe IR, wskaźnik IR, SOFLAM) Planować przestrzeń powietrzną dla różnych typów statków powietrznych. Wspomagać dowódcę w podejmowaniu decyzji dotyczących użycia środków wsparcia powietrznego. Wzywać i autoryzować misje CAS dla śmigłowców i samolotów. Rzeczy, o których zapomniałem napisać. Linki: Konspekt szkolenia 9-Liner do wydrukowania Wymogi dla osób chcących zdobyć srebrną/złotą baretkę. Temat z zapisami na szkolenie MC: JTAC. Przydatne źródła Joint Publication 3-09.3 (Close Air Support) kpt. mgr Michał Rawłuszko. "O współpracy WNNL-a z dowódcą kompanii podczas misji bezpośredniego wsparcia lotniczego." MTTP-JFIRE Wszelkie sugestie/uwagi dotyczące poradnika proszę kierować na PW. Niech komentarze służą jako kontynuacja Q/A. FAQ Q: Po co się uczyć tych rzeczy? Niepotrzebnie komplikujesz, to tylko Arma! A: Wszystkie te procedury zostały opracowane z jakiegoś powodu - prawdopodobnie w odpowiedzi na jakiś wypadek, który można było uniknąć, stosując powyższe rozwiązania. Wszystkie te procedury zostały sprawdzone także w Armie - zarówno na sucho jak i na mokro. Wszystko jesteśmy w stanie wykonać. Q: Dlaczego nie wspomniałeś o meldunku MEDEVAC? A: Meldunek MEDEVAC nie jest "zarezerwowany" dla JTAC-a. Z tego powodu zdecydowałem się nie poruszać kwestii z nim związanych. Więcej informacji tutaj. Q: Czy po przeczytaniu tego poradnika mogę swobodnie działać jako JTAC? A: Zdecydowanie nie - niestety teoria musi zostać poparta praktyką. Poradnik ma za zadanie przybliżyć zakres materiałowy przed szkoleniem oraz wyjaśnić pewne pojęcia. ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Osoby, które ukończyły etap 1.: @Koxxus @Pba Osoby, które ukończyły etap 2.: N/A Osoby, które ukończyły całe szkolenie: @PATRIOTIC @Peter @Buda @Alfi @Gwiazdek @Cyrith @Rizzet @Paper @nat @Warp @Blazis @Jankes @Liszczu ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 1/18/2020 - Version 0.9 / pierwsza wersja. 2/2/2020 - Version 0.92 / aktualizacja infografik. 2/9/2020 - Version 0.93 / aktualizacja Hand-off, komunikacji wstępnej. 2/21/2020 - Version 0.94 / ekwipunek JTAC-a. 5/15/2020 - Version 1.00 / WAŻNE! canadian przestaje odpowiadać za poradnik. 4/3/2023 - Version 1.01 / aktualizacja linków + dodany 9-Liner do druku Na koniec chciałbym bardzo podziękować Rizzetowi za pomoc w opracowaniu całego szkolenia oraz poradnika.
    3 punkty
  8. do
    Prowincja Jõgeva, Estonia, 30 września 2025r. Estoński pluton zmechanizowany przygotowuje się do odbicia miejscowości Harju z rąk wroga. Minimum 15 osób. Paczka standardowa + LAMBS MM: Kera
    3 punkty
  9. do
    Szkolenie uzupełniające rozpoczyna się o godzinie 21:00. Nie jesteś w stanie przyjść na szkolenie w podanym terminie? Skontaktuj się z Kwatermistrzem! Aby się zapisać kliknij "Weź udział" po lewej stronie. Szkolenie przeznaczone dla rekrutów, którzy zagrali już co najmniej dwie oficjalne misje w ACC. Ukończenie szkolenia uzupełniającego wiąże się z awansem do stopnia Szeregowego.
    2 punkty
  10. Witam wszystkich członków ACC ! W związku z zbliżającym się zakończeniem okresu rozliczeniowego styczeń-marzec 2023 pragnę otworzyć nowe zapisy na Donatora na okres kwiecień-czerwiec 2024. Więcej o tytule donatora możecie przeczytać tutaj. Na listę mogą wpisywać się członkowie społeczności ACC posiadający przynajmniej rangę Szeregowy jednakże jeśli zależy Ci na wsparciu nas możemy rozważyć odstępstwo od tej reguły. Okres rozliczeniowy trwa 3 miesiące. Kandydatury zostaną rozpatrzone przez Sztab ACC. Jeżeli nie będzie żadnych sprzeciwów co do zaproponowanej kandydatury, każdy kandydat na Donatora dostanie PM z dokładnymi instrukcjami. Minimalna kwota składki dla osób ubiegających się o tytuł Donatora wynosi 30 PLN. Kwota składki jest płynna, więc jeżeli jesteś w stanie wspomóc społeczność ACC większą kwotą, to będziemy Tobie niezmiernie wdzięczni! Dziękujemy za wpisanie się na listę, postaramy się o jak najlepsze wykorzystanie składek w celu ciągłego podnoszenia jakości rozgrywek. @Jankes
    2 punkty
  11. @Koteł Ostrzeżenie. Nadużywanie reakcji na discordzie i spamowanie nimi, pomimo upomnienia jakiś czas wcześniej. Tym samym utrudnianie zorganizowania RZGMa.
    2 punkty
  12. do
    Nikt się tego nie spodziewał. W przeddzień świąt złe bałwany zbuntowały się i postanowiły przejąć święta! Mają już dość bycia na drugim planie. Zaatakowały wioskę Świętego Mikołaja. Wiemy, że Mikołaj jeszcze żyje i ukrywa się gdzieś w miasteczku, jednak nie wiemy gdzie. Do odzyskania Mikołaja została wyznaczona grupa Szybkiego Reagowania wybrana z samego GPEŚM (Gwardii Przybocznej Elfów Świętego Mikołaja). Misja świąteczna! Misja wymaga pobrania dodatkowych modów! (~900mb?) Min. 8 osób, w tym Mikołaj Piloci muszą umieć chociaż trochę pilotować "śmigłowce", jednak również się desantują z resztą piechoty. .zapisy-wrapper { margin-left: 50px; margin-right: 50px; } .zapisy-wrapper .opis p { margin-bottom: 1em; } .zapisy-wrapper .opis p:first-child { margin-top: 1em; } .zapisy-wrapper .opis p::first-letter { padding-left: 15px; font-size: 150%; } .zapisy-app { margin-top: 2em; } .zapisy-app .h1, .h2, .h3 { margin-top: 1em; } .zapisy-app .h1 { font-weight: bold; font-size: 1.5em; } .zapisy-app .h2 { font-weight: bold; font-size: 1.2em; margin-left: 15px; } .zapisy-app .h3 { font-weight: bold; font-size: 1.1em; margin-left: 30px; } .zapis-url { font-size: 0.8rem; text-decoration: none !important; } .zapis-url:hover { color: olivedrab; } .zapisy-log { margin-top: 2em; } .slot { grid-gap: 10px; margin-left: 15px; font-size: 14px; } .slot.wolny { text-shadow: #3CFF0099 1px 0 10px; } .tuwpisany .opcja, .tuwpisany .wpisany, .tuwpisany .opis { color: white !important; font-weight: bold !important; text-shadow: none !important; } .slot .opis { font-weight: bold; } .slot .opcja { font-weight: normal; color: rgba(107, 142, 35, 0.8); } .slot .wazny { font-weight: bold; color: rgba(255, 104, 5, 0.8); } .slot .wpisany { font-weight: normal; font-style: italic; } .zapisanych { margin-top: 1em; margin-bottom: 1em; } .log-wypisany { color: rgb(248, 79, 0); margin: unset; } .log-wpisany { color: rgb(13, 222, 0); margin: unset; } .z_toastmsg { min-width: 800px; /* Set a default minimum width */ margin-left: -400px; /* Divide value of min-width by 2 */ text-align: center; /* Centered text */ border-radius: 2px; /* Rounded borders */ padding: 16px; /* Padding */ position: fixed; /* Sit on top of the screen */ z-index: 1; /* Add a z-index if needed */ left: 50%; /* Center the snackbar */ bottom: 30px; /* 30px from the bottom */ } @media (max-width: 500px) { .zapisy-wrapper { margin: 0; } .slot { margin-left: 20px; } }
    2 punkty
  13. OPORD 02496 "Exitio Alvearium" Informacje o serwerze, godzinie rozpoczęcia etc. wkrótce.
    2 punkty
  14. Section d'infanterie / Pluton Strzelców Sloty (40) Équipe de commandement / Drużyna dowodzenia Plutonu LT Platoon Commader (8mm mle 07/15 rifle + 7.5mm mle 35 Pistol) SGT Platoon Segreant (8mm mle 07/15 rifle) CPL Grenadier (8mm mle 86/93 Rifle + VB Grenade Launcher + 8 x VB Grenades) PVT Runner (8mm mle 92 Carbine) PVT Observer (8mm mle 07/15 Rifle) Groupe / Drużyna SGT Group Leader (8mm mle 07/15 Rifle) CPL Deputy Group Leader (8mm mle 07/15 Rifle) PVT LMG gunner (7.5mm Châtellerault M24/29 LMG) PVT Assistant Gunner (7.5mm mle 35 Pistol) PVT Ammo Carrier (8mm mle 92 Carbine) PVT Ammo Carrier (8mm mle 92 Carbine) PVT Ammo Carrier (8mm mle 92 Carbine) PVT Rifleman (8mm mle 07/15 Rifle) PVT Rifleman (8mm mle 07/15 Rifle) PVT Rifleman (8mm mle 07/15 Rifle) PVT Rifleman (8mm mle 07/15 Rifle) PVT Rifle Grenadier (8mm mle 86/93 Rifle + VB Launcher + 8 x VB Grenades) Groupe / Drużyna SGT Group Leader (8mm mle 07/15 Rifle) CPL Deputy Group Leader (8mm mle 07/15 Rifle) PVT LMG gunner (7.5mm Châtellerault M24/29 LMG) PVT Assistant Gunner (7.5mm mle 35 Pistol) PVT Ammo Carrier (8mm mle 92 Carbine) PVT Ammo Carrier (8mm mle 92 Carbine) PVT Ammo Carrier (8mm mle 92 Carbine) PVT Rifleman (8mm mle 07/15 Rifle) PVT Rifleman (8mm mle 07/15 Rifle) PVT Rifleman (8mm mle 07/15 Rifle) PVT Rifleman (8mm mle 07/15 Rifle) PVT Rifle Grenadier (8mm mle 86/93 Rifle + VB Launcher + 8 x VB Grenades) Groupe / Drużyna SGT Group Leader (8mm mle 07/15 Rifle) CPL Deputy Group Leader (8mm mle 07/15 Rifle) PVT LMG gunner (7.5mm Châtellerault M24/29 LMG) PVT Assistant Gunner (7.5mm mle 35 Pistol) PVT Ammo Carrier (8mm mle 92 Carbine) PVT Ammo Carrier (8mm mle 92 Carbine) PVT Ammo Carrier (8mm mle 92 Carbine) PVT Rifleman (8mm mle 07/15 Rifle) PVT Rifleman (8mm mle 07/15 Rifle) PVT Rifleman (8mm mle 07/15 Rifle) PVT Rifleman (8mm mle 07/15 Rifle) PVT Rifle Grenadier (8mm mle 86/93 Rifle + VB Launcher + 8 x VB Grenades)
    2 punkty
  15. Imię: Wiktor Spełniam następujące warunki: 1. Podawane przeze mnie dane w formularzu są zgodne z prawdą, 2. Posiadana przeze mnie gra ArmA 3 jest oryginalna, 3. Posiadam działający mikrofon, 4. Zapoznałem się i zobowiązuję przestrzegać regulaminów obowiązujących w ArmA Coop Corps, 5. Zobowiązuję się do zapoznania z zamieszczonymi ogłoszeniami przed przystąpieniem do każdej rozgrywki Data urodzenia: 2003.09.04 Którą wersję Army posiadasz?: Arma 3 Apex Wiem o ACC dzięki: Wspólnych rozgrywek typu JOINT-OP. Członkostwo w następujących grupach świadczy o mojej umiejętności gry zespołowej: W grupach jako grupy zorganizowane na ten moment nie należę, w Armie do niedawna należałem do grupy HST (Hastati/ Hastati A3) ale po jej przypadkowym zabiciu i dramie jestem na ten moment wolnym strzelcem. Przez 3 tygodnie byłem również w PKW (Prywatna Kompania Wojskowa). Moje doświadczenie z komputerową symulacją pola bitwy: Łącznie prawie 3k godzin w armie a na bardziej ludzki przelicznik prawie 3 lata ciągłej gry milsim na dużym poziomie RP i oddaniu prawdziwym działaniach wojskowych. Co do innych ciekawych gierek to seria gier combat mission, Command: Modern Air Naval Operations, DCS i chyba tyle. Zdecydowałem się na dołączenie, ponieważ: Chyba nie ma jakiegoś głębszego ponieważ, moją motywacją jest samo to że gram w arme z grupą ludzi i dobrze z nimi spędzam czas. A po dojściu prawie na szczyt w HST chcę sobie przypomnieć jak to jest być znów szeregowym. Interesuje mnie symulowanie działań następujących rodzajów wojsk: Piechota, Jednostki pancerne Coś o mnie: Wiktor, lat 20 mieszkaniec największej dziury w polsce czyli łódzkim gdzie woda w kranie jest tylko o 2 w nocy do rana i chwilę po południu (to nie żart, przepompownia ma tyle lat co ja i już ledwie chodzi XD), hobby to przede wszystkim obserwowanie natury (na takim normalnym poziomie a nie jak po**b z aparatem za 10k w krzakach czekający na ten jeden moment) pasjonuje się również wojskiem w co wliczam działania wojsk na różnych szczeblach jak i technikalia typu na uj sowieci topili w wieży takie śmieszne kulki w pewnym czołgu. Sam jestem operatorem maszyny CNC którą sam obsługuje i programuje, w przyszłości mam również chęć pracować na tym samym stanowisku w przemyśle zbrojeniowym. Osoba polecająca: Zobacz cały formularz rekrutacyjny
    2 punkty
  16. Imię: Krzysztof Spełniam następujące warunki: 1. Podawane przeze mnie dane w formularzu są zgodne z prawdą, 2. Posiadana przeze mnie gra ArmA 3 jest oryginalna, 3. Posiadam działający mikrofon, 4. Zapoznałem się i zobowiązuję przestrzegać regulaminów obowiązujących w ArmA Coop Corps, 5. Zobowiązuję się do zapoznania z zamieszczonymi ogłoszeniami przed przystąpieniem do każdej rozgrywki Data urodzenia: 2001.04.22 Którą wersję Army posiadasz?: ArmA 3 Wiem o ACC dzięki: Wiem o ACC dzięki reklamom na Facebooku Członkostwo w następujących grupach świadczy o mojej umiejętności gry zespołowej: • Kraunian Support Regiment - z gry Foxhole • Jednostka Strzelecka 2002 Tarnobrzeg im. Oddziału Partyzanckiego Armii Krajowej "Jędrusie - prawdopodobnie to był sezon 2017/2018 • Nie wiem czy to się liczy ale aktualnie czasem jeżdżę na strzelanki ASG Moje doświadczenie z komputerową symulacją pola bitwy: Pierwszy raz kiedy zetknąłem się z taką prawdziwą symulacją była to gra Arma 2 Operation Arrowhead, przegrałem na niej ponad 100 godzin i to tylko na multiplayerze na serwerach polskich ze Strefy Gier. Bawiłem się wyśmienicie na różnych misjach. Aktualnie z symulatorów czasem gram w Hell Let Lose albo War Thunder. Być może nie każdy zna ale grałem także dawno temu w taką starą symulacje okrętów wojennych "Enigma: Rising Tide", zawsze miałem problem z opanowaniem sterownia okrętu podwodnego ale to dlatego że byłem chyba za młody na to. Zdecydowałem się na dołączenie, ponieważ: Zdecydowałem się na dołączenie, ponieważ... Od dłuższego czasu myślę nad tym. Powoli odchodziłem z klanu Kraunian Support Regiment i zacząłem myśleć co zrobić aby wypełnić tą pustkę jaką jest granie w coopie z większą ilością graczy. Kiedyś znalazłem waszego Discorda ale jeszcze widziałem że to nie czas na to, między innymi dlatego że nie miałem nadto czasu na granie od godziny 20. Teraz udało się rozszerzyć wolny czas więc myślę, że jest to dobry moment na dołączenie. Dodam, że odkąd zamknęli serwery polskie na Armie 2 OA to szukałem grupy która by dalej grała w tą wersję, jednak już widziałem tylko osoby grające w nową Arme, a ja ze względu na to że miałem ziemniak a nie sprzęt do grania nawet nie fatygowałem się aby kupić coś co napewno by mi nie poszło. Interesuje mnie symulowanie działań następujących rodzajów wojsk: Piechota, Jednostki pancerne, Śmigłowce transportowe, Śmigłowce bojowe Coś o mnie: Cześć, jestem Krzysiek. Mam 22 lata i aktualnie kończę licencjat Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Od podstawówki jestem zapalonym graczem i to w różne gry... no dobra może wyścigi mi nie podchodzą kiedy nie ma tam wybuchów jak w Split Second Velocity 😌. Jednak resztę lubie. Interesują mnie najbardziej gry o tematyce horrorowej (Phasmofobia, The Forest, The Forest 2, Subnautica jako horror głębinowy), wojennej (BF, War Thunder, Hell Let Lose) i historycznej (Kingdom Come Deliverence) oraz sci-fi (No Man's Sky, EVE online), czasem fantasty (Sea of Thieves, Gothic, ostatnio zacząłem grać w Wieśka). Moją ulubioną grą od dzieciństwa jest Gothic, jeśli spytacie mnie który to wam nie powiem, ale najwięcej godzin spędziłem w Gothic 2 Noc Kruka, a jedyną modyfikacje jaką przeszedłem są Kroniki Myrtany: Wyspa Archolos. Rodzaje gier w które grywam to: zarówno FPS jak i RTS ale czasem i MMO. Idąc dalej, interesuje się historią, głównie związaną z różnymi wojnami, i militariami. Ulubiony okres historyczny? Zależy, na co mam ochotę, czasem jest to cały Starożytny Rzym, a niekiedy Wojny Napoleońskie oraz I i II Wojna Światowa. Jednak dobrą tematyką związaną ze średniowieczem też nie pogardzę gdyż uwielbiam formacje zakute w blachy 😁. Ulubione filmy to: Star Wars, Piraci z Karaibów, oraz każde filmy związane z historią jak Templariusze (na Netflix), czy typowo wojenne "Na zachodzie bez zmian", "1917", "Kompania Braci", "Pacyfik". Na zakończenie dodam, że posiadam kanał na Twitchu i czasem coś sobie streamuje. Osoba polecająca: Zobacz cały formularz rekrutacyjny
    2 punkty
  17. Szkolenie wstępne rozpoczyna się o godzinie 18:00. Nie jesteś w stanie przyjść na szkolenie w podanym terminie? Skontaktuj się z Kwatermistrzem! Aby się zapisać kliknij "Weź udział" po lewej stronie. WAŻNE Osoby zapisujące się MAJĄ obowiązek wcześniejszego sprawdzenia działania gry oraz modyfikacji na serwerze. Przychodzenie w dniu szkolenia bez takowych testów, będzie równoznaczne z wykluczeniem ze szkolenia i przesunięciem osoby na inny termin. Testy można przeprowadzać codziennie o dowolnej godzinie, z wyłączeniem zaplanowanych w kalendarzu rozgrywek oraz szkoleń. Jeśli masz jakikolwiek problem techniczny, na naszym TeamSpeaku lub Discordzie zawsze znajdą się chętne osoby do pomocy. Wystarczy wejść na kanał "ArmA 3", bądź skontaktować się z Kwatermistrzem lub dowolnym członkiem administracji. Testując działanie addonów pamiętaj również aby przebywać na kanale ALPHA na TS, jest do informacja dla innych osób że aktualnie korzystacie z serwera głównego.
    2 punkty
  18. Imię: Kacper Spełniam następujące warunki: 1. Podawane przeze mnie dane w formularzu są zgodne z prawdą, 2. Posiadana przeze mnie gra ArmA 3 jest oryginalna, 3. Posiadam działający mikrofon, 4. Zapoznałem się i zobowiązuję przestrzegać regulaminów obowiązujących w ArmA Coop Corps, 5. Zobowiązuję się do zapoznania z zamieszczonymi ogłoszeniami przed przystąpieniem do każdej rozgrywki Data urodzenia: 2006.01.24 Którą wersję Army posiadasz?: Arma 3 Apex Wiem o ACC dzięki: Często się rozmawia o grupach na TSa poza tym dwie gruupy do których należałem się rozpadły, link znalazłem na grupie Facebookowej. W community army jestem od 2020 r. Członkostwo w następujących grupach świadczy o mojej umiejętności gry zespołowej: Tak jak wspomniałem w community Army III jestem od marca 2020r. Należałem kolejno do: Ogólny czas gry - 1142 h ACPL (Odszedłem z powodu braku czas) ~ 500 h Project EDEN (Dołączyłem na zaproszenie kolegi, z powodu fatalnej admistracji serwer podupadł roleplayowo a grupa rozpadła się chwilę później) ~200 h FOG - Forward Operation Group - (Upadł z powodu braku misji oraz braku czasu Administracji) ~300 h Dodatkowo od 2020r. regularnie latam na symulatorze DCS w największej polskiej społeczności Gildia.org ~2000 h (Szacuje ponieważ nie znam realnego czasu który nalatałem) Moje doświadczenie z komputerową symulacją pola bitwy: ACPL Tak jak wspomniałem w powyższym punkcie należałem do licznych grup Army III i myślę że jest to odpowiedni monet aby co właściwie robiłem w wymieniownych grupach. W ACPLu w dużej mierze raczej uczestniczyłem jako zwykył członek grupy, starałem się udzielać i dzielić swoją wiedzą najlepszą. Tak jak wspomniałem z powodów osobistych musiałem opuścić grupę. Project EDEN Kolejno po prawie 1,5 rocznej przerwie dołączyłem do "Project EDEN", jeszcze nieświadomy jakiego że tak to ujmę spierdolenia2 doznam w przeciągu połowy roku (?) W grupie już z bagażem wiedzy stworzyłem pod koniec istnienia grupy Szkolenie Samolotowe (LINK do wersji FOG która w 80% opiera się na poprzednich materiałach) oparte na możliwościach Army III w kwesti realizmu. Pominąłem chćby walkę powietrzą która w Armie III polega na wciskania naprzemiennie klawisza R i LPM oraz tankowanie w powietrzu dostępne w modzie USAF ze wzgędu na śmiesznie małe dystanse na mapach Armowych (25km w porównania z choćby misjami na 600-800 Mil morskich na których też nie końecznie się tankuje wygląda śmiesznie). Dzieliłem się wiedzą zdobytą w innych środowiskach choćby o technikach JTAC i wzywania Close Air Support za pomocą takich "linijek" jak 9-line i 5-line oraz pilotów o prawidłowym z nich korzystaniu. Poza działajnością lotnicą prowadziłem też Taktykę Czarną i Zieloną z sukcesem aż do końca działalności grupy Kilkukrotnie zdarzyło mi się dowodzić plutonami (30-40 graczy w sumie) podczas JOP oraz rozgrywek wewnętrznych FOG W Grupie FOG po dołączeniu stosunkowo szybko objąłem funkcję szkoleniowca samolotowego i po reformach systemu szkolenia dalej prowadziłem powyższe szkolenia i kontynuowałem dzielenie się wiedzą dotyczącą zagadnień lotniczych i około-lotniczych jak w poprzednich punkatach. Grupa niestety się rozpadła i z żalem musiałem zaprzestać rozgrywki w Armę III DCS Tak jak wspomniałem w DCSie zacząłem latać w 2020r. nie chcę zanudzić sprawdzającego moją przydługą aplikację więc ujmę to poktórce, Latam do dnia dzisiejszego w społeczności Gidlia.org. Sposób prowadzenia operacji lotnicych jest naturalnie inny niż lądowych jednak prowadznie "Flight'u" (Czyli grupy 4 samolotów) na misji 40 graczy+ wymaga umiętności poprawnej frazeologi lotniczej wojskowej jak, taktyki powietrzej oraz znajomości systemów samolotu aby maksymalnie wykorzystać jego możlwości. Jest to wyzwanie które sprawia że człowiek musi poprawnie zarządzać czasem aby skutecznie i celnie podejmować dezycje dowódcze. Latam przede wszystkim F-15E, A/V-8B, F-14 oraz jako ciekawostka zimmnowojenna Mirage F1 Foxhole Dorzucam to bardziej jako ciekawostkę i doświacznie również. Byłem jednym z założycieli i przez około rok pełniłem fukcję dowódcy w największym polskim klanie KSR Zdecydowałem się na dołączenie, ponieważ: Mam duże doświadczenie i pragnę je wykorzystać choćby dowodząć na misjach. Lubię też odgrywać RolePlay (Na długo zamin zacząłem grać w armę grałem w SCP-RP w Gmodzie) jedynie czego oczekuje od grupy to Nacisk na Milsim oraz możliwość robienia dłużych przerw spowodowanych szkołą a w najbliższej przysłości pracy. Liczę też że paczka modów nie będzie się zmieniać średnio co pół miesiąca i nie będzie ważyć 200 Gb. Przepraszam z góry moje wygórowanie oczekiwania jednak w grupie EDEN miałem duży problem z ciągle zmieniającą się paczką. Interesuje mnie symulowanie działań następujących rodzajów wojsk: Piechota, Jednostki specjalne, Jednostki pancerne, Samoloty i myśliwce Coś o mnie: Poza Armą jestem posiadaczem ULCowskiej licencji lotniczej i szkolę się na lotniczo w kierunku licencji liniowej samolotowej. Sprawia to że interesuję się przedmiotami okołolotniczymi takimi jak Meteo i chćby Fizyka. Latam regularnie w symulatorze MSFS2020 w sieci na samolocie B737 VatSim. Do tego interesuję się Psychologią, Konfliktami zbrojnymi i sprzętem wojskowym (aktualnie zakupy i innowacje w polskiej i zagraniczej armii) Osoba polecająca: Zobacz cały formularz rekrutacyjny
    1 punkt
  19. do
    Czwarta część zimnowojennej serii. Tym razem po stronie bagietkowej. 1989 rok, Niemcy Zachodnie, centralny odcinek frontu. Sowiecka ofensywa posuwa się bardzo szybko na zachód. W rejon zostaje natychmiast skierowana drużyna zmotoryzowana francuskich woltyżerów do wsparcia linii obronnych wojsk RFN ponoszących obecnie ciężkie straty. Sowieci dysponują ciężkim sprzętem, więc niezbędne będzie wykorzystanie w jak najlepszy sposób obrony w głębi terenu zurbanizowanego, aby zniwelować jego przewagę. * Nie mamy nic podobnego do APILASów, w związu z czym będą M72A1 LAW ** LRAC F1 będzie u nas odwzorowywany przez podobnego mechanicznie SMAAWa (do którego nie będzie ammo do tego karabinu do wstrzeliwywania) Min. 16 graczy + zeus BL .zapisy-wrapper { margin-left: 50px; margin-right: 50px; } .zapisy-wrapper .opis p { margin-bottom: 1em; } .zapisy-wrapper .opis p:first-child { margin-top: 1em; } .zapisy-wrapper .opis p::first-letter { padding-left: 15px; font-size: 150%; } .zapisy-app { margin-top: 2em; } .zapisy-app .h1, .h2, .h3 { margin-top: 1em; } .zapisy-app .h1 { font-weight: bold; font-size: 1.5em; } .zapisy-app .h2 { font-weight: bold; font-size: 1.2em; margin-left: 15px; } .zapisy-app .h3 { font-weight: bold; font-size: 1.1em; margin-left: 30px; } .zapis-url { font-size: 0.8rem; text-decoration: none !important; } .zapis-url:hover { color: olivedrab; } .zapisy-log { margin-top: 2em; } .slot { grid-gap: 10px; margin-left: 15px; font-size: 14px; } .slot.wolny { text-shadow: #3CFF0099 1px 0 10px; } .tuwpisany .opcja, .tuwpisany .wpisany, .tuwpisany .opis { color: white !important; font-weight: bold !important; text-shadow: none !important; } .slot .opis { font-weight: bold; } .slot .opcja { font-weight: normal; color: rgba(107, 142, 35, 0.8); } .slot .wazny { font-weight: bold; color: rgba(255, 104, 5, 0.8); } .slot .wpisany { font-weight: normal; font-style: italic; } .zapisanych { margin-top: 1em; margin-bottom: 1em; } .log-wypisany { color: rgb(248, 79, 0); margin: unset; } .log-wpisany { color: rgb(13, 222, 0); margin: unset; } .z_toastmsg { min-width: 800px; /* Set a default minimum width */ margin-left: -400px; /* Divide value of min-width by 2 */ text-align: center; /* Centered text */ border-radius: 2px; /* Rounded borders */ padding: 16px; /* Padding */ position: fixed; /* Sit on top of the screen */ z-index: 1; /* Add a z-index if needed */ left: 50%; /* Center the snackbar */ bottom: 30px; /* 30px from the bottom */ } @media (max-width: 500px) { .zapisy-wrapper { margin: 0; } .slot { margin-left: 20px; } }
    1 punkt
  20. Pluton Zmechanizowany Sloty (30) Drużyna dowodzenia Plutonu Dowódca Plutonu [AKMS, P-64] Zastępca Dowódcy Plutonu [AKMS] Strzelec Wyborowy [SWD] Drużyna Zmechanizowana Dowódca Drużyny [AKMS] Celowniczy BWP [AKMS] Kierowca- Mechanik BWP [PM-63] Celowniczy KM [PK] Asystent celowniczego [AKMS] Celowniczy RPG [AKMS] Asystent celowniczego [AKMS] Strzelec [kbkg] Strzelec [AKMS] Drużyna Zmechanizowana Dowódca Drużyny [AKMS] Celowniczy BWP [AKMS] Kierowca- Mechanik BWP [PM-63] Celowniczy KM [PK] Asystent celowniczego [AKMS] Celowniczy RPG [AKMS] Asystent celowniczego [AKMS] Strzelec [kbkg] Strzelec [AKMS] Drużyna Zmechanizowana Dowódca Drużyny [AKMS] Celowniczy BWP [AKMS] Kierowca- Mechanik BWP [PM-63] Celowniczy KM [PK] Asystent celowniczego [AKMS] Celowniczy RPG [AKMS] Asystent celowniczego [AKMS] Strzelec [kbkg] Strzelec [AKMS]
    1 punkt
  21. do
    rez
    1 punkt
  22. do
    JO hostowany u nas! Obowiązuje ograniczona paczka. Będzie dodana w komentarzu. Wietnam, 1967r. Pluton piechoty aeromobilnej zostaje wysłany na poszukiwania pilota strąconego odrzutowca. *Slot miotacza ognia możliwy do obsadzenia tylko dla osoby z doświadczeniem min. 100 misji w ACC + zdrowym rozsądkiem. Procedury bezpieczeństwa. Godzina zbiórki TS: 19:00 Wejście na serwer: 19:10 Start briefingu: 19:15 Start rozgrywki: 19:30 Czytaj więcej .zapisy-wrapper { margin-left: 50px; margin-right: 50px; } .zapisy-wrapper .opis p { margin-bottom: 1em; } .zapisy-wrapper .opis p:first-child { margin-top: 1em; } .zapisy-wrapper .opis p::first-letter { padding-left: 15px; font-size: 150%; } .zapisy-app { margin-top: 2em; } .zapisy-app .h1, .h2, .h3 { margin-top: 1em; } .zapisy-app .h1 { font-weight: bold; font-size: 1.5em; } .zapisy-app .h2 { font-weight: bold; font-size: 1.2em; margin-left: 15px; } .zapisy-app .h3 { font-weight: bold; font-size: 1.1em; margin-left: 30px; } .zapis-url { font-size: 0.8rem; text-decoration: none !important; } .zapis-url:hover { color: olivedrab; } .zapisy-log { margin-top: 2em; } .slot { grid-gap: 10px; margin-left: 15px; font-size: 14px; } .slot.wolny { text-shadow: #3CFF0099 1px 0 10px; } .tuwpisany .opcja, .tuwpisany .wpisany, .tuwpisany .opis { color: white !important; font-weight: bold !important; text-shadow: none !important; } .slot .opis { font-weight: bold; } .slot .opcja { font-weight: normal; color: rgba(107, 142, 35, 0.8); } .slot .wazny { font-weight: bold; color: rgba(255, 104, 5, 0.8); } .slot .wpisany { font-weight: normal; font-style: italic; } .zapisanych { margin-top: 1em; margin-bottom: 1em; } .log-wypisany { color: rgb(248, 79, 0); margin: unset; } .log-wpisany { color: rgb(13, 222, 0); margin: unset; } .z_toastmsg { min-width: 800px; /* Set a default minimum width */ margin-left: -400px; /* Divide value of min-width by 2 */ text-align: center; /* Centered text */ border-radius: 2px; /* Rounded borders */ padding: 16px; /* Padding */ position: fixed; /* Sit on top of the screen */ z-index: 1; /* Add a z-index if needed */ left: 50%; /* Center the snackbar */ bottom: 30px; /* 30px from the bottom */ } @media (max-width: 500px) { .zapisy-wrapper { margin: 0; } .slot { margin-left: 20px; } }
    1 punkt
  23. ArmaCoopCorps prezentuje JO Firestarter Sytuacja 20 lipca 1967 roku Wojna w Wietnamie trwa już od 12 lat, z czego już prawie od 2 lat z aktywnym udziałem Stanów Zjednoczonych. Sytuacja w kraju jest nadal napięta, a konflikt narasta. Wojsko amerykańskie, mimo coraz większego zaangażowania, boryka się z trudnościami w walce z partyzantką wietnamską, co przyczynia się do rosnącej frustracji i zmęczenia żołnierzy. Znaczna część ludności cywilnej w USA zaczyna kwestionować sens i skuteczność wojny w Wietnamie, protestując przeciwko zaangażowaniu kraju w ten konflikt. Dochodzi do coraz większych demonstracji i sprzeciwu społecznego, wobec coraz wyraźniejszych strat i braku perspektyw na szybkie zakończenie wojny. Sytuacja taktyczna 2 godziny temu sojuszniczy myśliwiec F-4C Phantom należący do U.S. Air Force został zestrzelony 5 kilometrów od naszej bazy operacyjnej. Samolot został trafiony przenośnym przeciwlotniczym zestawem rakietowym typu Striela-2 produkcji radzieckiej, który został wystrzelony najprawdopodobniej przez członków Wietcongu. Samolot doznał poważnego uszkodzenia silnika, w związku z czym załoga zameldowała o katapultowaniu się z maszyny. W ciągu następnych kilkunastu minut w okolicy rozmieszczony został drogą aeromobilną pluton Alpha z kompanii C naszej dywizji. Z sukcesem zlokalizowali i zabezpieczyli wrak w pobliżu wsi Lang Bu, jednak nie natrafili na żadne ślady pilotów w okolicy wraku. Udało im się pozyskać trochę informacji o działalności Vietcongu w okolicy od ludności cywilnej, jednak niedługo później żołnierze plutonu Alpha zostali zaatakowani i silnie ostrzelani w miejscowości Lang Bu, gdzie ponieśli duże straty. Dzięki przewadze ogniowej udało im się zmusić Charlie do wycofania, jednak stracili około 40% stanu osobowego i nie są w stanie kontynuować działań w rejonie. W związku z tym, dowództwo dywizji zaleciło rozmieszczenie drogą aeromobilną plutonu Bravo z tej samej kompanii w celu kontynuacji poszukiwań obozu oraz załogi myśliwca. Dane na temat przeciwnika Średniej ilości siły Vietcongu. Przeciwnik jest bardzo słabo wyszkolony, jednakże dysponuje przeważającymi siłami oraz bardzo dobrze zna teren działań. Wykorzystują broń produkcji radzieckiej - karabiny SKS, karabiny szturmowe oparte o platformę AK, Mosiny, granatniki przeciwpancerne i nasadkowe oraz lekkie karabiny maszynowe PK. Dysponują również nielicznymi wyrzutniami przeciwlotniczymi Striela-2 i ciężkimi karabinami maszynowymi DSzKM. Jeszcze rzadziej widywane są stanowiska obrony przeciwlotniczej 14.5mm oraz działa bezodrzutowe. Przeciwnik stosuje walkę partyzancką oraz wielokrotnie ucieka się do zastawiania śmiercionośnych pułapek w dżungli wykorzystując wszystko co może. Na północ od bazy U.S. Army Khe Sanh w okolicach zagłębia rzeki i gór na północ od niej widywane regularne wojska PAVN (People’s Army of Vietnam), z którymi wielokrotnie były prowadzone potyczki w tej okolicy. PAVN dysponuje bardziej regularnym wyposażeniem, w którego skład wchodzą nawet samoloty i pojazdy opancerzone, w tym starsze radzieckie czołgi. Cechują się średnim przeszkoleniem, znacznie słabszym niż żołnierze amerykańscy. Siły własne Pluton Alpha, kompania C - pluton piechoty aeromobilnej znajdujący się na południe od bazy operacyjnej Khe Sanh w miejscowości Lang Bu. Obecnie po ciężkich stratach, szacowany rozmiar wynosi niecałe 20 osób, w tym ranni. Pluton Bravo, kompania C (*gracze*) - pluton piechoty aeromobilnej znajdujący się w bazie Khe Sanh, przygotowujący się do wylotu z bazy. Pluton Alpha, kompania B - pluton piechoty aeromobilnej stacjonujący obecnie na pozycjach obronnych na wzgórzu 881 N. Pluton Bravo, kompania B - pluton piechoty aeromobilnej stacjonujący obecnie na pozycjach obronnych na wzgórzu 881 S. Pluton Delta, kompania B - pluton piechoty aeromobilnej stacjonujący obecnie na pozycjach obronnych na wzgórzu Hickory Hill. Pluton zmechanizowany ARVN na M113 stacjonujący w miejscowości Khe Sanh. Garnizony bazy uderzeniowej Khe Sanh oraz obozu sił specjalnych obok miejscowości Khe Sanh. Helicopter Squadron “Green One” (*gracze*) - skrzydło lotnicze śmigłowców UH-1, przydzielone do wspierania kompanii C. C Company HQ “Papa Bear” - dowództwo kompanii C. “Smoker” Battery - bateria haubic M101 kalibru 105mm stacjonująca w bazie Khe Sanh. Obecnie uszczuplona do 3 dział z ograniczonym zapasem pozostałej amunicji. Przydzielona do wspierania działań całej dywizji stacjonującej w bazie Khe Sanh. “Cormorant Two” - myśliwiec uderzeniowy stacjonujący w bazie Khe Sanh ze względu na uszkodzenie podwozia. Łączność radiowa Radio w plutonie piechoty posiada wyłącznie Radiotelephone Operator - AN/PRC-77. Załogi śmigłowców posiadają po dwa radia - jedno do komunikacji/nasłuchu jednostek naziemnych, drugie do użytku wewnętrznego. Kontakt z Papa Bear na kanale 2. Komunikacja Bravo Actual - Green One na kanale 2. Komunikacja wewnętrzna Green One - kanał 7. Komunikacja z baterią “Smoker” poprzez Papa Bear. Green One dowodzi pierwsza maszyna. Bravo Actual konsultuje się wyłącznie z Green One One w celu współdziałania ze śmigłowcami, który to (Green One One) dopiero zarządza podległymi mu pozostałymi maszynami. Pozostałe śmigłowce mogą mieć nasłuch na kanał 2. Wyposażenie i logistyka Przeciętnie każdy posiada około 13 magazynków do M16. Osoby posiadające broń przyboczną posiadają zapas amunicji do niej. Większość żołnierzy wyposażonych w 3 granaty odłamkowe M61 oraz 1 granat dymny. Dowódca Weapons Squad oraz każdy w Assault Squadach z wyjątkiem Automatic Riflemana posiada dodatkowo jeden granat M34 WP (White Phosphorus). Platoon Leader, Platoon Sergeant i RTO posiadają po 2 sztuki ręcznego dymu fioletowego, żółtego i czerwonego. Automatic Riflemani posiadają 400 naboi w magazynkach 40 nabojowych (łączone taśmą 2 magazynki 20 nab.). Grenadierzy posiadają granatniki M79 wraz z następującym zapasem amunicji: x20 HE, x5 dym biały, czerwony, fioletowy, żółty. Strzelec MG posiada M60 i 700 naboi, asystent 600 naboi. Strzelec AT posiada wyrzutnię M67 RCL wraz z x4 HE i x1 HEDP. Asystent AT oraz Squad Leader Weapons Squadu posiadają po x3 HE oraz x1 HEDP. Łącznie x10 HE, x3 HEDP w drużynie. Każdy żołnierz posiada IFAK. Wszelka logistyka dostępna po kontakcie z dowództwem kompanii, callsign “Papa Bear”. Amunicja, medykamenty i wyposażenie dostępne. Logistycy będą w stanie przygotowywać skrzynie z zapasami w ciągu 5-10 minut od zgłoszenia zapotrzebowania do Papa Bear. Transport skrzyń drogą lotniczą przez Green One. Zadanie Pluton Bravo: Dostać się do LZ Charlotte z pomocą Green One, Przeszukać strefę czerwoną w poszukiwaniu obozu VC, Zlokalizować pilotów, uwolnić i eskortować do bazy Khe Sanh. Green One Squadron: Przetransportować Pluton Bravo do LZ Charlotte, Przetransportować Pluton Alpha z wyznaczonego przez nich LZ do bazy Khe Sanh, Udzielać wsparcia Plutonowi Bravo w AO, Przetransportować Pluton Bravo z powrotem do bazy Khe Sanh po wykonanym zadaniu. Mapy Technikalia Data: 28.02.2024 Godzina zbiórki TS: 19:00 Wejście na serwer: 19:10 Start briefingu: 19:15 Start rozgrywki: 19:30 Rozgrywka wymaga obowiązkowo DLC S.O.G. Prairie Fire! Rozgrywka odbywa się na ACRE. Niestety, regulacja głośności głosu jest pod tym samym przyciskiem co gesty z SOGa (Tab), polecane przebindować przed misją jedno z nich na inny guzik lub dodać do któregoś dodatkowo jakiś CTRL lub ALT itp.
    1 punkt
  24. W ramach zmian PKW Afganistan działały dwa zespoły bojowe snajperów, wydzielone z jednostek tworzących daną zmianę, oraz jeden zespół specjalny. wystawiany przez DKWS. Zespół Bojowy Snajperów Dowódca Sekcji Snajper Obserwator Kierowca Starszy Snajper Snajper Obserwator Kierowca Zespół Specjalny Snajperów Oficer Dowódca Sekcji Snajper Snajper Zastępca Dowódcy Snajper Snajper Źródło: Rafał Kubiński "Snajper. Ukryta broń dowódców", Warszawa: Bellona, 2024.
    1 punkt
  25. @Kendi Bardzo duże ostrzeżenie. Łamanie immersji i roleplayu: Zabicie wszystkich granatem przy robieniu zdjęcia. Niecelowe, bo granat pomylony z dymem, ale regulamin zakazuje wszelkich granatów, strzelania i tym podobnych środków przy kończeniu misji.
    1 punkt
  26. 1. @Miczyk 2. @Valdrigar 3. @Kera 4. @Jankes 5. @Pawlona 6. @nat
    1 punkt
  27. do
    Trening kierowany przede wszystkim do osób po szkoleniu uzupełniającym, bez dużego doświadczenia na wirtualnym polu walki, jak również do wszystkich pozostałych członków społeczności, którzy pragną odświeżyć warsztat taktyki strzeleckiej i sprawdzić się w rywalizacji podczas testu wzorowanego na standardach stosowanych przez Armię Brytyjską [ACMT]. Szkolenie rozwija i utrwala wiedzę pozyskaną na szkoleniach podstawowym i uzupełniającym. Poruszymy kwestie związane z taktyką strzelecką, obsługą i prawidłowym odróżnieniem uzbrojenia i akcesoriów, poprawną identyfikacją celów podczas działań bojowych oraz pracą w zespole dwuosobowym. Szkolenie kończy się testem strzeleckim wedle standardu ACMT, którego punktacja nie jest jednak w żaden sposób usankcjonowana.
    1 punkt
  28. Witam wszystkich członków ACC ! W związku z zbliżającym się zakończeniem okresu rozliczeniowego październik-grudzień 2023 pragnę otworzyć nowe zapisy na Donatora na okres styczeń-marzec 2024. Więcej o tytule donatora możecie przeczytać tutaj. Na listę mogą wpisywać się członkowie społeczności ACC posiadający przynajmniej rangę Szeregowy jednakże jeśli zależy Ci na wsparciu nas możemy rozważyć odstępstwo od tej reguły. Okres rozliczeniowy trwa 3 miesiące. Kandydatury zostaną rozpatrzone przez Sztab ACC. Jeżeli nie będzie żadnych sprzeciwów co do zaproponowanej kandydatury, każdy kandydat na Donatora dostanie PM z dokładnymi instrukcjami. Minimalna kwota składki dla osób ubiegających się o tytuł Donatora wynosi 30 PLN. Kwota składki jest płynna, więc jeżeli jesteś w stanie wspomóc społeczność ACC większą kwotą, to będziemy Tobie niezmiernie wdzięczni! Dziękujemy za wpisanie się na listę, postaramy się o jak najlepsze wykorzystanie składek w celu ciągłego podnoszenia jakości rozgrywek.
    1 punkt
  29. 1 punkt
  30. do
    x
    1 punkt
  31. do
    Rok 2010 - Amerykańskie siły NATO rozpoczynają pokojową operację na bałtyckiej wyspie Everon. Grupa rozpoznania będzie wspierała trzecią kompanię piechoty w ich pierwszych akcjach na wyspie. ⬇️ Brief soon
    1 punkt
  32. do
    x
    1 punkt
  33. Afganistan Kompania lekkiej piechoty (ANA - Afghan National Army) [2006] Australia Rifle Company (Kompania Piechoty) [1960-1988] Light Rifle Platoon (Pluton Lekkiej Piechoty) [2015+] Kanada Sekcja Piechoty Zmechanizowanej na BWP M113 i LAV Niemiecka Republika Demokratyczna Motorisierte Schützenkompanie (Kompania Zmechanizowana) [1970-1980] Aufklärungzug SPW (Pluton Rozpoznania na BTR-40) [1970-1980] Polska Batalion Kawalerii Pancernej, 1980-2022 Kompania piechoty szturmowej (Szwadron) [2009-2014+] Patrol bojowy ISAF [2011-2014] Pluton rozpoznawczy BRDM-2 [1999] &nbsp; &nbsp; (0 opinii) Pluton Zmechanizowany BWP-1 2017 r. Wojska Obrony Terytorialnej (2017+) Struktura Sił Powietrznych RP 1999-2030 Pluton zmotoryzowany KTO Rosomak [2009-2014+] Republika Federalna Niemiec Jägerzug / Pluton Strzelców Zmotoryzowanych [1970-1990] Fallschirmjäger Zug / Pluton Powietrznodesantowy, 2020+ Panzeraufsklarungbataillon (Batalion Rozpoznania Kawalerii Pancernej) [1970-1979] Panzergrenadierkompanie (Kompania Zmechanizowana) [1966-1971] Panzergrenadierzug (Pluton Zmechanizowany) [1970-1990] Panzerkompanie (Kompania Pancerna) [1960-2022] Panzeraufsklarungbataillon (Batalion Rozpoznania Kawalerii Pancernej) [1994-2010] Panzergrenadierzug (Pluton Zmechanizowany) [2016+] Niemieckie siły specjalne Stany Zjednoczone - Korpus Piechoty Morskiej Kompania piechoty / Rifle Company, Infantry Battalion, Infantry Regiment [1999+] Kompania broni wsparcia / Weapons Company, Infantry Battalion, Infantry Regiment [1999+] Kompania Zwiadu Zmotoryzowanego / Light Armored Recon Company, Light Armored Recon Battalion [2009+] Pluton Amfibii Szturmowych / Assault Amphibian Platoon, Assault Amphibian Battalion [1994+] Pluton Inżynierów / Combat Engineer Platoon, Combat Assault Battalion [1994+] United States Marine Corps Reconnaissance Stany Zjednoczone - Armia [IBCT] Kompania piechoty / Rifle Company, Infantry Battalion (1999+) [IBCT] Pluton Inżynieryjny / Combat Engineer Platoon, Combat Engineer Company (2016+) [IBCT] Kompania Broni Wsparcia / Weapons Company, Infantry Battalion (2016+) [IBCT] Batalion Rozpoznania / Cavalry Squadron (2016+) [SBCT] Kompania piechoty / Rifle Company, Infantry Battalion (2015+) [SBCT] Kompania Rozpoznawcza / Cavalry Troop, Cavalry Squadron (2016+) [ABCT] Kompania Rozpoznawcza / Recon Troop [2005-2010+] [ABCT] Kompania piechoty / Rifle Company, Combined Arms Battalion (2002+) Ranger Rifle Company [1986-1997] Ranger Rifle Company [2016-2022+] Mechanized Infantry Platoon (Zmechanizowany Pluton Piechoty) [1977-1985] &nbsp; &nbsp; (0 opinii) United States Special Operation Command (USSOCOM) Ukraina Batalion Zmechanizowany z okresu Debalcewa, 2015 rok Brygada Pancerna, 2022 rok Kompania Pancerna na czołgach T64/BM "Bulat", 2015 rok Kompania Zmechanizowana na wozach BMP, 2015 rok Wietnam Południowy Chi Đoản Chiến Xa (Kompania Pancerna) Chi-Đoàn Thiết-Kỵ (Szwadron Szturmowy Kawalerii Pancernej) Chi-Đội Cơ-Giới /ĐPQ (Pluton Zmechanizowany Gwardii Narodowej) Đại-Đội Chíên-Đấu Bộ-Binh (Kompania Piechoty) Đại Đội Chiến Đấu Nhảy Dù (Kompania Piechoty Powietrznodesantowej) Đại-Đội Thám Kích (Kompania Dalekiego Rozpoznania) Zjednoczone Królestwo Infantry Battalion (Batalion Piechoty) Armoured Regiment (Pułk Pancerny) Light Cavalry Regiment (Pułk Rozpoznania) Struktura drużyny armii brytyjskiej 1950-2022 [WW2] Struktura Plutonu Piechoty [WW2] UK Parachute Battalion [WW2] UK Infantry Battalion [WW2] UK Army Commando
    1 punkt
  34. do

    Jak otrzymać dostęp do moda Perception Paradox - Modpack wymaganego do udziału w misji? 1. Wchodzimy na mój profil Steam i dodajemy mnie do znajomych. 2. Automatycznie powinniśmy dostać dostęp do moda, możemy sami sprawdzić tutaj. 3. Pobieramy preset HTML (72 mody) i po jego zaimportowaniu sprawdzamy czy mod został poprawnie dodany do listy: @Calc @Vesto @Koteł @Liszczu @Miczyk @Komendant @Maximus @Paper @Dawid @Blazis @Patriotic @Houdini @Black @Majsteros @Znicz @Warp @Lando Zapraszam też na kanał Discord, bo będę tam przekazywał dodatkowe informacje.
    1 punkt
  35. do
    rezerwacja
    1 punkt
  36. do

    @Majsteros określ w opisie misji czy ta zbudowana jest na paczce LAMBS czy na paczce bez addonow lambs.
    1 punkt
  37. do

    @Komendant @Warp@Kotel @Miczyk @Kosiara @Calc Przesyłam modpack w załączniku, ZDECYDOWANIE polecam dopiąć CH view distance Arma_3_Preset_ARC (1).html
    1 punkt
  38. Witaj @Kendi! Następnym krokiem w twoim procesie rekrutacyjnym jest przygotowanie się do szkolenia podstawowego od strony technicznej : Poradnik poborowego Ci w tym pomoże Poradnik Poborowego Instrukcje dotyczące instalacji modów oraz konifguracji TeamSpeak 3 znajdziesz tutaj: Poradnik Techniczny Zostaw znak po sobie i daj znać innym ze właśnie do nas dołączasz. Mówiąc krótko Przywitaj się! Powitalnia dla nowych graczy Gdy będziesz już przygotowany zapisz się na najbliższe szkolenie podstawowe. Najbliższe terminy szkoleń Arma 3 Zapraszamy również do dołączenia na nasz serwer Discorda gdzie wrzucamy najnowsze ogłoszenia i inne ciekawe informacje. Discord ACC Jeśli w najbliższym, dogodnym dla Ciebie czasie żadne szkolenie nie jest zaplanowane skontaktuj się z Kwatermistrzem! WAŻNE INFORMACJE DOT. PRZYGOTOWANIA DO SZKOLENIA! 1. W dniu szkolenia musisz mieć pewność, że Twoja wersja gry wraz z używanymi przez nas modyfikacjami są aktualne. 2. Możesz bez przeszkód testować działanie gry i modyfikacji na naszym serwerze Alpha, jednak pamiętaj, aby nie prowadzić testów w trakcie trwania rozgrywek oraz szkoleń. 3. Jeśli masz problemy wejdź na kanał "ArmA 3" na naszym TeamSpeaku lub napisz prywatną wiadomość do Kwatermiszrza (@Black, @Blazis, @Calc, @Miczyklub @Templar ). Pamiętaj, że Twój nick w grze i na TS musi być zgodny z nickiem z forum. Pigułka zasad dotycząca prowadzonych rozgrywek na serwerach ACC: 1. Punktualność - celem rozegrania misji zbieramy się na kanale ALPHA o godzinie 20:00. Na każdą rozgrywkę należy stawić się punktualnie. 2. Przygotowanie techniczne - każda osoba stawiająca się na kanale Alpha musi być przygotowana technicznie do rozgrywki - tzn. mieć pewność że wszystko działa prawidłowo, tak aby nie opóźniać startu misji. 3. Przygotowanie mentalne - obowiązuje bezwzględny zakaz stawienia się na rozgrywce pod wpływem jakichkolwiek środków odurzających, które znacząco wpłyną na twoje zachowanie / poziom rozgrywki. 4. Dyscyplina zapisów - nie zapisuj się na sloty co do których nie masz pewności że podołasz wyznaczonym Ci zadaniom (np. pilot śmigłowca). Pamiętaj także iż zapisując się na sloty rezerwowe oraz opcjonalne masz obowiązek stawić się w gotowości do rozegrania misji! 5. Podczas samej rozgrywki stawiamy duży nacisk na: -dyscyplinę - obowiązuje starszeństwo stopnia jaki zaproponował MM lub w jego braku - dowódca operacji, jego zastępca, kolejni dowódcy i ich kolejni zastępcy -komunikację - dostosuj poziom ACRE i efektów ARMA w taki sposób byś słyszał innych i sam brzmiał zrozumiale -klimat i symulację - Wszelkie zachowania łamiące symulację i klimat rozgrywek (nadużywanie mechanik gry, nierealistyczne zachowania lub rozmowy "Out of Character") będa karane. 6. Po zakończonej rozgrywce następuje podsumowanie operacji, jeżeli bierzesz w nim udział, uszanuj hierarchię wypowiedzi jaką wyznacza dowódca operacji oraz wykaż się kulturą, gdy chcesz się wypowiadać lub bronić własnych racji. Do zobaczenia na szkoleniu!
    1 punkt
  39. Imię: Marcin Spełniam następujące warunki: 1. Podawane przeze mnie dane w formularzu są zgodne z prawdą, 2. Posiadana przeze mnie gra ArmA 3 jest oryginalna, 3. Posiadam działający mikrofon, 4. Zapoznałem się i zobowiązuję przestrzegać regulaminów obowiązujących w ArmA Coop Corps, 5. Zobowiązuję się do zapoznania z zamieszczonymi ogłoszeniami przed przystąpieniem do każdej rozgrywki Data urodzenia: 1992.01.21 Którą wersję Army posiadasz?: Arma 3 Apex Wiem o ACC dzięki: Znalazłem Was przez google, szukając społeczności do grania w Armę. Członkostwo w następujących grupach świadczy o mojej umiejętności gry zespołowej: Nie należę do innych grup, natomiast potrafię dobrze działać zespołowo. Moje doświadczenie z komputerową symulacją pola bitwy: Spędziłem na grze w Armę wiele godzin grając we wszystkie części tj. od 1-3. Głównie grałem w trybie single player rozgrywając kampanie i misje. Z innych gier symulacyjnych to trochę lat temu grywałem w take on helicopters, emergency, arma tactics. Zdecydowałem się na dołączenie, ponieważ: Szukam ekipy fajnych ludzi, z którymi będę mógł pograć na poziomie w Armę. Zarówno jeżeli chodzi o samą rozgrywkę jak i kulturę. Interesuje mnie symulowanie działań następujących rodzajów wojsk: Piechota, Jednostki specjalne, Jednostki pancerne, Śmigłowce transportowe, Śmigłowce bojowe, Samoloty i myśliwce Coś o mnie: Jestem z zawodu i wykształcenia konstruktorem mechaniki i budowy maszyn, od zawsze interesowałem się militariami jednakże nigdy nie chciałem zawodowo związać z nimi swojego życia. Jestem również ratownikiem motocyklistą i żeglarzem. Uwielbiam chodzenie po górach, podróże z wykorzystaniem różnych środków transportu jak i pieszo. Szukam ludzi z którymi mógłbym miło spędzić czas grając w Armę. Osoba polecająca: Zobacz cały formularz rekrutacyjny
    1 punkt
  40. do
    Eliminacje Runda 1 Grupa C - Mecz 6 15.07.2023 - 19:00 ACC vs MDMA Wszystkie informacji (IP serwera i TS, HTML, Zasady) W pliku zmieszczonym w komentarzu. .zapisy-wrapper { margin-left: 50px; margin-right: 50px; } .zapisy-wrapper .opis p { margin-bottom: 1em; } .zapisy-wrapper .opis p:first-child { margin-top: 1em; } .zapisy-wrapper .opis p::first-letter { padding-left: 15px; font-size: 150%; } .zapisy-app { margin-top: 2em; } .zapisy-app .h1, .h2, .h3 { margin-top: 1em; } .zapisy-app .h1 { font-weight: bold; font-size: 1.5em; } .zapisy-app .h2 { font-weight: bold; font-size: 1.2em; margin-left: 15px; } .zapisy-app .h3 { font-weight: bold; font-size: 1.1em; margin-left: 30px; } .zapis-url { font-size: 0.8rem; text-decoration: none !important; } .zapis-url:hover { color: olivedrab; } .zapisy-log { margin-top: 2em; } .slot { grid-gap: 10px; margin-left: 15px; font-size: 14px; } .slot.wolny { text-shadow: #3CFF0099 1px 0 10px; } .tuwpisany .opcja, .tuwpisany .wpisany, .tuwpisany .opis { color: white !important; font-weight: bold !important; text-shadow: none !important; } .slot .opis { font-weight: bold; } .slot .opcja { font-weight: normal; color: rgba(107, 142, 35, 0.8); } .slot .wazny { font-weight: bold; color: rgba(255, 104, 5, 0.8); } .slot .wpisany { font-weight: normal; font-style: italic; } .zapisanych { margin-top: 1em; margin-bottom: 1em; } .log-wypisany { color: rgb(248, 79, 0); margin: unset; } .log-wpisany { color: rgb(13, 222, 0); margin: unset; } .z_toastmsg { min-width: 800px; /* Set a default minimum width */ margin-left: -400px; /* Divide value of min-width by 2 */ text-align: center; /* Centered text */ border-radius: 2px; /* Rounded borders */ padding: 16px; /* Padding */ position: fixed; /* Sit on top of the screen */ z-index: 1; /* Add a z-index if needed */ left: 50%; /* Center the snackbar */ bottom: 30px; /* 30px from the bottom */ } @media (max-width: 500px) { .zapisy-wrapper { margin: 0; } .slot { margin-left: 20px; } }
    1 punkt
  41. do
    Szkolenie uzupełniające rozpoczyna się o godzinie 17:00. Nie jesteś w stanie przyjść na szkolenie w podanym terminie? Skontaktuj się z Kwatermistrzem! Aby się zapisać kliknij "Weź udział" po lewej stronie. Szkolenie przeznaczone dla rekrutów, którzy zagrali już co najmniej dwie oficjalne misje w ACC. Ukończenie szkolenia uzupełniającego wiąże się z awansem do stopnia Szeregowego.
    1 punkt
  42. Imię: Bartosz Spełniam następujące warunki: 1. Podawane przeze mnie dane w formularzu są zgodne z prawdą, 2. Posiadana przeze mnie gra ArmA 3 jest oryginalna, 3. Posiadam działający mikrofon, 4. Zapoznałem się i zobowiązuję przestrzegać regulaminów obowiązujących w ArmA Coop Corps, 5. Zobowiązuję się do zapoznania z zamieszczonymi ogłoszeniami przed przystąpieniem do każdej rozgrywki Data urodzenia: 1996.05.03 Którą wersję Army posiadasz?: Arma 3 Apex Wiem o ACC dzięki: Dzięki wyszukaniu w google różnych ekip aktywnych w 2023 i przefiltrowaniu wyników. Coop Corps wydawał mi się najciekawszy pod względem podejścia do Milsimowania, systemu prowadzenia ekipy i ogólnego dobrego wrażenia. Stąd po samodzielnym wyszukaniu po prostu skierowałem się na forum. Członkostwo w następujących grupach świadczy o mojej umiejętności gry zespołowej: Aktywna działalność w zarządzie stowarzyszenia (ngo) zajmującego się promocją strzelectwa i prowadzeniem strzelnicy. organizacja działań stowarzyszenia prowadzenie rekrutacji wspólne treningi, eventy Żeglarstwo bo trzeba być teamplayerem, żeby dać się zamknąć w małej puszce na środku morza z kilkoma ludźmi i umieć grać zespołowo, żeby nikt nie skończył za burtą Praca zawodowa realizowana w trybie projektowym, w której pełnię rolę lidera, ale nie mogę się za bardzo na ten temat rozpisywać. Niemniej, nigdy nie miałem problemu ze współpracą w większej grupie. Poza tym, brak ekip "w gierki", klanów czy innych gildii. Moje doświadczenie z komputerową symulacją pola bitwy: Wracam do Army 3 regularnie grając często na publicznych serwerach, np. Strefie Gier. Nigdy jednak nie podpiąłem się do żadnej większej ekipy, więc odczuwam tam brak możliwości koordynowania działań w sposób satysfakcjonujący i bazujący na rozwiązaniach taktycznych rzeczywistego pola walki (co chciałbym zmienić przez tą rekrutację). Jestem zaznajomiony z najważniejszymi modami zmieniającymi mechanikę (ACE, ACRE) w sposób podstawowy, testuję je samodzielnie jako ciekawostkę, nie używałem ich jeszcze w multiplayerze. Podstawową mechanikę army znam z rozegrania czego się dało w Armie 3 single player. Gram też w Ground Branch. I to chyba tyle z poważniejszych symulatorów. Ogólnie nie jestem typem gamera, bardziej interesuje mnie immersja i wyzwania zespołowe niż "pykanie w gierki". Zdecydowałem się na dołączenie, ponieważ: Ponieważ Wasza grupa ma dobrze postawioną i prowadzoną stronę i forum. Dojrzale i przejrzyste opisane zasady. Po zobaczeniu nagrań z rozgrywek spodobały mi się proporcje zabawy do symulacji (proporcje z przewagą symulacji i zaangażowania, mniej żartu, ale też bez cringe'u i źle wyglądającego nienaturalnego udawania). Fajnie, że macie program szkoleniowy, specjalizacje. Wyobrażam sobie ile można wycisnąć z army przy takich działaniach i chciałbym tego spróbować akurat u Was. Interesuje mnie symulowanie działań następujących rodzajów wojsk: Piechota Coś o mnie: Bartosz, lat 27, zawodowo działam w zakresie analityki biznesowej w projektach IT. Ze Śląska, ale żaden ze mnie Hanys (choć szanuję, jak najbardziej). Prywatnie miłośnik strzelectwa (kolekcjoner i sportowiec), militariów i historii. Lubię o tym czytać, jeździć na szkolenia, to taki drobny konik w wolnym czasie. Do tego żegluję i trochę trenuję boks (ale jeszcze mówię normalnie, więc mało obity na ringu). Osoba polecająca: Zobacz cały formularz rekrutacyjny
    1 punkt
  43. @Miczyk Ostrzeżenie. Niepoprawne zachowanie oraz psucie immersji na RZGM.
    1 punkt
  44. do

    @Komendant dorzuciłem rezerwę do zapisów.
    1 punkt
  45. Imię: Norbert Spełniam następujące warunki: 1. Podawane przeze mnie dane w formularzu są zgodne z prawdą, 2. Posiadana przeze mnie gra ArmA 3 jest oryginalna, 3. Posiadam działający mikrofon, 4. Zapoznałem się i zobowiązuję przestrzegać regulaminów obowiązujących w ArmA Coop Corps, 5. Zobowiązuję się do zapoznania z zamieszczonymi ogłoszeniami przed przystąpieniem do każdej rozgrywki Data urodzenia: 2000.09.25 Którą wersję Army posiadasz?: ArmA 3 Wiem o ACC dzięki: Grupa steam Członkostwo w następujących grupach świadczy o mojej umiejętności gry zespołowej: Od niedawna 24 Dp ale to dosłownie tylko kilka misji Moje doświadczenie z komputerową symulacją pola bitwy: Niewielkie, to co wyżej Zdecydowałem się na dołączenie, ponieważ: Od jakichś 2 tyg zacząłem grać w Arme, troszkę mi się spodobało i chciałbym pograć częściej Interesuje mnie symulowanie działań następujących rodzajów wojsk: Nie wiem, lub nie mam pewności Coś o mnie: Mam na imię Norbert, ale tak do mnie nie mówcie bo aż dziwnie Nudne życie, nudna praca ale przynajmniej przed kompem coś sie moze dziac :v Osoba polecająca: Zobacz cały formularz rekrutacyjny
    1 punkt
  46. Imię: Mikołaj Spełniam następujące warunki: 1. Podawane przeze mnie dane w formularzu są zgodne z prawdą, 2. Posiadana przeze mnie gra ArmA 3 jest oryginalna, 3. Posiadam działający mikrofon, 4. Zapoznałem się i zobowiązuję przestrzegać regulaminów obowiązujących w ArmA Coop Corps, 5. Zobowiązuję się do zapoznania z zamieszczonymi ogłoszeniami przed przystąpieniem do każdej rozgrywki Data urodzenia: 2004.01.01 Którą wersję Army posiadasz?: ArmA 3 Wiem o ACC dzięki: Facebook Członkostwo w następujących grupach świadczy o mojej umiejętności gry zespołowej: Nie pamiętam nazw grup. Moje doświadczenie z komputerową symulacją pola bitwy: MTA - Serwery Militarne, Arma 3 - symulacje misji z dawnymi kumplami Zdecydowałem się na dołączenie, ponieważ: Szukam czegoś ciekawego Interesuje mnie symulowanie działań następujących rodzajów wojsk: Jednostki specjalne Coś o mnie: Przeciętny gracz Osoba polecająca: Zobacz cały formularz rekrutacyjny
    1 punkt
  47. do

    Rezerwa nie wiem czy będę miał trening a jak będzie to się spóźnię bo kończę o 20
    1 punkt
  48. Imię: Gabryś Spełniam następujące warunki: 1. Podawane przeze mnie dane w formularzu są zgodne z prawdą, 2. Posiadana przeze mnie gra ArmA 3 jest oryginalna, 3. Posiadam działający mikrofon, 4. Zapoznałem się i zobowiązuję przestrzegać regulaminów obowiązujących w ArmA Coop Corps, 5. Zobowiązuję się do zapoznania z zamieszczonymi ogłoszeniami przed przystąpieniem do każdej rozgrywki Data urodzenia: 2003.01.10 Którą wersję Army posiadasz?: ArmA 3 Wiem o ACC dzięki: Na facebook'u mi sie pokazał post Członkostwo w następujących grupach świadczy o mojej umiejętności gry zespołowej: Hastati, IBC, 427th battalion Moje doświadczenie z komputerową symulacją pola bitwy: W armie mam 2253 h, po 20 h w squad i hell let lose, dwa razy przeszedłem take on helicopter na realistycznym poziomie Zdecydowałem się na dołączenie, ponieważ: Miałem dłuższą przerwę od army i jakoś sie tak zatęskniłem za misjami że od razu jak zobaczyłem postanowiłem dołaczyć Interesuje mnie symulowanie działań następujących rodzajów wojsk: Piechota, Śmigłowce transportowe, Śmigłowce bojowe Coś o mnie: Nazywam sie Gabryś mam 20 lat i pracuje na orlenie od dawna interesuje sie rzeczaki militarnymi i pilotażem śmigłowców kiedyś grałem sporo w arme i różnie rzeczy ale no teraz coraz mniej czasu lubię się dowiadywać nowych rzeczy w tematyce służb mundurowych, nie mam problemu wy nawiązywaniu nowych znajomości nikogo nie krytykuje za to kim jest no może dla żartów Osoba polecająca: Zobacz cały formularz rekrutacyjny
    1 punkt
  49. Batalion Strzelców Zmotoryzowanych na BMP/ BTR, 1991-2022r. Struktury przedstawione poniżej oparte są na oficjalnych FM, czy opracowaniach z lat 1991-2008. Należy pamiętać że z powodu niedoborów kadrowych, strat czy ogólnego chaosu nie jesteśmy w stanie zweryfikować rzetelności tychże danych, zwłaszcza w pierwszych latach samoistnienia Federacji Rosyjskiej (tj. wojen czeczeńskich) 1. Wprowadzenie Związek Radziecki już pod koniec II Wojny Światowej postawił na oddziały zmechanizowane o wysokiej mobilności. Doktryna Związku Radzieckiego, powstała za czasów istnienia Paktu Warszawskiego, zwycięstwo na polu bitwy wypracowywała korzystając ze znacznej przewagi broni pancernej, wspomaganej dominującym ogniem artylerii. W związku z charakterem doktryny, w ramach Batalionów Opancerzone Wozy Piechoty pojawiały się nie tylko w kompaniach zmechanizowanych, ale też w zespołach wsparcia ogniowego takich jak: zespoły rozpoznania, zespoły rakiet krótkiego zasięgu, czy innych elementach wsparcia bezpośredniego. Bataliony były formowane jeden po drugim, z czego większość nie była w pełni obsadzona, a jedynie miała zostać uzupełniona w trakcie mobilizacji. Taktyka ta nie miała możliwości sprawdzić się w regularnej walce, próbowano jej używać jednie w pierwszych latach interwencji w Afganistanie, gdzie to okazała się nieskuteczna wobec ataków nieregularnych. Sowiecka piechota zmechanizowana sfotografowana w trakcie ćwiczeń, lata 80. XX wieku Rozpad ZSRR mimo wielu sprowadzonych zmian, nie zmodyfikował w żaden sposób obowiązującej doktryny. Jednostki funkcjonujące w czasie istnienia Rosji Radzieckiej zostały w znacznej mierze zachowane, pomimo zmniejszenia kraju o zaludnione republiki. Stanowiło to dość duży problem, bowiem utrzymywano wiele etatów ofierów wyższych, przy niewielkiej ilości etatów szeregowych, co sztucznie zawyżało potencjał bojowy SZ FR. Taki stan rzeczy utrzymał się do wojny w Gruzji, która to ujawniła liczne błędy popełnione na etapie realizacji przez Rosjan. Jesienią 2008 roku, w związku z przeprowadzonymi przez Anatolija Serdiukowa reformami, na przekór protestom oficerów, zmniejszono ilość szczebli dowodzenia o jeden, jak i rozwiązano część z nieefektywnie funkcjonujących jednostek. Starych oficerów wysłano na państwowe emerytury. Były to pierwsze kroki poczynione w celu przekształcenia armii Rosyjskiej na model zachodni. Rosyjski BMP przekracza tunel Gori w czasie wojny dwunastodniowej, 2008 rok. Doktrynalnie bataliony zmechanizowane Federacji Rosyjskiej, podobnie jak za czasów Związku Radzieckiego mają możliwość wymiennego stosowania pojazdów z rodziny BTR, BWP i MT-LB. Różnorodność dostępnych wozów pozwala uzyskać przewagę w różnych sytuacjach na polu walki, a jednocześnie nie zmienia wyglądu struktury plutonu w żaden sposób. Pojazdami w plutonie dowodzą odpowiednio dowódca plutonu, zastępca plutonu i dowódca trzeciej drużyny. Za wyjątkiem wcześniej wspomnianej drużyny, pozostali SL poruszają się pieszo wraz z desantem. W ramach brygady zmechanizowanej doktrynalnie znajdują się trzy bataliony zmech i jeden batalion pancerny. W ramach Sił Zbrojnych ZSRR istniało około 180 dywizji. Po upadku Sojuza liczba ta wynosiła około 120. Na ten moment z tego stanu pozostały 23 dywizje. 2. Struktury Upadek ZSRR- Wojna Dwunastodniowa (od grudnia 1991. do sierpnia 2008) Reforma Serdiukowa - Krym - Współcześnie (od października 2008. do stycznia 2020) 3. Rozpiski Upadek ZSRR- Po I Wojnie Czeczeńskiej (od grudnia 1991. do lutego 2000) II Wojna Czeczeńska - Wojna Dwunastodniowa (od marca 2000. do sierpnia 2008) Reforma Serdiukowa - Krym - Współcześnie (od października 2008. do stycznia 2020) 4. Barwa Lata 1991- 2000 Lata 2001- 2008 Lata 2009- 2022 5. Broń Karabinki AK-74 - standardowy karabinek wojsk sowieckich, na ten moment znajduje się on w Rosyjskiej rezerwie, w ramach pododdziałów zastąpiony wersją zmodernizowaną AKS-74u - karabinek przeznaczony dla załóg pojazdów i pododdziałów powietrznodesantowych. AK-74M - standardowy karabinek armii rosyjskiej, zmodyfikowana wersja karabinka AK-74. Posiada możliwość złożenia kolby w lewą stronę. AEK-971 - prototypowy karabinek, w 2008 roku zamówiony przez rosyjskie MSW. Mógł być wykorzystywany przez pododdziały zmechanizowane Wojsk Wewnętrznych (istniejących do 2016 roku) AK-12 - nowy model z rodziny AK, mający zastąpić wszelkie poprzednio używane w wojskach RF karabinki. Karabiny Maszynowe RPK - standardowy ręczny karabin maszynowy znajdujący się na wyposażeniu pododdziałów piechoty zmechanizowanej ZSRR i FR. PKM - radziecki Uniwersalny Karabin Maszynowy, użytkowany w armii do dziś. Najczęściej znajduje się on na wyposażeniu pododdziałów wsparcia (jako że pojazdy posiadają własne KMy, nie potrzeba nosić ciężkiego UKM w desancie) PKP "Pieczeneg" - głęboka modernizacja karabinu maszynowego PKM, wprowadzana w ramach modernizacji. Karabiny Wyborowe SWD - standardowy karabin wyborowy Armii Radzieckiej, dziś wypierany przez swoją wersję zmodernizowaną SWDS. Pistolety PM - regulaminowy pistolet armii Radzieckiej w latach 80. Obecnie stanowi rezerwę zaopatrzeniową. GSz18 - nowy pistolet armii Rosyjskiej, mający wyprzeć starsze modele z linii. 6. Źródła i uwagi W ramach współczesnego batalionu zmotoryzowanego rezygnuje się z plutonu ppanc. w przypadku gdy pojazdem używanym przez batalion jest BMP, z racji na jego wyposażenie w ppk Konkurs. FM 100-2-3: The Soviet Army: Troops Organization and Equipment «Тема 3 Организация вооружение и боевые возможности» «ОРГАНИЗАЦИЯ, ВООРУЖЕНИЕ И БОЕВЫЕ ВОЗМОЖНОСТИ МОТОСТРЕЛКОВЫХ ПОДРАЗДЕЛЕНИЙ МАЛОГО МАСШТАБА» (Organizacja, Uzbrojenie i możliwości jednostek zmechanizowanych niskiego szczebla)
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...